2013-06-07, 01:15
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeace
Nu var du hård mot honom. Låt honom att skriva av sig, det skadar ju ingen. Jag har i alla fall slutat bemöta hans inlägg inte för att jag inte vill men det är så jävla svårt att förstå och läsa vad han skriver. Så han är förlåten och kan mer än gärna skriver av sig. Det är inga problem.

Vilken patetisk ursäkt för att du inte kan delta i en rationell debatt utanför klyschanivån.
Citera
2013-06-07, 01:17
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Handfast|43800778]Om du agerar på dina tankar om otrohet så begår du en omoralisk handling, om du agerar på dina homosexuella lustar så begår du inga moraliska felaktigheter.

Det är en definitionsfråga, för vissa är det en omoralisk handling när någon agerar på sin homosexuella handlingar och andra tycker inte det är omoraliskt. Men handlingarna går att välja bort. Man dör inte om inte agerar på sina tankar om otrohet och inte heller dör man om man inte agerar på sina homosexuella lustar. Jag vågar påstå att det inte ens är svårt att välja bort handlingarna i både fallen.

Citat:
Du behöver inte hålla med mig IP, faktum är att jag skulle nog ha en större respekt för dig om du rätt och slätt erkände att du tycker att bögar är omoraliska för att det dem sysslar med strider mot din religion. Men när du försöker rationalisera det hela så...... går de ej så bra.

Självklart är det av religiösa skäl först och främst och det trodde jag var underförstått. Men sen kan man väl också försöka rationalisera sina tankar och åsikter också. Det är väl inget fel med det.

Du anser inte att homosexualitet fel och hänvisar till att kärleken.
Jag anser att homosexuella handlingar är fel och hänvisar till att ändtarmen inte ska användas till mer än uttömning av avföring.

Någon annan som inte heller ser nåt fel med homosexuella handlingar skulle säkert ge andra anledningar än kärlek.

Och någon annan som precis som jag tycker att det är fel med homosexuella handlingar skulle ge andra anledningar mer än det jag gav.
Citera
2013-06-07, 01:17
Medlem
smidigasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kef71
Har du läst tråden?
Tyvärr ja. Du hade svårt för feminina bögar "Ok, jag förstår vad du menar. Tro mig, har själv varit där. Jag ogillade feminima bögar väääldigt länge. Faktum är att ibland gör jag det fortfarande."
och IPs inställning till homosexuella har vi hört till leda vid det här laget. Så där fann ni uppenbart varandra. Hur tänker du nu gå vidare i denna fina anda?
Citera
2013-06-07, 01:19
Medlem
kef71s avatar
Citat:
Främsta och första anledningen till att vi har sex och vill ha sex är att vi ska kunna föröka oss och detta är inprogrammerat inom oss. Detta syfte förloras helt när två av samma kön har sex. Kvinnors slidväggar skyddas av en sorts vätska för att inte skada ska ske denna skydd har inte homosexuella män. Analöppning är till för uppsamling och uttömning av avföring och inte att stoppa saker i den. Könsjukdomar är vanligare bland homosexuella. Så tycker jag.

Så all sex är i förökelsesyfte?
Citera
2013-06-07, 01:20
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smidigast
Vad är det egentligen som byggts upp under kvällen i diskussionen med IP? Du och IP har enats om att ni har svårt för homosexuella. Är det något du tycker man ska bygga vidare på? Är det i fördomarna du tycker att man ska kroka arm?

Varför besvarade du inte mitt senaste inlägg? När det tar stopp gömmer du dig för att sen göra comeback. Ingen smart strategi.
Citera
2013-06-07, 01:21
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Tyvärr ja. Du hade svårt för feminina bögar "Ok, jag förstår vad du menar. Tro mig, har själv varit där. Jag ogillade feminima bögar väääldigt länge. Faktum är att ibland gör jag det fortfarande."
och IPs inställning till homosexuella har vi hört till leda vid det här laget. Så där fann ni uppenbart varandra. Hur tänker du nu gå vidare i denna fina anda?

