Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-06-17, 14:33
  #1969
Avstängd
Rationalisternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lampros
"Rasist" är ett hatord. Det är en härskarteknik använd av en viss typ av människor för att sätta högerfolk på plats.

För övrigt är det intressant att notera hela den debatt som bedrivs i västvärlden idag.

Den kan beskrivas så här: alla säger att det finns ett ”rasproblem”. Alla säger att detta ”rasproblem” löses när tredje världen väller in i VARJE vitt land och BARA i vita länder.

Vidare så säger alla att lösningen på ”rasproblemet” är för VARJE vitt land och BARA för vita länder att ”assimilera”, dvs att gifta sig, med dessa icke-vita.

Men om man säger att det fanns ett rasproblem och att detta rasproblem bara kunde lösas om hundratals miljoner icke-svarta fördes in i VARJE svart land och BARA till svarta länder?

Hur länge skulle det då ta för någon att fatta att jag inte talade om ett ”rasproblem”. Skulle jag då tala om den slutliga lösningen på ett SVART problem? Och hur länge skulle det ta för varje vettig svart man att märka detta, och vilken vansinnig svart man skulle inte opponera sig mot detta?

Men om jag nämner denna uppenbara sanning om det pågående folkmordsprogrammet mot mitt folk, de vita folken, då är liberaler och konservativa överens om att jag är en dödsknarkarrasist.

De säger att de är antirasister. Men de är antivita.

Antirasit är bara ett annat ord för antivit.

Haha, nej "antivit" är ett hatord. "Rasist" är en vetenskaplig term med en ytterst klar definition. Rasist kan jämföras med ord som "moderat", "socialdemokrat" "anarkist" eller "liberalist". Ett ord som beskriver en ståndpunkt och som även språkligt utger sig för att göra just detta (dvs ras-ist).

Rasism har nu med höger att göra??? OK..

JA? vi har det bra här, dom har det dåligt där, så låt dem komma hit..

Du kör det vanliga argumentet så låt mig krossa det direkt: NEJ jag har 0 problem med att svarta eller gula blandas ut heller. Jag ser inte ras alls. Det är bara människor som till följd utav evolution blivit olika anpassade för den sol de levt under. Försvinner vi till följd utav att vi blandar oss innebär detta att vi försvinner på samma sätt som vi skapades. Så är du emot att vi försvinner borde du egentligen ha ett problem med skapandet av den vita rasen i första början.

Ja de svarta som inte vill ligga med vita slipper, de som vill får, vad är problemet? Det är ju situationen här, du har valmöjlighet, vad är det som är så illa med mer än en pizza att välja på? Personligen gillar jag valmöjlighet.

Nej återigen verkar dina svenskkunskaper brista. Antirasist är ett skällsord enligt den språkliga definitionen. Ett kodord skulle innebära att antirasister skulle anse sig själv vara antivita, det gör dom inte. Enligt det svenska språket är det därav inte ett kodord. Tillbaka till SFI!

Däremot är antivit ett kodord för att man själv är rasist. Fast motbevisa mig, hitta mig en enda person som inte lägger vikt på ras som använder termen.
2013-06-17, 14:34
  #1970
Avstängd
Rationalisternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Vad menar du?

Låta naturen ha sin gång? Det handlar inte om det. När djur blir utrotade handlar det (ofta) om mänskliga handlingar. Tigrar skjuts för att de hotar tamboskap, de mals ned till kinesisk medicin de dödas för sina pälsar. De misshandlas i cirkusindustrin.

De dör för att människor aktivt dödar dem. Andra människor arbetar aktivt för att detta inte ska ske. Varför anser du att den första gruppen människor ska få utrota ostört med argumentet att "att naturen ha sin gång"?

Ursäkta OT, men jag gillar tigrar.

Människan är en del av naturen. Människan är även den dominanta arten på planeten, dominanta arter tenderar att utrota andra arter.

