2013-05-28, 03:14
Medlem
cannabis-slampas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henrik-Heinrich
Var synd att Alex snackade så mycket om att han var skitgrym på fotboll som barn! Och sen sekvenserna om att dricka i barns närvaro! Annars var avsnittet bra, förutom det jag nämnde.

Sekvensen om att dricka eller avstå från alkohol i barns närvaro var jävligt bra.
Fler vuxna borde göra som Alex!
Det finns MÅNGA barn som inte vill se sina föräldrar onyktra.
Självklart finns det föräldrar som kan dricka (måttligt!) i sina barns närvaro utan att det blir problematiskt eller traumatiskt.

En eloge till Alex och Sigge som diskuterade ämnet alkohol och barn!

Citat:
Ursprungligen postat av bill clayton
Ju mer jag lyssnar desto mer framstår Sigge som en substanslös person. Det är ytterst sällan Sigge säger något vettigt utan det bara allsköns trams om ditten och datten. Nackningen var bara ett i raden av alla dessa idiotteorier som han kommer med.

Hur fan är karln funtad som tror att det kan vara av intresse för någon annan än han själv? Är det kanske konsekvensen av en grandios självbild som yttrar sig eller vad är det för fel på honom?

Ju mer jag läser desto mer framstår du som en substanslös person.
Hur fan är du funtad som tror att dina åsikter är mer intressanta än Sigges?
Låt bli att lyssna på Sigge om du inte gillar honom.
Citera
2013-05-28, 12:02
Medlem
swimp78s avatar
Det där om "nacka" låter som en typisk grej man kommer på när man sitter och spånar med nån bekant på fyllan, men det var inte direkt så kul att det höll för ner än en minuts prat. Så är det ju ofta med Sigges "sköna" teorier. Jag fattar ju att han inte är 100% allvarlig jämt med det där, problemet blir när numret inte håller och man blir uttråkad.

Nästan så man undrar om hela avsnittet är nån sorts meta-ironisk jubileumshyllning till det som podden fått kritik för:Alex ljug och Sigges urtrista "teorier".
Citera
2013-05-28, 14:55
Medlem
snillet_1s avatar
Zigges teori om "nackning" betraktar jag som rent trollande. Han skrattade själv när han sa att han ville "nacka med Amanda".

För övrigt nämner Alex något om en argentinsk flickvän i avsnitt 34. Så helt påhittad var nog inte den anekdoten iaf.
Citera
2013-05-28, 18:05
Medlem
Claysons avatar
Kan den där Alex sluta prata om sin jävla farsa i varenda avsnitt?
Är så satans trött på höra om han kombinerat med hans unge.
Citera
2013-05-29, 09:07
Medlem
bill claytons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cannabis-slampa

Ju mer jag läser desto mer framstår du som en substanslös person.
Hur fan är du funtad som tror att dina åsikter är mer intressanta än Sigges?
Låt bli att lyssna på Sigge om du inte gillar honom.

Det tror jag inte och jag har aldrig påstått det heller.

Vi lever i ett fritt land och var och en får säga sin åsikt och jag lyssnar på vem fan jag vill även om jag stör mig på personen ifråga. Jag lyssnar på podden tack vare Alex annars hade jag slutat lyssna för länge sen.
Citera
2013-05-31, 02:57
Medlem
Någon som vet vad de snackar om? Har börjat tycka bättre om Schulmans med tiden, mer för att de inte är så politiskt korrekta alla gånger. Har dock inte vågat mig in i podcasten.
Citera
2013-05-31, 08:30
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maci
Någon som vet vad de snackar om? Har börjat tycka bättre om Schulmans med tiden, mer för att de inte är så politiskt korrekta alla gånger. Har dock inte vågat mig in i podcasten.
Vad är det du menar? Vad dom pratar om i podcasten? Ja, om allt mellan himmel och jord är det.
Citera
2013-05-31, 13:41
Medlem
Jofs avatar
Underbara skrönor av smarta killar!

Kul att sånt får finnas i det offentliga rummet numer.
Citera
2013-05-31, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
För övrigt nämner Alex något om en argentinsk flickvän i avsnitt 34. Så helt påhittad var nog inte den anekdoten iaf.
Jag är också ganska säker på att jag har hört den i andra sammanhang, underhållande anekdot iaf, fler sådana i podcasten!
Citera
2013-06-02, 06:01
Medlem
snillet_1s avatar
Hm... Jag vet inte om Sigge var berusad eller hur det låg till men jösses vad dålig han var i senaste avsnittet. Usla invändningar, trista försök till humor och i största allmänhet en självupptagen samtalspartner. Jag börjar tycka att han är väldigt substanslös för det mesta. Mer kär i formuleringarna än att faktiskt berätta något.

Alex växer i efterhand.

Morberg verkar vara en rätt äcklig människa. Sånt där gör man ju bara för att ha kontroll över sin gäst/kamrat/samtalspartner. Osympatiskt.
Senast redigerad av snillet_1 2013-06-02 kl. 06:08.
Citera
2013-06-02, 10:27
Medlem
camejos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Hm... Jag vet inte om Sigge var berusad eller hur det låg till men jösses vad dålig han var i senaste avsnittet. Usla invändningar, trista försök till humor och i största allmänhet en självupptagen samtalspartner. Jag börjar tycka att han är väldigt substanslös för det mesta. Mer kär i formuleringarna än att faktiskt berätta något.

Alex växer i efterhand.

Morberg verkar vara en rätt äcklig människa. Sånt där gör man ju bara för att ha kontroll över sin gäst/kamrat/samtalspartner. Osympatiskt.

På planet var han definitivt salongs. Schulman tycks ha bättre ölsinne.
Citera
2013-06-02, 10:51
Medlem
Känns som att Sigge tagit över Alex roll som den största mytomanen bland de båda. Finns det någon därute som verkligen tror att han träffade den där miljardären igen helt random och att han tog fram kuken osv? Kändes otroligt fabricerat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in