2013-06-18, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
Nå tack för att du bidrog med både tankeställare o lite info.
Tycker du har helt rätt förhållningssätt, jag hoppas att din bästis kommer att orka ställa sig upp en dag snart efter allt detta och att familjen får möjlighet att leva så "normalt" det går i lilla Boden i framtiden. Hoppas dom och ni alla får ordentligt stöd o hjälp genom allt detta.

Jag har svurit till min morsa att jag ska skicka ett brev med ursäkt om det visar sig att KJ är oskyldig o familjen på köpet blivit oskyldigt onödigt utsatt. Det står jag fast vid, och det kommer jag göra om
det visar sig vara så.

All the best to you !!

Och även om han är skyldig, så betänk också att familjen har haft många beskyddare som avslagit deras inblandning, och jag tror att de flesta av oss Bodensare känner med dessa personer också och inte bara den andra drabbade familjen.
Citera
2013-06-18, 23:01
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattnatten
Fast när de flesta pratar tid, speciellt förfluten tid som man inte haft anledning att kolla exakt, så pratar man väl ungefärligt? Så han _kan_ ju mkt väl ha tänkt att hon lämnade hans lght vid 21 om klockan var 20:45 och brorsan m kompis kan ha tyckt att han kom dit runt 21 om han kom 21:10. Om killen är oskyldig så har han ju inte haft någon anledning att kolla alla klockslag så precist?

Det räcker med 15 min. fördelade strax före och strax efter 21.00, för att KJ:s ankomst ska vara OK. Om VB går mot sitt hem västerut, kommer hon ifrån området på ett par minuter, under tiden är KJ redan på Lorvenvägen, norrut.

Men något säger mig att VB gått hela Flottiljvägen upp och i värsta fall har KJ kört på henne innan korset vid Åbergsleden. Nu har jag målat in mig i ett hörn.
Citera
2013-06-18, 23:03
Medlem
Men den svarta golfen stod ju bredvid stugan då?
Citera
2013-06-18, 23:03
Medlem
Minutvisarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillewe
Måste hoppa in.. Kibba sa att VB lämnande HANS lägenhet vid 21:00, hur fan kan han ha tagit sig till sina föräldrar för att passa in tiden 21:00 ?`?
Citat:
Ursprungligen postat av BlueChesh
dom kan ha dragit samtidigt? han erbjöd skjuts, men hon, kanske som jag, avböjde, oavsett om han sen bara dragit en öl. hon börjar gå därifrån och han wroomar iväg med bilen?
Citat:
Ursprungligen postat av ophiaghushannah
Jotnan! Jag får inte ihop det.

KJ uppger att VB lämnar Flottiljvägen runt ca 21.00
Du uppger att du tror att KJ kom till lill-brorsan vid 21.00
Om KJ ska ha haft möjlighet att vara vid föräldrahemmet
"ungefär strax efter" att VB lämnat flottiljvägen(runt 21),
så säger det sig självt att han varit utanför lägenheten och
i omnejden - "på väg" med antingen bil eller moppe, samtidigt
som VB enligt KJ:s version, varit på väg hem/försvann

Du ser väl själv att det spretar.
Hur påverkar det dig i din tilltro till KJ?

Man inte utesluta, att KJ kan ha valt att köra bil själv. Om det stämmer som KJ har uppgett, att VB ska ha avböjt skjuts på grund av att KJ ska ha druckit en starköl, så betyder ju inte det att KJ själv avstår från att ta bilen.

Det tar väl i så fall inte många minuter att köra 5 km?
Citera
2013-06-18, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Det räcker med 15 min. fördelade strax före och strax efter 21.00, för att KJ:s ankomst ska vara OK. Om VB går mot sitt hem västerut, kommer hon ifrån området på ett par minuter, under tiden är KJ redan på Lorvenvägen, norrut.

Men något säger mig att VB gått hela Flottiljvägen upp och i värsta fall har KJ kört på henne innan korset vid Åbergsleden. Nu har jag målat in mig i ett hörn.

VB går inte den vägen, utan den andra, eller cykelvägen.
Hon skall hem, inte någon annanstans, tänk på att hon är ensam.

Annars har du rätt, men vägen är fel.
Citera
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToderSWE
Men den svarta golfen stod ju bredvid stugan då?
Den 4:e?
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe

Kört på av misstag eller med vilje? VB ville inte ha KJ skjuts och då blir han förbannad, slutar med mord, eller hur får vi in en påkörning i händelsekedjan?
Citera
2013-06-18, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minutvisaren
Ja. Det kan man inte utesluta, att KJ kan ha valt att köra bil själv. Om det stämmer som KJ har uppgett, att VB ska ha avböjt skjuts på grund av att KJ ska ha druckit en starköl, så betyder ju inte det att KJ själv avstår från att ta bilen.

Det tar väl i så fall inte många minuter att köra upp mot 5 km?

han erbjöd sig att skjutsa, men hon avböjde. han kan juh ändå ha kört själv, eftersom han tänkte köra henne. han kanske skulle iväg i samma veva och tänkte att han kunde släppa av henne i förbifarten?
Citera
2013-06-18, 23:07
Medlem
Föräldrarnas garage... Tänkbar styckplats? Om de var bortresta. Det går att låsa, bra ljus, man kan stycka i fred samtidigt som bilen är i garaget, sen köra iväg och dumpa delarna.
Hans bil stod väl där i garaget när polisen hämtade in honom? VB kanske låg i garaget i bilen då KJ var m brorsan o vän den 4e.
Citera
2013-06-18, 23:09
Medlem
Minutvisarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueChesh
han erbjöd sig att skjutsa, men hon avböjde. han kan juh ändå ha kört själv, eftersom han tänkte köra henne. han kanske skulle iväg i samma veva och tänkte att han kunde släppa av henne i förbifarten?

Ja. Det är ingen orimlig spekulation. Och som jag skrev nyss: det tar väl inte så många minuter att köra fem km? En lördagskväll? 6 km med bil i en hastighet av 60 km/tim (för att det är enkelt att räkna) -> 6 min?
Citera
2013-06-18, 23:09
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove
Föräldrarnas garage... Tänkbar styckplats? Om de var bortresta. Det går att låsa, bra ljus, man kan stycka i fred samtidigt som bilen är i garaget, sen köra iväg och dumpa delarna.
Hans bil stod väl där i garaget när polisen hämtade in honom? VB kanske låg i garaget i bilen då KJ var m brorsan o vän den 4e.

Men varför lämna en blodig tröja i bagageutrymmet(eller drömde jag det?), han borde ju veta att han skulle bli misstänkt.
Citera
2013-06-18, 23:10
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregorGreger
VB går inte den vägen, utan den andra, eller cykelvägen.
Hon skall hem, inte någon annanstans, tänk på att hon är ensam.

Annars har du rätt, men vägen är fel.

Hur vet vi att hon inte ska få skjuts av någon som passerar på Åbergsleden, men är osäker om tiden exakt? Isf gäller det bara att ta sig dit snarast och om personen inte offentligt vill agera chaufför åt VB, är det utmärkt att vänta vid korsningen. T ex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in