Alla måste tycka och ha dina åsikter annars är det fel? Dra nåt gammalt över dig.
Citera
2013-06-07, 01:23
Medlem
smidigasts avatar
Citat:
Främsta och första anledningen till att vi har sex och vill ha sex är att vi ska kunna föröka oss och detta är inprogrammerat inom oss. Detta syfte förloras helt när två av samma kön har sex. Kvinnors slidväggar skyddas av en sorts vätska för att inte skada ska ske denna skydd har inte homosexuella män. Analöppning är till för uppsamling och uttömning av avföring och inte att stoppa saker i den. Könsjukdomar är vanligare bland homosexuella. Så tycker jag.
Ok, menar du då att sex utan syfte att fortplanta sig är omoraliskt? Det måste väl också innebära att du ser ganska positivt på lesbiska eller hur är det egentligen med oralsex? Säga vad man vill om oralsex men det ger väldigt sällan barn. Det är inte heller alla homosexuella män som kör analsex.
Citera
2013-06-07, 01:28
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Ok, menar du då att sex utan syfte att fortplanta sig är omoraliskt? Det måste väl också innebära att du ser ganska positivt på lesbiska eller hur är det egentligen med oralsex? Säga vad man vill om oralsex men det ger väldigt sällan barn. Det är inte heller alla homosexuella män som kör analsex.

Ja, alla former av sex är tillåtna mellan en man och en kvinna som har ingått äktenskap, alla andra former av sex är syndiga och omoraliska.
Citera
2013-06-07, 01:34
Medlem
Citat:
Det är en definitionsfråga, för vissa är det en omoralisk handling när någon agerar på sin homosexuella handlingar och andra tycker inte det är omoraliskt. Men handlingarna går att välja bort. Man dör inte om inte agerar på sina tankar om otrohet och inte heller dör man om man inte agerar på sina homosexuella lustar. Jag vågar påstå att det inte ens är svårt att välja bort handlingarna i både fallen.

Självklart är det av religiösa skäl först och främst och det trodde jag var underförstått. Men sen kan man väl också försöka rationalisera sina tankar och åsikter också. Det är väl inget fel med det.

Du anser inte att homosexualitet fel och hänvisar till att kärleken.
Jag anser att homosexuella handlingar är fel och hänvisar till att ändtarmen inte ska användas till mer än uttömning av avföring.

Någon annan som inte heller ser nåt fel med homosexuella handlingar skulle säkert ge andra anledningar än kärlek.

Och någon annan som precis som jag tycker att det är fel med homosexuella handlingar skulle ge andra anledningar mer än det jag gav.

Så homosexuella kvinnor har du inget problem med efter som det (förmodligen) är få saker som stoppas upp i rumpan i deras förhållanden?

Man skulle inte dö av att förtränga sin heterosexuella kärlek heller, man skulle överleva om man förträngde sin lycka och glädje också men.

Det är dock precis lika svårt att förtränga heterosexuell kärlek som homosexuell.
Citera
2013-06-07, 01:35
Medlem
kef71s avatar
.
Senast redigerad av kef71 2013-06-07 kl. 01:40.
Citera
2013-06-07, 01:36
Medlem
smidigasts avatar
Citat:
Varför besvarade du inte mitt senaste inlägg? När det tar stopp gömmer du dig för att sen göra comeback. Ingen smart strategi.
Jag brukar svara och det gjorde jag nu också. Eller var det något jag missade så får du gärna länka till det.

Citat:
Alla måste tycka och ha dina åsikter annars är det fel? Dra nåt gammalt över dig.
Eftersom du bygger dina åsikter på fördomar och förakt när det gäller homosexuella så anser ja att det är fel ja.

Citat:
Ja, alla former av sex är tillåtna mellan en man och en kvinna som har ingått äktenskap, alla andra former av sex är syndiga och omoraliska.
Det är varken syndigt eller omoraliskt om två vuxna människor har frivillig sex med varandra. Om du inte hade tillhört en religion som är så extremt fixerade vid sexuella handlingar hade du säkert tyckt annorlunda. Varför är din gud så fixerad vid könsumgänget mellan människor?
Citera
2013-06-07, 01:41
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handfast
Så homosexuella kvinnor har du inget problem med efter som det (förmodligen) är få saker som stoppas upp i rumpan i deras förhållanden?

Man skulle inte dö av att förtränga sin heterosexuella kärlek heller, man skulle överleva om man förträngde sin lycka och glädje också men.

Det är dock precis lika svårt att förtränga heterosexuell kärlek som homosexuell.

Kvinnor har ingen att stoppa i varken analöppningen eller vaginan därför måste de använda sexleksaker och det är ännu mer onaturligare.

Exakt man kan välja bort alla former av sex men heterosexuell är nödvändig för att vi inte ska dö ut som art.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in