Citat:
Ursprungligen postat av stopbitching
Drogfrågan handlar om så mycket mer än bara droger, det handlar om rätten till sin egen kropp utan att behöva vara kriminell. Då jag är motståndare till kapitalism så ser jag heller inte att man behöver legalisera droger och på så sätt öppna upp en marknad som hur man än vrider och vänder på det går ut på att sälja, tjäna pengar och på så vis uppmuntra folk att köpa droger. Men det en väsentlig skillnad på att avkriminalisera som just handlar om rätten till din egen kropp. Att jag inte kan plocka vilka svampar jag vill ute i naturen eller att jag inte kan ha vilka växter jag vill i fönstret är helt befängt och går inte att försvara.
Sen fattar väl även jag att det inte är direkt aktuellt att ta upp droger på tapeten just nu när vi står inför ett folkmord på etniska svenskar att hantera. Man behöver inte ens nämna droger, det räcker att man ställer sig bakom svenskens rätt till sin egen kropp och egna livsval så länge det inte skadar någon annan. Som du själv skrev, personligen bryr du dig inte om vad folk gör i skogen eller i sina hem, och en sådan inställning borde även SvP inta. Det är en självklarhet och behöver inte vara ett problem, men ändå så väljer man att gå den semitiska kristna linjen med krig mot droger.
Jag vill ha ett fritt Norden med fria nordbor, inte massa semitisk judekristen moral som ska diktera vad svenskarna får och inte får göra gällande icke frågor och självklarheter som rätten till sin egen kropp.
Sen fattar väl även jag att det inte är direkt aktuellt att ta upp droger på tapeten just nu när vi står inför ett folkmord på etniska svenskar att hantera. Man behöver inte ens nämna droger, det räcker att man ställer sig bakom svenskens rätt till sin egen kropp och egna livsval så länge det inte skadar någon annan. Som du själv skrev, personligen bryr du dig inte om vad folk gör i skogen eller i sina hem, och en sådan inställning borde även SvP inta. Det är en självklarhet och behöver inte vara ett problem, men ändå så väljer man att gå den semitiska kristna linjen med krig mot droger.
Jag vill ha ett fritt Norden med fria nordbor, inte massa semitisk judekristen moral som ska diktera vad svenskarna får och inte får göra gällande icke frågor och självklarheter som rätten till sin egen kropp.
Du har "rätt till din egen kropp" men du har ingen rätt att ta vara del av ett samhälle och att vara en del av att sprida skadliga substanser inom populationen och ett allmänt förfall. Nu håller jag dock med om att speciellt vissa droger som faktiskt tidigare räknades som mediciner har blivit fruktansvärt överdrivet kontrollerade och vissa mediciner och hjälpmedel borde vara mycket mer lättillgängliga.
Skadliga droger(den riktiga benämningen) utan någon vidare behjälplig effekt och som bryter ner den mänskliga styrkan bör inte under några omständigheter uppmuntras på något vis. Dessa måste förbjudas mycket kraftigt men om det går att hitta medicinska lösningar som kan kontrolleras på så sätt att det inte påverkar till något förfall så borde de utvecklas.
Senast redigerad av Mjosus 2013-05-10 kl. 13:46.
Senast redigerad av Mjosus 2013-05-10 kl. 13:46.