Resultat: ?
Sverigedemokraterna
70,41%
571 röster
Svenskarnas Parti
29,59%
240 röster
2013-05-10, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stopbitching
Drogfrågan handlar om så mycket mer än bara droger, det handlar om rätten till sin egen kropp utan att behöva vara kriminell. Då jag är motståndare till kapitalism så ser jag heller inte att man behöver legalisera droger och på så sätt öppna upp en marknad som hur man än vrider och vänder på det går ut på att sälja, tjäna pengar och på så vis uppmuntra folk att köpa droger. Men det en väsentlig skillnad på att avkriminalisera som just handlar om rätten till din egen kropp. Att jag inte kan plocka vilka svampar jag vill ute i naturen eller att jag inte kan ha vilka växter jag vill i fönstret är helt befängt och går inte att försvara.

Sen fattar väl även jag att det inte är direkt aktuellt att ta upp droger på tapeten just nu när vi står inför ett folkmord på etniska svenskar att hantera. Man behöver inte ens nämna droger, det räcker att man ställer sig bakom svenskens rätt till sin egen kropp och egna livsval så länge det inte skadar någon annan. Som du själv skrev, personligen bryr du dig inte om vad folk gör i skogen eller i sina hem, och en sådan inställning borde även SvP inta. Det är en självklarhet och behöver inte vara ett problem, men ändå så väljer man att gå den semitiska kristna linjen med krig mot droger.

Jag vill ha ett fritt Norden med fria nordbor, inte massa semitisk judekristen moral som ska diktera vad svenskarna får och inte får göra gällande icke frågor och självklarheter som rätten till sin egen kropp.

Du har "rätt till din egen kropp" men du har ingen rätt att ta vara del av ett samhälle och att vara en del av att sprida skadliga substanser inom populationen och ett allmänt förfall. Nu håller jag dock med om att speciellt vissa droger som faktiskt tidigare räknades som mediciner har blivit fruktansvärt överdrivet kontrollerade och vissa mediciner och hjälpmedel borde vara mycket mer lättillgängliga.

Skadliga droger(den riktiga benämningen) utan någon vidare behjälplig effekt och som bryter ner den mänskliga styrkan bör inte under några omständigheter uppmuntras på något vis. Dessa måste förbjudas mycket kraftigt men om det går att hitta medicinska lösningar som kan kontrolleras på så sätt att det inte påverkar till något förfall så borde de utvecklas.
Senast redigerad av Mjosus 2013-05-10 kl. 13:46.
Citera
2013-05-10, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vindhler
Jag håller med dig principiellt men i slutändan är frågan extremt oviktig i jämförelse med kärnfrågan, och jag vill inte ha några röster eller medlemmar i SvP som är engagerade eftersom de vill ha liberalare drogpolitik, jag vill ha röster och medlemmar eftersom de står bakom SvP:s syn på det svenska folket, vårt levnadsområde och de utmaningar och de lösningar på utmaningarna som SvP framför. Därav tycker jag nuvarande linje är fullt rimlig. Sen vad fan folk gör ute i skogen eller hemma i sin lägenhet bryr jag mig på ett personligt plan ingenting om. Det viktigaste just nu är att väcka medvetenheten inom vårt folk om oss själva, vår historia, angreppet mot oss, och om vad som kommer hända om vi inte hindrar utvecklingen med vitalistisk politik. Och i den vitalistiska politiken har inte drogfrågan någon som helst grundläggande plats.

Förorda folkomröstningar i de mer marginella frågorna, som ändå förtjänar ett vettigt svar för allmänhetens intresse/respekt.

Folkomröstning av svenskar i viktiga frågor torde ju trots allt vara i linje med Svenskarnas Partis linje? Låta folket komma till tals, till skillnad från dagens korrupta representanter.
Citera
2013-05-10, 13:48
Medlem
stopbitchings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mjosus
Du har "rätt till din egen kropp" men du har ingen rätt att ta vara del av ett samhälle och att vara en del av att sprida skadliga substanser inom populationen och ett allmänt förfall. Nu håller jag dock med om att speciellt vissa droger som faktiskt tidigare räknades som mediciner har blivit fruktansvärt överdrivet kontrollerade och vissa mediciner och hjälpmedel borde vara mycket mer lättillgängliga.
Som du ser så skriver jag inget om att sprida dessa substanser, jag skriver om rätten att få plocka svamp i skogen utan att staten ska bestämma vilka svampar jag får och inte får plocka samt rätten att få odla vilka växter jag vill utan att staten ska bestämma, och om jag då vill kunna nyttja dessa för eget bruk utan att staten straffar mig. Självklara rättigheter kan man ju tycka.
Citera
2013-05-10, 13:53
Medlem
stopbitchings avatar
Citat:
Skadliga droger(den riktiga benämningen) utan någon vidare behjälplig effekt och som bryter ner den mänskliga styrkan bör inte under några omständigheter uppmuntras på något vis. Dessa måste förbjudas mycket kraftigt men om det går att hitta medicinska lösningar som kan kontrolleras på så sätt att det inte påverkar till något förfall så borde de utvecklas.
Du glömmer bort den spirituella delen. Själv vill jag gärna bort från kapitalismen och industrisamhället för att återgå till ett mer naturligt och harmoniskt liv. Om jag då väljer att nyttja naturen fullt ut så tycker inte jag att staten ska kunna förbjuda eller straffa mig, så länge jag inte skadar någon annan.

