2013-06-09, 19:02
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9ver
Det står ju i någon av polarnas inlägg efter spelet att deras king cab fastnade och en kille drog lös den... Så det är ju en Nissan pickup i hans bekantskap.

Detta var ett inlägg som kanske passerade i bruset lite för snabbt? Någon som kan erinra sig vilken kompis det kan vara?
Citera
2013-06-09, 19:04
Moderator
blomvattnares avatar
Ett PM har anlänt som vill leverera information. Det är inte samma uppgiftslämnare som förra gången när jag vidarebefordrade information.

Och som vanligt återpostar jag bara informationen. Var och en får sedan själv göra sin egen bedömning.

PM:aren säger att

Angående bilderna på bilar som har diskuterats nu på sistone - VB:s styvpappa ska tydligen äga en vit Caddy.

Angående KJ:s eventuella känslokyla; kan han mörda och stycka? - när VB var och fiskade var han för blödig för att ens klara av att knäcka nacken på fisken.
Citera
2013-06-09, 19:05
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Kan det vara så att det fanns nån drog inblandad och som gett nån form av side effect, hallucinationer eller nån form av psykos och tillsammans med ev psykiatrisk diagnos gjort att han totalt skeva ur. Men Kj höll väl inte på med droger men det kanske man inte vet?

Att han då total feltolkat VB på nåt sätt.

En person med hög sårbarhet kan leva utan problem tills något händer som utlöser psykosen. Det kan vara en större påfrestning som att flytta hemifrån, börja studera, klara militärtjänsten, långvarig sömnbrist eller drogpåverkan etc
Citera
2013-06-09, 19:11
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Ett PM har anlänt som vill leverera information. Det är inte samma uppgiftslämnare som förra gången när jag vidarebefordrade information.

Och som vanligt återpostar jag bara informationen. Var och en får sedan själv göra sin egen bedömning.

Angående bilderna på bilar som har diskuterats nu på sistone - VB:s styvpappa ska tydligen äga en vit Caddy.

Angående KJ:s eventuella känslokyla; kan han mörda och stycka? - när VB var och fiskade var han för blödig för att ens klara av att knäcka nacken på fisken.
Bilregistret är inte överens med din uppgiftslämnare.
Citera
2013-06-09, 19:13
Medlem
jonkoping83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
När du är så kaxig så vill jag att du presenterar vad du vet.
Om du tror att nsd, kuriren och AB har skrivit om allt så har du nog tyvärr fel.
Jag vet inte hur mycket mer i bevisväg man har, men antagligen mer än en blodfläck.

Ja, jag gör precis det, det jag vet. Så ha bara tålamod.

Givetvis har de inte skrivit om allt, lite det jag säger. Snart kommer det att presenteras mer detaljer kring mordet, och varför man jagar en annan gärningsman. Vi får vänta och se ett litet tag.
Citera
2013-06-09, 19:20
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Så vitt vi vet är KJ en enkel och okomplicerad person. Det är att gå över ån efter vatten att spekulera i ett komplicerat motiv och tillvägagångssätt. Troligen är det ett hastigt raserianfall eller liknande som ligger bakom. Efter han har mördat henne behöver han skaffa undan kroppen, därav styckning. Om det framkommer fakta om rituella inslag ska jag revidera teorin, men det är just nu bara rykten.

När dimmorna lättar kring "Fallet Vatchareeya Bangsuan" tror jag vi får en annan förklaring än dråp i hastigt mod - utan ett noga planerat och överlagt mord. Eventuellt tillsammans med någon annan.
Citera
2013-06-09, 19:22
Medlem
highfives avatar
Även jag har fått ett pm som jag tycker är intressant.

Pm:aren är säker på sin information hen fått avseende ödehuset. Detta ska enligt hen ha varit tomt två dagar innan fynden gjordes av MPS och detta ska även polisen ha vetat om. Sen konstaterar hen att den som tipsade MPS om att kolla upp ödehuset, måste ha haft en unik information när MPS två dagar senare hoppar in i huset och finner VB´s ben.

Sen har pm:aren uppfattat att spanet på KJ påbörjades troligtvis först den 10/5. Här är uppgiftslämnaren inte 100% säker, men troligtvis den 10/5 iaf.
Citera
2013-06-09, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare

Intressant! Det har ju sagts från polishåll (tv) att VB skickat ett SMS till någon om stt hon var irriterad på KJ då han lovat köra henne hem men druckit en öl så hon avstod. Kanske bad hon då också mottagaren av detta SMS att komma och hämta henne. Kan det ha varit till styvpappan tro? Han som påstår att han var och fiskade hela kvällen - ensam!! Säkert hade han fiskkniven med sig.....

Kanske han ville ha lite rajtan tajtan med VB som inte alls var med på noterna.

Känns som om allt är möjligt i det här fallet.
Citera
2013-06-09, 19:24
Medlem
KristoferAs avatar
Vad var resultatet på faderskapstestet?
Citera
2013-06-09, 19:24
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Även jag har fått ett pm som jag tycker är intressant.

Pm:aren är säker på sin information hen fått avseende ödehuset. Detta ska enligt hen ha varit tomt två dagar innan fynden gjordes av MPS och detta ska även polisen ha vetat om. Sen konstaterar hen att den som tipsade MPS om att kolla upp ödehuset, måste ha haft en unik information när MPS två dagar senare hoppar in i huset och finner VB´s ben.

Sen har pm:aren uppfattat att spanet på KJ påbörjades troligtvis först den 10/5. Här är uppgiftslämnaren inte 100% säker, men troligtvis den 10/5 iaf.

Äntligen något som verkar trovärdigt och relevant! Ja det var ju lite underligt det där tipset om ödehuset... Nu tror jag tråden kommer att börja jobba igen.
Citera
2013-06-09, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Bilregistret är inte överens med din uppgiftslämnare.

Kan vara skriven på någon firma.
Citera
2013-06-09, 19:25
Medlem
jonkoping83s avatar
Vad vi snart ser är upptakten på en fortsatt utredning utanför intresset i Herr KJ. Blodfläcken i fråga är faktiskt inte relevant på högsta nivå, som många har fått för sig.. Och en annan sak, man bör inte tro att det verkligen finns en blodfläck till 100 %. Inget tyder på någon relevans i en viss bil som många talar om heller. Man kanske skulle kika mot lite andra bilar som kan vara av värde. Men, men..

Det finns andra poänger, lär vi få se. Det gäller att titta på något som man tidigare inte riktigt tänkt på, allt för uppenbart.

Ett tips och en tanke är att en ny vecka börjar nu, och det blir en hel del oväntade vändningar i fallet vare sig man vill det eller ej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in