2013-06-05, 20:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av succubusan
Satt han och drack öl medans hon pluggade i köket?

(han som inte dricker alkohol(öl i alla fall) och varför skulle hon gå till han och plugga om inte han tex skulle hjälpa henne? Låter väldigt normalt att gå hem till någon och sätta sig i köket men den som bor där sitter och dricker öl i ett annat rum??

(om man inte ville komma hemifrån dvs...)

Jag tror du har svaret i parentesen.
Citera
2013-06-05, 20:39
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Visst kan VB:s blod ha kommit i bilen på många sätt, även utan KJ:s vetskap.

Kan inte tänka mig någon klubb som låter sina elever klyva tegelstenar under träningspassen.
De kan ju få men för livet.
Hur skulle dessa försäkringar sett ut?
Citera
2013-06-05, 20:43
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jadå, finns tonåringar i det här huset, och jag har koll på vem det umgås med och var i stora drag, men uppenbarligen inte VB mor, oansvarigt i sig, och tyder på att de inte hade den nära fina relation hon försöker framhäva.

Huvudsakligen använder jag forumet för att bolla funderingar och framföra åsikter, och är du blödig och inte vill diskutera en sak betyder det inte per automatik att alla andra är det. Jag kan inte veta förrän jag postat, och nu vet jag iaf vad du tycker, värdefullt i sig.

Finns ungefär lika mycket att gå på mot mamman som det fanns mot t ex AN. VB mor har också skrivit märkliga saker på Facebook, men åt det hållet får man inte vara kritisk. Hon skrev att AN var elak och svartsjuk, precis lika intressant som det som postades från AN Facebookkonto tycker jag.

Jag är empatisk men det betyder inte att jag låter bli att framföra mina funderingar och åsikter. Förstår fullt ut vad mamman genomgår, även KJ och hans nära och kära. Tror dessutom att jag också sagt det här i tråden, att jag tycker synd om även KJ som kanske förstört, inte bara sitt, men även sina nära och käras liv för all framtid, mer än vad flera andra känner.

Kanske är det något märkligt med VB familj. Precis samma kanske, för varken du eller jag vet.

EDIT;Vb var iof vuxen, du nämnde tonåringar, jag svarade på det, dock tycker jag att det är onormalt att man inte har bättre koll på sin hemmaboende dotter om man har en nära relation, de var väninnor, då har man koll, särskilt om den ena parten är en mamma. Men jag tror på rykten, mamman har någon from av problem och häckar framför datorn dygnet runt och skiter fullkomligt i sin dotter. Tror inte att tacosmiddagen som VB fixade åt styvpappan var en engångsföreteelse, jag tror att VB fick slita hårt för att passa upp sin mamma och finnen i huset.

Nej så tillvida du inte fått ett av dina barn mördat och styckat så kan du aldrig förstå till fullo vad hon går igenom. Och nej det är inte särskilt märkligt att man inte pumpar sitt 20-åriga barn på info om vem hon ska vara med för dagen. En normal relation mellan förälder och barn är att man låter sitt 20-åriga barn ha lite frihet utan att ha förpliktelser att tala om varje steg dom tar.

Och jo jag har förstått att du tror på rykten snarare än att utgå från sannolikheter, logiskt tänkande och fakta...
Citera
2013-06-05, 20:45
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Kan inte tänka mig någon klubb som låter sina elever klyva tegelstenar under träningspassen.
De kan ju få men för livet.
Hur skulle dessa försäkringar sett ut?
Jag har ingen aning, eftersom jag inte sysslar med karate. Men jag har sett folk klyva tegelstenar på uppvisningar i TV, och jag tror att de tränar på detta i en träningslokal under träningspass.
Citera
2013-06-05, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Enligt hans advokat hade VB skadat sig vid träning av kampsport som troligen menas karate och därifrån skulle blodet komma.
Var och hur hon skadades har inte framkommit.

Det finns inte en ända uppgift att KJ har hämtat/hämtar VB från hennes karate, dock finns uppgift att hon åker buss och ibland så har mannen Yn*ve hämtat/skjutsat henne ibland. Hon har ju även vid ett tillfälle varit så trött så hon vaknade upp i Älvsbyn, satte sig på fel buss i Luleå.

