2013-06-05, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ominus
För det första så delar jag inte din bild av "påtvingad invandring". Men låtgå. Jag var tydlig med att du måste kunna bevisa att avsikten bakom denna "påtvingade invandringen" är att förinta svenska folket. Du hänvisade till folkmordskonventionen och folkmordskonvetionen tar upp kravet på avsikt.

"Article 2

In the present Convention, genocide means any of the following acts committed with intent to destroy, in whole or in part, a national, ethnical, racial or religious group, as such:"

Jag vet inte hur ni på samhall mår, men jag ska inte behöva upprepa mig varenda gång jag skriver till dig. Förstår du vad som menas med avsikt/uppsåt? Ja eller nej?

Varför anklagar du varenda motdebattör för att vara anti-vit? De senaste hundra sidorna har du spottat ut samma sak "anti-vit", "folkmord". Du visar tendenser man oftast ser hos psykfall. Har du permission från psyket eller vad är det frågan om?

Avsikter har jag redan pekat ut från ledande makthavare. Metoderna har jag pekat ut, och överallt där dem används håller Vita på att blandas bort och försvinna.

Samhall mår bra tack, bättre än dig tydligen? Men om du och din kompis 'Rationalisterna' är antivita, vad är problemet? Var stolta, kom ur garderoben?

Varför förnekar du folkmord för att rättfärdiga det?

Citat:
Att svenskar kan bli minoritet i framtiden är inte folkmord. Att vita undanträngs är inte folkmord. Du har inte fattat vad folkmordskonventionen säger trots att jag har förklarat det för dig flera gånger.

Det finns något som kallas en process, processen mot folkmord är att Vita blir färre och på sikt försvinner och är då folkmördade. Du godtar endast folkmord när Vita är utrotade och borta, verkar det som?

Citat:
Återigen - jag har redan förklarat att det du har lagt fram inte räknas som bevis. Varför ska jag behöva säga det igen? Att kommuner tvingas ta emot invandrare är inte ett bevis på ett pågående folkmord.

Vad vi kan konstatera i den här tråden är att du verkar lida av någon form av störning där du gör sjuka tolkningar och icke-bevis. Du försöker hela tiden överrösta andra i tråden med dina flosker

"Varför försöker du rättfärdiga folkmord genom att förneka det?"

"Ibland är det bäst att erkänna att man är antivit."

Så gott som samtliga av dina inlägg de senaste 100 sidorna innhehåller detta, och att du skriker högre gör bara bristen på argument mer uppenbar.

Tyvärr kompis,

shack matt.

Floskler som jag gett, fullspäckade med källor där jag gett exempel på hur Vita blir undanträngda, demoniseras och uppmuntras från systemets håll att "blanda upp" konstant. Annars är man "nazirassekättare". Fast i antivita ögon verkar tvång vara frihet, kanske antivita levnadsförhållanden också är frihet, tycker du?

Visste inte att vi spelade schack, men tycker du inte att vi ska hålla oss till det relevanta spelet kanske?

Varför förnekar du folkmord för att rättfärdiga det?
Senast redigerad av R3kyl 2013-06-05 kl. 20:43.
2013-06-05, 21:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TPC-Kaminari
Ser ofta på nätet att "Antirasist, är ett kodord för antivi" och det förargar mig en aning, jag undrar bara hur det går ihop? För mig finns det inte någon logik i detta uttalande alls, låter bara som rena rapakaljan.
De som idag kallar sig för antirasister uppfattar det som att det finns en brist i vita samhällen; denna brist visar sig märkligt nog i att de just är vita och prövostenen för hur rasistiskt ett samhälle är visas i hur välvilligt mörkare folkslag släpps in.

Att önska sig ett svenskt Sverige blir därför för antirasisten ett uttryck för rasism, men däremot att för en kines att önska sig ett kinesiskt Kina är för samme antirasist ett uttryck för självbestämmande. I den händelse av att antirasisten alls bryr sig.

De som idag kallar sig för antirasister uppfattar det som att det finns en brist hos vita; denna brist motverkas märkligt nog genom kampanjer och fackeltåg när en främling genomfört något uppseendeväckande brutalt våldsdåd mot en svensk - helst skall man förstås inte alls tala om sådana saker, vilket bl a avspeglas i hur alla antirasistiska redaktioner på landets medier väljer att hantera frågan om invandringen.

Antirasisten skulle stillatigande se på i den händelse av att Sverige invaderades och alla svenskar utrotades - om ett tillräckligt svartmuskigt folkslag ledde invasionen. Inte ens om utrotandet var rasligt motiverat skulle antirasisten lyfta ett finger: hon ser nämligen inte Den Andre som ett subjekt kapabelt till att formulera egna motiv utan ständigt som ett potentiellt eller faktiskt offer för vithetens förtryck.

Vita måste ständigt prövas i tolerans anser antirasister. Det sägs förstås inte rätt ut; istället väljer man att tala om majoritetssamhället som skall visa tolerans för olikheter. Nu råkar majoritetssamhället alltid sammanfalla med (i Sveriges fall) svenskarnas tolerans för främlingar.

Varför kallar de sig antirasister då? När de inte är det? Ibland pga mental tröghet, indoktrinering, slöhet, och en icke oansenlig mängd gör det av samma skäl som DDR valde att proklamera sig demokratiskt. Det är vackert och salongsfähigt och ger tillfälle till att genomdriva en politik som man av ideologiska skäl vill genomdriva men som man näppeligen kunnat utan att klistra på dekaler som annonserar tolerans, mångfald och "antirasism", ord i tiden.
2013-06-05, 21:08
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rationalisterna

1) När vi började uppföra städer på allvar fanns så kallade stadsstater, dessa krigade inte sällan mot varandra.

2) Industrialismen möte ett enorm motstånd, fanns en specifik rörelse till och med. Så well, allt du sa där var typ fel. Industrialismen var till och med mitt ursprungliga exempel på något bra som mött enormt motstånd.

3) Motståndet till mångkultur minskar om man ser det som en helhet och inte bara de sista 10 åren. Ju mer utbildade vi blir desto mindre kommer detta motstånd bli, och vi blir mer och mer utbildade..

4) LOL.. Du menar erfarenheten utav de som varit i makten kallas historia?

5) Well, vita skulle inte haft att göra i Afrika i huvudtaget på det sättet. Det var ju gränser vi inte hade rätt att dar.

6) Den har inte tvingat någon.. De flesta har valt det,, Typ 10% har tvingats, det kallas demokrati.

7) Demokrati är jag dock inte för, jag är för att de personer som klarar ett prov som bevisar att denne har en viss koll får rösta, men enbart på personer som doktorerat, utan doktorsgrad ska man i min mening vara exkluderad från en styrande roll..

8) Nej jag tror inte på imperie-ideologin, jag tror på det naturliga enandet av världen genom utbildning och utveckling. Vi har gått i rätt linje i stort sett från start så jag är inte så orolig för framtiden faktiskt. I stort sett motsatsen till imperie-ideologin med andra ord.

9) Men vi kan se det på ditt sätt nu, världen är just nu bättre, moraliskt, och i stort sett i alla aspekter än vad den var för 100 år sedan.

10) Kostar miljarder finns det mycket som gör, nya elavtal tex. Invandringen kostar verkligen inte mycket pengar...

11) Japp, och hälften av brotten begås av vita, dessa siffror säger 0 om varken invandrare eller vita dock, om man nu har någon form av förståelse för statistik..

1) Uppförandet av städer i sig mötte inget motstånd. Tvärtom. Att sedan olika stadsstater krigade mot varandra har inte med saken att göra. De krigade inte för att de var EMOT städerna, det begriper du väl?

2) Enormt motstånd? Det var en handfull ledande romantiker (varav flera författare) som diskuterade mot den, och det var också allt. Säger du något annat så fram med källa.

3) Invandringskritiska partier växer för varje år. Säger det dig något?

4) Vi kan via historia studera vilka strategier som har varit bra eller dåliga för samhällena. Att blanda olika folkslag innanför samma gränser är en säker väg mot blodbad och konflikter.

5) Men afrikanerna hade rätt att dra gränser som stängde oss ute? Indianerna också? Märkligt att icke-vita tydligen har rättigheter som inte vi vita har, enligt dig.

6) Svenska folket har inte alla fakta på bordet - just därför att dina kära politiker inte vill ta fram fakta om vad kalaset kostar oss. Varför är just DENNA kostnad höljd i dunkel, tror du? Ärligt talat.

7) Är en doktorand en mer moralisk människa? Skulle inte tro det. Alla diktaturers toppskikt har utgjorts av den mest bildade eliten. Så det faller lite på sin egen orimlighet.

8) Men om det är naturlig sammanblandning du är för så borde du verkligen vara emot den massinvandring som sker nu, för den är inte på något sätt naturlig, utan ytterst politisk.

9) Men om nu världen håller på att enas - varför har vi FLER nationer idag än för 50 år sedan? Massor av folkslag kämpar för att få sin egen nation. Det verkar lika viktigt nu som det alltid har varit. Det pågår etniska rensningar och etniskt betingade inbördeskrig på många platser i detta nu.

10) Inte mycket pengar? Har du några siffor? Källa? Eller gissar du bara? I vilket fall som helst så vill vi som betalar kalaset kanske VETA vad det kostar, eller hur? Och alla andra kostnader finns att tillgå... utom just kostnaden för invandring. Är det inte märkligt? Alla politiker i sjuklövern skulle ju vinna på att redogöra kostnaderna om de nu är så små, eftersom detta skulle platta till SD... och de övriga partierna är ju emot SD. Journalisterna är emot SD - tror du inte att de skulle basunera ut fakta om bara fakta talade FÖR deras sak och inte MOT den?

11) Det säger oss en sak. Det säger oss att tusentals svenska kvinnor skulle slippa bli våldtagna varje år, tiotusentals skulle slippa att misshandlas och rånas. De som har dödats av svartskallar skulle ha varit i livet. Svenskar. Grannar. Bröder. Systrar. Pappor. Mammor. Vänner.

Jag anser inte att svenska liv ska offras för NÅGOT alls förutom i strid för vår egen överlevnad. Är människoliv så lite värt för dig att du skiter i att svenskar skadas och dödas.... och allt detta för något som kanske ska inträffa om 1000 år?

Säg mig - skulle du offra dig själv, din mor eller din far?
2013-06-05, 21:19
Medlem
Brigadgeneralens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R3kyl
Wooow.. kolla in "socialkonstruktionisten", försöker rationalisera bort instinkter och känslor?

Inte undra på din antivita attityd med sådant onaturligt synsätt. Bara för att naturen inte böjer sig till din "rationella" fetisch betyder inte att naturen inte har en större rationalitet i helheten, och dig.

Jag är inte antivit, var har du fått det i sinnet?

Vad naturen beträffar gör den vad den vill oavsett vad vi må tycka om det. Jag kan för övrigt lika gärna säga att jag tycker att det är synd att en ny framtida ras eventuellt inte uppstår. Det kanske kommer en ny ras som ställer alla andra raser i skamvrån. Jag är väldigt rasapatisk, det är vitt brus för mig, oviktigt. Jag ser gärna att många olika variationer av homospiens finns på ett personligt plan och önskar inte att alla olika raser ska bli en enda. Men det är till syvende och sist bara en estetisk petitess som inte är det mest väsentliga för mig iaf.

Känslor och instinkter bör ofta hållas under kontroll då det är lämpligt, det är väl det som skiljer oss från övriga djur.?
2013-06-05, 22:17
Medlem
carlps avatar
Definition av folkmord

(a) Döda medlemmar av gruppen. Inte vad jag vet.

(b) Förorsaka allvarlig kroppslig eller mental skada på medlemmar av gruppen. Alla antivita uttalanden? feminism?

(c) Avsiktligt skapa sådana levnadsförhållanden för gruppen som förmodas åstadkomma dess fysiska utrotning i sin helhet eller i delar.
Integration?

(d) Införa åtgärder som förhindrar födslar inom gruppen. Propagandan med vit tjej och svart man?

(e) Tvångsvis överföra barn från gruppen till en annan grupp. Ghettona?

Ps.Rationalisterna du glömde mitt förra svar?
Senast redigerad av carlp 2013-06-05 kl. 22:22.
2013-06-05, 22:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av truth1337
Att bedöma "enbart efter individen" är dessutom att rasistiskt missgynna alla folkslag som har färre individer och det är inte acceptabelt.

Hur får du att göra en individuell bedömning till rasism? Vi kan väl enas om att använda orden så som de betyder? Annars blir det ju inte ens möjligt att föra en diskussion? Rasism är ju uppfattningen att det går att dela in människor i lägre och högre stående raser, dvs. att vissa människor på grund av sin ras är värda mer. Tillämpningen av rasismen i praktiken, att missgynna någon enbart för att de tillhör en annan "ras"/etnicitet, brukar kallas diskriminering.
2013-06-05, 23:14
Medlem
Brigadgeneralens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cimmerian
1) Ett annat faktum är och förblir att vissa arter är har förändrats mycket lite eller inte alls på flera miljoner år.

2) Här måste jag be om en källa.

3) Dawkins är en biolog, och som sådan bör han hålla sig till kategoriserande och klassificeringar. Inte till att sia om en framtid så långt fram att det ska till magisk förmåga för att klara av. Finns homo sapiens kvar då så kommer de att se ut som vi, med smärre skillnader. Det finns inga som helst skäl att anta att vi skulle helt byta skepnad.

4) Men ska vi då inte bry oss om något bevarande? Ska vi låta tigrar och snöleoparden dö ut? Tillåta jakt på dem? Från sekunden då jag dör upphör förmodligen ALLT att spela någon roll, och med din filosofi bör det då göra att INGENTING i mitt levande liv bör spela någon roll, allt är meningslöst.

Det köper jag inte. Vi är inte djur. Vi är människor, och vi har en makt som vida överstiger djurens, och den makten kan vi använda att skapa saker som förbli långt efter vår fysiska död. Vi kan göra detta i gott syfte, och som jag ser det så ÄR bevarandet av mitt folkslag något gott och bra.

Det kommer jag att tycka tills du eller någon annan har övertygat mig om att det är gott och bra att vita människor dör ut. Och helt ärligt tror jag inte att ni har något bra argument till varför utdöendet av en folkgrupp skulle vara något bra.

1 Du har rätt i det, men de skillnader som ändå uppstått är, om man är rasist, tämligen stora ändå. De första hajarna och dagens hajar är hajar, men ändå oerhört olika på detaljnivå.

2 Ja det måste du ha. Stephen Jay Gould var det som sa det i en intervju jag hörde, men jag har inte källa på den i nuläget, tills jag hittar källan kan du bortse från det jag har sagt då jag i nuläget inte har några som helst konkreta data att presentera för dig.

3. Det finns inget som indikerar att homosapiens i sin nuvarande form kommer att förbli helt oförändrad om man bara tittar på den transgraduella evolutionen av oss och alla primater hittills.

4. Jag säger inte emot dig här, du har rätt att tycka precis vad du vill, det är du fri att göra i mitt tycke. Men vi är djur, vi föds och vi dör som alla andra, vi är de smartaste just nu så vitt vi vet, ett helt unikt djur helt klart, men fortfarande ett djur.

Jag vill inte att vita ska dö ut för övrigt, eller någon annan ras heller för den delen. Eller snöleoparder.
2013-06-05, 23:18
Medlem
SFC1977s avatar
Detta mantra är uppfunnet av nazister för att hjärntvätta och utnyttja människor, den är ologisk och har motbevisats flera gånger om.
2013-06-05, 23:21
Medlem
carlps avatar
Det Rasistiska i sig är ju att ni antirasister.

