Resultat: ?
Sverigedemokraterna
70,41%
571 röster
Svenskarnas Parti
29,59%
240 röster
2013-06-06, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lelle81
Tråden handlade om SD eller SvP! Så tyvärr, du får tåla andras åsikter. Kryp du ner i din bunker nu.

Du får gärna ha dina sjuka och förvridna åsikter men varför söker du kontakt med ett nationalistiskt parti, vad vill du? Vad tror du nationalism handlar om? Vad vill du leva i för samhälle?
Citera
2013-06-06, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trailblaser
No need to get butthurt Det var en väldigt befogad fråga jag ställde eftersom det såg ut som om du på allvar trodde att SVP skulle bli nästa Gyllene gryning.

Jag kan inte hjälpa att dra på smilbanden om det är det du sitter och tror kommer hända i framtiden.

På vilket sätt blev jag butthurt? Jag satte dig på plats, så enkelt är det. Du vinner knappast trovärdighet på att skriva idiotiska inlägg.

Sedan kan jag knappast veta hur framgångsrikt SvP kommer bli efter 2014, men jag är rätt övertygad om att de kommer att göra ett mycket bra val 2014.

Citat:
Vilken värld lever du i? Jag har varit gift innan, med svensk man. Har ett barn sen detta förhållandet också. Jag väljer att leva med den jag älskar! Om nu han råkar vara från Indien skiter jag fan i. Så då borde jag tvinga mig själv att välja en svensk man istället??? Hmm. Man ska uppfostra sina barn till att bli förnuftiga, tänka för sig själva och ha bra värderingar i livet. Antar vissa av er lär era barn att bli nazister. Jag har kontakter över hela världen, så varför ska jag begränsa mig till att enbart bilda familj med svensk man. Så länge våra åsikter och tankar stämmer överens hur ett liv ska se ut... Barnen i fråga kommer ej må dåligt, dom växer upp och har en kontakt med båda sidorna. Vi lever inte efter någon religion, så dom har friheten att forma sina liv. Enda skillnaden är att dom blir språkbegåvade och kan kommunicera på olika språk. Vill dom studera utomlands i framtiden eller resa, så klarar dom sig bra. Tror inte SvP kommer så långt. Verkar som inte alla vet att en stor del av Sveriges befolkning är just av annan eller blandat ursprung. Nu menar jag inte de typiska fallen, som hela tiden väller in i landet. Jag menar de som ser ut och beter sig som oss. Alla är inte svenskar, även om de talar flytande svenska. Vissa har bott här sen de var små, vissa är födda här... Vissa av "er" har dessa i släkten till och med. Så vem bedömer vem som är svensk, hur långt bak i generationer ska man gå? Vem kan leva i ett sånt samhälle. Totalt begränsad. De som har sån åsikt borde inte resa utomlands för semester ens, de borde stanna i Sverige och enbart Sverige. Vilken frihet som försvinner. Ska alla vara blonda också härnäst? Tänk längre än näsan räcker, tack!

Nu kanske det känns konstigt när du redan är gift med en indisk man, men tänkte du inte innan? Det är en stor myt att kärlek uppstår vid första ögonkastet, de som påstår det ljuger, eller så är de väldigt ytliga. Man kan bli intresserad javisst, men att bli kär bara av att se hur någon ser ut är efterblivet och ytligt.

Det spelar ingen roll hur orättvis eller "dum" verkligheten är enligt dig, den ser ut som den gör. Och faktum kvarstår, dina barn kommer ha svårare att bilda sig en identitet, de är varken svenskar eller indier, så enkelt är det.

Varför i hela världen skulle inte nationalister resa? Det finns ingen som helst motsägelse i det. Reser jag till Japan vill jag uppleva japansk kultur och möta det japanska folket, inte till något mångkulturellt Japan som har förstört hela sitt etniska och kulturella arv. Som tur är, är de östasiatiska länderna väldigt homogena, vilket gläder mig. Önskar inget land mångkultur.