Främst är det väl araber och blattar som givit dåligt rykte till drogerna då det är dessa som säljer och ägnar sig åt kriminalitet. Att etniska svenskar i ett etniskt homogent samhälle inte har rätt att berusa sig är helt befängt. Det är konstigt att man säger sig vilja befria svenskarna samtidigt som vissa verkar vilja förslava oss.
Citera
2013-05-10, 13:56
Medlem
teflonpannan69s avatar
Citat:
Du glömmer bort den spirituella delen. Själv vill jag gärna bort från kapitalismen och industrisamhället för att återgå till ett mer naturligt och harmoniskt liv. Om jag då väljer att nyttja naturen fullt ut så tycker inte jag att staten ska kunna förbjuda eller straffa mig, så länge jag inte skadar någon annan.

Främst är det väl araber och blattar som givit dåligt rykte till drogerna då det är dessa som säljer och ägnar sig åt kriminalitet. Att etniska svenskar i ett etniskt homogent samhälle inte har rätt att berusa sig är helt befängt. Det är konstigt att man säger sig vilja befria svenskarna samtidigt som vissa verkar vilja förslava oss.

Men du vill straffa andra som skördar frukterna utav kapitalismen? De som använder sig utav kapitalismen (om man nu ens kan säga så) skall de straffas utav dig även fast de inte skadar någon? Hört talas om frihet?

Vilket hyckleri!
Citera
2013-05-10, 14:01
Medlem
stopbitchings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teflonpannan69
Men du vill straffa andra som skördar frukterna utav kapitalismen? De som använder sig utav kapitalismen (om man nu ens kan säga så) skall de straffas utav dig även fast de inte skadar någon? Hört talas om frihet?

Vilket hyckleri!
Kapitalismen påverkar hela samhället. Vill du leka affär i ditt hem så har jag inget emot det, men vi ska inte tvinga samhället till kapitalismens fördärv. Förstår inte ens din jämförelse, typiskt liberaler att överdriva och se saker i svart eller vitt. Antingen ska vi ha full frihet där man säljer vapen, sex, droger och bomber eller så ska vi förbjuda allt...
Citera
2013-05-10, 14:01
Medlem
KingVisions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teflonpannan69
En röst på SvP är en röst på fascismen.

Kanske det, men hellre en röst på fascism än kommunism som i princip hela 7-klövern motsvarar.
7-klövern är mig då sannerligen inte alls demokratiska, dom lyssnar inte ett skit på folket.

Glöm inte bort att i fascismen har individen fortfarande ekonomisk frihet jämfört med individen under kommunismen.

Citat:
Ursprungligen postat av Varnagel
Generellt skulle jag säga att det är bättre att rösta tvärtom, om man nu måste rösta på SD av någon konstig anledning. Det är viktigt med en markering och alla röster räknas. Att komma in i riksdagen är inte poängen i dagsläget utan att växa. SD har ju ändå inte gjort ett piss sen de kom in i riksdagen och nu så vill de inte ens göra nåt längre. En röst på SD är alltså i stort sett lika bortkastad eller svenskfientlig som en röst på de andra partierna.

Svenskfientlig är kanske fel val men SD är ju mer Sverigevänligt än vad de andra 7 riksdagspartierna är eller hur? Vad som dock är bekymrande är ju att SD riskerar att bemöta Israels intressen före svenska intressen och omvandla Sverige till ännu en satellitstat.

Vad som är riktigt synd är att SD har minskat ned på sin radikala politik. Hade dom hållit fast vid nationalismen idag som man gjorde år 2010, och inte gått mot en mjukare politik hade nog partiet varit mer populärt idag. Dom står däremot fortfarande fast vid att man vill sänka invandringen med 90-95%, dom kan ju inte släppa sin huvudfråga?

Om SvP får ett flertal mandat på kommun- och landstingsnivå så tror jag dom kommer växa väldigt fort och lyckas komma in i riksdagen till eventuellt 2018-2022. Ett par tusen röster till SvP på riksdagsnivå kommer inte skylta med mycket utan dom kommer bara redovisas som "övrigt" i vanlig media.

Citat:
Ursprungligen postat av infidel
En röst på SD är inte en proteströst för SD samtycker i sjuklöverns världsbild till den grad att man med rätta kan argumentera för att SD är en del av åttaklövern. SvP är nationalradikaler till skillnad från socialkonservativa SD och en röst på SvP är en röst mot den rådande PK-världsbilden. Det är inte en röst på ett konservativt parti som SD. Konservatism har aldrig handlat om att protestera utan om att bevara den nuvarande samhällsordningen.

