Citat:
Ursprungligen postat av
ProDeo
Det är inte så många som går i kyrkan och de som gör det lär väll snart byta till en frikyrka eller katolicismen?
Jag ser inte riktigt hur man som troende protestant skulle kunna få för sig att gå över till katolicismen, det är en konstig variant av kristendom och ibland undrar jag om de ens är kristna. Senast igår hörde jag en av mina vänner säga "Påven måste bli frälst".
Citat:
Ursprungligen postat av
ProDeo
De har ju även judar likt helle klein... även om hon nu kanske blivit sparkad?
Hon har väl sagt upp sig pga hon tyckte att SvK var för rasistisk...
Citat:
Ursprungligen postat av
ProDeo
De bjuder in imamer :@ (vet det var 1 kyrka)
De har anställt imamer + de bjuder in dessa på löpande band. Kyrkan ska stå upp för Jesus och sprida evangelium, inte att promota och normalisera islam eller någon annan religion för den delen.
Citat:
Ursprungligen postat av
ProDeo
Sedan som diskuterats angående politik i kyrkan.
Jag anser att det EJ bör vara något kyrkoval med partier. Detta eftersom det är inte så många av dem som ärtroende, drf hör de väll inte hemma i kyrkan och bestämma hur den ska vara?
Håller helt med! Politiska partier hör inte hemma i en kyrka - det som ska styra kyrkan är Bibeln och Helig Ande, inte samhället utanför och politiska partier som har på agendan att förvrida Jesu budskap till sin fördel. Men detta lär bli SvK:s död.
Citat:
Ursprungligen postat av
ProDeo
Själv funderar jag på o läsa på mer om katolicismen och se om det är något för mig =)
Det finns självklart troende katoliker, men kyrkan i sig och dess läror (såsom dess katekes med en mängd människoskapade och obibliska regler, precis sådant som Jesus vände sig emot), Marias upphöjda status (som är obiblisk och skapad av vatikanen), eller helgondyrkan, avlatsbrev, särselden, limbo, skyddande av pedofiler, att prästerna måste avstå från kroppens behov (giftermål), förföljandet av kristna från kyrkans början till idag (katolska kyrkan bekämpar frikyrkor världen över), att man är skyldig att betala kyrkoskatt (Guds budskap ska vara gratis och vill man ge pengar så är det väl bra men man ska inte bli tvingad). Katolska kyrkan är ett korrupt multinationellt företag.