2013-06-05, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yosuki
Har undrat lite över varför det är så få förhör av KJ. Ständigt läser man i media att det inte finns några planerade förhör.

Är detta en taktik av förhörsledarna? Låta KJ sitta instängd på psyket och bita naglarna tills han helt enkelt börjat prata? Han lär ju sakna den sociala kontakten med omvärlden efter ett tag. Såren på armarna kanske är tecken på ånger?

Ett var iaf planerat till idag men inte ett knyst har kommit ut i media.
Citera
2013-06-05, 20:59
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yosuki
Har undrat lite över varför det är så få förhör av KJ. Ständigt läser man i media att det inte finns några planerade förhör.

Är detta en taktik av förhörsledarna? Låta KJ sitta instängd på psyket och bita naglarna tills han helt enkelt börjat prata? Han lär ju sakna den sociala kontakten med omvärlden efter ett tag. Såren på armarna kanske är tecken på ånger?

Ja, det är väl möjligt? Det är även möjligt att de inväntar provresultat och andra analyser, samt att de förhör personer i KJs nähet o.s.v. De kanske vill ha mycket på fötterna för att få till ett erkännande, ist för att lite då och då läcka information till honom så att han kan ändra sin historia efterhand.

Nej, tecken på ångest. Hade han verkligen ångrat sig så hade han ringt polisen och inte styckat henne. Dessutom så fortsatte han hugga henne efter att hon redan var död...
Citera
2013-06-05, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Är det någon som vet om sommarstugan är fortsatt avspärrad?
hur långt från centrala boden ligger den?
Citera
2013-06-05, 21:00
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av succubusan
Nja fast tänk också på att dom inte bott i Sverige så jättelänge och om det nu är så att den elaka tanten Anni*a var svartsjuk på VB och att det (om man läser mammans kommentarer) varit nått då hon skrev att Anni*ca är elak och svartsjuk så är det inte konstigt om hon ville veta vart VB var.

Personligen skulle jag vara lite hönsig om jag flyttade till ett annat land med mitt barn.

VB hade bott i Sverige sedan hon var tolv år, gått i skolan här och som jag förstår det bott hela tiden i Boden (liten stad). Det känns inte som att det fanns någon som helst anledning för hennes mamma att tro att hon behövde oroa sig för en faktiskt vuxen kvinna som stack ut på eftermiddagen i denna lilla håla där det i stort sett aldrig händer något.

Hade det varit första året i Sverige och Boden så visst, men hon kunde språket, hon kände till staden, hon hade bott här i 8 år och var faktiskt vuxen.
Citera
2013-06-05, 21:01
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammstein74
hur långt från centrala boden ligger den?
Mät på kartan till sammanfattningen.
Citera
2013-06-05, 21:01
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Sonen höll på med karate tills det var dags att ta det svarta bältet. Då tröttnade han...nåja...tror nog att blodvite endast uppstått en gång på 7 år...och då var det Fighting. Karate är en lugn sport på så sätt att man markerar slag med sparkar eller slag, utan att träffa. ag lovar att fotboll ger mer blodvite än Karate!!!

Så där tycker jag blod i bagaget pågrund av Karate faller helt platt!

Det räcker med en gång, hade det hänt VB två gånger hade det kanske funnits två spår som var olika gamla. Du säger ju själv att det kan uppstå blodvite, finns ju egentligen inget att diskutera, spåret på en plats kan bero på karaten, du sa det själv.
Citera
2013-06-05, 21:04
Medlem
lilltoes avatar
Bryta och krossa tegelstenar, brädor mm. kallas tameshiwari och är en ganska ovanlig gren, men visas gärna vid uppvisningar och jippon. Knappast något VB tränat. Hon var alltför oerfaren.

http://www.youtube.com/watch?v=zQtAhszDIAY
Citera
2013-06-05, 21:04
Medlem
Citat:
Sonen höll på med karate tills det var dags att ta det svarta bältet. Då tröttnade han...nåja...tror nog att blodvite endast uppstått en gång på 7 år...och då var det Fighting. Karate är en lugn sport på så sätt att man markerar slag med sparkar eller slag, utan att träffa. jag lovar att fotboll ger mer blodvite än Karate!!!

Så där tycker jag blod i bagage utrymmet pågrund av Karate faller helt platt!

Tack, jag skulle just skriva något liknande efter att nu ha pratat med en som har hållit på med karate i flera år, utan blodvite.
Citera
2013-06-05, 21:05
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Bryta och krossa tegelstenar, brädor mm. kallas tameshiwari och är en ganska ovanlig gren, men visas gärna vid uppvisningar och jippon. Knappast något VB tränat. Hon var alltför oerfaren.

http://www.youtube.com/watch?v=zQtAhszDIAY
Skit samma, egentligen. Blodvite kan ha uppstått under träning och fortsatt i bilen.
Citera
2013-06-05, 21:06
Bannlyst
Märker man av någon aktivitet fortfarande i Boden efter detta från polisens håll? Letar man efter saker fortfarande t.ex?
Citera
2013-06-05, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det räcker med en gång, hade det hänt VB två gånger hade det kanske funnits två spår som var olika gamla. Du säger ju själv att det kan uppstå blodvite, finns ju egentligen inget att diskutera, spåret på en plats kan bero på karaten, du sa det själv.
Jamen teoretiskt kan ju praktiskt taget vad som helst ge blodvite. Då skulle man ju kunna hävda vid varje mordfall där det finns blod, i liten mängd, att just där eller tidigare har BO blött näsblod eller annat och det hamnade i bagage utrymmet.
Citera
2013-06-05, 21:12
Moderator
OYs avatar
Citat:
Jamen teoretiskt kan ju praktiskt taget vad som helst ge blodvite. Då skulle man ju kunna hävda vid varje mordfall där det finns blod, i liten mängd, att just där eller tidigare har BO blött näsblod eller annat och det hamnade i bagage utrymmet.

Självklart kan man göra det, och i fallet VB så kan blodvite ha uppstått vid en karateträning, du sa det själv. Frågan är om det kan uppstå eller inte, och du hävdar det, det räcker med en gång. Och som jag sagt, hon kan ha klämt fingret eller slagit huvudet i bagageluckan.

Det är upp till åklagaren att bevisa hur blodet hamnade på den plats där man hittade blodspår från VB. Försvaret kan hävda precis vad de vill, och finns det en teoretisk möjlighet att blodet hamnat där på ett sätt som inte har med brott att göra så kan det inte uteslutas, om inte åklagaren kan bevisa det hen påstår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in