2013-06-05, 21:32
Medlem
LadyMysticas avatar
Nu star det sa har pa Expressen:

"Enligt honom kan polisen, som del i utredningen, begära in det tillstånd som länsstyrelsen utfärdat. I tillståndet, som Expressen.se tagit del av, står att undantag gäller ”för förare av Hovstallets i samband med statsbesök och motsvarande tillfälliga fordon”.

Hovstallets tolkning är att prinsessans bilfärd skett "i samband med statsbesök".
"

Detta later val rimligt, att Hovets bilar, under statsbesok, far nyttja bussfilarna. Inte mycklet att orda om dar egentligen.

Men...

Har har vi en prinsessa som utvandrat, skiter i Sverige och skiter i sin roll som sessa, forutom nar det galler glans och allt det dar. Nu passar det att forsoka nyttja det som kanske nyttjas kan.

Eftersom sessan sjalv valde att vifta med detta papper tyder det ju pa att hon ansett denna bilfard som "statsangelagenhet".

Jag som ar rojalist blir skogstokig pa detta.

T.om jag onskar att kungen faktiskt satter ner foten och sager "fine, vill du bo i NY gor det, vill du inte representera Sverige och sitta pa trakiga tillstallningar och se intresserad ut sa skit i det, men da kommer du ocksa forlora din HKH-titel, inte fa en krona i apanage".

Men det passar saklart inte damen. Hur kan Victoria & Madde blivit sa totalt olika som personer ?

Betank nar te.x Daniel genomgick sin njurtransplantation. Vickan akte trots det pa nagon tripp langt norrover med Norges & Danmarks kronprinsar, for det var bokat och man genomfor det man bokat.
Bilderna pa henne visade hur hon led, men likforbannat sa genomforde hon det.

Nar Madde var i NY och hade lovat gora ett besok hos nagon, men som hon da stallde in pga "stress" sa akte Vickan over, trots att hon da var mitt uppe i brollopsplanering och bestyr.

Otroligt !
Citera
2013-06-05, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica

Nar Madde var i NY och hade lovat gora ett besok hos nagon, men som hon da stallde in pga "stress" sa akte Vickan over, trots att hon da var mitt uppe i brollopsplanering och bestyr.

Otroligt !

Svenskveckan i Seattle. Så Madde hade en flygresa på 6 timmar från NY, men Victoria fick hoppa på ett plan och flyga 14!!!! timmar
Citera
2013-06-05, 22:11
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Svenskveckan i Seattle. Så Madde hade en flygresa på 6 timmar från NY, men Victoria fick hoppa på ett plan och flyga 14!!!! timmar

Se dar, ditt minne var battre an mitt Men ja, det var det jag tankte pa. Jag trodde dock det var nagot jippo i NY.
Citera
2013-06-05, 22:14
Medlem
Men nu har väl Ciggen skitit i det blå skåpet - igen! Om det stämmer att hon hävdat immunitet för att slippa böter så visar det väl bara hur über hon anser sig själv vara. Kan hon inte bara gifta sig med fyllot och dra härifrån - fort som fan. Varför inte avsäga sig sin kungliga titel, och gå ner sig fullständigt med sin tillfälliga make. Kanske åka på smekmånad till faster Fågelskrämman på Mallorca. Där kan de supa och röka hur mycket de vill! Köra lite på fyllan, och felparkera lite nere på "den gröna ön". På tv pratar man om "rojalistisk yra" inför bröllopet. Vafalls........
Citera
2013-06-05, 22:23
Medlem
JaneMarples avatar
Citat:

