2013-06-06, 10:35
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rationalisterna

4) Ja det tycker jag, låt naturen ha sin gång, sluta försöka med våra patetiska mänskliga försök att kontrollera naturen, låt tigrarna dö, det kommer nya djur med tiden..

Vad menar du?

Låta naturen ha sin gång? Det handlar inte om det. När djur blir utrotade handlar det (ofta) om mänskliga handlingar. Tigrar skjuts för att de hotar tamboskap, de mals ned till kinesisk medicin de dödas för sina pälsar. De misshandlas i cirkusindustrin.

De dör för att människor aktivt dödar dem. Andra människor arbetar aktivt för att detta inte ska ske. Varför anser du att den första gruppen människor ska få utrota ostört med argumentet att "att naturen ha sin gång"?

Ursäkta OT, men jag gillar tigrar.
2013-06-06, 12:56
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Vad menar du?

Låta naturen ha sin gång? Det handlar inte om det. När djur blir utrotade handlar det (ofta) om mänskliga handlingar. Tigrar skjuts för att de hotar tamboskap, de mals ned till kinesisk medicin de dödas för sina pälsar. De misshandlas i cirkusindustrin.

De dör för att människor aktivt dödar dem. Andra människor arbetar aktivt för att detta inte ska ske. Varför anser du att den första gruppen människor ska få utrota ostört med argumentet att "att naturen ha sin gång"?

Ursäkta OT, men jag gillar tigrar.

Dessutom borde "patetiska mänskliga försök att kontrollera naturen" också gälla medicinsk vetenskap. Penicillinet borde således aldrig ha uppfunnits eller använts - för det är "naturens gång" att den sjuke ska dö.

Det intressanta med mångkulturalister, i alla skepnader de behagar att visa upp sig, är att det bakom de fina orden alltid döljer sig kallhjärtade ideologier och tankegångar, människoförakt, elitism och ett vurmande för diktatoriska idéer.
2013-06-06, 14:53
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cimmerian
Dessutom borde "patetiska mänskliga försök att kontrollera naturen" också gälla medicinsk vetenskap. Penicillinet borde således aldrig ha uppfunnits eller använts - för det är "naturens gång" att den sjuke ska dö.

Jo visst. Draget till sin extrem tar uttrycket "låta naturen ha sin gång" oss tillbaka till grottorna. Troligtvis var det inte det Rationalisterna avsåg. Snarare var det ett uttryck för att Rationalisterna inte bryr sig (om tigrar) - men att inte bry sig utgör även det ett ställningstagande.

Citat:
Det intressanta med mångkulturalister, i alla skepnader de behagar att visa upp sig, är att det bakom de fina orden alltid döljer sig kallhjärtade ideologier och tankegångar, människoförakt, elitism och ett vurmande för diktatoriska idéer.

Är Rationalisterna en mångkulturalist? Denne proklamerar sig som antidemokratisk fascist-anarkist och påstår sig i framtiden vilja leva i ett isolerat, självförsörjande samhälle med sina närmaste vänner. Visionen om tusen år är att alla olikheter är utplånade. Detta låter inte som en förespråkare för ett samhälle där kulturer interagerar och har utbyte av varandra - vare sig i praktiken eller i/under de politiska teorier denne säger sig förespråka.

Men jag kan ha missuppfattat det hela.

Att människor förespråkar det mångkulturella samhället är nog oftare ett uttryck för en tro snarare det genomtänkta ondsinta ideologiska ställningstagande du beskriver.
2013-06-06, 18:25
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel

Är Rationalisterna en mångkulturalist? Denne proklamerar sig som antidemokratisk fascist-anarkist och påstår sig i framtiden vilja leva i ett isolerat, självförsörjande samhälle med sina närmaste vänner. Visionen om tusen år är att alla olikheter är utplånade. Detta låter inte som en förespråkare för ett samhälle där kulturer interagerar och har utbyte av varandra - vare sig i praktiken eller i/under de politiska teorier denne säger sig förespråka.

