2013-06-13, 18:58
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueChesh
uppfattade fel, ursäkta.
trodde du var osäker eller frågande

Det är ju bara en fågel som viskat till OY så säker kan man inte vara, men har för mig att jag läst detta tidigare också.
Citera
2013-06-13, 19:00
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Vem ville sätta dit vem av de två om så?

Kj ville sätta dit DJ.
Citera
2013-06-13, 19:05
Medlem
Jeremiahs avatar
Om "festen i stugan" scenariot är sann, tror jag på ett kärleksdrama som spårat ur och att bröderna tillsammans städat upp.
Citera
2013-06-13, 19:10
Medlem
Citat:
Men varför stycka? 3-4 svarta plastsäckar att dra över kroppen, fäst upptill med tejp, sätt personen i passagerarsätet och kör mot älven. Skär upp tejpen, låt kroppen glida ur säckarna ner i vattnet. Elda upp säckar, tejp, tejprulle, torka av handtag på kniv och släng ut i älven. Flytta bilen, sopa igen spår med granris. Åk hem och lev med dig själv.

Alltså, den här tråden tar fram det mörkaste i mig.

Om styckandet inte är primärt rituellt så kan det förstå vara för att dölja, så bra det nu gick...

Sedan tyder ju själva mordhandlingen, i all sin hemskhet, på att här var någon som inte var direkt rationell... Kanske behövde den vrede, antagen, som ledde till dådet mer utlopp?
Citera
2013-06-13, 19:17
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Kj ville sätta dit DJ.

Men både hämnas sin bror och mörda sin vän, stycka densamma och placera kroppsdelar hit och dit.
Det blir mycket nerver att hålla reda på och strategiupplägg, samt att spår ska leda till den oskyldige brodern.

Jag önskar att jag hade tillgång till VB:s mobiltrafik. Tror pusselbiten kan finnas där, men den kanske inte är upptäckt än.

Jag tror att hon lämnade KJ vid 21-snåret som KJ säger. Vänskapsrelationen har stört någon, kanske svartsjuka mot KJ, VB eller dem båda. Förmodligen är båda medvetna om det, men inte hur mycket. Personen/personerna kan ha varit på både KJ och VB om detta. Denna kväll får personen/personerna reda på att hon snart ska gå och läxan ska läras. VB reagerar dock inte som var tänkt och ilskan exploderar. Kvar ligger VB på marken med två hugg i bröstet. Inget kan göras ogjort och allt är KJ:s fel. Nu får han betala..

Hur gick det med bilen? Blev KJ:s Sonata stulen i höstas? Finns det en nyckel på vift? Någon som glömt lämna tillbaka nyckeln efter lån av bilen? Någon som kan skvätta lite blod i bagageutrymmet?
Citera
2013-06-13, 19:24
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Risken är stor att omhäktning sker gång efter annan. Är man oskyldig har man nog lätt att klättra på väggarna och uppvisa självskadebeteende. Ja t o m bli paranoid.

Är det då tecken på att man är skyldig? Skyldigare?

Jag skulle garanterat blivit alldeles sällsynt galen om det gällde mig.
KJ började krafsa sig på armarna första veckan han satt frihetsberövad, var han så illa däran efter några dagar i finkan?
Annars är det nästan så man tror att det var för att dölja spår, för att förklara läkta skador på sin kropp.

-Vad har du för ärr på armarna/kroppen?
-Hm, de där rivmärkena har jag åsamkat mig själv. Se här, jag river mig som f-n när jag mår dåligt.
Citera
2013-06-13, 19:32
Medlem
engultomats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvick
Det var KJ's broder DJ som hade en mindre fest där.

Vad innebär en "mindre" fest?
Var det ett par kompisar som satt och tog det lugnt och drack lite öl?
Eller var det 10+ personer där och massa stök?

För om VB nu har varit i stugan och något har hänt där, så känns det inte alls troligt att alla 10+ personer skulle varit tysta om det.
Men däremot är det mer realistiskt att ett par kompisar har lovat varandra att vara tysta om det, och därför har polisen fått information från vittnen och inte från någon som var på festen.