George Carlin uttrycker det så mycket bättre än mig:
http://www.youtube.com/watch?v=7W33HRc1A6c

"Saving the planet is just another arogant attempt by humans to controll their environment"
2013-06-17, 14:34
  #1971
Avstängd
Rationalisternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brigadgeneralen
Hehe indeed, förstår inte varför de inte förstod vad du ville få fram. Men jag tror inte att dom har låg IQ, det är ofta emotionella anledningar som får folk att bli rasister snarare än bristande intellekt.

JAg håller inte med. Lågintelligenta människor drar sig till simplistiska förklaringar. Jehovas vittnen är ett exempel, ett annat är nationalister och rasister.

"Ideologies get rid of the messiness and impose a simpler solution. So, it may not be surprising that people with less cognitive capacity will be attracted to simplifying ideologies"
-Dr. Brian Nosek, University of Virginia
2013-06-17, 14:35
  #1972
Avstängd
Rationalisternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brigadgeneralen
1 Du har rätt i det, men de skillnader som ändå uppstått är, om man är rasist, tämligen stora ändå. De första hajarna och dagens hajar är hajar, men ändå oerhört olika på detaljnivå.

2 Ja det måste du ha. Stephen Jay Gould var det som sa det i en intervju jag hörde, men jag har inte källa på den i nuläget, tills jag hittar källan kan du bortse från det jag har sagt då jag i nuläget inte har några som helst konkreta data att presentera för dig.

3. Det finns inget som indikerar att homosapiens i sin nuvarande form kommer att förbli helt oförändrad om man bara tittar på den transgraduella evolutionen av oss och alla primater hittills.

4. Jag säger inte emot dig här, du har rätt att tycka precis vad du vill, det är du fri att göra i mitt tycke. Men vi är djur, vi föds och vi dör som alla andra, vi är de smartaste just nu så vitt vi vet, ett helt unikt djur helt klart, men fortfarande ett djur.

Jag vill inte att vita ska dö ut för övrigt, eller någon annan ras heller för den delen. Eller snöleoparder.

2: Steven Jay Gould har en hemsida där han typ lägger upp allt han sagt.. Typ stevenjaygould.com eller något sådant.. Du kan nog hitta det där...
2013-06-17, 14:36
  #1973
Avstängd
Rationalisternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carlp
Definition av folkmord


(a) Döda medlemmar av gruppen. Inte vad jag vet.

(b) Förorsaka allvarlig kroppslig eller mental skada på medlemmar av gruppen. Alla antivita uttalanden? feminism?

(c) Avsiktligt skapa sådana levnadsförhållanden för gruppen som förmodas åstadkomma dess fysiska utrotning i sin helhet eller i delar.
Integration?


(d) Införa åtgärder som förhindrar födslar inom gruppen. Propagandan med vit tjej och svart man?

(e) Tvångsvis överföra barn från gruppen till en annan grupp. Ghettona?

Ps.Rationalisterna du glömde mitt förra svar?

JAg har redan bemött detta 25 gånger i tråden.

A: Nej, denna pågår ju uppenbarligen inte.

B: Ja detta syftar på situationer som koncentrationsläger etc, Mengele, inte på att Aftonhoran skriver något illa om vita, vilket jag i övrigt aldrig sett dem göra.

C: Jag ringde personligen högsta domstol och bad om att få tala med en expert på området om just denna punkt, detta var svaret: Nej, detta syftar på situationer i likhet med the trail of tears. C är inte jämförbart med invandringssituationen.

D: Syftar på att bokstavligen talat ta bort valet att para sig med den egna gruppen eller i huvudtaget. HAr du valet att ligga med svenskar stämmer inte denna punkt in.

E: Ja då är det ett folkmord på invandrare som pågår menar du?
2013-06-17, 14:38
  #1974
Avstängd
Rationalisternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cimmerian
1) Uppförandet av städer i sig mötte inget motstånd. Tvärtom. Att sedan olika stadsstater krigade mot varandra har inte med saken att göra. De krigade inte för att de var EMOT städerna, det begriper du väl?

2) Enormt motstånd? Det var en handfull ledande romantiker (varav flera författare) som diskuterade mot den, och det var också allt. Säger du något annat så fram med källa.

3) Invandringskritiska partier växer för varje år. Säger det dig något?