Men jag kan ha missuppfattat det hela.

Att människor förespråkar det mångkulturella samhället är nog oftare ett uttryck för en tro snarare det genomtänkta ondsinta ideologiska ställningstagande du beskriver.

Ja, han är mångkulturalist. De kommer i många skepnader - du förstår, de vill sällan SÄGA rakt ut vad de tycker och tror på och önskar, så de tenderar att flumma till det för att dölja de åsikter som de innerst inne VET att normala människor reagerar mot. Jag har diskuterat med flera mångkulturalister som kör Rationalisternas spår, men avskalat säger de alla samma sak: vi ska alla blandas, speciellt de vita måste försvinna, gränserna måste försvinna, och i en odefinierbar framtid ska fred råda på jorden.

Ondsinta? Nej, ytterst få av mångkulturalisterna här på forumet är ondsinta, de är bara korkade och okunniga om i princip allt. De är vad jag brukar kalla förlorarna, eftersom de som vanliga svenssons inte tjänar på mångkulturen (som eliterna gör), men så gärna vill apa efter de mer besuttna mångkulturalisterna på redaktionerna och i politiken. Dessa förlorare applåderar sin egen undergång, sitt eget lands förfall till något sämre än vad det skulle ha kunnat vara.

Ondsinta är de som medvetet för denna politik, trots kunskap om vad det innebär för ett folk och ett land. Som med berått mot skadar oss medelst massinvandring från Afrika och mellanöstern och som luckrar upp gränserna mot Östeuropa.
2013-06-06, 19:37
Medlem
lampross avatar
Citat:
Att vara medveten vit är ju att vara rasist
"Rasist" är ett hatord. Det är en härskarteknik använd av en viss typ av människor för att sätta högerfolk på plats.

För övrigt är det intressant att notera hela den debatt som bedrivs i västvärlden idag.

Den kan beskrivas så här: alla säger att det finns ett ”rasproblem”. Alla säger att detta ”rasproblem” löses när tredje världen väller in i VARJE vitt land och BARA i vita länder.

Vidare så säger alla att lösningen på ”rasproblemet” är för VARJE vitt land och BARA för vita länder att ”assimilera”, dvs att gifta sig, med dessa icke-vita.

Men om man säger att det fanns ett rasproblem och att detta rasproblem bara kunde lösas om hundratals miljoner icke-svarta fördes in i VARJE svart land och BARA till svarta länder?

Hur länge skulle det då ta för någon att fatta att jag inte talade om ett ”rasproblem”. Skulle jag då tala om den slutliga lösningen på ett SVART problem?

Och hur länge skulle det ta för varje vettig svart man att märka detta, och vilken vansinnig svart man skulle inte opponera sig mot detta?

Men om jag nämner denna uppenbara sanning om det pågående folkmordsprogrammet mot mitt folk, de vita folken, då är liberaler och konservativa överens om att jag är en dödsknarkarrasist.

De säger att de är antirasister. Men de är antivita.

Antirasit är bara ett annat ord för antivit.
2013-06-06, 20:11
Medlem
lampross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mika.Osipoff
Nåt som heter antivit finns inte.
Bara några nassar som tror det.

Nassarna borde dödas om ni frågar mig. Mot en gränsfri värld utan nassar och rassar.

Vita utsätts ej för varken nåt folkmord eller rasism.
"Rasse" och "rasist" är hatord.

Och antirasist är ett annat ord för antivit.

Antivit är en sådan som inte anser att de vita folken, som svenskar, ska få existera som traditionella folk.
2013-06-07, 00:43
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:

Nassarna borde dödas om ni frågar mig. Mot en gränsfri värld utan nassar och rassar.

