2013-06-11, 15:12
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popcorn76
Absolut kan det vara så.

Hon kan ha ältat VB hemma och kanske kläckt ur sig sina önskedrömmar om att... - Vad skönt det vore att slippa den där VB! eller vad somhelst, det kan ha triggat igång hans känsliga öron
Citera
2013-06-11, 15:13
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
AB kan ha hört allt som sagts om *VB hemma och också blivit anfrätt av situationen i familjen. Hört An kasta ur sig hatiska kommentarer och han kan ha blivit påverkad av det och han är ju indirekt inblandad i allt. Han verkar ju vara väldigt mån om sin familj

Vänta nu, har KJ blivit släppt och AB häktad i stället på sannolika eller har jag missat något eller sitter ni och önskar att det är ett mer komplicerat fall än det absolut ser ut att vara?

Känns som vissa bara måste få in AN i denna historia.
Citera
2013-06-11, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EricViking
Så här står det, översatt av en Thai!

"Saken som är läskigaste i vårt samhället idag är inte man göra mer fel, inte man göra mindre bra utan man kan inte se skillnad vad är rätt eller fel."

Tack för besväret! Nu visade det sig sedan att VB:s mamma hade skrivit om hur hundar behandlas i Thailand...
Jag börjar nog få slaktade och älv-dumpade hundar på hjärnan...
Citera
2013-06-11, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueChesh
igen. I pickupen som drog från fyndplatsen var två pers. det är ett blindspår, dom hade förvillat sig, kontaktat polisen, kommit in på förhör och avfärdats

Läs länken en gång till http://www.kuriren.nu/nyheter/?articleid=6862032

Där står "I samband med att avspärrningar gjorts i terrängen, sedan fynd gjorts, iakttogs en stor mörk bil som körde fram mot platsen. Därefter, när avspärrningarna och den verksamhet som pågick måste ha framträtt för föraren, bromsade denne och åkte hastigt därifrån, berättar ett vittne.

Vid denna tid hade inte massmedia preciserat avspärrningen, uppger vittnet.
Även polismän såg bilen åka.

Detta uppdaterades 2013 06 10 kl 05:30 (igår) o om det är som du påstår skulle det varit ändrat, Tror inte alls på den uppgiften att dessa hört av sej till polisen..
Citera
2013-06-11, 15:22
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Vänta nu, har KJ blivit släppt och AB häktad i stället på sannolika eller har jag missat något eller sitter ni och önskar att det är ett mer komplicerat fall än det absolut ser ut att vara?

Känns som vissa bara måste få in AN i denna historia.

Haha det sistnämda kanske

vi önskar att det är ett mer komplicerat fall än det absolut ser ut att vara.

Nej alla vill nog bara att detta ska bli löst så fort som möjligt men så länge inget annat händer så kan vi väl lika gärna spekulera och vandra lite utanför det mest sannolika.
Citera
2013-06-11, 15:24
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Läs länken en gång till http://www.kuriren.nu/nyheter/?articleid=6862032

Där står "I samband med att avspärrningar gjorts i terrängen, sedan fynd gjorts, iakttogs en stor mörk bil som körde fram mot platsen. Därefter, när avspärrningarna och den verksamhet som pågick måste ha framträtt för föraren, bromsade denne och åkte hastigt därifrån, berättar ett vittne.

Vid denna tid hade inte massmedia preciserat avspärrningen, uppger vittnet.
Även polismän såg bilen åka.

Detta uppdaterades 2013 06 10 kl 05:30 (igår) o om det är som du påstår skulle det varit ändrat, Tror inte alls på den uppgiften att dessa hört av sej till polisen..

Nej exakt... varför skulle då polisen fortfarande leta efter bilen..? Undrar varför några här i tråden vill få oss andra att tro att det här med bilen är uppklarat... (Eller har jag missat att de gått ut i media med att bilspåret är uppklarat?)
Citera
2013-06-11, 15:36
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Nej exakt... varför skulle då polisen fortfarande leta efter bilen..? Undrar varför några här i tråden vill få oss andra att tro att det här med bilen är uppklarat... (Eller har jag missat att de gått ut i media med att bilspåret är uppklarat?)

Jag har absolut inte övergett bilspåret. Det är alldeles för många iakttagelser om detta, men det behöver inte röra sig om samma bil i alla iakttagelser.

Jag undrar verkligen vem som kört bilen och vart den kommer ifrån? Ingen i KJs omedelbara närhet verkar ju äga en Nissan av denna typen- är det en hyrbil eller är det är en privatbil och vem äger den isf?

Tillägg! Om någon känt igen den, som inte är inblandad i något fuffens, så borde väl vederbörande kontaktat media eller polisen vid det här laget?
Senast redigerad av FistOfFury 2013-06-11 kl. 15:39.
Citera
2013-06-11, 15:41
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Någon marknad för hundar och hundslakterier förekommer inte i Thailand, där är det förbjudet. Däremot brukar hundar fångas in i Thailand och säljas i andra länder som exempelvis Vietnam och Laos främst.

Ja, du har rätt i att det inte finns hundslakterier i Thailand. Miss av mig. Och ja, smugglare tar sig in över gränsen och fångar in varenda lös thailändsk hund de får fatt i. Lite mutor - och de kan arbeta relativt ostört. Det händer att även "privathundar" stjäls. På senare tid har thailändska polisen och Soi Dog Foundation, som kämpar för att få ett slut på handeln och som också tar hand om befriade hundar, gjort mängder av tillslag. Det kan röra sig om 400-600 hundar i en och samma transport...
Citera
2013-06-11, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Det var värst, mercan finns kvar i registret? Hur snabbt avförs en påstått utbränd bil från rullorna? Eller står den kvar på gatan...? Är det försäkringsbrott, eller annat fuffens relaterat till KJ här?

En sak som är ganska skum är att den verkar aldrig ha varit anmäld stulen,en annan att den fortfarande är påställd.
Jag kollade upp registreringsnumret i bilregistret där man ser data om bilen osv då den var på tal för några hundra sidor sen och då var den inte heller anmäld stulen trots att det bara var någon dag efter stölden.

Om en bil anmäls stulen så står det i bilregistret "Fordonet stulet",men frågan är om det ändras tillbaka direkt den återfinns tex utbränd eller om den står kvar som stulen till försäkringsbolaget gått igenom fallet?
Citera
2013-06-11, 15:56
Medlem
christerys avatar
Vet man om bilen var satt i brand eller hade börjat brinna av "sig själv"? Den var väl halvvägs till luleå - det blir en bit att gå tillbaka till boden.
Citera
2013-06-11, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av christery
Vet man om bilen var satt i brand eller hade börjat brinna av "sig själv"? Den var väl halvvägs till luleå - det blir en bit att gå tillbaka till boden.

Ja, det kan va intressant att få veta.

Dock kan man ju alltid bli upphämtad av någon annan.
Citera
2013-06-11, 16:00
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrAcKmAn
Ja, det kan va intressant att få veta.

Dock kan man ju alltid bli upphämtad av någon annan.

Det var det jag funderade på, en medhjälpare...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in