2012-10-19, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Den som säger att Neymar inte är delaktig i spelet har uppenbarligen inte sett Santos spela. Utan honom är det ett högst mediokert lag men med honom hör deras spel hemma på övre halvan. Fråga vilken expert på brasiliansk fotboll som helst.

Jag har sett honom i Santos och landslaget. Han kan göra otroliga mål och framspelningar, men annars är han rätt så osynlig. Detsamma gäller den överskattade brassen Lucas.

Citat:
Ursprungligen postat av preben12
Ah Palop, där har vi en till underskattad spelare. Tyckte han var grym de matcher han fick spela i Valencia. Men där stod han alltid i skuggan av Cañizares, hade faktiskt ingen aning att han spelade fortfarande. Trodde han lagt av, har haft ruskigt dålig koll på spanska ligan de senaste 4-5 åren.

Jodå, han levererar fortfarande. Han var ju också en viktig kugge i Sevillas framgångar mellan 05-08.
Citera
2012-10-20, 11:18
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Jag har sett honom i Santos och landslaget. Han kan göra otroliga mål och framspelningar, men annars är han rätt så osynlig. Detsamma gäller den överskattade brassen Lucas.

Jodå, han levererar fortfarande. Han var ju också en viktig kugge i Sevillas framgångar mellan 05-08.

Du hävdar att han gör otroliga mål och framspelningar, "men annars är han rätt så osynlig"? Vad mer skulle han göra? Alla kan inte slita ihjäl sig i defensiven eller vara med hela tiden i spelet om du inte spelat på mitten och ska dirigera allt.

Lucas har stagnerat en aning det kan jag hålla med om men absolut inte Neymar.
Citera
2012-10-20, 11:37
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Iniesta är överskattade bland barca-fansen helt klart.

Messi får honom att se bra ut.
Citera
2012-10-20, 11:47
Medlem
Rooney kommer högt upp på listan av överskattade spelare. Att han är engelsman och spelar i Man U underlättar hans status allt för mycket. I landslaget har han knappt presterat något av värde under senare år. Minns VM 2010...
Citera
2012-10-20, 11:51
Medlem
Ballack har precis lagt av men hade alldeles för hög status i sin karriär och en mästare på att bromsa upp anfallen med sina alldeles för många tillslag på mittfältet.
Citera
2012-10-20, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
Iniesta är överskattade bland barca-fansen helt klart.

Messi får honom att se bra ut.
Det är därför han har varit bäst på plan i både en VM- och en EM-final?
Citera
2012-10-20, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Det är därför han har varit bäst på plan i både en VM- och en EM-final?

Du menar VM-finalen där det tog honom 116 minuter + 1 man mer att göra mål?

och han gjorde 2 mål på hela det mästerskapet.

Som sagt, överskattad.

Spaniens landslag har Xavi och Cassilas att tacka för sina framgångar.
Citera
2012-10-20, 12:47
Medlem
Citat:
Du menar VM-finalen där det tog honom 116 minuter + 1 man mer att göra mål?

och han gjorde 2 mål på hela det mästerskapet.

Som sagt, överskattad.

Spaniens landslag har Xavi och Cassilas att tacka för sina framgångar.
Vilken diss av Iniesta "det tog honom 116 minuter + 1 man mer". Den mest klockrena man någonsin hört. Uppenbarligen behövde alla andra superstjärnor på planen ytterligare tid för att göra mål.

Sen är det inte hans uppgift att göra mål heller. 2 mål var väl ett helt ok facit för en speluppläggare?

Att Realsupportrar fortsätter att driva den här tesen...
Citera
2012-10-20, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Vilken diss av Iniesta "det tog honom 116 minuter + 1 man mer". Den mest klockrena man någonsin hört. Uppenbarligen behövde alla andra superstjärnor på planen ytterligare tid för att göra mål.

Sen är det inte hans uppgift att göra mål heller. 2 mål var väl ett helt ok facit för en speluppläggare?

Att Realsupportrar fortsätter att driva den här tesen...

Gissa vilken speluppläggare som gjorde 5 mål i mästerskapet

Iniesta är overrated och det är lätt att se bra ut när man spelar med historiens bästa spelare på planen.

EDIT: Jag är inte Realsupporter, vet inte var du fått det ifrån. Du kan titta på mina inlägg i Spanska fotbollstråden om du vill.
Senast redigerad av James-Michael-Michaels 2012-10-20 kl. 13:16. Anledning: g
Citera
2012-10-20, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Du hävdar att han gör otroliga mål och framspelningar, "men annars är han rätt så osynlig"? Vad mer skulle han göra? Alla kan inte slita ihjäl sig i defensiven eller vara med hela tiden i spelet om du inte spelat på mitten och ska dirigera allt.

Lucas har stagnerat en aning det kan jag hålla med om men absolut inte Neymar.

För att ta ett exempel, matchen emot Japan för några dagar sen. Sådär osynlig i spelet är han större delarna av matcherna jag har sett med honom. Ibland blixtrar han till med sin snabbhet och teknik, då kan man tappa hackan.

Neymar är en underbar spelare men just den biten måste han utveckla för att bli en riktig världsspelare.
Senast redigerad av xeezer 2012-10-20 kl. 13:21.
Citera
2012-10-20, 13:25
Medlem
Citat:
Gissa vilken speluppläggare som gjorde 5 mål i mästerskapet

Iniesta är overrated och det är lätt att se bra ut när man spelar med historiens bästa spelare på planen.

EDIT: Jag är inte Realsupporter, vet inte var du fått det ifrån. Du kan titta på mina inlägg i Spanska fotbollstråden om du vill.
Ofattbar åsikt. Iniesta är ju minst lika bra i landslaget som i klubblaget, och där har han ingen Messi att hålla i handen.
Citera
2012-10-20, 13:30
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
För att ta ett exempel, matchen emot Japan för några dagar sen. Sådär osynlig i spelet är han större delarna av matcherna jag har sett med honom. Ibland blixtrar han till med sin snabbhet och teknik, då kan man tappa hackan.

Neymar är en underbar spelare men just den biten måste han utveckla för att bli en riktig världsspelare.

Du säger att han är osynlig men vad mer ska han göra förutom mål och assist? Hade du varit hans agent, skulle du säga åt honom att träna på att bli mer "synlig"?

Santos med och utan Neymar är två helt olika lag, det räcker för mig. Folk anser Neymar vara överskattad på grund av att hans snygga mål goes viral i kombination med hans stora reklamvärde. Det förminskar dock inte hans insatser på plan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in