Citat:
SvP tar så vitt jag vet avstånd från subkulturellt drägg, och i vart fall verkar det finnas en ambition att klä sig stilrent och inte alltför mycket tatuerade armar etc.Sen arbetar inte SvP med att skrämma bort folk utan arbetar med att bjuda in dem varmt välkomna till ett härligt mikrokosmos som kallas folkgemenskap.
Citat:
Men vad begär du? En almanacka där man räknar upp vilka blattar som ska skeppas hem på vilka herkulesplan den och den dagen? Serienummer på herkulesplanen? Sen får du ha lite respekt för att SvP är ett nytt parti som fått ägna sig åt att bygga upp sin organisation, lever under ett reellt fysiskt hot (till skillnad från Sd som har systemet på sin sida bortsett från förvirrade antifascister i samhällets utkant). SvP har dragit igång Radio Framåt, Realisten osv. på senaste tiden och arbetar nu aktivt med att marknadsföra sig.Såfort konkretisering efterlyses får man vilt skilda besked. Punktprogrammet kan tolkas precis hur som helst så det är knappt värt elektronerna det laddas upp med. Ganska långt från det tydliga och rakryggade alternativ en del skribenter här i tråden framställer partiet som.
Att kräva en total redogörelse för alla politiska detaljfrågor av ett litet parti är inte "realistiskt" då det inte finns resurser rent personellt för den typen av grannlaga uppgift. Åtminstone inte om viktigare saker ska ordnas. SvP:s konkreta politik på detaljnivå blir reellt intressant när partiet når 50 %. Innan dess kommer SvP vara paria i vilket fall som helst. SvP:s främsta uppgift är inte heller att trycka på knappar i riksdagiset, utan att sprida etnisk medvetenhet bland svenskar om sin särart. Kampen måste tas på massvis av olika arenor där riksdagen är en av flera andra.
Citat:
Det vore förstås illa.
Varför mörkar partiet en sådan central del av politiken? Om de inte vågar stå för den kan de knappast organisera folk runt frågan. Snarare luktar det förberedelse till SD-mjuknande.
Citat:
Det är att ta fel strid. Största invandringen idag handlar ju inte om asylinvandring i vilket fall som helst. Dessutom har ju Sd varit väldigt noga med att de vill hjälpa "riktiga flyktingar" så asylinvandringen lär de inte ge sig på i första taget.
Att verka för minskad asylinvandring är att dra åt rätt håll.
Citat:
Det tror jag inte. Mer troligt är att problemen utgör en kritisk massa, där medvetenheten inte ökar gradvis utan exponentiellt. För att det ska ske krävs dock politisk vinkling som bygger på just den etniska faktorn, och inte att de växande problemen främst skylls på bisaker som slöjor, SFI-fusk eller böneutrop. För att folk ska vakna måste de ges en väckarklocka, inte ett sömnpiller som är maskerat som uppiggande C-vitamin.
Därför att eftersom sakernas tillstånd endast förvärras gradvis så kommer förfallet att fortsätta enligt den kokade grodans princip.
Citat:
Du är en meskonservativ, jag är en radikal NS! Jag är inte intresserad av att det var bättre förr. Även om det gamla Sverige var ett sunt Sverige så saknades den politiska och ideologiska skolning som i längden krävs för att landet ska vara härdat och stålsatt mot den globalistiska manipulationen. Vi måste efterlängta inte det förflutna tönt-Sverige utan negrer från 50-talet, utan ett nytt dödsnazist-Sverige med marscherande paramilitära förband som slår ihjäl våldtäktsmän och hänger dem i närmsta lyktstolpe medan de delar ut godis till små lintottar.
Faktum är att dödsprocessen redan kommit långt. För någon som likt mig är lite äldre känns Sverige redan förlorat och jag undrar om de som tror det kan räddas bara saknar perspektiv på hur långt det redan gått jämfört med hur det var.
Citat:
Sd är ett extremistparti. De ställer sig under den globala finansjudens ok som små lydiga stjärtgossar och förnekar ivrigt att svenskar existerar.
Fan, svenskarna tycker ju i stor utsträckning att SD är ett extremistparti.
Om du är etnisk italienare (Alltså inte "italienare" som i arab med en Italia-tröja) har du rätt att stanna. Dock kommer förmodligen hela Europa styras av nationalistiska regimer i framtiden och du kommer troligen ha ut mer av att bo bland dina egna i ditt hemland än att bo bland svenskar i Sverige.