Resultat: ?
Sverigedemokraterna
70,41%
571 röster
Svenskarnas Parti
29,59%
240 röster
2013-06-17, 23:30
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Londonesque
En subkulturell nazisekt som främst fungerar som intern ryggdunkarklubb samtidigt som de gör sitt bästa att distansera sig från och skrämma bort vanliga svenskar som inte är invigda i deras lilla mikrokosmos.
SvP tar så vitt jag vet avstånd från subkulturellt drägg, och i vart fall verkar det finnas en ambition att klä sig stilrent och inte alltför mycket tatuerade armar etc.

Sen arbetar inte SvP med att skrämma bort folk utan arbetar med att bjuda in dem varmt välkomna till ett härligt mikrokosmos som kallas folkgemenskap.
Citat:
Ursprungligen postat av Motvillig 1.1
Såfort konkretisering efterlyses får man vilt skilda besked. Punktprogrammet kan tolkas precis hur som helst så det är knappt värt elektronerna det laddas upp med. Ganska långt från det tydliga och rakryggade alternativ en del skribenter här i tråden framställer partiet som.
Men vad begär du? En almanacka där man räknar upp vilka blattar som ska skeppas hem på vilka herkulesplan den och den dagen? Serienummer på herkulesplanen? Sen får du ha lite respekt för att SvP är ett nytt parti som fått ägna sig åt att bygga upp sin organisation, lever under ett reellt fysiskt hot (till skillnad från Sd som har systemet på sin sida bortsett från förvirrade antifascister i samhällets utkant). SvP har dragit igång Radio Framåt, Realisten osv. på senaste tiden och arbetar nu aktivt med att marknadsföra sig.

