2013-06-04, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Sprid inte lögner. Ingen visste om att Mps skulle söka runt huset, mer än en liten intern grupp. KJ hade inte en aning. Mps kanske fått något uppslag från KJ själv under sökningarna, det vet vi inget om. Allt kommer ju inte ut. Han verkar ha haft glappkäft under sökningarna, så det är inte omöjligt att han fällde sig själv.

Inte ens den lilla gruppen visste om att dom skulle söka där.
De var på rek inför lördagens sök och skulle besöka mjösjö berget.
På väg upp mot fortet så såg de just detta hus och tyckte det såg obehagligt ut. På väg ner så bestämde dom att dom måste söka där och bil 1 med samordnarna var där först och började söka och efter ett tag anslöt även bil 2.

Sorry, citatet hamnade på fel inlägg, men jag bekräftar det du säger cinnabar.
Citera
2013-06-04, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Var finns uppgifterna att det var bara en liten intern grupp som sökte ödehuset?

Det finns på nsd och svt.se/norrbotten
Citera
2013-06-04, 15:31
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Lägenheten är ju utgångspunkten för det hela men visst är jag öppen för alternativ brottsplats.

Har polisen eller MPS gjort några egna sök vid Råbäcken med omnejd, annars kanske det skulle vara en god ide att kolla upp.

Det var väl i början de sökte vid Åbergsfortet på norra sidan och Rödbergsfortet på södra sidan. Sedan var MPS i delar av området även den 18:e, men de flesta och mesta söken har varit mellan Bodsvedjan-Sävast på norra sidan av älven.
Citera
2013-06-04, 15:31
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stigrolf
Det finns på nsd och svt.se/norrbotten
svt.se/norrbotten finns inte. Antingen svt.se/nordnytt eller sverigesradio.se/norrbotten.
Citera
2013-06-04, 15:32
Medlem
Minutvisarens avatar
Citat:
Var finns uppgifterna att det var bara en liten intern grupp som sökte ödehuset?

Jag försökte sammanställa uppgifter om MPS:s olika sökningar i ett inlägg. Långt ner där finns en länk till en NSD-artikel om MPS:s sexmannagrupp som hittade kvarlevorna i ödehuset.
Citera
2013-06-04, 15:35
Medlem
Citat:
KJ hade väl kommenterat på sin FB innan den stängdes att han inte var misstänkt eller liknande längre. Detta var då i början av Maj.

Jag VET att polisen redan 8/5 visste att VB varit hos KJ, han var gruppledare för polisens stödgrupp innan MP:S blev inblandade. Han berättade då för samtliga om att hon varit hos honom, paret som uttalade sig i lokaltidningen gick också med KJ (dom var väldigt goda vänner).
Citera
2013-06-04, 15:37
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
http://www.dn.se/nyheter/sverige/hon-hittade-den-saknade-kvinnan

Här finns en blogg där tidningsartiklar är samlade om man söker något särskilt
http://bodenstyckmordet.wordpress.com/
Citera
2013-06-04, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dexter65
Jag VET att polisen redan 8/5 visste att VB varit hos KJ, han var gruppledare för polisens stödgrupp innan MP:S blev inblandade. Han berättade då för samtliga om att hon varit hos honom, paret som uttalade sig i lokaltidningen gick också med KJ (dom var väldigt goda vänner).

sökgrupp så klart
Citera
2013-06-04, 15:38
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dexter65
Vad är "polisens stödgrupp"?

Ser din rättelse nu, sökgrupp. Engagerade polisen privatpersoner före MPS blev inblandat?
Citera
2013-06-04, 15:42
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
KJ hade väl kommenterat på sin FB innan den stängdes att han inte var misstänkt eller liknande längre. Detta var då i början av Maj.
Nja, den kommentaren postades 2010 vill jag minnas.
Citera
2013-06-04, 15:43
Medlem
Bland alla mer eller mindre trovärdiga (vansinniga) inlägg så kommer även jag med ett kort sådant
När VB besökte KJ så togs hon till fånga och hölls levande någonstans för att vara statist/offer vid Fallen Angelsspelen veckan därpå
Där gick något överstyr och KJ fick order att städa undan kroppen och kunde därför inte medverka på festen tillsammans med de andra deltagarna, men fick även order att medföra något bevis (händerna) att han fullgjort uppgiften
KJ hade därefter oturen att bli gripen av lede fi (polisen) men som den gode soldat han är så avslöjar han naturligtvis inget om sin commandogrupps förhavanden
Citera
2013-06-04, 15:44
Medlem
Illkrokkodills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minutvisaren
Hittar inte riktigt alla tidpunkter på MPS:s Facebooksida. Informationen nedan kommer från MPS:s Twitterkonto, @MPSweden:

1. Twitterannonsering 2013-05-09, 07:53, inför skallgång den 9 maj kl. 09:00:

2. Twitterannonsering 2013-05-09, 09:00, inför skallgång den 10 maj kl. 07:00:

3. Twitterannonsering 2013-05-11, 06:11, inför skallgång den 12 maj kl. 12:00:

4. Twitterannonsering 2013-05-14, 11:15, inför skallgång den 15 maj kl. 08:00:

5. Twitterannonsering 2013-05-16, 08:29, inför skallgång den 18 maj kl. 11:30:

Kvarlevorna som hittades i ödehuset på kvällen måndagen den 20 maj återfanns av en mindre grupp inom MPS (NSD 2013-05-22). I och med fynden i det gula ödehuset beslutade Polisen att återuppta sökandet som lades ner den 10 maj. Vid skallgången den 22 maj, anordnad av Polisen med hjälp av Försvaret, Hemvärnet samt ledningen inom MPS, hittades fler kvarlevor.
Det finns inga MPS-twitterinlägg med annonserade skallgångar efter den 18 maj.

Tillägg: NSD 2013-05-25: (tack Q, nedan)

Tack, en stilig sammanställning! Jag misstänkte att MPS brukar ha flera småsök också, och det framkommer ju tydligt nu!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in