2013-06-06, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Ta det lugnt. Ingen brådska.

Kristallnatten, 1938, ja. Tack. Jag skrev judeförföljelsen 1933-1945. Ta perioden 1933-1942 om det blir för mycket. Lagstiftningen mm.

Och varför skall jag gå igenom allt detta?

Vart vill Du komma?

Om Du har de bevis jag efterfrågar är det väl enklare att bara lägga fram dessa,
istället för att be mig bevisa annat?

Som Du vet finns ju bevis för exempelvis Kristallnatten, men inte för GasMyten.

Såvida Du inte sitter på de sistnämnda förstås, det kan inte uteslutas.

Men jag vill se dem.
2013-06-06, 23:15
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atlas11
Och varför skall jag gå igenom allt detta?

Vart vill Du komma?

Om Du har de bevis jag efterfrågar är det väl enklare att bara lägga fram dessa,
istället för att be mig bevisa annat?

Som Du vet finns ju bevis för exempelvis Kristallnatten, men inte för GasMyten.

Såvida Du inte sitter på de sistnämnda förstås, det kan inte uteslutas.

Men jag vill se dem.

Du talar ju om bl.a. häxor och ufon, så det är ju uppenbart att vi får ta det hela från början. Metodiskt. 1933-1945 skrev jag angående förföljelsen av Europas judar. Eller 1933-1942, om det blev för mycket på en gång. Ta rubbet. När blev det förbjudet att inneha en statlig tjänst mm mm mm?

Ta den tid du behöver. Ibland får man vänta år på svar här, om de ens kommer.
2013-06-07, 08:54
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skoll
Typiskt dig att missta styrka för svaghet, men vad annat kunde man vänta sig? Nej, jag har helt enkelt bara förklarat allt en gång tidigare och ser ingen poäng med att upprepa mig i oändlighet. Läs följande inlägg ett par gånger så kanske du också förstår.

https://www.flashback.org/sp43587092
https://www.flashback.org/sp43652194
Jag får tydligen upprepa mig hela tiden, tills du förstår.

Citat:
Och med vilken rätt kritiserar DU Bracks påstående om att han inte kändes vid dokumentet? DU som accepterar precis all smörja som valfri snyftjude vittnar om när det stödjer din egen tes? Att Brack förnekade kännedom om dokumentet är väl inte ensamt så relevant men i kontexten av att detta mysteriska brevutkast både saknar underskrift, aldrig har blivit sänt och mycket väl kan vara en förfalskning så är det givetvis inte så konstigt att Brack förnekade kännedom om det. Vad som däremot hade varit konstigt är om han inte förnekat kännedom om dokumentet.
Precis som jag skrev, hur vet du att att han inte kände till det? För att han förnekade kännedomen om brevet?

Också ett jäkla bevis! Så klart att han inte vill känna sig vid det. Jag lade in en länk med att han förnekade allting som hände II WW. Som jag sade innan, hur vet du inte det sändes iväg? Hur vet du inte det skrevs ut en kopia och skickades, med underskrift?

Citat:
Jag har ju redan tagit upp att 1) Det var aldrig signerat. 2) Det sändes aldrig. 3) Brack förnekade kännedom om det. 4) Det innehåller "fakta" som säger att det ska ha funnits gaskammare i Riga vilket ingen idag tror på, inte ens ni holohoaxare.

DU har mage att påstå att du inte förstår hur det ska kunna vara en förfalskning? Jag har lagt fram bevis och det är upp till dig att bemöta dem. Att DU fegt nog duckar för mina argument är en annan sak, men något som alla som läst på forumet tyvärr har blivit väl förtrogna med vid det här laget.

Alla dess saker har du bevis för? Du har inte lagt fram något, mer än hänvisning till en internetsida. Med gissningar och teorier. Jag har pappret i X antal. Länken gav jag dig, så du kunde se det original+kopia.
Om det är en förfalskning, så är det inge problem visa att det skulle ha olika pepparsammansättning , eller trycksvärtan inte stämmer. Var har du det? Eller det är tagit rakt ut i luften?
Jaså det gasades inte riga?
Det användes tydligen gasvagnar i Riga.

