2013-06-09, 22:08
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av han solo
Håller med... Men han är en bra fotbollspelare.

Jag tycker faktiskt att Marek Hamsik är rätt underskattad. En underbar spelare. Dock med värdelös frisyr

Oerhört underskattad. Har allt, samt gör väldigt mycket poäng.
Citera
2013-06-09, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Den gångna säsongen har Matuidi varit en av PSGs viktigaste spelare. En helt fantastisk bollvinnare, kanske den bästa i världen tillsammans med Sandro när han var hel.

Väldigt bra bollvinnare, ja. Men så som matchbilderna ser ut i Ligue 1, plus om man tänker på hur Ancelotti väljer att spela så gör han oftast ingen nytta.

Sen är han oavsett hur man väljer att se på saken extremt oteknisk och gör väldigt lite nytta med bollen.

I en match där PSG kan spela sin kontringsfotboll vilket är väldigt sällan så är han helt klart en av lagets viktigaste spelare. I en match där de måste föra spelet så gör Matuidi egentligen väldigt lite nytta.
Citera
2013-06-09, 22:20
Medlem
LNCJ-exLRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chran508
Nej.

Väl argumenterat -.-

Hernanes, Lazio. Väldigt hög högsta nivå men gör också rejäla platmatcher. Rykten om 250 miljoner kr till PSG så känns det sådär^^
Citera
2013-06-09, 22:37
Medlem
Gubbskems avatar
Vet inte om man kan kalla Dortmunds högerkant underskattade längre efter deras CL-final. Antar många fick upp ögonen för laget. Även om det är andra spelare som tar stjärnglansen. Därför tycker jag att dessa 2 polacker ihop är europas mest underskattade duo. Baines, Pienaar skit ner er. Piszczek och Kuba kanske är begränsade rent tekniskt och i ren spelförståelse jämfört med Reus, Gundogan och Götze. Men ta mig tusan vad viktiga dom är för Dortmunds balans. Måste vara otroligt tryggt att vara i Klopps kläder och alltid veta att högerkanten i alla matcher kör fullständigt skiten ur motståndarna via sin snabbhet och och otroliga löpförmåga. Minst en av dom är ALLTID med i alla anfall. Och båda täcker upp klockrent defensivt.

Mest överskattad är nog David Silva enligt mig. Missförstå mig inte. Han är otrolig när han är i sin formtopp. Men över en hel säsong verkar han aldrig kunna hålla en tillräckligt hög nivå för att vara på yttersta världselit. Och många verkar anse han vara just världselit, typ topp 10 i europa. Vilket jag ej förstår. Ganska talande hur mycket bättre City spelade i år dom matcherna som Yaya tog den offensiva rollen när Silva var skadad eller på bänken.
Citera
2013-06-09, 23:09
Medlem
schlafhunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddsaren
Så att han är en filmare gör han till en dålig fotbollsspelare?
Ja, absolut. Man kan inte bara kolla på skicklighet med boll, speluppfattning etc. när man säger om en fotbollsspelare är bra eller dålig... Man ska också ta i beaktning hur spelaren uppför sig på planen. En del verkar hävda att Busquets är en värdsklasspelare på sin position. Det håller jag inte med om. Men även om han skulle vara det och man sen räknar ihop allt annat han har för sig på planen så är han inte ens i närheten av världsklass.

Summa summarum: Att filma gör dig till en mycket sämre fotbollsspelare. I vissa fall också "fotbollsspelare".

Citat:
Ursprungligen postat av OG-lover
Fast filmare existerar ju i varje lag. Hatar du verkligen ALLA filmare? För i fotbollsvärlden så kan jag lova att 95% av alla spelare filmar/förstärker. Det är inte ofta man inte ser någon som filmar.
Ja, herregud. Frågan är snarare vem hatar dem inte?
Vad säger du?! 95%? Tillåt mig att tvivla. Jag har svårt att se att 95% av fotbollsvärlden skulle vara ointelligenta, patetiska och fuskande nollor.

Filmning är fusk. Det är en jävla sjukdom som måste utrotas, likt cancer.

Man är en sjuk person om man kan se förbi att en spelare filmar och ända tycka att han är bra.
Citat:
Ursprungligen postat av OG-lover
Ser förresten att du gillar CR7 men varför hatar du inte honom också? Han filmar ju han med. Vågar nog påstå att han filmar mer än Busquets.
Vilken planet kommer du ifrån?
Citera
2013-06-10, 00:01
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schlafhund
Ja, absolut. Man kan inte bara kolla på skicklighet med boll, speluppfattning etc. när man säger om en fotbollsspelare är bra eller dålig... Man ska också ta i beaktning hur spelaren uppför sig på planen. En del verkar hävda att Busquets är en värdsklasspelare på sin position. Det håller jag inte med om. Men även om han skulle vara det och man sen räknar ihop allt annat han har för sig på planen så är han inte ens i närheten av världsklass.