KJs alibi i början var att han åkte iväg och spelade med sin bror (antar det är hans yngre bror). Eftersom det var det som var KJs alibi några veckor, innan han häktades, så innebär det att hans bror har ljugit och sagt att KJs alibi stämmer, att de spelade spel hos honom. Kanske spelade de aldrig spel tillsammans, men de var tillsammans den kväll? KJ åkte till stugan med VB, där festen höll på. Det förklarar KJs systempåse också.
Citera
2013-06-13, 19:37
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
KJ började krafsa sig på armarna första veckan han satt frihetsberövad, var han så illa däran efter några dagar i finkan?
Annars är det nästan så man tror att det var för att dölja spår, för att förklara läkta skador på sin kropp.

-Vad har du för ärr på armarna/kroppen?
-Hm, de där rivmärkena har jag åsamkat mig själv. Se här, jag river mig som f-n när jag mår dåligt.

Eftersom KJ bott hemma i föräldrahemmet, tror jag föräldrarna avkrävt honom både berättelse och visitation. De om några bör vara experter på sin son. Hade de upptäckt något på typ armar, tror jag de hade anmält detta. Tror det är logiska människor som förstår allas bästa, även om det för dem innebär livslång hjärtesorg. Döljer man mord utförd av någon annan, står man snart på tur för detsamma.
Citera
2013-06-13, 19:41
Medlem
engultomats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carita76
Det ända jag ser utifrån deras Fb är att den 3/5 var grabbarna samlade
5/5 uppdateringar på FB
men 4/5 helt tyst!!!

sen kan man prata om deras grabb stil och hur dom pratar ,men fan sitter ens polare för sånt grovt brott, DÅ ÄR DET INGET SKÄMT LÄNGRE!!!
anser jag i alla fall!!
Och sen bara intresset av att bara lyssna på tung ren slakt musik...tex en av låtarna på enas nya skiva!!! en i mängden där alla handlar om samma sak!!!

Jag håller inte med dig om att deras inlägg på Facebook verkar skumma eller mystiska. Jag tycker de skriver som vilka andra unga killar. De håller på med varandra och har internskämt som kan verka konstiga utifrån.

Det enda som kanske hade varit lite intressant är att en av personerna skriver den 5/5 att de har kollat på filmer tillsammans, vilket kan innebär att de träffades 4/5 och inlägget är skrivet på natten alltså efter kl. 00.00. Det kan varit så att man ville skriva den status för att ha ett alibi utåt.

Men som sagt är tveksam till dessa killar skulle vara inblandat, de verkar inte heller vara jättenära vänner med KJ egentligen, de är alla lika aktiva och "skämtsamma" på Facebook som de var innan han häktades och innan VB försvann.
Citera
2013-06-13, 19:44
Medlem
Dom hade väl fest efter fallen angel också
Citera
2013-06-13, 19:44
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av engultomat
Jag håller inte med dig om att deras inlägg på Facebook verkar skumma eller mystiska. Jag tycker de skriver som vilka andra unga killar. De håller på med varandra och har internskämt som kan verka konstiga utifrån.

Det enda som kanske hade varit lite intressant är att en av personerna skriver den 5/5 att de har kollat på filmer tillsammans, vilket kan innebär att de träffades 4/5 och inlägget är skrivet på natten alltså efter kl. 00.00. Det kan varit så att man ville skriva den status för att ha ett alibi utåt.

Men som sagt är tveksam till dessa killar skulle vara inblandat, de verkar inte heller vara jättenära vänner med KJ egentligen, de är alla lika aktiva och "skämtsamma" på Facebook som de var innan han häktades och innan VB försvann.

Den uppdateringen har etsat sig fast i mitt minne. Behöver ju inte betyda något, men om, har vi namnen på de inblandade. Inte så mycket alibi egentligen..
Citera
2013-06-13, 19:47
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammstein74
Dom hade väl fest efter fallen angel också

Deltagarna hade korvgrillning efter spelet, men hur mycket alkohol de drack, har jag ingen aning om. Så fest? Lite firande kanske för ett lyckat spel. KJ deltog inte i grilleriet iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in