Citat:
Handfast|43800778]Om du agerar på dina tankar om otrohet så begår du en omoralisk handling, om du agerar på dina homosexuella lustar så begår du inga moraliska felaktigheter.
Det är en definitionsfråga, för vissa är det en omoralisk handling när någon agerar på sin homosexuella handlingar och andra tycker inte det är omoraliskt. Men handlingarna går att välja bort. Man dör inte om inte agerar på sina tankar om otrohet och inte heller dör man om man inte agerar på sina homosexuella lustar. Jag vågar påstå att det inte ens är svårt att välja bort handlingarna i både fallen.
Citat:
Du behöver inte hålla med mig IP, faktum är att jag skulle nog ha en större respekt för dig om du rätt och slätt erkände att du tycker att bögar är omoraliska för att det dem sysslar med strider mot din religion. Men när du försöker rationalisera det hela så...... går de ej så bra.
Självklart är det av religiösa skäl först och främst och det trodde jag var underförstått. Men sen kan man väl också försöka rationalisera sina tankar och åsikter också. Det är väl inget fel med det.
Du anser inte att homosexualitet fel och hänvisar till att kärleken.
Jag anser att homosexuella handlingar är fel och hänvisar till att ändtarmen inte ska användas till mer än uttömning av avföring.
Någon annan som inte heller ser nåt fel med homosexuella handlingar skulle säkert ge andra anledningar än kärlek.
Och någon annan som precis som jag tycker att det är fel med homosexuella handlingar skulle ge andra anledningar mer än det jag gav.