T.om jag onskar att kungen faktiskt satter ner foten och sager "fine, vill du bo i NY gor det, vill du inte representera Sverige och sitta pa trakiga tillstallningar och se intresserad ut sa skit i det, men da kommer du ocksa forlora din HKH-titel, inte fa en krona i apanage".
Ja som sagt. Jag är säker på att kungen bara velat få detta bröllop ur världen så han är av med problembarnet sen. Jag tror inte att de alltid kommit så bra överens och det måste kännas lugnare när Madeleine inte riktigt räknas längre, för det tror jag inte hon kommer att göra. Lika lite som Hagasessorna räknades efter giftermålen (jo jag vet att det är jätteskillnad eftersom de inte ingick i tronföljden men jag tänker på hur de flesta kommer att se henne om hon bara visar sig i Sverige till jul och barndop). Han har nog att bekymra sig för med CP som inte verkar kunna få ur sig många begripliga meningar. Jag minns med en rysning när han skulle hålla ett kort tal på idrottsgalan häromåret. Jag fattade aldrig vad han egentligen sa. Det var riktigt pinsamt.
Citat:
Hur kan Victoria & Madde blivit sa totalt olika som personer ?

Betank nar te.x Daniel genomgick sin njurtransplantation. Vickan akte trots det pa nagon tripp langt norrover med Norges & Danmarks kronprinsar, for det var bokat och man genomfor det man bokat.
Bilderna pa henne visade hur hon led, men likforbannat sa genomforde hon det.

Otroligt !
Jag minns det där också. Vickan fick mer eller mindre kasta sig på ett plan och ta över Maddes inbokade
uppdrag. Sen kasta sig hem och fortsätta med sina egna uppdrag. Jag fattade inte hur hon orkade.

Jojo...jag tror kungen tackar Gud varje kväll när han ber aftonbön för riksdagens beslut om ny tronföljd.
Citera
2013-06-05, 22:47
Medlem
JaneMarples avatar
Citat:
http://www.aftonbladet.se/brollopet/article12304350.ab
Citat:
SEATTLE/stockholm. Här räddar Victoria sin lillasyster – och charmar alla.
....
Egentligen skulle kungen själv ha åkt. Men uppdraget gick senare till Madeleine med följande motivering:
– Det passade någorlunda in i hennes intressen, förklarade kungen
Smaka på den, "passade någorlunda in i hennes intressen" Som sagt var ...
Citera
2013-06-05, 22:53
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaneMarple
http://www.aftonbladet.se/brollopet/article12304350.ab

Smaka på den, "passade någorlunda in i hennes intressen" Som sagt var ...

Det var nog rätt att de inte släppte iväg Calle. Det var väl något USA besök som inte slutade så lyckligt, var det OS-96? Passa in i hennes intresse, var det förenat med nattklubbsbesök då?
Citera
2013-06-05, 22:54
Medlem
Adjudants avatar
Citat:
Borde vi inte ändra Chris smeknamn från finansvalpen till Gekko(Wall Street). Hela han skriker "Greed works"

Eller varför inte "Plufset"?

Citat:
Åter till Madde så verkar hon tro att bara för att hon KAN göra en sak så är det upp till henne att göra det utan att någon ska bry sig. Alla de som någonsin suttit i en kö i Stockholm har nog andra tankar om henne

Bra skrivet!

Citat:
Hovstallets tolkning är att prinsessans bilfärd skett "i samband med statsbesök".[/i]"

Detta later val rimligt, att Hovets bilar, under statsbesok, far nyttja bussfilarna. Inte mycklet att orda om dar egentligen.

Men...

Har har vi en prinsessa som utvandrat, skiter i Sverige och skiter i sin roll som sessa, forutom nar det galler glans och allt det dar. Nu passar det att forsoka nyttja det som kanske nyttjas kan.

Eftersom sessan sjalv valde att vifta med detta papper tyder det ju pa att hon ansett denna bilfard som "statsangelagenhet".

Förstår dig, det är omöjligt att försvara. Detta är Ciggen i ett nötskal. Det finns ett kryphål i reglerna som var avsett för riktiga statsangelägenheter som statsbesök och det försöker hon att utnyttja till sin egen personliga fördel för att vinna några minuter i trafiken. Mycket skämmigt!

