2013-11-24, 13:49
Medlem
talgoxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barnet
Varför har dom börjat låtsasgråta i varje avsnitt? Får dom fler lyssnare på det sättet = Mer sponsorer = Mer pengar?

Du är nog top tio sämsta debattörer i den här tråden.

De har gråtit i ca 2-3 avsnitt.

Varje avsnitt...

Hujedamig.
Senast redigerad av talgoxen 2013-11-24 kl. 14:00.
Citera
2013-11-24, 14:00
Medlem
talgoxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Om han nu på allvar försökt bli sams med Özz, kunde han ju låta bli att gång på gång pissa på Özz i podcasten. Jag menar att det som sades i senaste avsnittet kvalar in under kategorin disrespect.

Han säger ju dock: "Nu vill inte jag jag dissa Özz, jag hoppas verkligen inte någon uppfattade det så."

Ibland känns det som folk i den här tråden går lite långt i sin tro att AoS är jättetaktiska med trippla dolda agendor samtidigt.

Visst, det blev ju lite weird men det var samtidigt rätt gulligt hur de körde envägskommunikation genom att tala in på telefonsvarare och inte prata direkt.
Citera
2013-11-24, 17:06
Medlem
Mollgans avatar
Fan va less man börjar bli på den här jävla podden. Två medienissar som sitter och grinar och babblar massa svammel. Det var längesedan jag hörde något av substans, något som gav mig en insikt, kunskap eller tankeställare. Det är typ: "Vi vill tacka If bla bla" och sen nån flummig, löjeväckande hobbyteori av Sigge och nån skit från Alex som har grottat in sig i sin unges liv alldeles för mycket för att det ska kännas friskt (fan ungen lär inte få en lätt uppväxt). Kanske hinner Alex med att berätta några alldeles för detaljerade minnen för att det ska bli trovärdigt från när han var 3-år innan det är dags att tacka If igen. Sen är det slut och man har åter igen slösat bort en timme av sitt liv till ingenting.

Fan kan inte nån ge dem en smäll på käften så att de vaknar till liv? Detta börjar bli outhärdligt nu.
Citera
2013-11-24, 21:01
Medlem
JohnniePumas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mollgan
Fan va less man börjar bli på den här jävla podden. Två medienissar som sitter och grinar och babblar massa svammel. Det var längesedan jag hörde något av substans, något som gav mig en insikt, kunskap eller tankeställare. Det är typ: "Vi vill tacka If bla bla" och sen nån flummig, löjeväckande hobbyteori av Sigge och nån skit från Alex som har grottat in sig i sin unges liv alldeles för mycket för att det ska kännas friskt (fan ungen lär inte få en lätt uppväxt). Kanske hinner Alex med att berätta några alldeles för detaljerade minnen för att det ska bli trovärdigt från när han var 3-år innan det är dags att tacka If igen. Sen är det slut och man har åter igen slösat bort en timme av sitt liv till ingenting.

Fan kan inte nån ge dem en smäll på käften så att de vaknar till liv? Detta börjar bli outhärdligt nu.
Det är en underhållningspod. Vill du ha något djupare eller få en tankeställare finns det hundratals andra podcasts som erbjuder detta.
Citera
2013-11-24, 21:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JohnniePuma
Det är en underhållningspod. Vill du ha något djupare eller få en tankeställare finns det hundratals andra podcasts som erbjuder detta.
Vilka då?
Citera
2013-11-24, 21:46
Medlem
JohnniePumas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W-Zink
Vilka då?
Beror på vad man är ute efter men US Intelligence Squared och The John Locke Lectures lyssnar jag på emellanåt.
Citera
2013-11-24, 22:01
Bannlyst
Citat:
Beror på vad man är ute efter men US Intelligence Squared och The John Locke Lectures lyssnar jag på emellanåt.
Okej
Citera
2013-11-24, 22:51
Medlem
barnets avatar
Citat:

Alex & Sigges pod är ingen underhållningspod. Det är snarare en familjepod,prata om känslor-pod. Vilket är sinnessjukt då det borde vara en underhållningspod.
Citera
2013-11-27, 19:04
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barnet
Alex & Sigges pod är ingen underhållningspod. Det är snarare en familjepod,prata om känslor-pod. Vilket är sinnessjukt då det borde vara en underhållningspod.

Det är väl väldigt subjektivt vad som betraktas som underhållning. Jag finner deras familje/känslo-snack mycket underhållande. Vill man ha göteborgsvitsar finns det andra poddar.
Citera
2013-11-28, 12:57
Medlem
ilchino-ilsovranos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aryt
Hoppas jag inte bryter mot någon flashback regel om jag postar samma sak i två trådar, men relevant för båda, lite rolig intervju apropå partnerbyte:
http://www.expressen.se/tv/nyheter/primetime/fredrik-wikingsson-det-kanns-smutsigt-och-harligt-1/

Båda poddarna får nu räknas som långkörare, visst vore det intressant att för en vecka switcha upp allt totalt, som omväxling? Just att Sigge och Fredrik kör en podd och - ännu mer intressant - Filip och Alex. De två förstnämnda är ju mycket goda vänner sedan tidigare men jag upplever inte Hammar och Schulman som nära. De är nog vänner men på ett mycket mer ytligt plan. Skulle älska att höra Filip och Alex sitta och bara svamla om neuroser och narcissism i en timme. Ett potentiellt svinhärligt möte. Sigge och Fredrik kanske inte skulle bli lite för trevligt, vad vet jag. Intressant hur som helst.
Citera
2013-11-28, 18:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ilchino-ilsovrano
Båda poddarna får nu räknas som långkörare, visst vore det intressant att för en vecka switcha upp allt totalt, som omväxling? Just att Sigge och Fredrik kör en podd och - ännu mer intressant - Filip och Alex. De två förstnämnda är ju mycket goda vänner sedan tidigare men jag upplever inte Hammar och Schulman som nära. De är nog vänner men på ett mycket mer ytligt plan. Skulle älska att höra Filip och Alex sitta och bara svamla om neuroser och narcissism i en timme. Ett potentiellt svinhärligt möte. Sigge och Fredrik kanske inte skulle bli lite för trevligt, vad vet jag. Intressant hur som helst.
Jag tror Fredrik och Alex hade skavt. Skava den podden vill jag höra
Citera
2013-11-28, 22:07
Medlem
Shankss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W-Zink
Jag tror Fredrik och Alex hade skavt. Skava den podden vill jag höra

På Helin & Mattssons pod nämns det att framför allt Sigge & Alex tjänar en hel del pengar på sin pod. det kan ju vara intressant att veta vad de tjänar på sin blogg så kanske de kan skänka desto mer nu när de betalar för mycket i skatt.

http://allehanda.se/opinion/ledarelib/1.6539884-skank-lite-da-schulman
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in