Resultat: ?
Sverigedemokraterna
70,41%
571 röster
Svenskarnas Parti
29,59%
240 röster
2012-11-29, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Om några tusen SD:are istället lägger sin röst på SvP så kan det faktiskt, i teorin, påverka mandatfördelningen i Riksdagen.
I och med att SD bevisligen inte kan påverka invandringen så länge de inte får egen majoritet, så är det där i detta sammanhang ändå ganska ointressant. Man bör helt enkelt rösta på det partiet man sympatiserar mest med, hur konstigt och otaktiskt det än må låta att välja dem man faktiskt tycker är bäst.
Citera
2012-11-29, 17:46
Medlem
Golonkas avatar
Härmed vill jag ta tillbaks allt jag tidigare sagt i tråden om valet mellan SD och SvP i valet 2014. Efter det senaste vansinnesdebaclet med cp-mongot i rullstol, så kan jag inte längre rösta på Sverigedemokraterna! Om ingen radikal uppryckning sker, så blir det Svenskarnas för mig nästa val. Det här är förjävligt, helt enkelt! Jag kommer att glädjas åt vartenda mandat SD får och ser vikten av ett ökat politiskt inflytande för ett kritiskt förhållningssätt visavi I&I, men jag tar klivet åt höger i alla fall. Det där kan jag inte stå för längre....
Citera
2012-11-29, 18:11
Medlem
Folketstempels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klashback
Nån medlem som vet hur "spritkulturen" ser ut i SvP?
Jonas De Geer var stupfull i deras radio häromveckan och hånade deras partiledare som skulle intervjuas.
Citera
2012-11-29, 19:40
Medlem
Heladageniskogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folketstempel
Jonas De Geer var stupfull i deras radio häromveckan och hånade deras partiledare som skulle intervjuas.
Fast det var ju mer ett djupare andligt uttryckssätt från hans fria natursjäl och inte så mycket "rassegänget dricker bärs".
Citera
2012-11-29, 21:14
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adored
I och med att SD bevisligen inte kan påverka invandringen så länge de inte får egen majoritet, så är det där i detta sammanhang ändå ganska ointressant. Man bör helt enkelt rösta på det partiet man sympatiserar mest med, hur konstigt och otaktiskt det än må låta att välja dem man faktiskt tycker är bäst.

Förlåt men ... tänk efter nu. SD hade 5,7% i valet, varför tror du inte deras partiprogram går genom? För att MP också är vågmästare med fler röster.
Citera
2012-11-29, 23:26
Medlem
klashbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Förlåt men ... tänk efter nu. SD hade 5,7% i valet, varför tror du inte deras partiprogram går genom? För att MP också är vågmästare med fler röster.
Utveckla gärna mera antalet gör inte din post mera trovärdig.
Citera
2012-11-29, 23:28
Medlem
klashbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Härmed vill jag ta tillbaks allt jag tidigare sagt i tråden om valet mellan SD och SvP i valet 2014. Efter det senaste vansinnesdebaclet med cp-mongot i rullstol, så kan jag inte längre rösta på Sverigedemokraterna! Om ingen radikal uppryckning sker, så blir det Svenskarnas för mig nästa val. Det här är förjävligt, helt enkelt! Jag kommer att glädjas åt vartenda mandat SD får och ser vikten av ett ökat politiskt inflytande för ett kritiskt förhållningssätt visavi I&I, men jag tar klivet åt höger i alla fall. Det där kan jag inte stå för längre....
Lust att utveckla?
Citera
2012-11-29, 23:33
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Citat:
De är väl inte vågmästare, då de ingår i en allians, de rödgröna.
Citera
2012-11-30, 00:06
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detvardåsjälva
De är väl inte vågmästare, då de ingår i en allians, de rödgröna.

Alliancen (de blåa) styr men behöver ett till parti för att bli majoritet, då kan man antingen jobba med MP eller SD. MP är ett mer logiskt val idag då de hade 7,3% mot SD's 5,7% från valet 2010. Även om MP ingår i det rödgröna blocket agerar de ändå vågmästare. Som det ser ut nu så tappar MP någon procent och SD dubblar sitt stöd, det blir helt plötsligt mycket mer logiskt att jobba med ett parti som har mer folkstöd.

2014 kommer SD tappa sin tabustämpel när Sverige får deras stöd på svart och vitt, innan dess kommer ingen våga hålla med dem. Sorgligt men sant.
Citera
2012-11-30, 00:10
Medlem
Svärjes avatar
Vilken frågeställning! Hoppas nazisterna går upp i rök. Svp är ett nazistiskt parti, inget annat.
Citera
2012-11-30, 00:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Svärje
Vilken frågeställning! Hoppas nazisterna går upp i rök. Svp är ett nazistiskt parti, inget annat.
Varför hoppas du att ett parti som består av svenska nationalister och som arbetar för svenskarnas överlevnad och bevarandet av vårt land och civilisation "går upp i rök"?

Är du själv rädd för att du ska kastas ut vid ett maktövertagande eller är du bara en illasinnad kosmopolit som ogillar nationalism i allmänhet?

Tips till framtiden: Det här är Flashback, här bryr sig ingen om sinnessvaga kommunistiska epitet och invektiv som "nazist" och "rasist". Träna upp dina argument istället för att håla på och yla och gasta som någon gammal borgerlig kärring.
Citera
2012-11-30, 00:17
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Citat:
Alliancen (de blåa) styr men behöver ett till parti för att bli majoritet, då kan man antingen jobba med MP eller SD. MP är ett mer logiskt val idag då de hade 7,3% mot SD's 5,7% från valet 2010. Även om MP ingår i det rödgröna blocket agerar de ändå vågmästare. Som det ser ut nu så tappar MP någon procent och SD dubblar sitt stöd, det blir helt plötsligt mycket mer logiskt att jobba med ett parti som har mer folkstöd.

2014 kommer SD tappa sin tabustämpel när Sverige får deras stöd på svart och vitt, innan dess kommer ingen våga hålla med dem. Sorgligt men sant.
Nja, jag vet inte om man ska ska hoppas på det. Men om de får över 15 %, vilket inte är helt uppåt väggarna orimligt, så känns det som om det blir svårt att ignorera dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in