2013-06-10, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag vidhåller att åklagaren inte sa att dödsdatum kommer från obduktionen.

Var tror Mr Ordmärkare det kommer ifrån då?
Har Schönbeck luktat på någon del och gissar?
Har Schönbeck tittat på bilder och gissar?
Har Schönbeck sett att VB var lite slapp i köttet och tagit för givet att så var fallet?

Jag letar vidare efter videon som jag sett som styrker mitt påstående.
Citera
2013-06-10, 13:09
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Förlåt, hispig har jag hört men inte orolig. Då kan man ju fundera på varför en hund är orolig. Skit samma, vad vill du komma fram till med den här händelsen. Ska den tjäna som något slags bevis för att benen fanns i huset vid en angiven tidspunkt? Jag menar att vi inte kan inteckna händelsen med kvinnan och hunden för något annat än att hon varit på platsen och hunden uppträdde på ett sätt som den inte har gjort vid något annat tillfälle, mer säger faktiskt inte den berättelsen.

Jag skull vilja påstå att om korpar cirkulerat kring fyndplatserna så är det en mer tillförlitlig indikation på att något dött fanns där än historien med hunden. Vem vet, det var kanske en korp som krafsade runt inne i huset, kan vara det hunden hörde.

Korparna hade nog mer orsak att flaxa omkring ovanför fp2. Hade han tagit bort benen och riset som fungerade som tak för gropen så blottade han det som fanns i gropen när han flyttade benen till ödehuset. Jag är ganska säker på allt var i denna grop från början och ovanför resterande kroppsdelar hade han placerat benen som ett tak för resterande delar. Troligtvis hade han även gömt allt under en pressening och/eller ris också.

Sen är den stora frågan om han kunde undgå spanet och åka upp dit som egen hög person och bära in benen någon gång mellan 16-20/5? Det är i det här läget man funderar om det var någon annan som började flytta kroppen åt honom, men som inte klarade uppgiften pga obehag, lukt och annat?
Citera
2013-06-10, 13:11
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremiah
Du läser som f-n läser bibeln. Jag menade att har man "God Man" är det uppenbart att man har nån sorts "problem". Iom att "omyndigförklarad" inte finns sedan väldigt länge så innebär det inte att alla kan ta hand om sig själv. Så i praktiken är man omyndigförklarad då någon annan tar hand om/kontrollerar delar av ens liv. Do you read me?

Är det nån som svammlar i tråden är det väl ändå du.

Nej, har man en god man är man inte det i praktiken, men om man har en förvaltare så är det i praktiken närmare en omyndighetsförklaring, läs på lite bättre, du kan inte det här, det kan alls om läser dig se.

EDIT;KJ har en god man och inte en förvaltare, KJ är inte omyndig, och det är vad saken handlar om.
Senast redigerad av OY 2013-06-10 kl. 13:14.
Citera
2013-06-10, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Korparna hade nog mer orsak att flaxa omkring ovanför fp2. Hade han tagit bort benen och riset som fungerade som tak för gropen så blottade han det som fanns i gropen när han flyttade benen till ödehuset. Jag är ganska säker på allt var i denna grop från början och ovanför resterande kroppsdelar hade han placerat benen som ett tak för resterande delar. Troligtvis hade han även gömt allt under en pressening och/eller ris också.

Sen är den stora frågan om han kunde undgå spanet och åka upp dit som egen hög person och bära in benen någon gång mellan 16-20/5? Det är i det här läget man funderar om det var någon annan som började flytta kroppen åt honom, men som inte klarade uppgiften pga obehag, lukt och annat?
det kan ha varit nån han fick med sig för att hjälpa till att flytta delarna så det ska gå undan men nåt avbröt dom i all hast då fick dom bara med sig benen från gropen
Citera
2013-06-10, 13:17
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Highfive, hur gick det med Brostugan? Nån som varit dit nå mer?

Jo jag tror en på tråden har varit där. Själv har inte varit dit något mer sen jag var där 28/5. Ska jag nu tro på slumpen, vilket egentligen är emot mina principer, så tror jag nog att det uppreglade fönstret var ett verk av någon annan än KJ. Likheterna var iaf slående och det är samma Försvarsmakt som äger marken. Troligtvis nå småpojkar som varit in för att se om det fanns något att stjäla.
Citera
2013-06-10, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rammstein74
det kan ha varit nån han fick med sig för att hjälpa till att flytta delarna så det ska gå undan men nåt avbröt dom i all hast då fick dom bara med sig benen från gropen

konstaterade dock inte akrobat(?) att det hade vart omöjligt att få in en kropp i huset när de var där och fotade och kollade?
Citera
2013-06-10, 13:18
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Jo jag tror en på tråden har varit där. Själv har inte varit dit något mer sen jag var där 28/5. Ska jag nu tro på slumpen, vilket egentligen är emot mina principer, så tror jag nog att det uppreglade fönstret var ett verk av någon annan än KJ. Likheterna var iaf slående och det är samma Försvarsmakt som äger marken. Troligtvis nå småpojkar som varit in för att se om det fanns något att stjäla.

Ok, tack för svaret :-)
Citera
2013-06-10, 13:19
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueChesh
konstaterade dock inte akrobat(?) att det hade vart omöjligt att få in en kropp i huset när de var där och fotade och kollade?

Hur kan det vara omöjligt om en person ur MPS tog sig in i huset?
Citera
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammstein74

Du var ju på g att åka upp till Mjösjöberget och fp2 för ett tag sedan. Blev besöket av?
Citera
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plogbil
Var tror Mr Ordmärkare det kommer ifrån då?
Har Schönbeck luktat på någon del och gissar?
Har Schönbeck tittat på bilder och gissar?
Har Schönbeck sett att VB var lite slapp i köttet och tagit för givet att så var fallet?

Jag letar vidare efter videon som jag sett som styrker mitt påstående.
http://www.svt.se/wd?widgetId=23991&sectionId=532&articleId=1262247& type=embed&contextSectionId=532&position=379
Citat:
Utifrån den samlade informationen vi har bedömer vi att det är någon gång den 4-5 maj.
Att den samlade informationen kommer från obduktionen får stå för dig. Åklagaren säger det inte. Det kan finnas annan bevisning som stöder åklagarens bedöming av dödsdatum.
Citera
Medlem
var delarna inplastade från början? han kan ju inte ha fraktat delarna som dom va utan nåt plast som dom va i borde ju bli ordentligt grylligt och lämna mer spår om dom inte vart i nå plast eller säck? var dom täckt när dom hittades eller låg dom helt öppet utan nåt? va gropen täckt med en grön pressening?
Citera
2013-06-10, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Hur kan det vara omöjligt om en person ur MPS tog sig in i huset?

du missförstod mig..
det hade varit omöjligt att bära med sig en kropp in i huset, då man behövde använda både armar och ben för att ta sig in
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in