Citat:
Ursprungligen postat av
kef71
Ok det är din uppfattning, jag delar inte den. Inte ännu i alla fall. Och jag tänker inte döma en människa som sagt ditt och datt till den ena eller den andra. Jag är intresserad av vad han har att säga mig. Jag är inte intresserad av vad, vilken, hur, vem som har en uppfattning. Jag är intresserad av varför. Och om man kollar på den här tråden så är den en orgie av ad hominem. Det leder ingen vart i mitt tycke. Kanske jag har fel, det får tiden visa. Men tills dess så ställer jag fortfarande samma fråga. Varför?
Ad hominem som försvar, är icke-försvar, det säger ju i sig själv att ip döljer sig bakom en mur av fundamental religionsupptagning, väver in sin människosyn där, för att fria sig - det är f.ö inget unikt med ad hominems, mer vanligt än ovanligt och snarare sed.
Han beskriver sig ha haft en hemsk gymnasietid, kanske han inte är klar med den bearbetningen, de flesta vet vad kaotisk skolgång kan betyda, behöver man eg. förtydliga?
Att nu ip gått extremt och i stort sett avskyr den vsterländska sekularistiska formen, kan ha många bottnar, så det är klart att du ska fortsätta dialogen med honom, dock är han en manngrann skitsnackare som latat sig och förblivit en offerkofta, vilken försöker idealisera sig själv, det är så substitution går till.. bara föra att andra var dumma, måste det ge att ip därmed är god.. att rättfärdiga religiös extremism eller idiotiska utfall med religionstillhörigheten som argumen, det är genuint korkat. Men nog inte det ip egentligen vill uttrycka, dock är det vad som hela tiden fälls ut ur hans förståelse, att han inte försstått så mycket, att han blivit manipulerad av religion och med det kan formas till en stereotyp utan dess like - som att prata med en pappskalle, där enbart religionen är vad livet handlar om. Dumnaiv och bufflig på samma gång, som idealiserar alldeles för starkt. Han kan inte vara en dag över 25, en omogen 25-åring, såvida han inte är 20...