Citat:
Ursprungligen postat av
trailblaser
No need to get butthurt

Det var en väldigt befogad fråga jag ställde eftersom det såg ut som om du på allvar trodde att SVP skulle bli nästa Gyllene gryning.
Jag kan inte hjälpa att dra på smilbanden om det är det du sitter och tror kommer hända i framtiden.
På vilket sätt blev jag butthurt? Jag satte dig på plats, så enkelt är det. Du vinner knappast trovärdighet på att skriva idiotiska inlägg.
Sedan kan jag knappast veta hur framgångsrikt SvP kommer bli efter 2014, men jag är rätt övertygad om att de kommer att göra ett mycket bra val 2014.
Citat:
Ursprungligen postat av
lelle81
Vilken värld lever du i? Jag har varit gift innan, med svensk man. Har ett barn sen detta förhållandet också. Jag väljer att leva med den jag älskar! Om nu han råkar vara från Indien skiter jag fan i. Så då borde jag tvinga mig själv att välja en svensk man istället??? Hmm. Man ska uppfostra sina barn till att bli förnuftiga, tänka för sig själva och ha bra värderingar i livet. Antar vissa av er lär era barn att bli nazister. Jag har kontakter över hela världen, så varför ska jag begränsa mig till att enbart bilda familj med svensk man. Så länge våra åsikter och tankar stämmer överens hur ett liv ska se ut... Barnen i fråga kommer ej må dåligt, dom växer upp och har en kontakt med båda sidorna. Vi lever inte efter någon religion, så dom har friheten att forma sina liv. Enda skillnaden är att dom blir språkbegåvade och kan kommunicera på olika språk. Vill dom studera utomlands i framtiden eller resa, så klarar dom sig bra. Tror inte SvP kommer så långt. Verkar som inte alla vet att en stor del av Sveriges befolkning är just av annan eller blandat ursprung. Nu menar jag inte de typiska fallen, som hela tiden väller in i landet. Jag menar de som ser ut och beter sig som oss. Alla är inte svenskar, även om de talar flytande svenska. Vissa har bott här sen de var små, vissa är födda här... Vissa av "er" har dessa i släkten till och med. Så vem bedömer vem som är svensk, hur långt bak i generationer ska man gå? Vem kan leva i ett sånt samhälle. Totalt begränsad. De som har sån åsikt borde inte resa utomlands för semester ens, de borde stanna i Sverige och enbart Sverige. Vilken frihet som försvinner. Ska alla vara blonda också härnäst? Tänk längre än näsan räcker, tack!
Nu kanske det känns konstigt när du redan är gift med en indisk man, men tänkte du inte innan? Det är en stor myt att kärlek uppstår vid första ögonkastet, de som påstår det ljuger, eller så är de väldigt ytliga. Man kan bli intresserad javisst, men att bli kär bara av att se hur någon ser ut är efterblivet och ytligt.
Det spelar ingen roll hur orättvis eller "dum" verkligheten är enligt dig, den ser ut som den gör. Och faktum kvarstår, dina barn kommer ha svårare att bilda sig en identitet, de är varken svenskar eller indier, så enkelt är det.
Varför i hela världen skulle inte nationalister resa? Det finns ingen som helst motsägelse i det. Reser jag till Japan vill jag uppleva japansk kultur och möta det japanska folket, inte till något mångkulturellt Japan som har förstört hela sitt etniska och kulturella arv. Som tur är, är de östasiatiska länderna väldigt homogena, vilket gläder mig. Önskar inget land mångkultur.
Ditt snack om blondhet, jag kan verkligen inte ta det seriöst. Det är en typisk defensiv strategi när du inte har något bättre att komma med. Jag vill helt enkelt att Sverige ska vara etniskt homogent som det var för bara några decennier sedan. Ja vi har haft invandring från nordiska och europeiska länder tidigare, men de är så lika oss att det knappast gör någon skada. Något mer jag ska reda ut åt dig?