Citat:
Ursprungligen postat av
Cimmerian
När vi blev bofasta och började bruka jorden - samt de reformer som sedan effektiviserade jordbruket. När vi började uppföra städer. När vi etablerade lagskrifter. De stora samhällsförändringarna under renässansen. Industrialismen. IT-revolutionen. Du förstår, BRA saker möter sällan motstånd.
Det är därför motståndet mot mångkultur ÖKAR istället för minskar (studera stödet till invandringskritiska partier i Europa). Vi vita har börjat inse var det innebär att hysa svartskallefolk i mängder i våra länder... och eftersom detta inte är något bra så möter det ökat motstånd.
Om det SKULLE ha varit bra så skulle motståndet MINSKA. Enkel logik.
För att ta förnuftiga beslut måste man utgå ifrån erfarenheter. Erfarenheter för hela folkslag kallas "historia" - och det är ett ämne som ni mångkulturalister är skräckinjagande okunniga inom. Att uppfinna saker kan knappast jämföras med att omvandlade homogena länder till mångkulturella dito... ni mångkulturalister verkar ju vara rörande överens om att vitas gränsdragningar i Afrika skapade konflikter eftersom det tvingade samman olika negerfolk... Nå, detta är exakt samma sak. Den mångkulturalistiska doktrinen omsatt i politik har tvingat samman folkslag innanför samma gränser... och detta har inte skett naturligt, utan forcerat och ytterst politiskt.
Kvinnor och rösträtt? Är du säker på att allmän rösträtt har lett till något bra? Är det inte logiskt att den som vill vara med och forma sin nations öde KAN något? Att han eller hon är kompetent? Att bara fylla arton och därmed förtjäna något så mäktigt som rösträtt är idioti, och bara en dåre kan tycka att det är bra. Var är rättvisan i att ett sjuttonårigt geni inte får rösta medan en fyrtioårig halvefterbliven idiot får det? Vilken av dessa båda lägger vi helst våra öden hos?
Nationalister? Kvar i grottan? Du ÄR medveten om att 99% av all utveckling startade och skedde i ytterst nationalistiska vita länder? Nej?
Men det är ju DU som tror på en gammal sliten ideologi. Imperie-ideologin. Upplös alla gränser, ena alla folk, få fred på jorden. I tusentals år har vi sett vad detta leder till - blodbad, inbördeskrig, etniska rensningar, folkmord. Nationalstaten är det nya. Men det har ni dårar inte greppat än. För ni kan inte historia. Och det gör er farliga.
Inte katastrof? Den icke-vita invandringen kostar oss miljarder varje år, vi ser ett ökande utanförskap år för år, gettoiserade stadsdelar, hälften av de grova brotten utförs av svartskallar: våldtäkt, rån, misshandel. Vi ser upplopp i stora delar av svartskalleområdena i dagar, egendom för miljarder förstörs.
Men du ser inga problem? Det är en ÅSIKT att miljardförluster, våldtäkt, rån, misshandel och upplopp är negativt?
Seriöst?
Det finns inga källor från när vi blev bofasta, nästan allt i den delen av historien är spekulativt.
Reformer som effektiviserar möts ju av motstånd idag, då det kostar folks jobb, detta är ju innan skriftliga källor även detta så...
När vi började uppföra städer på allvar fanns så kallade stadsstater, dessa krigade inte sällan mot varandra. In fact, inte en enda sak du nämnde har saknat motstånd, ett flertal av dem skulle jag dock inte se som större samhällsförändringar. Industrialismen möte ett enorm motstånd, fanns en specifik rörelse till och med. Så well, allt du sa där var typ fel. Industrialismen var till och med mitt ursprungliga exempel på något bra som mött enormt motstånd.
Motståndet till mångkultur minskar om man ser det som en helhet och inte bara de sista 10 åren. Detta är som sagt en övergångsperiod med, jag vet ju inte hur denna slutar, men troligtvis med en fullt mångkulturell värld om inte något ganska drastiskt händer. Ju mer utbildade vi blir desto mindre kommer detta motstånd bli, och vi blir mer och mer utbildade..
"Vi vita" = En liten minoritet av de vita. Tar vi EU i helhet så kanske dessa partier får 20-30%. Det betyder att 70-80% fortfarande stöder en mångkulturell framtid. Jag skiter ju egentligen personligen i vilket, jag ordnar läget för mig själv oavsett hur det går.
Islam växer varje dag, dvs, islam vinner stödjare varje dag, även kristendomen, Men din logik är dessa alltså bra?
Menar, det du uttrycker i mina öron är att 30-50% av vår befolkning är dum i huvudet, detta visste jag redan.
LOL.. Du menar erfarenheten utav de som varit i makten kallas historia?