Ditt snack om blondhet, jag kan verkligen inte ta det seriöst. Det är en typisk defensiv strategi när du inte har något bättre att komma med. Jag vill helt enkelt att Sverige ska vara etniskt homogent som det var för bara några decennier sedan. Ja vi har haft invandring från nordiska och europeiska länder tidigare, men de är så lika oss att det knappast gör någon skada. Något mer jag ska reda ut åt dig?
Senast redigerad av Feru 2013-06-06 kl. 17:44.
Citera
2013-06-06, 17:40
Medlem
Desto fler sådana här nyfrälsta främlingsdyrkande SD:are(troligen ex-sossar etc) som lelle81 som tycker att det viktigaste med Sverige är surströmming börjar jag faktiskt känna att SD troligen är det farligaste och sämsta pratiet i Sverige. Om ni inte röstar SvP så röst hellre på V eller vad som helst. SD med sina nya ideer om integration och somalisk midsommar samtidigt som man har någon slags förvriden superhyckladnde "pro-svensk" mediabild. Detta är något av det äckligaste jag sett.
Citera
2013-06-06, 17:56
Medlem
Dolgtrases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SOTPDOTS
Finns nog en del som gör det, ja. Beundra kan ju dock betyda mycket. Man behöver ju inte beundra allting om någon person.

...Och?

Vilket stämmer också. Detta är något som många judar främjar.

Om du tänker vara oseriös och klippa ut och radera dina meningsmotståndares inlägg efter behag så är väl det okej enligt Flashbacks regler. Jag har dock inte mycket till övers för sådant oskick. Förvänta dig inga svar från mig i fortsättningen.
Citera
2013-06-06, 17:56
Medlem
trailblasers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feru
På vilket sätt blev jag butthurt? Jag satte dig på plats, så enkelt är det. Du vinner knappast trovärdighet på att skriva idiotiska inlägg.

Sedan kan jag knappast veta hur framgångsrikt SvP kommer bli efter 2014, men jag är rätt övertygad om att de kommer att göra ett mycket bra val 2014.

Jag bryr mig inte det minsta om att vinna "trovärdighet" på en plats som flashback.

Du satte mig inte på plats, du började yra om gyllene gryning och att SVP snart kommer vara lika stora som GG innan det bar av i Grekland. Alltså, kan man ju tycka, insinuerade du att det kommer bära av i samma riktning i Sverige med. Varför annars bemöda sig att säga det?

Men om du är kåt på att vinna trovärdighet på flashback, så är nog den rätta vägen inte att börja prata i banor som att SVP snart kommer bli det nya GG. Då ser man ut som en riktig idiot.
Citera
2013-06-06, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trailblaser
Jag bryr mig inte det minsta om att vinna "trovärdighet" på en plats som flashback.

Vad fan gör du här då? Diskussion verkar inte något du är ute med tanke på dina idiotiska inlägg. Det är många som läser så ett hett tips är att du börjar bry dig.

Citat:
Du satte mig inte på plats, du började yra om gyllene gryning och att SVP snart kommer vara lika stora som GG innan det bar av i Grekland. Alltså, kan man ju tycka, insinuerade du att det kommer bära av i samma riktning i Sverige med. Varför annars bemöda sig att säga det?

Tycker du verkligen att ett SvP på runt 0.3-0.4 % är orealistiskt? Isåfall säger det väldigt mycket om dig. Om du inte tycker det är orealistiskt, varför skulle det vara så radikalt annorlunda här än i Grekland? Gyllene Gryning kommer förmodligen få minst 20-30 % i deras nästa val. Varför skulle då inte SvP åtminstone kunna få över 4 %?

Hur du tolkar mina inlägg är helt irrelevant, och ja jag tror inte alls det är omöjligt som sagt att vi kommer att få se en liknande utveckling här.
Senast redigerad av Feru 2013-06-06 kl. 18:14.
Citera
2013-06-06, 18:25
Medlem
Citat:
Nu kanske det känns konstigt när du redan är gift med en indisk man, men tänkte du inte innan? Det är en stor myt att kärlek uppstår vid första ögonkastet, de som påstår det ljuger, eller så är de väldigt ytliga. Man kan bli intresserad javisst, men att bli kär bara av att se hur någon ser ut är efterblivet och ytligt.

