2011-09-09, 14:59
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demion
Det märks att du är ett notoriskt barcelona fan som jämför en av världens bästa fotbollsspelare genom tiderna och drar en analog med iniesta.
Gör som jag, himla med ögonen, tryck back och öppna en öl.
Ontopic: Lucas Leiva och Bentner är underskattade spelare.
Leiva är antagligen den första som skrivs ut på startuppställningen och Bentner är verkligen inte så värdelös som vissa på det här forumet vill få honom till att vara.
Citera
2011-09-09, 15:17
Medlem
Ferry31s avatar
Kanske lite OT att diskutera Bendtner i den här tråden, men som redan påpekat har han tagits upp en del i den här tråden.

Jag anser att han varken är överskattad eller underskattad, men han är ju fortfarande relativt ung. Tror ni att han har potentialen att utvecklas som spelare?
Citera
2011-09-09, 16:31
Medlem
sakkwalds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Japp, han var utan tvekan ett geni. Men han var ju knappast överlägsen Messi, och framförallt inte mer "komplett".

Har förresten också bara hört det där om kobent/hjulbent om Garrincha. Zidane var ju mer av den eleganta typen som kom förbi på ren teknik/snabbhet i tanken snarare än på avighet. Som en längre och kraftfullare Iniesta ungefär.
Haha Zidane som Iniesta. Jo tjena.
Citera
2011-09-09, 17:35
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tunnicliffe
Håller inte med. Alla tjatar om hur bra han är, men han är alldeles för offensiv för sin position. Han är en bra spelare, man antingen brister det i Wengers instruktioner eller i hans taktiska kunskaper, för han är aldrig på plats för att försvara när det behövs.

Problemet för mig är att han ser så oengagerad ut på planen, jag har diskuterat detta tidigare och du kanske kommer hävda att han gör ju en del bryska tacklingar och annat. Men det är skillnad på verkligt engagemang och att liksom göra sitt jobb bara. Oerhört trött på att se Song på planen...
Citera
2011-09-09, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Kanske lite OT att diskutera Bendtner i den här tråden, men som redan påpekat har han tagits upp en del i den här tråden.

Jag anser att han varken är överskattad eller underskattad, men han är ju fortfarande relativt ung. Tror ni att han har potentialen att utvecklas som spelare?

Självklart, skulle inte förvåna mig om han blir bäste målskytt i Sunderland.
Citera
2011-09-09, 17:52
Medlem
25TaLifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spruttis
Självklart, skulle inte förvåna mig om han blir bäste målskytt i Sunderland.

Sant!
Får han chansen att växa som en nyckelspelare i ett "mellanstort" lag så tror jag det kan bli jävligt bra.
Som Sturridge och Welbeck skulle jag tro, nu får jag väl äta upp att jag nämnde Welbeck men jag tror att han skulle göra mer mål i tex... Wigan, än vad han kommer att göra i United.
Citera
2011-09-09, 17:57
Medlem
Alla Arsenal-supportrar har försvarat Bendtner genom åren och skit för det, och först nu när han inte spelar där längre verkar andra lags fans tydligen erkänna att han inte är så värdelös som de själva påstått innan. Så jävla genomskinligt.
Citera
2011-09-09, 18:30
Medlem
Smerchs avatar
Ja man kan fan inte göra annat än att himla med ögonen. Jag jämförde hans dribblingsstil med Iniestas, inte hans klass. Klassmässigt är det förresten inte så mycket som skiljer dem åt som ni verkar tycka.

Jag nominerar härmed Zidane som en av de mest överskattade fotbollsspelarna. Här blir man alltså hånad om man ens nämner en av de bästa mittfältarna i världen den senaste femårsperioden i samma andetag som honom. Zidane som levt på sin extremt höga högstanivå och som blev spottad på av sina egna fans under större delen av sin klubblagskarriär.
Citera
2011-09-09, 18:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Ja man kan fan inte göra annat än att himla med ögonen. Jag jämförde hans dribblingsstil med Iniestas, inte hans klass. Klassmässigt är det förresten inte så mycket som skiljer dem åt som ni verkar tycka.

Jag nominerar härmed Zidane som en av de mest överskattade fotbollsspelarna. Här blir man alltså hånad om man ens nämner en av de bästa mittfältarna i världen den senaste femårsperioden i samma andetag som honom. Zidane som levt på sin extremt höga högstanivå och som blev spottad på av sina egna fans under större delen av sin klubblagskarriär.

Men skärp dig Iniesta innan EM 2008 var en nolla och det alla om det till och med Özil i hans första säsong var överlägsen Iniesta förra säsongen när det gäller antalet assist och mål.
Citera
2011-09-09, 20:16
Medlem
serbers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Gör som jag, himla med ögonen, tryck back och öppna en öl.
Ontopic: Lucas Leiva och Bentner är underskattade spelare.
Leiva är antagligen den första som skrivs ut på startuppställningen och Bentner är verkligen inte så värdelös som vissa på det här forumet vill få honom till att vara.

Bendtner är inte värdelös men han är för dålig för Arsenal vilket vi alla har sett. Sunderland blir nog bra för honom där han kan vara en stjärna istället för bänknötare och ogillad av fansen.
Citera
2011-09-10, 22:36
Bannlyst
Maggio bör väl nämnas som underskattad. Ordinarie i Prandellis landslag och väldigt tongivande i Napoli. Hör till top 10 ytterbackar anser jag.
Citera
2011-09-10, 22:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av adnanisH
Maggio bör väl nämnas som underskattad. Ordinarie i Prandellis landslag och väldigt tongivande i Napoli. Hör till top 10 ytterbackar anser jag.

I serie a ja
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in