'In the middle of December 1941, three gas vans were brought from Berlin to Riga and put at the disposal of the BdS of the Eastern Territories.

I too drove a gas van from Berlin to Minsk. These vans had been constructed with a lockable cargo compartment, like a moving van. It could hold about fifty to sixty Jews. I personally gassed Jews in this gas van.

A letter dated 13 July announced, "The gas van Pol 71463 is ready. It will be sent to Riga with its driver'

http://www.holocaust-history.org/194.../crowell.shtml

Citat:

Att DU inte själv är medveten om hur många logiska kullerbyttor som finns med i det där påståendet säger en hel del om vad som krävs för att vara en aktiv och troende holohoaxare. Det är alltså enligt dig helt ointressant med sanningen och vad som faktiskt sägs i dokumentet. Om det finns några irriterande detaljer som komplicerar saken och talar emot din ståndpunkt så är det helt ok att strunta i dessa, det viktigaste är ju trots allt meningen, den underliggande viljan . Och vi vet ju alla att detta bestod i att gasa judar för det står i historieböckerna

Inte konstigt att ni klarar av att fortsätta som ni gör med ett sådant sätt att hantera bevismaterial.
Ja han sa att han aldrig hört talas om det. Se mitt tidigare inlägg om Brack.
Det är väl din sak att bevisa om du menar att dokumentet skulle ha sänts iväg, fast du menar kanske att det räcker med att det fanns en "vilja"
Samma sak gäller om du menar att det är en kopia, en kopia av en draft?
Faktum är att vi faktiskt bara har det här dokumentet och det har liksom ingenting med verkligheten att göra att sitta och fantisera ihop andra dokumentet som ingen någonsin hittat eller sett eller hört något av.

Den finns läsa i länken som jag lade in. Om du vill förneka den aktenheten, som fram med ett intyg med det inte stämmer papper sammansättningen, trycksvärta med mera. Istället påpeka hela tiden med det är troligen förfalskat.
Sedan du envisas med BRACK nämnde att han inte kände till, är inget bevis. Klart han förneka det, liksom annat som hände då. Vilket jag lade in länken till. Så jag fråga återigen - hur vet du att inte han kände till den? Att då säga - För han säger att han ej känner till det??? Vet du hur löjligt det låter?

Brack held no minor post. The Chancellery of the Führer was a means for Hitler to delegate power - a private, hidden means, unlike the Presidential Chancellery and the Reich Chancellery - and it was divided into five central offices with various responsibilities. The second office, Central Office II, was headed by Brack, who thus was only one intermediary away from reporting directly to Hitler.

In the summer of 1939, the head of the Chancellery met with Hitler, was told to begin "euthanizing" (killing) handicapped adults as well as children, and handed off the details to Brack and his Office. Brack created the T4 organization to secretly conduct adult euthanasia in Germany, created the administrative structure which ran it, and hired the people to fill the positions he created. Gas chambers played an important role in the mass murder of the handicapped.

In mid-1941, if a German officer wanted someone with experience in delousing gas chambers or air-raid shelters, there were many other choices. But if he wanted someone who knew about homicidal gas chambers, one of the most logical persons to talk to would be Viktor Brack. What other possible explanation can there be for Brack - or more precisely "his people" - to travel to Riga?

(Source for the above information: The Origins of Nazi Genocide, Henry Friedlander, 1995, pp. 40-44, 63-64, 68ff; cf. pp. 211ff.)

Citat:
Nej det är det inte då det inte är en del av någon officiell kommunikation om saken. Det är alltså inget officiellt tyskt dokument utan bara text på ett papper som inte kan bindas till någon eller något.