4) Vi kan via historia studera vilka strategier som har varit bra eller dåliga för samhällena. Att blanda olika folkslag innanför samma gränser är en säker väg mot blodbad och konflikter.

5) Men afrikanerna hade rätt att dra gränser som stängde oss ute? Indianerna också? Märkligt att icke-vita tydligen har rättigheter som inte vi vita har, enligt dig.

6) Svenska folket har inte alla fakta på bordet - just därför att dina kära politiker inte vill ta fram fakta om vad kalaset kostar oss. Varför är just DENNA kostnad höljd i dunkel, tror du? Ärligt talat.

7) Är en doktorand en mer moralisk människa? Skulle inte tro det. Alla diktaturers toppskikt har utgjorts av den mest bildade eliten. Så det faller lite på sin egen orimlighet.

8) Men om det är naturlig sammanblandning du är för så borde du verkligen vara emot den massinvandring som sker nu, för den är inte på något sätt naturlig, utan ytterst politisk.

9) Men om nu världen håller på att enas - varför har vi FLER nationer idag än för 50 år sedan? Massor av folkslag kämpar för att få sin egen nation. Det verkar lika viktigt nu som det alltid har varit. Det pågår etniska rensningar och etniskt betingade inbördeskrig på många platser i detta nu.

10) Inte mycket pengar? Har du några siffor? Källa? Eller gissar du bara? I vilket fall som helst så vill vi som betalar kalaset kanske VETA vad det kostar, eller hur? Och alla andra kostnader finns att tillgå... utom just kostnaden för invandring. Är det inte märkligt? Alla politiker i sjuklövern skulle ju vinna på att redogöra kostnaderna om de nu är så små, eftersom detta skulle platta till SD... och de övriga partierna är ju emot SD. Journalisterna är emot SD - tror du inte att de skulle basunera ut fakta om bara fakta talade FÖR deras sak och inte MOT den?

11) Det säger oss en sak. Det säger oss att tusentals svenska kvinnor skulle slippa bli våldtagna varje år, tiotusentals skulle slippa att misshandlas och rånas. De som har dödats av svartskallar skulle ha varit i livet. Svenskar. Grannar. Bröder. Systrar. Pappor. Mammor. Vänner.


Jag anser inte att svenska liv ska offras för NÅGOT alls förutom i strid för vår egen överlevnad. Är människoliv så lite värt för dig att du skiter i att svenskar skadas och dödas.... och allt detta för något som kanske ska inträffa om 1000 år?

Säg mig - skulle du offra dig själv, din mor eller din far?

1) Källa på detta? För så vitt jag vet talar du nu om en tid innan skriftliga källor, beroende lite på din definition av städer. ALLA förändringar möter motstånd. I USA finns det ett stort motstånd mot ALLMÄN SJUKVÅRD. Menar, något som är så uppenbart positivt borde inte få motstånd alls, men till och med en sådan sak.

2) Japp, inte alls av arbetare i textilbranschen etc.. (sarkasm):
http://en.wikipedia.org/wiki/Luddite
Det var starkare motstånd till industriella revolutionen än det är till invandringen idag..

3: Jo, att folk faktiskt fortfarande kan vara efterblivna och att bildningen inte nått alla människor än..

4: Ja, när det inte sker naturligt, vilket det gör nu. Det är en skillnad på att göra det genom krig och tvång och att göra vad som är folkets vilja, dvs majoritetens vilja. Det kallas som sagt demokrati..

5: Om du hade läst vad jag sagt så har jag faktiskt sagt att nationalismen en gång i tiden fyllde ett positivt syfte, och gör det än idag på outvecklade platser i världen. Så fort nationalismen splittrar mer än den enar är den inte positiv längre, vilket är fallet i västvärlden.

