2013-06-02, 14:24
Medlem
näverläppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Green Eyes
Känns som att Sigge tagit över Alex roll som den största mytomanen bland de båda. Finns det någon därute som verkligen tror att han träffade den där miljardären igen helt random och att han tog fram kuken osv? Kändes otroligt fabricerat.

Nej det faller på sin egen orimlighet. Om det nu hade varit så att bägge händelserna ägt rum, så skulle han väl ha nämnt Parishändelsen i samband med att han berättade första gången.

Jag menar om jag skulle ha blivit påkörd av en ambulans nu i helgen och vill berätta det; då nämner jag väl även den andra gången för fem år sedan då jag blev påkörd av samma ambulans. Det är knappast så att jag glömmer bort det i stundens hetta.

Det verkar väldigt troligt att åtminstone händelse två är uppdiktad, förmodligen bägge.

Jag ger den här podcasten två avsnitt till.
Citera
2013-06-03, 22:52
Medlem
bananjukkas avatar
Som vanligt levererar Alex trevligt material, men jag tycker sekvensen med Morberg klipptes av lite väl abrupt. Känns som att de båda gärna hade fått spekulera lite kring detta.
Citera
2013-06-06, 17:03
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananjukka
Som vanligt levererar Alex trevligt material, men jag tycker sekvensen med Morberg klipptes av lite väl abrupt. Känns som att de båda gärna hade fått spekulera lite kring detta.

Precis som allt annat dom pratar om, inga samtalsämnen talas någonsin till punkt utan de klipps bara av mitt i, JÄMT
Citera
2013-06-06, 19:43
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Precis som allt annat dom pratar om, inga samtalsämnen talas någonsin till punkt utan de klipps bara av mitt i, JÄMT

Japp, det är frustrerande, speciellt när man väntar på att motparten ska ställa den avgörande frågan man sitter o väntar på! Dock är det väl ett kvalitetstecken att man njuter av anektoterna och lyssnar aktivt. Filip och Fredriks podd är ju mest bakgrundsbrus numera. Somnade till den idag på tåget.
Citera
2013-06-06, 19:46
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Känns som att Sigge tagit över Alex roll som den största mytomanen bland de båda. Finns det någon därute som verkligen tror att han träffade den där miljardären igen helt random och att han tog fram kuken osv? Kändes otroligt fabricerat.

Kan ju vara så att han har berättat det tidigare för Alex men att det presenterades som en "nyhet" för underhållningsvärdets skull. Något jag reagerat på i många olika pods. Någon drar en sjuk story och motparten / motparterna reagerar med överraskning men det känns som att de borde känna till detta redan om de känner varandra så väl.
Citera
2013-06-06, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Kan ju vara så att han har berättat det tidigare för Alex men att det presenterades som en "nyhet" för underhållningsvärdets skull. Något jag reagerat på i många olika pods. Någon drar en sjuk story och motparten / motparterna reagerar med överraskning men det känns som att de borde känna till detta redan om de känner varandra så väl.

Ja, det tar jag för givet att de redan hört de allra flesta av varandras historier tidigare. Tror till och med att det är så att de sitter och planerar vilka historier de ska ta upp innan varje podcast.

Men just historien med miljardären som tog fram kuken och upprepade "It's so fresh!" tror jag inte en sekund på att den har inträffat. Känns som att Sigge skulle nämnt det under första historian han berättade om honom. T ex: "Jo, förresten jag träffade på honom av en sjuk slump några år senare i Paris och då hände nåt lika sjukt!"

Jag tror att Sigge underskattat många av sina lyssnares förmåga att lukta sig till bullshit...
Citera
2013-06-06, 21:32
Medlem
yoloswagetcs avatar
Citat:
Ja, det tar jag för givet att de redan hört de allra flesta av varandras historier tidigare. Tror till och med att det är så att de sitter och planerar vilka historier de ska ta upp innan varje podcast.