Det spelar ingen roll hur orättvis eller "dum" verkligheten är enligt dig, den ser ut som den gör. Och faktum kvarstår, dina barn kommer ha svårare att bilda sig en identitet, de är varken svenskar eller indier, så enkelt är det.

Varför i hela världen skulle inte nationalister resa? Det finns ingen som helst motsägelse i det. Reser jag till Japan vill jag uppleva japansk kultur och möta det japanska folket, inte till något mångkulturellt Japan som har förstört hela sitt etniska och kulturella arv. Som tur är, är de östasiatiska länderna väldigt homogena, vilket gläder mig. Önskar inget land mångkultur.

Ditt snack om blondhet, jag kan verkligen inte ta det seriöst. Det är en typisk defensiv strategi när du inte har något bättre att komma med. Jag vill helt enkelt att Sverige ska vara etniskt homogent som det var för bara några decennier sedan. Ja vi har haft invandring från nordiska och europeiska länder tidigare, men de är så lika oss att det knappast gör någon skada. Något mer jag ska reda ut åt dig?

Du försöker just nu tala om för en annan svensk att du vet bättre än henne vad som är bra för hennes barn, och vilken livspartner hon bör välja. Dessutom gör du det från höga hästar. Jag har verkligen full förståelse för att hon blir förbannad. SvP:s linje medför att slå in en kil i kärnfamiljer där svenskar ingår, och det är lättare sagt än gjort.

Vänligen,
SD-trollet
Citera
2013-06-06, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieLindh
Du försöker just nu tala om för en annan svensk att du vet bättre än henne vad som är bra för hennes barn, och vilken livspartner hon bör välja. Dessutom gör du det från höga hästar. Jag har verkligen full förståelse för att hon blir förbannad. SvP:s linje medför att slå in en kil i kärnfamiljer där svenskar ingår, och det är lättare sagt än gjort.

Vänligen,
SD-trollet
Gör nu ingen stor sak av detta, jag bad till och med om ursäkt på förhand, och det var hon som valde att gå ut med hur hennes civilstatus ser ut i samband med detta. Jag är helt enkelt nyfiken på hur folk tänker, och detta är trots allt internet. Dessutom skrev jag även att det lär vara svårt nu när hon redan är gift, så jag ser faktiskt inte problemet här.

Sedan funkar det inte att ta vissa meningar ur sina sammanhang, som du gjorde i ditt inlägg. Jag frågade om jag skulle reda ut något mer av blondhet-tjafset. Inte gällande hur hennes civilstatus ser ut.
Senast redigerad av Feru 2013-06-06 kl. 18:44.
Citera
2013-06-06, 19:03
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Gör nu ingen stor sak av detta, jag bad till och med om ursäkt på förhand, och det var hon som valde att gå ut med hur hennes civilstatus ser ut i samband med detta. Jag är helt enkelt nyfiken på hur folk tänker, och detta är trots allt internet. Dessutom skrev jag även att det lär vara svårt nu när hon redan är gift, så jag ser faktiskt inte problemet här.

Det ser ganska illa ut att angripa enskilda personer pga hennes kärleksval, och angripa hennes barn eller framtida barn. Nu kanske dina inlägg var milda, men jag ser ibland andra (förmodade) SvP-anhängare bli som galna så fort de nosat fram någon som de misstänker är en rasblandare.

Det är en sak att förespråka en politik som kommer minska antal fall av rasblandningar (t.ex strypt invandring och repatriering). Det är ju helt ok. Men det är en annan sak att attackera enskilda personer enbart av detta skäl. För tredje person ser det ganska illa ut, de flesta får ju starka sympatier med "offret". Speciellt om det finns barn inblandat.

