Resultat: ?
Sverigedemokraterna
70,41%
571 röster
Svenskarnas Parti
29,59%
240 röster
2013-06-06, 23:39
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feru
Nej nej, ljug inte din hycklande och lögnaktiga Sverigedemokrat. SvP var nästan helt nytt då, förstå det. Sedan är det ingen här som tror att SvP ska komma in i riksdagen nästa år, däremot kommer de med stor sannolikhet göra ett mycket bra val.

Är 2000 röster ett mycket bra val enligt dig? Men så mycket lär det inte bli, statistiken talar närmast för mellan 500 och 1000. Bra så, och lycka till.
Citera
2013-06-06, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
(om SD).

Jo, du hade ett fel. SD har just nu ungefär 500.000 väljare, och det ökar. Faktum är att det ökar med mer än ett SvP per vecka (!), vill du ha beräkningen?
På samma sätt ni hycklande Sverigedemokrater avfärdar att SvP har vuxit rejält (vilket är rätt uppenbart) kan jag om jag ska sänka mig själv till er låga sandlådenivå blåförneka att de har 500 000 personers stöd. Även om så är fallet kan man säga att det är "några hundratusentals", så jag kan ändå inte säga att jag har direkt fel i det.

Naturligtvis är det så att jag inte befinner mig på samma låga nivå som er och kan säga att SD kommer göra ett bra val, samma sak gäller SvP.
Citera
2013-06-06, 23:41
Medlem
Citat:
Är 2000 röster ett mycket bra val enligt dig? Men så mycket lär det inte bli, statistiken talar närmast för mellan 500 och 1000. Bra så, och lycka till.

Vilken statistik? Nån kalkyl du gjort själv?

Statistiken talade inte heller för att AIK skulle spela två semifinaler i rad efter att ha gått upp i elitserien.

Vad hände? Jo de spelade två semifinaler i rad.
Senast redigerad av Dr-compakt 2013-06-06 kl. 23:46.
Citera
2013-06-06, 23:42
Medlem
Citat:
Tro du att SvP bara kommer få 2000 röster, så kommer du göra dig själv till åtlöje efter valresultatet. Dock har du lyckats bra med det redan nu. SvP kommer få minst 10 000 röster, om inget drastiskt händer innan.
Citera
2013-06-06, 23:47
Medlem
stopbitchings avatar
Citat:
Typiskt Sverigedemokrater. Det är bara dåligt med smutskastning så länge det gäller SD. Då ska det gråtas och tjutas om att det är odemokratiskt och fel. Men när det gäller SvP är det helt okej och fritt fram att komma med rena lögner och smutskastning.
Ja, alla vet ju att SD är hemska rasistfascister som hatar utlänningar och vill övervaka hela Sverige. Det kan man ju t.o.m läsa i tidningen! Mycket märkligt att ett sådant parti kastar skit på SvP och kallar dem nazister med motivering att "alla vet det".

Det absolut roligaste är hur man avskyr svenska nationalister men gärna åker ner till ockupationsstaten Israel och skakar hand med judisk-sionistiska ultranationalister. Vilket jävla skämt, minst sagt.
Citera
2013-06-06, 23:49
Medlem
Citat:
På samma sätt ni hycklande Sverigedemokrater avfärdar att SvP har vuxit rejält (vilket är rätt uppenbart) kan jag om jag ska sänka mig själv till er låga sandlådenivå blåförneka att de har 500 000 personers stöd. Även om så är fallet kan man säga att det är "några hundratusentals", så jag kan ändå inte säga att jag har direkt fel i det.

Källa på det fetstilta, som man brukar säga här på Flashback

Jag ser att partiet SvP har harvat runt tusentalet röster sedan 90-talet, under olika namn. Ingen som helst ökning kan skönjas. Dessutom kan man titta på nazistiska demonstrationer runt om i landet, det har alltid varit några dussin personer på sin höjd. Igen som helst ökning kan skönjas i deltagandet i dessa tillställningar.
Citera
2013-06-06, 23:52
Medlem
SpooN.s avatar
Jo tjena, SVP i riksdagen? Då ses vi väl 2050..