Att kräva en total redogörelse för alla politiska detaljfrågor av ett litet parti är inte "realistiskt" då det inte finns resurser rent personellt för den typen av grannlaga uppgift. Åtminstone inte om viktigare saker ska ordnas. SvP:s konkreta politik på detaljnivå blir reellt intressant när partiet når 50 %. Innan dess kommer SvP vara paria i vilket fall som helst. SvP:s främsta uppgift är inte heller att trycka på knappar i riksdagiset, utan att sprida etnisk medvetenhet bland svenskar om sin särart. Kampen måste tas på massvis av olika arenor där riksdagen är en av flera andra.
Citat:
Varför mörkar partiet en sådan central del av politiken? Om de inte vågar stå för den kan de knappast organisera folk runt frågan. Snarare luktar det förberedelse till SD-mjuknande.
Det vore förstås illa.
Citat:
Att verka för minskad asylinvandring är att dra åt rätt håll.
Det är att ta fel strid. Största invandringen idag handlar ju inte om asylinvandring i vilket fall som helst. Dessutom har ju Sd varit väldigt noga med att de vill hjälpa "riktiga flyktingar" så asylinvandringen lär de inte ge sig på i första taget.
Citat:
Därför att eftersom sakernas tillstånd endast förvärras gradvis så kommer förfallet att fortsätta enligt den kokade grodans princip.
Det tror jag inte. Mer troligt är att problemen utgör en kritisk massa, där medvetenheten inte ökar gradvis utan exponentiellt. För att det ska ske krävs dock politisk vinkling som bygger på just den etniska faktorn, och inte att de växande problemen främst skylls på bisaker som slöjor, SFI-fusk eller böneutrop. För att folk ska vakna måste de ges en väckarklocka, inte ett sömnpiller som är maskerat som uppiggande C-vitamin.
Citat:
Faktum är att dödsprocessen redan kommit långt. För någon som likt mig är lite äldre känns Sverige redan förlorat och jag undrar om de som tror det kan räddas bara saknar perspektiv på hur långt det redan gått jämfört med hur det var.
Du är en meskonservativ, jag är en radikal NS! Jag är inte intresserad av att det var bättre förr. Även om det gamla Sverige var ett sunt Sverige så saknades den politiska och ideologiska skolning som i längden krävs för att landet ska vara härdat och stålsatt mot den globalistiska manipulationen. Vi måste efterlängta inte det förflutna tönt-Sverige utan negrer från 50-talet, utan ett nytt dödsnazist-Sverige med marscherande paramilitära förband som slår ihjäl våldtäktsmän och hänger dem i närmsta lyktstolpe medan de delar ut godis till små lintottar.
Citat:
Fan, svenskarna tycker ju i stor utsträckning att SD är ett extremistparti.
Sd är ett extremistparti. De ställer sig under den globala finansjudens ok som små lydiga stjärtgossar och förnekar ivrigt att svenskar existerar.
Citat:
Ursprungligen postat av beerklunker
Jag är italienare, har jag rätt enligt rasistiska SVP att stanna kvar i detta landet?
Om du är etnisk italienare (Alltså inte "italienare" som i arab med en Italia-tröja) har du rätt att stanna. Dock kommer förmodligen hela Europa styras av nationalistiska regimer i framtiden och du kommer troligen ha ut mer av att bo bland dina egna i ditt hemland än att bo bland svenskar i Sverige.
Citera
2013-06-18, 13:00
Medlem
Motvillig 1.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Men vad begär du? En almanacka där man räknar upp vilka blattar som ska skeppas hem på vilka herkulesplan den och den dagen? Serienummer på herkulesplanen?
Nej, men lite bättre än slagord och extremt mångtydiga "punkter" borde inte vara omöjligt.
Citat:
Att kräva en total redogörelse för alla politiska detaljfrågor av ett litet parti är inte "realistiskt" då det inte finns resurser rent personellt för den typen av grannlaga uppgift.
Det är ingen som förväntar sig att få en hel skuggbudget i mikrodetalj men i sina paradfrågor är det rimligt att de är förhållandevis konkreta.
Citat:
Åtminstone inte om viktigare saker ska ordnas. SvP:s konkreta politik på detaljnivå blir reellt intressant när partiet når 50 %.
Endast ett parti har någonsin nått 50% sedan allmän rösträtt infördes. Sossarna i andrakammarsvalet 1968. Lycka till...
Citat:
Det är att ta fel strid. Största invandringen idag handlar ju inte om asylinvandring i vilket fall som helst. Dessutom har ju Sd varit väldigt noga med att de vill hjälpa "riktiga flyktingar" så asylinvandringen lär de inte ge sig på i första taget.
Med asylinvandring menade jag asylrelaterad massinvandring (dvs horderna av folk som stannar av ömmande skäl, deras anhöriga och alla andra som inte kommer genom FN:s försorg) men det är så jävla bökigt att skriva varenda gång. Jag tycker det är en utmärkt strid.
Citat:
Det tror jag inte. Mer troligt är att problemen utgör en kritisk massa, där medvetenheten inte ökar gradvis utan exponentiellt.
Vad tyder egentligen på det?
Citat:
Sd är ett extremistparti. De ställer sig under den globala finansjudens ok som små lydiga stjärtgossar och förnekar ivrigt att svenskar existerar.
Jag har inte riktigt orkat fråga i tråden men det här påståendet att SD menar att svenskar inte finns, vad grundar det sig på?
Citera
2013-06-18, 19:00
Medlem
Citat:
Nej, men lite bättre än slagord och extremt mångtydiga "punkter" borde inte vara omöjligt.

Jag tyckte infidels(?) förslag var ypperliga:

1. Identifiera och ringa in rasfrämlingarna i samhället.
2. Beroende på skäl och bakgrund i Sverige/EU; kastrera, bidragsåtervandra, expatriera eller med våld tvångsdeportera dessa.
3. Blattarnas länder är kaos, det går att muta vem som helst så tar dom emot svartingarna igen. Sen vill nog dom gärna kunna fängsla och straffa en hel del regimkritiker som gömmer sig i Sverige.
4 Vill dom inte ta emot dessa hotar vi att invadera med trupp(Försvaret skulle såklart rustas upp rejält i ett livskraftigt, rasbejakande, överlevnadsvilligt Sverige där fascistiska nationalister styr.)

