2013-06-07, 13:58
Medlem
kef71s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Inte för att ad hominem är ett bra inslag i en debatt, men om du tittar på det blinda, doktrinella bemötandet som t.ex. vattendelningsfrågan har fått på denna tråd ... då är ad hominem med viss marginal mera funktionellt (självklart skulle jag helst undvika att delta i eller uppställa såna dikotomier).

Ok, jag har inget att tillägga där förutom att jag inte är intresserad av vattendelningfrågor. Jag vet och förstår hur H2O funkar rätt bra och om nån annan har en annan åsikt så då är det hens sak att överbevisa min kunskap inom området för att jag ska ändra uppfattning. (Det kommer juh inte att hända men det är en annan sak)

Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Vattendelningsfrågan har redan haft 6-7 ronder, som alla har slutat med (muslimska) "disappeance-acts" dess mer 'verklighetens natur' blir en nödvändig del av debatten. Så det är diskutabellt om tiden vill visa något.

I princip är det en öppen och tydlig konflikt mellan islam's "det bara är så" och den rationella verkligheten med dennas epistemiska (och övriga filosofiska) metodologi.

Sant, men än en gång. Jag frågar bara honom varför han tycker att homosexualitet är omoraliskt. Och tills jag fått ett svar så tänker jag inte uttala mig inom vad hen tycker om ditt och datt. Förstår du vart jag vill komma?
Citera
2013-06-07, 14:00
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kef71
Mmm... precis, men det finns bara ett sätt att då reda på det eller hur?

Det där hjälper juh inte. Ad hominem från DIN sida.

Jag förstår din synpunkt, men jag hade en rätt, i mitt tycke, meningsfull diskussion med IP senast och jag hoppas att vi kan forsätta där vi slutade. Om jag är korkad för att jag hoppas på det, så då är jag korkad då. Hipp hipp hurrah! Och att kalla honom för en hel del elaka saker kommer inte att leda till nån vart. Det finns 13823 inlägg på den här tråden som bevis...
Nu är tråden inte tillhörande ip, är du klar över det?

Forumet är utrymme för religionsdiskussion, dvs inte ip - om du bryr dig om ip, fint, diskutera det med den då, men i forumet tas ofta upp sakfrågor inom islam, vilka är helt berättigade och då gäller det att gnugga andra geniknölar än offerkoftans snyftande utspel, som är personliga för hen, inte för mig då jag helst diskuterar religion och religionens plats och utrymme i demokratin som har för det första pluralistisk andemening, inte som medlemmen ip förvränger, att samhället skulle vara teokratiskt, det är religionsfriheten han och flera andra inte riktigt greppat samt gränssättning och t.ex jämlikhet, där hen verkar tömd på egen tankeförmåga, p.g.a religiös INDOKTRINERING.
Citera
2013-06-07, 14:08
Medlem
kef71s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackJewel
Nu är tråden inte tillhörande ip, är du klar över det?

Sant, men varför svarar du på MINA inlägg då?
Citera
2013-06-07, 14:08
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ok, jag har inget att tillägga där förutom att jag inte är intresserad av vattendelningfrågor. Jag vet och förstår hur H2O funkar rätt bra och om nån annan har en annan åsikt så då är det hens sak att överbevisa min kunskap inom området för att jag ska ändra uppfattning. (Det kommer juh inte att hända men det är en annan sak)

Vattendelningsfrågan är ju annars det enklaste, mest direkte och mest trådämnes-relevante exempel denna tråd hittils har berörd.

Etiska funderinger .... hur intressanta dom kan vara .... är överlag subjektiva och kan endast i sällsynta fall leda till 'bevis' för/emot något.

Citat:
Sant, men än en gång. Jag frågar bara honom varför han tycker att homosexualitet är omoraliskt. Och tills jag fått ett svar så tänker jag inte uttala mig inom vad hen tycker om ditt och datt. Förstår du vart jag vill komma?

Eftersom jag själv primärt är intresserad av trådens essentiella 'bevisföring', är etiska, politiska, psykologiska o.dyl. inslag av perifär natur.
Citera
2013-06-07, 14:25
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Sant, men varför svarar du på MINA inlägg då?

Homofobi och kass människosyn är så klart intressant, särskilt när man hävdar sig äga uppsättning perfekt samhällssyn & människosyn.

Sedan är det inte bara dig jag får för mig att besvara eller kommentera, att öht diskutera i forum skulle kanske vara själva forumets betydelse, som jag ser det samt att islam på flera sätt är lite udda, som statsreligion, som regim och den hävdelse islamiska förespråkare uttrycker när de luftar misogyni, xenofobi, homofobi och rätt bra diskonceptuealisering av jämställdhet, lite då och då.
Citera
2013-06-07, 15:06
Medlem
Golden.Rations avatar
Jag trodde i min enfald att det gick diskutera Islam under ordnade former i tråden. Men när det inte går att hålla topic i mindre än en sida då är det tyvärr inte värd min tid.

Dörren är alltid öppen för en försatt diskussion med berörda personer men inte i den här tråden.

Ber om ursäkt för det sena ickesvar till er alla.
Citera
2013-06-07, 15:14
Medlem
kef71s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golden.Ration
Jag trodde i min enfald att det gick diskutera Islam under ordnade former i tråden. Men när det inte går att hålla topic i mindre än en sida då är det tyvärr inte värd min tid.

Dörren är alltid öppen för en försatt diskussion med berörda personer men inte i den här tråden.

Sorry blev lite OT här, du får mer än gärna argumentera för din tro. Jag lyssnar gärna fastän jag inte tror att Islam eller nån annan tro är den "rätta" tron. Jag har en fråga, när det sägs att profeten Muhammed klöv månen i bitar. Är det en fysisk klyvning eller en symbolisk?
Senast redigerad av kef71 2013-06-07 kl. 15:20.
Citera
2013-06-07, 15:18
Avslutad
Citat:

För att få dig tillbaka, en enkel fråga.

Vilket verkyg använder du, som ingen anhängare till annan religion kan använda, för att härleda att din version av Islam är sann?
Citera
2013-06-07, 15:23
Medlem
Citat:

Du har ju inte försökt! Allt det här tramset med IP är bortom all räddning, men du bör inte låta dig avskräckas. Och dessutom så skulle jag verkligen uppskatta ett svar på min fråga, något du sa att du skulle ta dig tid till.
Citera
2013-06-07, 15:48
Medlem
Golden.Rations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handfast
Du har ju inte försökt! Allt det här tramset med IP är bortom all räddning, men du bör inte låta dig avskräckas. Och dessutom så skulle jag verkligen uppskatta ett svar på min fråga, något du sa att du skulle ta dig tid till.
Vi kan vidtaga diskussionen via PM om du vill eller en annan TS.
Citera
2013-06-07, 15:52
Medlem
Truthinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeace
Varför besvarade du inte mitt senaste inlägg? När det tar stopp gömmer du dig för att sen göra comeback. Ingen smart strategi.

Citat:
Alla måste tycka och ha dina åsikter annars är det fel? Dra nåt gammalt över dig.

Citat:
Dålig ursäkt för att inte svara. Faktum är att ditt svar var svammel och jag frågade vad du menade men fick inte svar.

Wow. Bara wow.
Citera
2013-06-07, 15:55
Medlem
-Cobras avatar
flames
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem