Citat:
Jag säger inte att mamman gjort något, men hon kan vara delaktig på något vis, tillsammans med KJ. Jag har ställt frågan flera gånger, vad sker med mamman om hon begår ett allvarligt brott eller att styvpappan flyttar ifrån henne? Blir det en enkelbiljett till Thailand då? Det är motiv nog för att inte berätta allt man vet. Hon kanske skyddar en brottsling, det vet vi inte.
Sagt det tidigare, varför är det så osannolikt att mamman haft en affär med KJ? Gubben är borta i fjorton dagar i stöten. Kanske har VB hotat med att avslöja något, KJ ställer sig på mammans sida då hon berättat vad som sker med henne om förhållandet avslöjas. Du vet inte, jag vet inte, men varför skulle det vara så himla osannolikt, brukar inte de flesta mord handla om relationer, svartsjuka och otrohet? Det kan ha uppstått ett bråk i VB bostad.
Att mamman inte visste vem VB skulle hem till är bara bullshit. Framgår klart och tydligt att mamman och VB hade ett intimare förhållande än bara mor och dotter. Mamman har dessutom full access till VB Facebookkonton, varför?
Varför gick VB till den äldre mannen med sina problem, varför inte till styvpappan och sin bästa väninna, mamman? Det talar för att problemen handlade om just de här två personerna.
Ja, om man hämtar själar i skogen genom att genomföra en ritual så kallar jag det hokuspokus oavsett vilken religion man utövar.
Och en sak till, du tänker med hjärtat, andra med hjärnan. Vill du idka barmhärtighet är det här fel forum tycker jag. Frågan är fri, det är väl lite av poängen med Flashback, annars har jag missat något.
Därmed inte sagt att jag sätter den här teorin högst upp, det har jag poängterat tidigare, men den är väl värd att fundera på tycker jag.
Sagt det tidigare, varför är det så osannolikt att mamman haft en affär med KJ? Gubben är borta i fjorton dagar i stöten. Kanske har VB hotat med att avslöja något, KJ ställer sig på mammans sida då hon berättat vad som sker med henne om förhållandet avslöjas. Du vet inte, jag vet inte, men varför skulle det vara så himla osannolikt, brukar inte de flesta mord handla om relationer, svartsjuka och otrohet? Det kan ha uppstått ett bråk i VB bostad.
Att mamman inte visste vem VB skulle hem till är bara bullshit. Framgår klart och tydligt att mamman och VB hade ett intimare förhållande än bara mor och dotter. Mamman har dessutom full access till VB Facebookkonton, varför?
Varför gick VB till den äldre mannen med sina problem, varför inte till styvpappan och sin bästa väninna, mamman? Det talar för att problemen handlade om just de här två personerna.
Ja, om man hämtar själar i skogen genom att genomföra en ritual så kallar jag det hokuspokus oavsett vilken religion man utövar.
Och en sak till, du tänker med hjärtat, andra med hjärnan. Vill du idka barmhärtighet är det här fel forum tycker jag. Frågan är fri, det är väl lite av poängen med Flashback, annars har jag missat något.
Därmed inte sagt att jag sätter den här teorin högst upp, det har jag poängterat tidigare, men den är väl värd att fundera på tycker jag.
Visst vi kan sitta är och gissa hej vilt baserat på absolut ingenting om vi har lust, men det är jävligt osmakligt för det är ett grovt brott. Helt okej med spekulationer där det finns en grund att gå på, som tex AN, hon betedde sig oerhört märkligt, det var en grund att gå på eftersom hon uppenbart hyste agg mot VB.
Det finns absolut inte minsta lilla som tyder på att mamman skulle ha haft något slags förhållande med KJ, Ingenting. Det är inte ens något som känns särskilt rimligt att tro.
Men hur många tonåringar har du? Jag har en nära kontakt med min son men inte fan vet jag vem han ska till varje gång han går ut, han är vuxen och går inte i koppel. Att mamman har tillgång till VBs konto kanske beror på att det var autoinloggning eller att hon lånat det förut? Jag kan gå in och öppna sonens dator också så kan jag garantera att jag kommer in på hans FB.
VB kanske tyckte om att prata med gamla farbrorn, det är väl vanligt att ungdomar hellre pratar med andra vuxna om vissa saker. Att man har en bra relation till sina föräldrar innebär inte att man vill prata med dom om allt. Nej jag tänker med hjärnan OCH hjärtat.
Med hjärnan inser jag att mamman just nu genomgår ett helvete och med hjärnan förstår jag att detta är ett trauma utan dess like. Med hjärtat önskar jag att hon ska slippa utpekas som delaktig dessutom utöver det. Och jag skiter i det vanliga tugget om att "Det här är Flashback". För att man är på Flashback så innebär det inte att man måste bröla ur sig allt som far genom huvudet eller ge fan i att tänka. Yttrandefrihet betyder nödvändigtvis inte att man måste säga allt man tänker.
Fortsätt fundera på den där teorin du, men har du minsta empati i kroppen så kan du väl fundera för dig själv tills det åtminstone finns något att gå på. Du kan ju kanske försöka att sätta dig in i vad mamman genomgår just nu och hur det skulle kännas att folk utöver det spekulerar i om hon knullat med den misstänkta mördaren.Och ja, jag blir förbannad...