Men även om det skulle vara äkta så handlar det sannolikt ( gissningar igen!)om avlusningsapparater, som vho skriver;

http://www.vho.org/GB/c/SC/inconshr.html

Det har jag redan gjort se ovan. Nej du har inte bemött något av mina påståenden, möjligtvis undantaget att det skulle ha funnits gaskammare i Riga men där tar jag inte ditt svar seriöst.
Här är det gissningar igen. , jag har fortfarande 2 papper med samma skrift, som talar ett helt annat. Där personer vid namn också nämns. Att om det sändes iväg med underskrift, eller inte. Det är något du, jag eller annan vet inte något om. Nej, det kan som sagt vara ett utkast till ett brev som skickades iväg. Det är inget vi vet om... så det kan vi inte förneka eller att det kan hänt.
2013-06-07, 09:02
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atlas11
Endast vittnesmål, som vanligt. Tror Du på flygande tefat ocksa?

Sedan fotografiet av folkmassan som väntar på gasning, kan jag få se det Tack?
Troligtvis är det människor som står i en kö, och Du har bestämt Dig för att de väntar på gasning
eftersom Du fått "lära" Dig detta av BBC.

Det är precis detta som är problemet med de GasTroendes sätt att tanka; Ni ser människor i ett skogsparti och får detta till "väntan på gaskammaren".

Om du kan säga mig hur det ska gå till, skulle jag vara glad!
Vi ska visa ett fotografi med en folkmassa som väntar på gasning!!!
Men de som visas är det allting annat utom just de
väntar på gasning!!
Så hur ska den bilden i så fall se ut så du blir övertygad? eftersom alla bilder som vi kan visa upp. Kommer du bara förneka att det handlar om gasning, utan ha belägg för det!!
2013-06-07, 13:51
Medlem
Finns Tomten?!

Bevisen att förintelsen har ägt rum är lika med att 2:a världskriget har varit och att Hitler har levat. Om man tvivlar på att förintelsen så kan man väl lika gärna tvivla på att Hitler och WW2...eller!? Kanske även Napoleon, Karl XII också är påhitt tanke på inga bildbevis och inte några levande vittnen ( Vem är de egentligen som ligger i invalidomen i paris mån tro???...)
Stalin är de också ett påhitt typ, ifall han levat dog de 20 miljoner Ukrainer verkligen?

Folkmorden i forna jugoslaven är de påhitt från bonienmuslimer och förnekelse från Serbien,
Rwanda är de påhitt från Tutsierna och förneklse ifrån Hutuer?

Vad vill nynassarna? bli rumsrena och förkasta judeutrotningen och ta avstånd att de har skett, varför? Är dessa inte stolta över de som varit. Hitler hycklade inte med sin agenda, han sa och gjorde de han ville.

Lika jävla korkat som att tro att jorden funnits i ca 6000 år, eller idioter som tror vi lever i en Matrix värld.

Bla bla bla bla bla måtte en komet slå ner här snart!!!
2013-06-07, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Jag får tydligen upprepa mig hela tiden, tills du förstår.

Precis som jag skrev, hur vet du att att han inte kände till det? För att han förnekade kännedomen om brevet?

Måste man verkligen förklara även de enklaste sakerna för dig? Nej, revisionister kan inte läsa andras tankar och vi kan förstås inte någonsin veta säkert vad som pågick i Bracks huvud men det faktum att Brack inte kändes vid dokumentet stämmer överens med vår version av vad som hände på ett sätt som ex inte varit fallet om Brack sagt att han kände igen dokumentet. Att Brack inte kände till dokumentet kan faktiskt bero på att dokumentet inte var äkta och behöver alltså inte bero på att han ljög.

Citat:
Också ett jäkla bevis! Så klart att han inte vill känna sig vid det. Jag lade in en länk med att han förnekade allting som hände II WW. Som jag sade innan, hur vet du inte det sändes iväg? Hur vet du inte det skrevs ut en kopia och skickades, med underskrift?

Därför att det inte finns några indikationer på att det någonsin blev sänt. Om DU vill spekulera i att utkastet är en kopia på ett brev som skickades så får du göra det men varken jag eller någon annan kritiskt tänkande person kommer att acceptera dina spekulationer om ett brev som ingen någonsin hittat några bevis för. Det kanske är ett främmande koncept för dig men DU måste presentera bevis om du påstår något.

