Resultat: ?
Sverigedemokraterna
70,41%
571 röster
Svenskarnas Parti
29,59%
240 röster
2013-06-09, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Under vilka omständigheter anser ni att "tiden är inne"?

Vissa har varit inne på inbördeskrig. Finns det andra omständigheter då ni anser att "tiden är inne"? Ett massivt ekonomisk kaos i landet?

Och om vi tittar på dagens demokratiska system. Ingår det i beräkningarna att ta makten den vägen, eller är det något som ni helt har uteslutit?

-Info-, vad tycker du om din med SD:are POTESTATIVUS och hans briljanta men ack så svårtydda alster?
Citera
2013-06-09, 18:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Laccus
Va? Ok, vad betyder ordet gilla nu? Varför säger du "Nej, jag gillar inte judar, negrer osv", vad betyder det på ditt språk?
Att gilla någon så betyder att man är positiv ställd till personen.

Jag är inte positiv ställd till svarta, judar men inte heller negstivt ställd heller.
Citera
2013-06-09, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POTESTATIVUS
Att gilla någon så betyder att man är positiv ställd till personen.

Jag är inte positiv ställd till svarta, judar men inte heller negstivt ställd heller.

Ok, varför är du inte positivt inställd till "judar, negrer osv"? (Din svenska är för övrigt fullständig katastrof.)
Citera
2013-06-09, 18:33
Bannlyst
Citat:
Ok, varför är du inte positivt inställd till "judar, negrer osv"? (Din svenska är för övrigt fullständig katastrof.)

För jag pallar inte.
Jag skriver via mobilen.
Citera
2013-06-09, 18:37
Medlem
Citat:
För jag pallar inte.
Jag skriver via mobilen.

Du pallar inte tänka? Nej, det har vi redan märkt. Det är dock bäst att inte börja skriva på diskussionsforum om man saknar förmågan att tänka. Då får man hålla sig till städning eller ditt gamla jobb på Expressen.
Citera
2013-06-09, 18:38
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Du svarar lite på din egen fråga här, "Vad kan göra någon nytta?" Som redan sagts 1000tals gånger i denna tråd så tror inte vi SvP:are att SD:s politik gör någon nytta överhuvudtaget, varken taktiskt eller på någt sätt alls. Dock gör den väldigt mycket _skada_ . Varför skulle vi rösta på dem? Varför skall jag rösta på ett parti som vill diskrimenra mig som svensk, ta ifrån mig mitt land och förgöra mig?

Man ska förstås inte rösta på SD om man absolut är emot det. Men jag håller inte med om att SD gör skada. SD har kanske inte påverkat så mycket ännu rent politiskt under sina första staplande år i Riksdagen, men de har i alla fall sett till att saken debatterats en hel del, både i media och Riksdagen, så det svenska folket har fått upp ögonen för problemen på ett helt annat sätt än om vi bara haft något marginaliserat promilleparti som demonstrerat på gatorna ibland. Det här hjälper till att normalisera åsikterna, vilket även lär hjälpa SvP att växa på sikt, eftersom steget för folk blir mycket mindre.

Citat:
Ett parti på 9-10% som är vågmästare men inte utnyttjar sin position och som inte producerar någonting av värde, på vilket sätt gör de någon nytta? De sänder en signal "Vi är missnöjda!", detta är tyvärr inte i närheten av nog eller ens av särskild signifikativ vikt i dagsläget då de styrande räknar med att i en demokrati kan 49% vara missnöjda så länge 51% är "nöjda".

De fick 5,7% i valet. Och då kan man inte göra så mycket, om alla andra partier är kraftigt emot partiet. Inte heller Vänsterpartiet har så stora möjligheter att få igenom sina hjärtefrågor under ett alliansstyre. Ska man kunna påverka så måste man antingen ingå i en regering eller driva en fråga som dels inte väcker sånt motstånd bland andra och dels kan användas som en taktisk spelbricka under de rätta omständigheterna (tänker bl.a på Miljöpartiet).

Citat:
Du har redan fått många bra exempel från Beligen och Österrike, kan lägga till Holland där Wilders fick väldigt lite gjort under sina mer "framgångsrika" perioder, där hade folk ungefär samma inställning som du "Nu kommer detta visa att vi är missnöjda! Nu kommer de inte bygga fler moskeér!" Tyvärr 8 år hade inte mycket hänt, för att vara ärlig hade _ingenting_ hänt.

Som jag skrev i ett tidigare inlägg så har Dansk Folkeparti trots endast ca 14% fått igenom många av sina invandringskritiska förslag och Danmark har en så strikt invandringspolitik att många andra länder har häpnat ibland (t.ex Sverige).

Fast detta är nutid. Precis som fallet är med SvP så är det i framtiden som det är tänkt att partier som SD ska kunna agera. Dels genom att partierna blir väldigt stora och dels genom att de yttre omständigheterna är sådana att det politiska motståndet blivit så svagt eftersom situationen blivit så allvarlig.

Givetvis kan det snett. Men det kan det också gå med SvP:s linje.
Citera
2013-06-09, 18:38
Bannlyst
Citat:
Du pallar inte tänka? Nej, det har vi redan märkt. Det är dock bäst att inte börja skriva på diskussionsforum om man saknar förmågan att tänka. Då får man hålla sig till städning eller ditt gamla jobb på Expressen.

Vad fick du "tänka" ifrån?
Citera
2013-06-09, 18:39
Medlem
Citat:
För jag pallar inte.
Jag skriver via mobilen.

Men det är ju trots allt en väldigt simpel fråga(jag skriver för övrigt också från min mobil): Varför är du inte positivt inställd till "judar, negrer osv"? Det borde du faktiskt kunna svara på, eller hur?
Citera
2013-06-09, 18:40
Medlem
Citat:
Vad fick du "tänka" ifrån?

Jag antog att det var det du menade, du skrev ju aldrig vad det var du inte pallade?
Citera
2013-06-09, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bengan-In-Action
Kul hur man så ofta ser SD anhängare på nätet. Men ute på gatan är det allt tyst. Smygrasister får det att vända sig i magen på mig

Jag är absolut ingen SD:are, men vad menar du att dem ska göra ute på gatan?
Citera
2013-06-09, 18:44
Medlem
stopbitchings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Under vilka omständigheter anser ni att "tiden är inne"?

Vissa har varit inne på inbördeskrig. Finns det andra omständigheter då ni anser att "tiden är inne"? Ett massivt ekonomisk kaos i landet?

Och om vi tittar på dagens demokratiska system. Ingår det i beräkningarna att ta makten den vägen, eller är det något som ni helt har uteslutit?
Tiden är inne när svenska folket är redo. Det jag menar är att det måste finnas ett starkt alternativ som kan gå in när svenskarna fått nog. Att skrämma folket med dödsnazism och gaskammare tror jag inte jag kommer hålla i all evighet då folket tids nog kommer genomskåda propagandan.

När denna tid är inne kan man så klart spekulera om och hur det kommer se ut, men det är väl inte riktigt det som är poängen även om det är intressant.

SvP har ju valt att arbeta parlamentarisk så det är väl den vägen man går. Personligen är jag inte främmande för andra metoder.
Citera
2013-06-09, 18:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bengan-In-Action
Kul hur man så ofta ser SD anhängare på nätet. Men ute på gatan är det allt tyst. Smygrasister får det att vända sig i magen på mig
Det är för att du är så oerhört tuff.

När såg du en tvättäkta folkpartist senast och hur vet du att det var en folkpartist?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in