Tippar på att Mika blir bannad inom sisådar 3-4 dagar. Högst.
2013-06-07, 01:54
Medlem
Fedayeens avatar
Citat:

Det multi-kulturella projektet som lanserats i hela Europa är ett demografiskt folkmord.
Det blir i praktiken också ett rasistiskt projekt, eftersom att det förändrar befolkningssammansättningen i den vita världen på revolutionärt.
Senast redigerad av Fedayeen 2013-06-07 kl. 01:57.
2013-06-07, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lampros
Antivit är en sådan som inte anser att de vita folken, som svenskar, ska få existera som traditionella folk.

Ah, du pratar om en rasist?

"Rasism definieras i allmänhet som åtgärder, förfaranden eller tro som speglar en världsbild uppdelad i raser, en ideologi där människan är uppdelad i separata och exklusiva biologiska enheter som kallas "raser"." - wikipedia

Med andra ord är rasist och antivit samma sak, rasist är kodord för antivit.
2013-06-07, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TPC-Kaminari
Ber om ursäkt ifall mitt inlägg har diskuterats förrut, eller om det är på fel kategori, jag är inte här på FB så ofta.

Jag är heller inte ute efter bråk, eller för att klaga, utan vill bara i all välmeningen diskutera något.

Ser ofta på nätet att "Antirasist, är ett kodord för antivi" och det förargar mig en aning, jag undrar bara hur det går ihop? För mig finns det inte någon logik i detta uttalande alls, låter bara som rena rapakaljan.

Jag är emot rasism. Jag ser till individen när jag möter en person, inte deras hudfärg.
Slår en "svart" man ner en "gul" man, med anledningen av att den "gule" är just "gul" säger jag att denne "svarta" ska dra åt helvete.

Ger vi dem ombytta roller, kommer jag reagera precis på samma sätt, byter vi den svarta mot en vit, säger jag samma sak då. Byter vi den gula mot en vit, säger jag samma sak då. Osv osv osv..

Så kan någon av er som står för rasism, förklara för mig, hur detta gör mig antivit?

Är tacksam om vi kan försöka hålla en hövlig nivå gentemot varandra också, Men känner ni att ni måste ta till personliga angrepp och klåpord så får ni väl göra det, men tro då inte att ni blir tagna på allvar

Rasister och logik går inte ihop, hittar på egna ord och ger vedertagna ord motsatt innebörd så att de kan bekräfta sina konspirationsteorier.
2013-06-07, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brigadgeneralen
Vad för konkreta bevis grundar sig ditt första påstående på? Evolution har mycket riktigt ingen riktning eller högre plan. Men att evolutionen ska leda till världens förfall? Låter som att du har den stora foliehatten på idag, eller är det bara jag som missförstår dig?.

Jösses, sök runt lite på FB så hittar du. Evolution kan leda till förfall..jaa...

Citat:
Biologiskt är svarta inget annorlunda biologiskt element då svarta och vita och asiater etc får fertil avkomma med varandra. Det är absolut inget märkvärdigt med vare sig den vita rasen eller den svarta eller någon ras. Vad är det som är så speciellt? är en brun katt mer fascinerande än en vit? Är en vit katt mer imponerande än en svart? Är en norsk skogskatt mer häpnadsväckande än en angorakatt? Jag hänger inte med i motivationen till att någon ras skulle vara speciell.

Kan man bli mer jude än så?

Ja självklart så är den vita rasen speciell precis som den svarta, osv...alla har sin plats på jorden där olika folk ska utvecklas på sin egen hand utan att störas. Vi är olika och därför bygger vi olika samhällen och fungerar på olika sätt...Vill du leva i ett svart Sverige?
2013-06-07, 14:59
Medlem
Citat:
Och innan du går in på Afrikas IQ, ha i åtanke att större delen av USa har ett lägre snitt-IQ än så. Forskning har bevisat att det inte finns skillnader i hjärnan.. Eller, än så länge iaf.

Forskning eller jude trams har bevisat att det inte finns skillnader i hjärnan? Sök runt här på FB så hittar massor av information om hur det ligger till.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in