Citat:
Alla dess saker har du bevis för? Du har inte lagt fram något, mer än hänvisning till en internetsida. Med gissningar och teorier. Jag har pappret i X antal. Länken gav jag dig, så du kunde se det original+kopia.
Om det är en förfalskning, så är det inge problem visa att det skulle ha olika pepparsammansättning , eller trycksvärtan inte stämmer. Var har du det? Eller det är tagit rakt ut i luften?

Sidan jag har hänvisat till är fullt legitim och duger väl. DU har inte presenterat någon som helst bevis av värde och det är pinsamt uppenbart hur du slår knut på dig själv i dina försök att utvika att besvara de argument som jag anför. Det där om papperssammansättning och trycksvärta har du bara hittat på.

Citat:
Jaså det gasades inte riga?
Det användes tydligen gasvagnar i Riga.
'In the middle of December 1941, three gas vans were brought from Berlin to Riga and put at the disposal of the BdS of the Eastern Territories.

I too drove a gas van from Berlin to Minsk. These vans had been constructed with a lockable cargo compartment, like a moving van. It could hold about fifty to sixty Jews. I personally gassed Jews in this gas van.

A letter dated 13 July announced, "The gas van Pol 71463 is ready. It will be sent to Riga with its driver'

http://www.holocaust-history.org/194.../crowell.shtml

Helt bortsett från att "bevisen" om att det ska ha funnits gasvagnar i Riga är baserade på uppgifter från sovjetiska show-trials så är "Vergasungsapparate" inte samma sak som en gasbil.

http://codoh.com/library/document/881

Citat:
Den finns läsa i länken som jag lade in. Om du vill förneka den aktenheten, som fram med ett intyg med det inte stämmer papper sammansättningen, trycksvärta med mera. Istället påpeka hela tiden med det är troligen förfalskat.

Vad skulle finnas i texten som du länkade till? Bevis för att det är vad de ville som var intressant och inte vad som hände? Bespara mig

Det finns ganska många sätt att bevisa att ett dokument är förfalskat och dessa behöver inte involvera något med papperstypen eller trycksvärtan. Ytterligare något som pekar på detta är följande;

Citat:
The Lohse "documents" have a curious history: In 1945, a Jewish-American Sergeant attached to the U.S. 82nd Airborne Division claimed to have found these documents among Alfred Rosenberg's files. The Sergeant's name was Szajko Frydman. These "documents" are unique in that they were "processed" at the Yiddish Scientific Institute (In New York City!), before they were sent on to Nuremberg, Germany. Mr. Frydman also has the distinction of serving as a staff member at the Yivo Institute both BEFORE and AFTER his service in the U.S. Army.

http://codoh.com/library/document/350

Men detta stör förstås inte dig det minsta.

Citat:
Sedan du envisas med BRACK nämnde att han inte kände till, är inget bevis. Klart han förneka det, liksom annat som hände då. Vilket jag lade in länken till. Så jag fråga återigen - hur vet du att inte han kände till den? Att då säga - För han säger att han ej känner till det??? Vet du hur löjligt det låter?

(Source for the above information: The Origins of Nazi Genocide, Henry Friedlander, 1995, pp. 40-44, 63-64, 68ff; cf. pp. 211ff.) [/i]

Detta har jag redan svarat på.

Citat:
Här är det gissningar igen. , jag har fortfarande 2 papper med samma skrift, som talar ett helt annat. Där personer vid namn också nämns. Att om det sändes iväg med underskrift, eller inte. Det är något du, jag eller annan vet inte något om. Nej, det kan som sagt vara ett utkast till ett brev som skickades iväg. Det är inget vi vet om... så det kan vi inte förneka eller att det kan hänt.