Ska SvP någonsin bli (någotsånär) stora så måste de lära sig att visa en viss tolerans i mjuka sammanhang. De måste hitta en linje där de politiskt kan hindra rasblandningar, men där de ser mellan fingrarna för enskilda fall. Då blir inte de negativa känslorna lika starka.

Däremot ska SvP fortsätta vara intoleranta i hårda sammanhang. Exempelvis intoleranta mot blattar och negrer som bränner ned våra förorter. Det väcker nog många människors sympatier att sätta hårt mot hårt här.

Man måste veta när man ska vara tolerant och inte vara tolerant. Dvs om man vill ha fler anhängare än bara en liten hård kärna.
Citera
2013-06-06, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Det ser ganska illa ut att angripa enskilda personer pga hennes kärleksval, och angripa hennes barn eller framtida barn. Nu kanske dina inlägg var milda, men jag ser ibland andra (förmodade) SvP-anhängare bli som galna så fort de nosat fram någon som de misstänker är en rasblandare.

Det är en sak att förespråka en politik som kommer minska antal fall av rasblandningar (t.ex strypt invandring och repatriering). Det är ju helt ok. Men det är en annan sak att attackera enskilda personer enbart av detta skäl. För tredje person ser det ganska illa ut, de flesta får ju starka sympatier med "offret". Speciellt om det finns barn inblandat.

Ska SvP någonsin bli (någotsånär) stora så måste de lära sig att visa en viss tolerans i mjuka sammanhang. De måste hitta en linje där de politiskt kan hindra rasblandningar, men där de ser mellan fingrarna för enskilda fall. Då blir inte de negativa känslorna lika starka.

Däremot ska SvP fortsätta vara intoleranta i hårda sammanhang. Exempelvis intoleranta mot blattar och negrer som bränner ned våra förorter. Det väcker nog många människors sympatier att sätta hårt mot hårt här.

Man måste veta när man ska vara tolerant och inte vara tolerant. Dvs om man vill ha fler anhängare än bara en liten hård kärna.

Gå och lägg dig, "nosat fram", denna person propagerar helt öppet för rasblanding och ser ingent värde i ett svenskt Sverige, dessutom är denna person helt öppet en rasblandare i dessa tider av utvidigat svenskt folkmord. En stenhård linje måste föras mot rasförrädare, något annat är inte acceptabelt; det är liksom helt oförenligt. Du vill kämpa för svenskarnas överlevnad och du vill bo svenskt med svenskar men samtidigt ska du ägna dig åt det motsatta??? Nej, det går inte.
Senast redigerad av Laccus 2013-06-06 kl. 19:18.
Citera
2013-06-06, 19:13
Avslutad
Citat:
Jag har kontakter över hela världen, så varför ska jag begränsa mig till att enbart bilda familj med svensk man.
Varför sticker du då inte härifrån istället när det är helt uppenbart att det finns andra som inte delar din syn? Istället ska du med tvång släpa hit en svartskalle som jag med glädje skulle misshandla om bara tillfället uppstod. Allt detta för att du ska få leka globalist?
Citera
2013-06-06, 19:13
Medlem
vonmansteins avatar
Citat:
Men hur tänker då SvP angående familjer där en förälder är svensk och den andre invandrare? Barnen i dessa familjer blir ju en mix. Lever själv i sånt förhållande, är gift med man från Indien. Han arbetar och gör rätt för sig. Beter sig som vilken annan svensk som helst... Bara det att han inte ser svensk ut. Jag röstar på SD. Bara för att jag lever med utländsk man, så är jag inte blind för problemen vår snedvridna invandringspolitik medför. Det största problemet är inte var de kommer ifrån, utan vilken kultur dom vill leva efter. Vill man till Sverige, så borde det vara KRAV att anpassa sig! Då behöver man inte bli kristen eller nåt, men man borde inte vara tillåten att släpa hit sitt egna lands kultur och tradition. Jag tycker SvP är för hårda i sin politik och SD lite mesiga. Men SD är ändå mer passande för mig.

Varför tycker Du SD är lite för mesiga?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in