Men just historien med miljardären som tog fram kuken och upprepade "It's so fresh!" tror jag inte en sekund på att den har inträffat. Känns som att Sigge skulle nämnt det under första historian han berättade om honom. T ex: "Jo, förresten jag träffade på honom av en sjuk slump några år senare i Paris och då hände nåt lika sjukt!"

Jag tror att Sigge underskattat många av sina lyssnares förmåga att lukta sig till bullshit...

Tomas Andersson Wij hade under våren en samtalsserie på Teater Brunnsgatan 4 där han pratade med kända svenskar, bland annat Sigge Eklund vilket jag var på. Då pratade han om att de absolut tenderar att överdriva och skarva lite i sina historier, men jag tror inte att de är helt påhittade.

Dessutom är det givet att de planerar sina podcasts i förväg. Det är ju ingen som hymlar med det. Man kan inte sitta och prata fram och tillbaka i 1 timme och tro att det ska bli bra. Det ligger mer tid bakom det där än man kan tro - tror jag.
Citera
2013-06-06, 22:28
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoloswagetc
Dessutom är det givet att de planerar sina podcasts i förväg. Det är ju ingen som hymlar med det. Man kan inte sitta och prata fram och tillbaka i 1 timme och tro att det ska bli bra. Det ligger mer tid bakom det där än man kan tro - tror jag.

Det beror nog på vilken typ av samtal man vill ha. Jag tror t ex. inte att Filip och Fredrik planerar sina podcastsamtal, de är mycket improvisation och inte scriptat och förberett. Så nog är det möjligt att bara "hoppa på" och få till ett underhållande samtal. Fast i F&F:s fall handlar det förstår om ett lite mer lättsamt och humoristiskt typ av samtal.
Citera
2013-06-06, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Det beror nog på vilken typ av samtal man vill ha. Jag tror t ex. inte att Filip och Fredrik planerar sina podcastsamtal, de är mycket improvisation och inte scriptat och förberett. Så nog är det möjligt att bara "hoppa på" och få till ett underhållande samtal. Fast i F&F:s fall handlar det förstår om ett lite mer lättsamt och humoristiskt typ av samtal.

F&Fs podcast känns definitivt mer spontan jämfört med Alex och Sigges, men det händer ju att F&F nämner att de skrivit upp ett visst antal topics på papper som de betar av i mån av tid så lite planerad är den allt.

Däremot tror jag inte att de träffas och planerar sin podcast före inspelning som jag antar att A & S gör utan de spånar lite enskilt istället.
Citera
2013-06-07, 07:42
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
F&Fs podcast känns definitivt mer spontan jämfört med Alex och Sigges, men det händer ju att F&F nämner att de skrivit upp ett visst antal topics på papper som de betar av i mån av tid så lite planerad är den allt.

Däremot tror jag inte att de träffas och planerar sin podcast före inspelning som jag antar att A & S gör utan de spånar lite enskilt istället.

Vad jag har hört i en av F&F podcast är att de någon gång då och då har skrivit ner enstaka ord i sina mobiler men aldrig förberett mer än så (förutom möjligtvis inför podcast 100 som var live)
Citera
2013-06-07, 11:14
Medlem
yoloswagetcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78

Ja, men jag tror att de å andra sidan är ett unikum i och med att de två som individer går så himla bra ihop. De flesta "vanliga" personer har inte den sortens samspel med varandra.

Och att skriva upp ämnen är ju också en sorts förberedelse.
Citera
2013-06-07, 13:48
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Vad jag har hört i en av F&F podcast är att de någon gång då och då har skrivit ner enstaka ord i sina mobiler men aldrig förberett mer än så (förutom möjligtvis inför podcast 100 som var live)

Japp Filip skriver ner nått ord i sin iphone.

Man får inte glömma att F&F har en lång och framgångsrik karriär bakom sig och podcasten är mer en "kul grej". A&S "satsar" nog på podden och vill att den ska bli bra. Således tycker jag den känns mer genomarbetad och bjuder oftast på bra innehåll, medan F&F kan pendla mellan småkul till avsnitt man knappt orkar lyssna klart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in