Jag har presenterat källor för alla mina påståenden, att du av skäl som du inte kan förklara vägrar acceptera detta bryr jag mig inte så särskilt mycket om. Vad vi vet säkert är att det inte finns något som tyder på att utkastet skulle ha skickats och det finns inget som pekar på att det fanns ett brev med underskrift.

I övrigt så hävdar till och med din egen länk att det är en "draft" som det rör sig om och om du vill hävda att det finns ett riktigt brev som skickades iväg så är det upp till DIG att bevisa detta. Om DU vill spekulera i ett fantasibrev som ingen någonsin hittat, sett eller hört talas om så får du väl göra det men det är absurt att förväxla detta med sanningen då det inte är mer än dina egna dåligt underbyggda spekulationer.
2013-06-10, 12:25
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Visa gärna upp de här flygbilderna och du får gärna vara lite tydligare med vad "well documented evidence" är för något.

CIAs analys : https://www.cia.gov/library/center-for-the-study-of-intelligence/kent-csi/vol44no4/pdf/v44i4a06p.pdf

Här har du bilder tagna av kommendant Kurt Franz (som likt Franz Stangl hade ett förflutet i T4,ett slumpartat sammanträffande? ) :

http://www.holocaust-history.org/Treblinka/appendixd/

http://www.holocaustresearchproject.org/ar/treblinka/treblinkagallery/index1.html

Lägg märke till hur ljust "jordhögarnas" innehåll är.

Citat:
Men nej, månen är fortfarande inte gjord av grön ost bara för att du lyckas få en hel miljon personer att vittna om det. Om du inte klarar av att inse detta så kan jag nog inget göra men man kan ju åtminstone tycka att du kunde ha anständigheten att sluta tjuta om det hela tiden.

Jag känner inte en enda vettig människa som tror att månen är gjord av grön ost,jag har däremot förstått att många i din bekantskapskrets påstår detta eftersom du upprepar detta mantra likt en illa repad skiva.
Jag förstår även att det måste vara jobbigt att vara revisionist när minst 99,999% av jordens befolkning anser att ni är ute och cyklar,vilket ni också är.

Citat:
Fast detta förändrar inget, en expert kan fortfarande bara gissa sig till om ett vittnesmål är trovärdigt eller inte, baserat på olika teorier. Som bäst så kan man bara säga om omständigheterna kring ett vittnesmål gör att vittnesmålet blir mindre trovärdigt eller inte. Det är knappast någon exakt vetenskap och måste därför väga betydligt mindre tungt än materiell bevisning.

Fast detta ändrar ju allt!Du hade som vanligt fel i ditt påstående att det inte finns vittnesexperter och nu försöker du blanda bort korten.Palmemålet är ett praktexempel på hur mycket rätten litar till dessa experter genom att de bortsåg från Lisbeth Palmes vittnesmål.
Som tur behöver jag inte hjälp av någon sådan expert för att konstatera att du inte är trovärdig i nåt du säger.

Citat:
Så nu ljuger helt plötsligt alla era vittnen som talar om erövrade ryska stridsvagnar med dieselmotorer? Vilka vittnesmål talar om bensinmotorer? På vilka grunder skulle de vara mer sanningsenliga än vittnesmålen om diesel eller för den delen de som talar om ånga? Menar du att de vittnesmål som talar om dieselmotorer ljuger?

Vem ljuger?Kurt Gerstein skrev i sin rapport att gasning med hjälp av diselmotorer var en inhuman avrättningsform,vilket fick till följd att andra långt effektivare sätt utvecklades.
2013-06-10, 12:57
Medlem
Citat:
Det är väl ganska talande att Hans Georg von Schnering inte ger några anledningar till varför rapporten skulle vara fel?

Rapporten bygger på felaktiga data samt ren bluff och är därför totalt värdelös.

T.o.m Germar Rudolf har själv sett anledningen:

What he calls his summary of his own report no longer even includes mention of his work in chemistry, except to downplay it. After five years, Rudolf has demoted his work in his own area of expertise toward the irrelevance it deserves.