"1, Sverige skall även i framtiden vara svenskt: Endast människor som tillhör det västerländska genetiska och kulturella arvet, där de etniska svenskarna ingår, skall kunna vara svenska medborgare." - SVP

Accepterar de t.ex danskar, norrbaggar eller tyskar? Förstår inte riktigt?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stopbitching
Ja, alla vet ju att SD är hemska rasistfascister som hatar utlänningar och vill övervaka hela Sverige. Det kan man ju t.o.m läsa i tidningen! Mycket märkligt att ett sådant parti kastar skit på SvP och kallar dem nazister med motivering att "alla vet det".

Det absolut roligaste är hur man avskyr svenska nationalister men gärna åker ner till ockupationsstaten Israel och skakar hand med judisk-sionistiska ultranationalister. Vilket jävla skämt, minst sagt.

Ja, hycklandet vet absolut inga gränser i detta parti, man tror nästan inte att det är sant, så sjukt är det.

Sedan har vi ju den "positiva särbehandlingen" där Ekeroth fick vara kvar men Almqvist blev utesluten.
Citera
Medlem
trailblasers avatar
Citat:
Tro du att SvP bara kommer få 2000 röster, så kommer du göra dig själv till åtlöje efter valresultatet. Dock har du lyckats bra med det redan nu. SvP kommer få minst 10 000 röster, om inget drastiskt händer innan.

Ja och dessa 10.000 röster kommer inte leda någon vart. Inbördes så kan ni kalla det för ett kanonval, men sanningen är den att det kommer inte bli mycket väsen av valresultatet, förutom på realisten eller någon sådan sida då.

Hur kommer det sig förresten att nästan varenda SVP:are här på fb har avatarer med krigsromantik, nazisoldater och fuhrern själv? Det är ju ganska uppenbart vad för sorts folk SVP drar till sig - äckliga nazister.
Citera
2013-06-06, 23:54
Medlem
stopbitchings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpooN.
Jo tjena, SVP i riksdagen? Då ses vi väl 2050..

"1, Sverige skall även i framtiden vara svenskt: Endast människor som tillhör det västerländska genetiska och kulturella arvet, där de etniska svenskarna ingår, skall kunna vara svenska medborgare." - SVP

Accepterar de t.ex danskar, norrbaggar eller tyskar? Förstår inte riktigt?
Ja, alla vita européer tillhör det västerländska arvet. Även mer svartmuskiga italienare och spanjorer tillhör. Vita australiensare och amerikaner kan också räknas in. Det handlar alltså om etniskt arv.

Edit: Vi kan också lägga till vita människor från forna Jugoslavien. Så nej, SvP är inga stenhårda rasister som är emot all invandring. Man är emot invandring av utomeuropéer eller folk med en avlägsen och främmande genetik.
Senast redigerad av stopbitching 2013-06-07 kl. 00:00.
Citera
2013-06-06, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stopbitching
Ja, alla vita européer tillhör det västerländska arvet. Även mer svartmuskiga italienare och spanjorer tillhör. Vita australiensare och amerikaner kan också räknas in. Det handlar alltså om etniskt arv.

Låter som du mer eller mindre citerar SD. Men de är lite mer sofistikerade, vilket har gett sisådär en halv miljon röster istället för 500. Men antagligen förstår du inte skillnaden
Citera
2013-06-06, 23:59
Medlem
Här kan vi se en intressant utveckling för sionist förespråkaren Geert wilders och hans socialkonservativa parti, som likt SD fick mycket kritik i Holland för att vara helt uddlösa och intetsägande.

2006 579,490 5.9% 9 (out of 150)
2010 1,435,349 15.5% 24 (out of 150)
2012 950,263 10.1% 15 (out of 150)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in