Vad grundar du att jag inte är kunnig i historia på? Specifikt? Eller drog du bara mig över en kant och antog?
Well, vita skulle inte haft att göra i Afrika i huvudtaget på det sättet. Det var ju gränser vi inte hade rätt att dar. Och nej det är inte samma sak, vi enas mer och mer till följd utav att vi blir mer och mer bildade och därav mindre fördomsfulla och mer enade som art i helhet. Du talar om imperialism, två totalt olika saker. Jag talar om en värld som naturligt får färre gränser, inte en där dom tvingas bort. När vi inte har några gränser kvar känner jag att man kan börja diskutera om det existerar intelligent liv på jorden.
Den har inte tvingat någon.. De flesta har valt det,, Typ 10% har tvingats, det kallas demokrati.
Nej jag är emot allmän rösträtt, men ska män ha det, så ska kvinnor ha det, och denna idé har mött motstånd. DVS jämlikhet mellan könen.. antar att detta var dåligt, för bra saker möter ju inte motstånd? Det fanns motstånd mot att man förbjöd aga med.. Så antar att detta var dåligt.
Demokrati är jag dock inte för, jag är för att de personer som klarar ett prov som bevisar att denne har en viss koll får rösta, men enbart på personer som doktorerat, utan doktorsgrad ska man i min mening vara exkluderad från en styrande roll.. Sen vet jag inte om din sida skulle gynnas av det du talar om, SD har ju knappast den smartaste och mest insatta gruppen av väljare. (Rätt säker på att moderaterna har det, men orkar inte leta upp de siffrorna)..
Att vi legat något före i utvecklingen tror du bevisar något? Jaha, haha.. Kan du bevisa att om de vita inte hade funnits så hade inget annan ras gjort det samma? Menar, en av anledningarna till detta är ju att vita genom historien har krossat de makter de sett som hot. Vi var först, men inte nödvändigtvis på grund utav att vi ur någon aspekt var bättre.
Nationalismen har fyllt sin funktion i denna del av världen, nu är det dags att den börjar ebba ut..
Nej jag tror inte på imperie-ideologin, jag tror på det naturliga enandet av världen genom utbildning och utveckling. Vi har gått i rätt linje i stort sett från start så jag är inte så orolig för framtiden faktiskt. I stort sett motsatsen till imperie-ideologin med andra ord.
Men vi kan se det på ditt sätt nu, världen är just nu bättre, moraliskt, och i stort sett i alla aspekter än vad den var för 100 år sedan. Det samma gäller 100 år bakåt från det, osv. Blodbad och konflikter är en del av vår historia, det är en del av förändring, och det kommer troligtvis ske ett antal gånger till, det är mänsklig natur. Men i slutändan leder dessa saker nästan utan undantag till något bättre. Om 200 år kan jag nästan garantera att man kommer glömt bort Nazismens offer, men inte forskningen dom utförde..
Kostar miljarder finns det mycket som gör, nya elavtal tex. Invandringen kostar verkligen inte mycket pengar, det är bara det att personer som lägger fram sådant, såsom du själv, inte inser hur mycket pengar man talar om när man talar om nationalbudget. 4 000 miljarder la vi på tex på ett nytt elavtal för par år sedan. (Du vet videon där SD hånas för den brutala felräkningen (400 000 euro = 4000 miljarder SKR), den talar om just detta). Några miljarder är verkligen ingenting nationellt. Du ska upp i hundratals miljarder för att det ska vara något man lyfter på ögonbrynen över, kanske tusentals.
Utanförskap rör mig inte ryggen,
Gettofisering är bara nationalism på en mindre nivå. Nationalister vill ha just denna effekt fast på större områden. Grupper är farliga, även etniska och nationella, ju större desto farligare. Kina är väll tex bland de farligaste fienderna man kan ha, till stor del pga den stora gruppen. Jag är därav emot gruppbildningar i regel, ghettofiering är ju inte bra, men det är lågt alvarligare med nationalism i sådana fall..
Japp, och hälften av brotten begås av vita, dessa siffror säger 0 om varken invandrare eller vita dock, om man nu har någon form av förståelse för statistik.. Nästan alla siffror bevisar inget annat än att flest brott begås av invandrare, detta säger 0 om invandrargruppen.. (Vad som skulle säga något är hur många % invandrare som är dömda för brott). Nu har vi bara siffror som eventuellt visar att invandrarna som är kriminella antingen är sämre på att hålla sig undan lagen eller att dom är effektivare. Man kan inte dra slutsatser om gruppen, alls.
Nej jag ser inte detta som större problem, alla är ytterst ovanliga företeelser som samtliga ägde rum redan innan mångkulturen.. Eller större problem, ser knappt problemet alls.