2013-06-11, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
[/b]

Nu tror ju inte jag att städerskor på sjukhus går en annan utbildning en andra lokalvårdare... så det där med expertis på det du nämner vet jag inte om jag tror på.

Jag kan däremot hålla med dig om att VB säkert stalkat någon, om det är ett av A´s barn eller om det är A´s man vet jag däremot inte. Men kanske misstog VB herr B´s vänlighet för kärlek och därav var "efterhängsen" så till den grad att A blev vansinnigt förbannad på henne? Inte nödvändigtvis så pass att hon anlitat någon eller dödat VB själv. Det skulle kunna förklara hennes idiotiska inlägg men det förklarar inte varför hon inte tog bort dom. Dock vill jag minnas att dom försvann. Kanske hon gjorde det själv eller så gjorde någon annan det (ägaren av fb kontot förslagsvis)

det enda annorlunda mellan typ "vanligt" städ och sjukhusstäd är att på sjukhus är allt jäkligt mycket mer noggrant och det ska vara sterilt allting.
Citera
2013-06-11, 20:25
Medlem
Diviots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clayson
Jaha, så om man lyssnar på deathmetal är man satanist och styckmördar människor.
Spikar man upp katter också?

Vet inte men man kanske styckar hundar ?
Det finns två bra böcker skrivna om ämnet, "Black metal, samhället och döden" och Blod Eld Död – En svensk metalhistoria.
Seriöst skrivna !!
Citera
2013-06-11, 20:26
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueChesh
har hört mönstret ska vara ett kors det också

Vem har sagt det?
Citera
2013-06-11, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
[/b]

Nu tror ju inte jag att städerskor på sjukhus går en annan utbildning en andra lokalvårdare... så det där med expertis på det du nämner vet jag inte om jag tror på.

Jag kan däremot hålla med dig om att VB säkert stalkat någon, om det är ett av A´s barn eller om det är A´s man vet jag däremot inte. Men kanske misstog VB herr B´s vänlighet för kärlek och därav var "efterhängsen" så till den grad att A blev vansinnigt förbannad på henne? Inte nödvändigtvis så pass att hon anlitat någon eller dödat VB själv. Det skulle kunna förklara hennes idiotiska inlägg men det förklarar inte varför hon inte tog bort dom. Dock vill jag minnas att dom försvann. Kanske hon gjorde det själv eller så gjorde någon annan det (ägaren av fb kontot förslagsvis)

Jag tror men är osäker. Att någon form av utbildning måste man ju få ex. På SuS är det ju många sjukdomar, blodsmittor. Om man städar på operationen måste det ju vara helt sterilt. Så nog får de säkert gå internutbildning. Tror städerskorna är anlitande av ISS facility service AB (eftersom landsting upphandlar allt. Så finns det ng strikta krav på att lokalvårdarna via ISS ska vara utbildade)

Märkligt ifall med hennes inlägg. Distanslöst och obrytt beteende? För hon såg ju folks upprördhet över inläggen ändå fortsatte hon? Den här sonen AB. Är han reko? Umgås KJ och han regelbundet?
Citera
2013-06-11, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
Vem har sagt det?

ugh, det minns jag inte.
ett av alla rykten.
tror det var samma rykte som sa att benen skulle ha legat i ett kors med inristade kors på...
rykte, ta det för vad det är
Citera
2013-06-11, 20:34
Medlem
africancoffees avatar
Är det bekräftat att VB:s kläder & mobil saknas?
Citera
2013-06-11, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av africancoffee
Är det bekräftat att VB:s kläder & mobil saknas?

har då inte kommit ut någon om att de återfunnits, vilket jag tror skulle komma ut ganska snabbt, för det skulle nog finnas bevis åtminstonde på kläderna..
Citera
2013-06-11, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
Jag tycker också att det påminner om Lycksele- därför har jag även spekulerat om det kan röra sig om ett sexuellt motiv, speciellt med tanke på de 7 knivhuggen efter döden som uppges bilda ett mönster. Alla frågar sig alltid varför- men man finner dock sällan någon logisk förklaring till dessa vansinnesdåd, eller vad man nu ska kalla dem, sker.

Lyckselemördaren hade dock en grav psykisk störning- så det ska bli spännande att se vad KJs sinnesundersökning visar. Förövrigt så anser jag annars att det gott och väl kan räcka med en redig depression och alkohol för att dessa slags scenarior ska uppstå- eller att gärningsmannen ifråga är av den mer lättkränkta typen.

Kan du vederlägga att den ynglingen hade en "gravt psykisk störning" så vore jag tacksam för länk så jag isf kan ändra min uppfattning om GM i det fallet.
Citera
2013-06-11, 20:38
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Problemet jag har med att detta skulle vara ett motivlöst impulsmord av KJ, är AN:s kommentarer.

Flicka försvinner efter besök hos kompis. Inget ovanligt.
Efterlyses av föräldrar. Väldigt vanligt.
Polisen tar upp anmälan. Efterlysning sker först 2 dagar senare. Inget ovanligt, då flickan är myndig.
MPS lägger ut efterlysning. Väldigt vanligt efter efterlysning av polisen.
AN kommenterar VB:s mammas kommentar på efterlysningen på ett ytterst besynnerligt sätt. Mycket ovanligt. Hotbild skapas.
AN kommenterar på en annans efterlysning av VB med samma negativa ton. Mycket ovanligt.
AN:s kommentarer förekommer under 2 dagar. Fylla kan därmed strykas. Mycket ovanligt.
AN har inte ursäktat eller raderat sina olämpliga kommentarer. Mycket ovanligt.
KJ är med på alla sök utom ett. Väldigt vanligt att vänner är med och söker.
KJ har inget känt motiv att likvidera VB.
Flickan VB hittas mördad OCH styckad. Väldigt ovanligt.

Är det inte konstigt att en vän plötsligt får för sig att mörda och stycka sin kompis och att en vuxen kvinna i nästan samma andetag uttrycker sitt hat och avsky för samma olyckliga flicka på en offentlig sida för försvunna personer?
Det blir för mycket för att kunna köpa att det snäppt för KJ..

Hot och motiv som vi sett och fått ta del av kommer från en annan person/familj.

Nära anhörig/vän är GM. Väldigt vanligt.
KJ tar risker. Vanligt.
KJ uppträdande som misstänkt GM. Ovanligt.
Blodspår från BO i GM fordon. Vanligt.
Mördare och styckare är samma person. Väldigt vanligt.
Vilda spekulationer på Flashback. Utomordentligt vanligt.
Citera
2013-06-11, 20:40
Medlem
Vad heter KJs äldsta bror?
Citera
2013-06-11, 20:41
Medlem
africancoffees avatar
Vet inte om det diskuterats men har det skett några dykningar efter ev kläder, mobil, kvarlevor vid sjön där den MtGM familj har stuga?

Hur länge är det möjligt att spåra en mobil? Går det att spåra den om mobilen är avstängd men har batteriet inkopplat? Eller hur funkar det? Om någon vänlig själ kan förklara på ett enkelt sätt vore jag tacksam!
Citera
2013-06-11, 20:42
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueChesh
det enda annorlunda mellan typ "vanligt" städ och sjukhusstäd är att på sjukhus är allt jäkligt mycket mer noggrant och det ska vara sterilt allting.

Sterilt förekommer inte mer än på operationrummen och möjligen infektionavd. Numer städar man efter "ren rutin". Mycket vatten + lite rengöringsmedel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in