Förespråkar mera pengar till denna man tex
http://www.svd.se/naringsliv/branscher/energi-och-ravaror/borsen-fel-plats-for-arrogant-lundin-petroleum_7164359.svd

Ni ser verkligen inte felet i erat tänk?
Vore det inte rättvisare om de somalier som är i Sverige hade tagit hand om sina egna resurser?

Ni tror att ni är dom goda men ni har så fel.
2013-06-06, 01:26
Medlem
Brigadgeneralens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R3kyl
Om Vita vore svarta och svarta vore Vita då skulle väl världen vara rätt annorlunda också, eller menar du att ras är en fråga om "hur mycket man solat"?

Varför ignorerar du allt som pekar på att etnicitet och ärftlighet i hög grad påverkar uppförande, handlingar och beteende?
Typ: http://www.friatider.se/forskning-nationalism-ar-naturligt

Ska jag sympatisera med en som vill dra ned massimporten till en mindre massimport, och tvångsintegrera bort Vita ytterligare? LOL

Om Syrianen och Iraniern kanske ser Vita folkslags överlevnad och arbetar för att få sina landsmän att flytta hem eller uppmuntra raslig stolthet, varför inte. Varför du ser bortblandning och folkmord av Vita som så positivt?

Så oseriös att du inte har en kommentar.. inte så löjligt uppenbart med biologiska skillnader att det är löjligt att seriöst mena annorlunda, alltså?

Så art är den magiska gränsen, kliver man över där börjar allt bli helt identiskt helt plötsligt? Hmm. Du kanske missat, men arter utvecklas Från raser?

Haha nej det handlar inte om hur mycket man solar :P Men vad jag menar är alltså, vad är viktigast för dig? Att man uppför sig som en svensk, tänker som en svensk och handlar som en svensk, eller att man ser ut som en svensk, men uppför sig som en kurd/arab etc? Är ras viktigare än kultur?

Jag håller med om att det finns emotionella band mellan olika etniska grupper i vissa lägen, men detta fenomen är inte bara begränsat till etniska grupper, men visst finns fenomenet, det håller jag med om.

Jag ser ingen som helst bortblandning av vita. Har inte rapporten tillgänglig nu, men forskning visar att svenskar blandar sig i ytterst liten grad med andra folkslag, eller rättare sagt, andra blandar sig sällan med svenska är kanske mer korrekt att säga.

Det sker inget folkmord på vita dock, i så fall sker det ju även ett på alla raser som blandar bort sig med de vita tills en slutlig mixras av alla är den enda som finns kvar.

Jag förstår din poäng har, men när man flyttar en nyfödd individ från ras A till ras B och viceversa så anammar de kulturen de kommer till och blir som dem.
2013-06-06, 02:18
Medlem
Brigadgeneralens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rationalisterna
Ahh.. Visar inte detta något. 10 nationalister i tråden har samtliga missuppfattat det jag sagt, och så kommer en enda icke rasist och fattar direkt.. IQ test på plats..

Hehe indeed, förstår inte varför de inte förstod vad du ville få fram. Men jag tror inte att dom har låg IQ, det är ofta emotionella anledningar som får folk att bli rasister snarare än bristande intellekt.
2013-06-06, 09:36
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brigadgeneralen

..det är ofta emotionella anledningar som får folk att bli rasister...

Ja, jag blir en smula emotionell när jag inser att invandringen av icke-vita leder till våldtäkter av svenska kvinnor, rån och misshandlar av svenska män, segregering och polarisering i mitt land som tidigare varit mycket mer harmoniskt. Jag blir lite emotionell när jag inser att miljarder läggs på något som bevisligen inte är bra för oss svenskar, samtidigt som våra småbarn och våra gamla får se nedskärning efter nedskärning som påverkar deras psykiska och fysiska hälsa, eller utvecklingsmöjligheter.

Jag blir emotionell när mitt folk dödas, misshandlas och våldtas.

Finns det något omoraliskt eller konstigt med det?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in