Citat:

Tänkte faktiskt i liknande banor, dvs att Knugen borde sätta ner foten ordentligt och ta ner Ciggen på jorden en gång för alla, det har gått för långt. Ställ in bröllopet. Stryp penningflödet. Dra in alla titlar och statusen HKH. Då blir Plufsets jetsetmamma nog så där ljummet intresserad av att hennes son ska gänga sig med privatpersonen Ciggen och de tar diskret bakvägen.

Citat:
Ursprungligen postat av Rafina
Men nu har väl Ciggen skitit i det blå skåpet - igen! Om det stämmer att hon hävdat immunitet för att slippa böter så visar det väl bara hur über hon anser sig själv vara. Kan hon inte bara gifta sig med fyllot och dra härifrån - fort som fan. Varför inte avsäga sig sin kungliga titel, och gå ner sig fullständigt med sin tillfälliga make. Kanske åka på smekmånad till faster Fågelskrämman på Mallorca. Där kan de supa och röka hur mycket de vill! Köra lite på fyllan, och felparkera lite nere på "den gröna ön". På tv pratar man om "rojalistisk yra" inför bröllopet. Vafalls........

Tror inte att Ciggen passar som hustru men däremot vid sin faster Fågelskrämmans sida på Mallorca, de är av samma skrot och korn. Ständigt sippandes på ett vinglas på golfklubben och den lokala svenska kyrkoförsamlingen föräras ibland med besök vid svenska högtider. Och så Sverigebesök när "viktiga familjeangelägenheter" äger rum (inte "statsangelägenheter"!)

Citat:
Vickan fick mer eller mindre kasta sig på ett plan och ta över Maddes inbokade uppdrag. Sen kasta sig hem och fortsätta med sina egna uppdrag. Jag fattade inte hur hon orkade.

Ja, det går ut över den ansvarstagande och duktiga storasystern när något inte passar eller behagar Ciggen.
Senast redigerad av Adjudant 2013-06-05 kl. 23:04.
Citera
2013-06-05, 23:03
Medlem
veni.vidi.vomuis avatar
Citat:
Men nog är det konstigt att hon inte kan undvika sådana här saker när hon är hemma. Det är bara att jämföra med Victoria som aldrig hamnar i sådana situationer. VAD kan det bero på?
Svar: Hon kör aldrig bil själv.
Citera
2013-06-05, 23:09
Medlem
Hoppas att få slippa se Plufset och Underbettet i framtiden. Några ägg istället för risgryn skulle passa fint. Jag vill inte betala ens 10 öre i skatt till dessa hemska individer. Har fått nog av fyllon för länge sedan då dom ser lika fyllfeta ut hela bunten på kvarterskrogen. Precis som Mr Plufsig.Knarkarna har den stirriga blicken som prinsessan på fjärten.
Citera
2013-06-05, 23:19
Medlem
Vitsippan_79s avatar
Citat:
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/pr...ls_8242538.svd

Skulle inte förvåna mig om kvällsslaskepressen har fel i detta. Visade Madde upp ett papper kan det knappast var om åtalsimmunitet eftersom det inte finns, utan det enda rimliga är att det var tillståndet från länsstyrelsen som det pratas om. Om det gäller när hon själv kör kommer väl fram så småningom.
Men nog är det konstigt att hon inte kan undvika sådana här saker när hon är hemma. Det är bara att jämföra med Victoria som aldrig hamnar i sådana situationer. VAD kan det bero på?
Varför inte bara "Okej, jag körde fel av misstag, självklart ska jag betala böterna"
Citera
2013-06-05, 23:25
Medlem
Klart som fan att kärringen skiter i lagar och förordningar. Om man slipper böter eller att svenska folket betalar om man får ett så är det inga problem för häxan. Victoria och Daniel är den totala motsatsen till detta skräckpar som ska leva resten av sina liv tillsammans. Trogna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in