Summa summarum: Att filma gör dig till en mycket sämre fotbollsspelare. I vissa fall också "fotbollsspelare".

Ja, herregud. Frågan är snarare vem hatar dem inte?
Vad säger du?! 95%? Tillåt mig att tvivla. Jag har svårt att se att 95% av fotbollsvärlden skulle vara ointelligenta, patetiska och fuskande nollor.

Filmning är fusk. Det är en jävla sjukdom som måste utrotas, likt cancer.

Man är en sjuk person om man kan se förbi att en spelare filmar och ända tycka att han är bra.
Vilken planet kommer du ifrån?

Vore intressant om du kunde hitta en enda filmning från Busquets sida. Dvs där motståndaren inte rör honom eller går in på ett rent farligt sätt. 95% är nog en underdrift när det gäller professionella fotbollsspelare som överdriver när de blir tacklade.
Citera
2013-06-10, 00:39
Medlem
Busquets är världens mest underskattade spelare. Fotbollsexperter och Barcelonasupportrar älskar honom, alla andra hatar honom.. ?

Ever Banega, Miccolli och Benat håller jag högt också.

Borja Valero, Carrick också. Victor Valdes är underskattad.

Mario Gomez tycker jag är överskattad. Ska bli kul att se hur han presterar utanför Bayern. Jag är tveksam.
Citera
2013-06-10, 00:46
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obscene1
Busquets är världens mest underskattade spelare. Fotbollsexperter och Barcelonasupportrar älskar honom, alla andra hatar honom.. ?

Mario Gomez tycker jag är överskattad. Ska bli kul att se hur han presterar utanför Bayern. Jag är tveksam.

Det felstilade: Riktigt bra lista. Sköna spelare som inte får så mycket cred. Spelskickligheten på de sex utespelarna är galet hög .

Vetefan var man har Gomez ändå...
Citera
2013-06-10, 01:28
Medlem
Mario Mandžukić är ganska underskattad, inte av Bayern fansen givetvis men av utomstående. Han får inte riktigt den creed han egentligen förtjänar. Det är ingen slump att han har petat Gomez som många ansåg vara(i alla fall ifjol) en av världens bästa anfallare. I mina ögon är han åtminstone topp 10 på sin position.
Citera
2013-06-10, 02:17
Medlem
Wayne Rooney är enligt mig lite underskattad. Han är en spelare som oftast hamnar på listor där överskattade spelare listas.
Vilket enligt mig är fullkomligt bisarrt.

Han är stark och tuff att möta, jobbar stenhårt i defensiven, är väldigt spelskicklig, har en bra spelförståelse och kan spela på mittfältet samt även som anfallare.

Du kan spela honom som anfallare och han gör minst 25-30 mål, eller så kan du spela honom lite längre ner så att han kan agera playmaker.

Ska man snacka om spelare som är "kompletta" så tillhör Rooney verkligen den kategorin.

Hade varit väldigt intressant att se honom i PSG. Ett anfall med både Zlatan och Rooney hade varit lite för bra för att vara sant.

Med det sagt så är hans fysiska form något man bör ta upp. Han har onödigt mycket fett på kroppen och det gör honom bara sämre än vad han egentligen är. Det är något som han måste ta tag i.
Citera
2013-06-10, 05:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dickpUmp
Med det sagt så är hans fysiska form något man bör ta upp. Han har onödigt mycket fett på kroppen och det gör honom bara sämre än vad han egentligen är. Det är något som han måste ta tag i.
Instämmer inte. Wayne Rooney må se ut att vara fet, men han är långtifrån det. Han är naturligtvis inte rippad, men samtidigt har han inte alls en så hög fettprocent som du vill få det till. Faktum är att han garanterat ligger i toppen bland dom bäst tränade i Premier League, styrkemässigt såväl som uthållighetsmässigt.
Citera
2013-06-10, 09:54
Medlem
dires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obscene1

Det faktum att "alla" hatar honom har ju lite, om något, att göra med hans kvalitéer som spelare. Förstår inte heller hur man kan anse honom underskattad, hans förmågor är erkända av den största majoriteten fotbollssupportrar.

Jag drar paralleller med fallet Darren Fletcher. Även han en spelare som i stort sett ansågs underskattad av alla, så till den grad att han per definition blev överskattad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in