Detta är något jag bara drar ut ur arslet på rak arm genom att vara astrött så om du vill skratta åt det gör gärna det, men säg även isf varför. Det är inte svårt att komma på praktiska lösningar. När man betänker på vilka oerhört simplistiska sätt blattarna kom in i landet från första början borde lösningen inte heller vara svår. Det är allt annat är raketforskning. Vanlig "argument"-mantran man brukar höra från våra idiotiska motståndares läger är ju att "rasisterna vill ha enkla lösningar på komplicerade problem". Så värst komplicerade är problemen verkligen inte. Det var ju bokstavligen bara för abdulla och m´kombo att sätta foten på bananbåten och nässla sig förbi den italienska kustbevakningen in i det friliberala EU sen kan du kallt räkna med livstids försörjning utav dig och alla dina kusiner bara du tar dig till närmsta svenska socialkontor och visar färgen på din hy. "Ut meråm!"-mentaliteten har aldrig existerat i svensk invällarpolitik, snarare "In meråm!".

Svara nu varför vi ska acceptera dessa "svåra" problem som SD vill och inte backa bandet ännu mer och påbörja med dessa "komplicerade" lösningar?
Citera
2013-06-19, 00:44
Medlem
Motvillig 1.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krigsris
Jag tyckte infidels(?) förslag var ypperliga:
Det tyckte du sakert men de ar ju inte forslag fran SvP.
Citat:
Detta är något jag bara drar ut ur arslet[...]
Ja, det marktes. Sarskilt det dar med att Sverige skall invadera Somalia, Afghanistan, Syrien och dussintals andra lander for att tvinga dem att ta tillbaka "sina" manniskor.
Citat:
Det är inte svårt att komma på praktiska lösningar.
Vilket innebar att franvaron av praktiska SvP-forslag som vi kan studera och vardera blir an mer uppseendevackande.
Citat:
Svara nu varför vi ska acceptera dessa "svåra" problem som SD vill och inte backa bandet ännu mer och påbörja med dessa "komplicerade" lösningar?
Jag ar inte saker pa att jag forstar fragan. Om du fragar varfor Sverige inte genast borjar kastrera och kasta ut folk sa beror det forstas pa att mer an 90% av valjarna rostade pa mer massinvandring i senaste valet och att det alltsa inte finns nagon med makt som vill kastrera och kasta ut folk.

Varfor SD inte foreslar lika fantastiska losningar som de du dragit ur arslet kan vi forstas bara spekulera i.
Citera
2013-06-19, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beerklunker
Grekland har också en fascinerade kultur ja.
Säger man däremot Danmark, njaee...inte direkt
Förstår du?

Varför åker mer folk till Frankrike än till Ukraina på semester?
Jo för att det är vackrare och kulturen är mer fascinerande.
Det är vackrare, finns mer att göra och se , maten är godare och så vidare.
Är inte det här en ganska orättvis jämförelse? Italien har många gånger fler invånare än Sverige. Dessutom är Italien en mycket äldre civilisation och har ett betydligt mer behagligt klimat, till skillnad från Sverige som ligger i Europas periferi och har ett rått och kallt klimat.

Det är naturligtvis inte konstigt ifall man anser att Italien har en mer fascinerande kultur än Sverige. Man behöver inte tycka att Sverige är bäst på allt och att svenskar är överlägsna alla andra folk på allt. Däremot har svenskar kommit på mycket i förhållande till vår storlek.
Citera
2013-06-19, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Easy-Lee
Det är för att du är så oerhört tuff.

När såg du en tvättäkta folkpartist senast och hur vet du att det var en folkpartist?

När senast såg jag någon med nått så litet som en pin på sig med SD loggan. Aldrig.
Citera
2013-06-19, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laccus
Jag är absolut ingen SD:are, men vad menar du att dem ska göra ute på gatan?

Jag menar mer att man smyger med att man är SD anhängare. Förstår att jag formulerade mig lite otydligt, det jag syftade på var att SD anhängare chillar på nätet. Det är där SD får sina anhängare.
Citera
2013-06-19, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bengan-In-Action
Jag menar mer att man smyger med att man är SD anhängare. Förstår att jag formulerade mig lite otydligt, det jag syftade på var att SD anhängare chillar på nätet. Det är där SD får sina anhängare.