För att summera:

Thus we see that the deniers' chemical arguments are faulty and do not - cannot - demonstrate the invalidity of history.

http://www.holocaust-history.org/auschwitz/chemistry/not-the-science/

Citat:
Och likt förbaskat så skulle zyklon-b halten ha behövt vara mycket högre i "gaskammarna" om tiderna som vittnesmålen talar om ska stämma. Och de måste stämma för vittnesmål är det enda som ni har att luta er mot.

Em, nej? Tror du också att det rör sig om blå färg som någon målat avlusningskammarna med?

Frågorna har redan besvarats otaliga gånger,här har du länkar om du vill friska upp minnet:

http://www.holocaust-history.org/auschwitz/chemistry/
http://www.holocaust-history.org/auschwitz/chemistry/blue/
2013-06-10, 13:05
Medlem
Citat:
Det finns en bok av den italienske-judiske professorn Ariel Toaff som tar upp hur judar ritualmördade kristna späd barn under medeltiden. Det heter Blood Passover och är väl värd att läsa.

om du vill fortsätta med detta så föreslår jag dock att vi tar det i en annan tråd. Här passar det inte in.

Ovanstående citat visar med all tydlighet att du fortfarande tror på sagor.

Författaren skriver i inledningen av boken:

"the idea that Jews practiced ritual murder a slanderous stereotype, and that ritual homicide or infanticide was a myth."

Du har m.a.o fallit för liknande skräckpropaganda som användes av Nazistregimen för att möjliggöra folkmord.

Tror du även på Pomporipossa,Knäckehäxan och Tomten?Nä,vi tar det i en annan tråd!
2013-06-10, 13:25
Medlem
Citat:
Visst fanns det människor som dog i stora antal innan dess också, såsom i Auschwitz där det fanns flera tyfus epidemier som härjade, men överlag så var massdöd inget problem förrän i krigets slutskede.

Skitsnack.Den värsta tyfusepedemin i Auschwitz historia kom redan augusti 1942.

När vi ändå diskuterar detta ämne så skulle jag vilja ha svar på varför det vid denna tidpunkt byggdes inte mindre än 46 krematorieugnar så att det totala antalet blev 52!
Dessa ugnar klarade av att kremera lägrets samtliga fångar inom loppet av en månad(med revisionistiska siffror!).Man kan fråga sig varför denna höga kapacitet var nödvändig då tyfus inte är en 100% dödlig sjukdom.

In August 1942, during the worst period of the typhus epidemic, the Auschwitz-Birkenau camp had 21,451 male prisoners.The information on the female population is missing. However, it is known that the female population was about 8200 in December 1942.This means, according to denier calculations, that the camp authorities were building enough crematorium capacity in the summer of 1942 to incinerate the entire population of the camp in a month. According to the Bauleitung, this was enough capacity to cremate the camp's population in about a week. Even if it is assumed that the Bauleitung's number of 4756 per day was too high, the question arises as to why the camp authorities thought it necessary to have such a high cremation capacity. The highest amount of prisoners registered in the camp was in the summer of 1944 when the total reached slightly more than 92,000.

Källa: http://www.holocaust-history.org/auschwitz/body-disposal/

Citat:
Det faktum att det inte finns plats för massgravar som rymmer 800 000 pers i hela Treblinka stör dig alltså inte?

Nej inte nämnvärt,jag skulle tro att ett uppfinningsrikt folk som Tyskarna innehar en förmåga att tänka "out of the box",en förmåga du tydligen totalt saknar.
Senast redigerad av LaurentiusLucidor 2013-06-10 kl. 14:07. Anledning: Tillägg
2013-06-10, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Man önskar att folk som hoppar in här och påstår sig ha kunskaper sökte lite i underforumet innan de hasplar ur sig saker som inte stämmer och det beror i 9 fall av 10 att de inte är intresserade av sanningen utan bara är här för att spöka.

Sanningen är att det visst finns dokumentära bevis för deportering österut. Saken har debatterats i denna tråd:

https://www.flashback.org/t1050149

Varsågod å skölj!