När SD utesluter rasistnazistnationalister är det inte ett spel för galleriet utan en seriös konservativ satsning - alla rester av nationalistSD ska ut för nationalism och konservatism går inte ihop i ett samhälle som bygger på kulturmarxism, globalism och mångkultur. Det har inte sjunkit in hos svenne kålrot än att SD slutat vara smygborgare som poserar som nationalister och nu borgar på riktigt. Jag tror att det kommer att märkas först efter valet 2014, 2018 är det inte alls osannolikt att SD gör ett sämre val medans SvP hoppar upp som gubben i lådan.

Som jag skrev i stycket innan har ju SD tyvärr tagit bort sin radikala politik. Ungdomspartiet däremot är mer radikala än vad SD är och vad borde dessa ungdomar göra när dom blivit tillräckligt mogna att gå med i moderpartiet? Borde inte Kasselstrand och hans gäng försöka slå igenom med en radikalare politik i partiprogrammet?

Skulle SD hamna på en ca 20% vid kommande val så tror jag inte att partiets politik skulle förändras alls och dom skulle snarare pressa sina politiska rivaler gällande invandringsfrågan.

Ni båda har mycket intressant att säga men jag är ännu inte övertygad. SvP kan växa från kommunal nivå och så länge som 7-klövern nonchalerar de samhällsproblem vi har utan att erkänna dom, kommer dessa partier enbart att förlora vid kommande val. SD och SvP kommer ju naturligtvis bara gå framåt.
Citera
2013-05-10, 14:04
Medlem
Citat:

Kan du vara lite mer specifik i vad det är för "droger" du vill kunna utnyttja och vad för effekt du vill ha.

Jag ser inga problem i att "berusa sig" om det som sagt inte handlar om saker som bryter ner din inneboende stryka så som vissa droger kan göra på mycket kort tid, speciellt psykiskt.
Citera
2013-05-10, 14:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheGamer
Men hur ser ni på straffen om droger?
Jag måste faktiskt erkänna att jag inte riktigt vet. Det är som sagt ingen prioriterad fråga. Personligen bryr jag mig heller inte så mycket om eget bruk och om någon röker en spliff eller inte, mer än att jag förstås anser det vara osunt. Det är ju som jag ser det tillgången på narkotika som måste bekämpas. Alltså försäljare, smugglare och dylikt. Det är dock en jävligt knepig fråga och som sagt inget vi behöver rikta något fokus på i dagsläget. Vårt motstånd mot narkotika bör också var av pragmatiska och rationella skäl snarare än moraliska. Vårt syfte och mål i denna fråga är ju hur som helst inte att klämma åt den enskilde individen, det är inte det som är det intressanta.

Det är hur som helst inte en fråga som SvP kommer att fokusera på i brådrasket.
Citera
2013-05-10, 14:26
Medlem
Åmbzs avatar
Kommer rösta på SD i riksdagsvalet.
Pga att jag vill ändra invandringspolitiken fort.

I kommun och landstingsvalet kommer min röst gå till SvP.
Citera
2013-05-10, 14:32
Medlem
stopbitchings avatar
Citat:
Kan du vara lite mer specifik i vad det är för "droger" du vill kunna utnyttja och vad för effekt du vill ha.
Främst cannabis och psykadeliska svampar du kan hitta i naturen. Mig veterligen så finns det inget förbud idag om att äta giftiga och direkt dödliga svampar, bara förvarningar om att man inte "bör" äta dessa svampar.

Man skiter alltså fullständigt i om svenskarna dör, men att plocka och bruka en svamp som du inte dör av kan istället ge dig ett långt straff, om då svampen skulle ha en berusande effekt. Finns inget förbud mot att dricka bensin eller T-sprit heller fastän det är livshotande.
Citat:
Jag ser inga problem i att "berusa sig" om det som sagt inte handlar om saker som bryter ner din inneboende stryka så som vissa droger kan göra på mycket kort tid, speciellt psykiskt.
Okej, det kan man ju förstå. Vill du se ett förbud mot den samhällsfarliga drogen alkohol då? Drogen som splittrar familjer, skapar bilolyckor, gör dig våldsbenägen och kan driva dig ner i skiten helt och hållet? En bevisad livsfarlig och helt samhällsförödande drog. Eller ska den fortfarande vara tillåten fastän reglerad, bara för att de flesta svenskar faktiskt kan hantera den?
Citera
2013-05-10, 14:37
Medlem
stopbitchings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Åmbz
Kommer rösta på SD i riksdagsvalet.
Pga att jag vill ändra invandringspolitiken fort.

I kommun och landstingsvalet kommer min röst gå till SvP.
Fast SD vill ju bevisligen inte göra något åt invandringen så det resonemanget känns ju ganska lustigt. Istället kommer bara ursäkter om att man behöver bli större... MP kan ju driva sin politik fastän de är små och tillhör oppositionen, men SD kan inte ens driva sin politik som vågmästare. För mig står det ganska klart att SD inte vill någonting förutom att avnjuta riksdagslöner samt inte stöta sig med någon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in