Skitsnack. Det är extremt sällan jag hör folk dryfta vad de röstar på oavsett. Det gäller inte bara SDare
Citera
2013-06-19, 19:56
Medlem
Citat:
Skitsnack. Det är extremt sällan jag hör folk dryfta vad de röstar på oavsett. Det gäller inte bara SDare

Då har vi olika erfarenheter.
Citera
2013-06-19, 21:42
Medlem
Citat:
Det tyckte du sakert men de ar ju inte forslag fran SvP.

Fast det var ju det som diskuterades - att SvP är ett ungt parti och inte har utformat sin politik ännu. Det är dessutom mer ett samlingsparti för olika strömningar inom nationalismen, vilket försvårar arbetet ännu mer.

Citat:
Ja, det marktes. Sarskilt det dar med att Sverige skall invadera Somalia, Afghanistan, Syrien och dussintals andra lander for att tvinga dem att ta tillbaka "sina" manniskor.

Året är 2013 och det finns fortfarande folk som sitter och tror konflikter, krig och blodgjutelse är ett passerat kapitel i människans historia. Det är ganska anmärkningsvärt att ni motståndare till partier som SvP alltid ska tro att situationer aldrig kan eskalera i konflikt. Att importera och byta ut Europas ursprungsbefolkningar med svartingar och självhat är om något en krutdurk som kommer explodera på ett eller annat sätt. Det börjar bli tröttsamt för oss nationalister att behöva uppfinna hjulet för er rasnihilister och friliberaler hela tiden.

Citat:
Vilket innebar att franvaron av praktiska SvP-forslag som vi kan studera och vardera blir an mer uppseendevackande.

Jag röstar hellre på ett parti med undermåligt partiprogram men iaf har insett det riktiga problemet än att inte rösta alls/rösta på mesSD som bara kommer förvärra situationen och slickar röv för att bli accepterade utav folket som skapade politiken dom själva anser vill förändra. Då kan man ju lika gärna rösta på KD.

Citat:
Jag ar inte saker pa att jag forstar fragan. Om du fragar varfor Sverige inte genast borjar kastrera och kasta ut folk sa beror det forstas pa att mer an 90% av valjarna rostade pa mer massinvandring i senaste valet och att det alltsa inte finns nagon med makt som vill kastrera och kasta ut folk.

Fast jag ville ha just din synpunkt utifrån varför vi ska svälja och inte spotta ut om vi har käften full av hundbajs.

Citat:
Varfor SD inte foreslar lika fantastiska losningar som de du dragit ur arslet kan vi forstas bara spekulera i.
För att SD är för svenniga, dom har fortfarande för mycket utav det gamla Sverige i sig. Det är säkert svårt för folk som du och SD som blivit curlade genom 200 år utav fred och ständigt ökande välstånd att inse att man faktiskt måste kämpa för visa saker här i livet.
Citera
2013-06-19, 22:48
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Vad tyder egentligen på det[att medvetenheten ökar exponentiellt]?
Folk vänjer bara till sig gradvis. Däremot är det så att folk blir bra mycket mer förbannade för den tionde våldtäkten som sker i en stad än den första. Så även om folk är mer vana vid den tionde våldtäkten, så blir de mycket mer förbannade på denna än de blev på den första, den femte eller den nionde.

Alltså om ett problem bara ökar hela tiden så skapar det med tiden inte bara mer missnöje, utan missnöjet ökar också snabbare även om problemet bara fortsätter i samma tempo. Detta för att folk har lägre acceptans för missförhållanden som tillåts fortgå under långa perioder. Det undergräver auktoriteten hos makthavarna mycket mer än hastigt uppkomna problem.
Citat:
Jag har inte riktigt orkat fråga i tråden men det här påståendet att SD menar att svenskar inte finns, vad grundar det sig på?
https://www.flashback.org/t2079731
Citera
2013-06-20, 00:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stopbitching
Är du vit europé får du stanna.
Snarare i princip vem som helst (så länge denne bidrar positivt till Sverige)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in