Säger han vars "kunnande" antagligen uteslutande kommer från pseudo-institutet/lögnarna IHR!

Dina "bevis" visar sig föga förvånande inte vara mer än ett hjärnspöke.
Det finns inte ett enda bevis för massdeportering i den skala du pratar om.Varken i tråden eller i verkliga världen!

Hela idén med massdeportation genom frontlinjerna är dessutom idiotisk.
Det finns inte ett enda vittnesmål,varken från Tysk eller Rysk sida på att miljontals judar ska ha kommit rusandes.Tvärtom uppger samtliga Tyska frontsoldater att de inte hade en aning om vad som hände judarna,utan skyller tvärtom på insatzgrupperna som "höll till bakom fronten",vad de nu kan mena med det.

Nog för att "Gröfaz" var "tidernas största fältherre",men inte skulle han slussa ut miljontals civilister i
frontlinjen.Skrattretande!

Jag har tidigare sett Skoll ge prov på samma revisionistiska metod,nämligen att påstå att fakta finns i trådar trots att den helt enkelt inte existerar!Denna metod fungerar tyvärr bara på era okunniga likar som inte orkar undersöka era falska påståenden.

Nu kan du spotta ut!
2013-06-10, 17:30
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babord
Här är en länk om hur det gick till då franska judar i alla åldrar deporterades, http://sv.wikipedia.org/wiki/V%C3%A9lodrome_d%E2%80%99Hiver-r%C3%A4den .Jag klipper ett kapitel om detta, Vélodrome d’hiver, som särskilt nämner barnen:

"Velodrome d’hiver var en inomhusbana för cykling. Den användes även för andra sporter och för underhållning och kongresser. Vél d’Hiv, som den kallades i folkmun, byggdes 1909 och revs 1959. Sporthallen hade både 1939 och 1940 använts som uppsamlingsställe för flyktingar. Sommaren 1942 blev den interneringslokal för judiska familjer.[10]

”Vel d’hiv såg ut som en scen från helvetet. Åtta tusen judar campade där, de levde bokstavligen i sin egen avföring, utan något att äta och dricka under tre dagar. Män dog, kvinnor födde. Skriken som ljöd hindrade grannskapets invånare från att sova under tre nätter.” Tidskriften Combat augusti 1942.[11]

4 115 barn, 2 916 kvinnor och 1 129 män, sammanlagt 8 160 personer [12], förvarades i Vélodrome d’hiver. Så gott som ingenting i sporthallen hade förberetts, inte vatten, inte mat, inte sanitära anordningar. Människor törstade, var uthungrade, smutsiga, plågades av hettan på dagen, kylan på natten, av dålig luft och ljuset från lampor som var tända dygnet runt. Efter något dygn spred sig diarré och dysenteri.[13] Trehundra barn drabbades av tredubbel epidemi –difteri, scharlakanfeber och mässlingen – många av dem avled senare i interneringsläger. [14] Flera av de inspärrade begick självmord. Detta helvete varade i fem dygn.[15]

Tyskarna tillät att ett mindre antal sjukvårdare från ideella organisationer släpptes in i velodromen. De första var en grupp amerikanska kväkare som snart avlöstes av tolv sköterskor och en läkare från Röda korset. Två franska judiska läkare släpptes också in. Sammanlagt tre läkare och en handfull sköterskor hade den omöjliga uppgiften att utan adekvat medicinsk utrustning hjälpa åtta tusen personer i nöd.[16][14]

Mellan den 19 och 22 juli fördes de arresterade familjerna till interneringsläger där alla barn under 14 år, flera tusen barn, med våld skiljdes från sina föräldrar. I augusti sändes barnen via Drancy till Auschwitz där de gasades ihjäl. Föräldrarna och de äldre barnen hade då redan deporterats österut.[17][18]"

Tack för en mycket uttömmande redogörelse angående en av de största franska deportationerna. Märkligt nog möttes den av största möjliga tystnad från revisionistiskt håll.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in