Det finns ännu ingen uppgift om att de frekvent har träffats sista tiden och hon då skulle åkt i bilen. Den uppgift som finns är att hon blivit upphämtad vid eller närhet till UG4 4'e maj och den uppgiften har KJ lämnat förmodar jag.
Citera
2013-06-05, 20:47
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Jag har funderat i samma banor - kan jag påminna mig någon incident där mitt blod kan ha hamnat i bagaget på någon annans bil, eller där någon annans blod kan ha hamnat i bagaget i min bil? Och svaret är nej på bägge frågorna. Sannolikheten för att någon av naturliga skäl lämnar blodspår efter sig i bagaget på någon annans bil är mycket liten.

Dessutom ett jäkla sammanträffande med tanke på omständigheterna...
Citera
2013-06-05, 20:48
Medlem
succubusans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CattasBubbla
Nej så tillvida du inte fått ett av dina barn mördat och styckat så kan du aldrig förstå till fullo vad hon går igenom. Och nej det är inte särskilt märkligt att man inte pumpar sitt 20-åriga barn på info om vem hon ska vara med för dagen. En normal relation mellan förälder och barn är att man låter sitt 20-åriga barn ha lite frihet utan att ha förpliktelser att tala om varje steg dom tar.

Och jo jag har förstått att du tror på rykten snarare än att utgå från sannolikheter, logiskt tänkande och fakta...

Nja fast tänk också på att dom inte bott i Sverige så jättelänge och om det nu är så att den elaka tanten Anni*a var svartsjuk på VB och att det (om man läser mammans kommentarer) varit nått då hon skrev att Anni*ca är elak och svartsjuk så är det inte konstigt om hon ville veta vart VB var.

Personligen skulle jag vara lite hönsig om jag flyttade till ett annat land med mitt barn.
Citera
2013-06-05, 20:49
Medlem
lilltoes avatar
Är det någon som vet om sommarstugan är fortsatt avspärrad?
Citera
2013-06-05, 20:51
Medlem
klimatiss avatar
Quarrel: "Jag tror inte heller att hon klöv en tegelsten i bilen. Men hon kan ha kluvit en på träningen, börjat blöda och fortsatt blöda i bilen. Skadan kanske var så liten att hon inte förband den. Möjligheten är liten, men den finns.

Men det gläder mig att du anstränger dig för att höja nivån på diskussionen. "

Mm, jag gör mitt yttersta

Nä, men att påstå att tjejen klöv en tegelsten tycker jag är att dra en teori i en grön varig smet. För det första så borde skribenten samlat på sig mer fakta om karate och framförallt hur en vanlig träning på klubben såg ut.
Dessutom så lägger skribenten fram sin teori som en sanning. Utan att hänvisa till källa, med länk eller dyl.
Sedan så bör man, tycker jag ha fakta som visar på vart blodet fanns, hur mycket, och om det fanns andra kroppsvätskor.

Puss påre, Quarrel.
Citera
2013-06-05, 20:52
Medlem
CloneWars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Du måste se till att VB tränade karate och de brukar få för sig de skall klyva tegelstenar blandannat, om hon gjort något liknande är det lätt att skada sig och få blodflöde.
Åklagarna har aldrig sagt var de här blodet fanns.

Du är underhållning på hög nivå! :-D
Visst, det är INTE utan rimligt tvivel möjligt att VB klyvt tegelstenar på sin karateträning. Men, att hon EFTER detta träningspass, på ett eller annat sätt lämnat blodfläckar i misstänkt Gm:s bil och bagage är ytterst långsökt.

Har du någonsin sett filmen "The karate kid? Där tränades det även på att fånga flugor med hjälp av pinnar som normalt sett används för att äta med. För dessa karatemänniskor var det dock möjligt!

Du verkar vara intresserad av karate? Kanske är du till och med en riktig fantom inom detta område?
Citera
2013-06-05, 20:56
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CattasBubbla

I det här fallet tror jag på ryktet, du vet ju inte vad jag har för information som gör att jag väljer att tro. Jag har inte sagt att det är sant, bara att jag tror på det. Och den där jäkla klyschan är noll och intet värd, dels vet du inte vad jag gått igenom, och att man inte kan förstå hur någon annan mår är bullshit, jag sa ju det, jag är empatisk.
Citera
2013-06-05, 20:57
Medlem
Sonen höll på med karate tills det var dags att ta det svarta bältet. Då tröttnade han...nåja...tror nog att blodvite endast uppstått en gång på 7 år...och då var det Fighting. Karate är en lugn sport på så sätt att man markerar slag med sparkar eller slag, utan att träffa. jag lovar att fotboll ger mer blodvite än Karate!!!

Så där tycker jag blod i bagage utrymmet pågrund av Karate faller helt platt!
Senast redigerad av hemlunda2000 2013-06-05 kl. 21:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in