6: Önsketänkande från din sida. Du förnekar sanningen, att de flesta helt enkelt inte håller med dig.
JAg vet vad det kostar, ALLA jag känner vet vad det kostar, vi vet även att det leder till ökad brottslighet, och ändå, är vi alla positiva till mångkulturen. Du har fått det runt bakfoten. Gemene svensk har koll på situationen, man bara ser inte på det som du gör. Utgå från detta: Vet du själv vet förmodligen de flesta förutsatt att du inte är speciellt utbildad i området. I övrigt tog man ju fram faktan här om dagen:
http://www.dn.se/Pages/Article.aspx?...epslanguage=sv

7: Nej en doktor i ett ämne har stora kunskaper om sitt ämne och blir därav kvalificerad att ta opartiska beslut för samhällets bästa baserat på vetenskap. Den delen av befolkningen som ges rösträtt (dvs de som kan visa att de har kunskapen som krävs) kan sedan rösta bort de mindre moraliska personerna.

8: Det är naturligt, vi har fått ökade möjligheter att förflytta oss till följd utav teknologisk utveckling (tex flygplanb fanns inte för 100 år sedan). Eftersom vi KAN förflytta oss, så gör vi det, detta är naturligt. Även politik är naturligt. Det är sättet att leva gemensamt i stora grupper som växt fram just genom utveckling och utbildning.

9: För att i den outvecklade delen av världen där denna process sker till större delen har nationalism fortfarande en positiv roll. Den enar. Det samma gäller religion. En gång i tiden så enade religion människor, och utvecklade vår empati från den direkta familjen till sina trosbröder. Nationalismen gjorde samma sak, man gick från bröder i tro till landsbröder. Nu börjar den utvecklade delen av världen ta nästa steg i utvecklingen, vi har unioner, gemensam ekonomi, gemensamt mode, gemensam forskning, etc.

10: http://www.dn.se/Pages/Article.aspx?...epslanguage=sv
källa. Men som sagt. 4000 miljarder är inte speciellt mycket i nationell budget. DVS vad vi la på ett elavtal för ett fåtal år sedan. Invandringen ligger inte i närheten av dessa summor. Ett fåtal miljarder är ingenting i nationell budget. Motsvarande några kronor för en individ.

Jag tycker man skall vara öppen med kostnaden, om det visade sig att det kostande enorma pengar och säg halverade min lön, skulle jag fortfarande vara OK med det. JAg har det bra i mitt liv, och behöver inte mer än vad jag har just nu..

I övrigt visar ju de siffror du påstår att de inte finns (dvs de som DN med ytterst god timing publicerade) att invandring tjänar oss pengar, inte tvärt om.. Sen finns det ju sidor som fria tider som påstår att DN ljuger etc, men väljer att tro på DN framför rasistiskt vinklade organisationer.

Vi behöver i övrigt inte ta upp invandringen, dvs de andra partierna. Alla partier är överens om att den skall fortgå utom SD. Det är 90% mot 10%. Inte så mycket att diskutera. Oavsett vad SD vill så vill 90% motsatsen..

11) Ja det kanske det säger, men som tidigare sagt kan detta röra sig om (enligt polisen är detta fallet) ett fåtal personer som gör många brott. Skulle man ta bort invandringen till följd utav detta straffar man till 99% personer som är lika negativa till våldtäkt som dig. Kanske mer negativa till och med.

JAg har blivit rånad av Svenskar 2 gånger (av 3 sammanlagda rån). Hur skulle detta hindrats av minskad invandring?

En vän till min fader blev mördad av en Somalier, mitt på stan när hon hämtade sin cykel. Han är ändå inte kritisk till invandring. Du måste förstå att argument om kriminalitet är helt meningslösa för de flesta personer i Sverige när det kommer till invandring. För det första förblir 90% oberörda och många av de som blir det har vett nog att inte skylla det på en hel grupp..

Du ska tala människoliv? Vad sägs om de människor vars liv blir bättre av att komma hit då? JAg har gjort det klart att jag inte ser ras i huvudtaget. Jag kan även lägga fram nu att jag är utilitarist. DVS, det valet som leder till störst lycka för störst möjliga antal människor är det rätta i min mening. De fåtal svenskar som råkar illa ut för att en långt större grupp ska få ett bättre liv är i min mening en uppoffring som är värd att göra.

Om du kan offra en människa för att rädda 10000, skulle inte du göra det?

Jag skulle inte offra mig själv för någon. Jag fokuserar större delen av mitt liv på att gynna mig själv. Jag berörs inte av invandringen negativt, tycker inte fact om att vara ensam svensk i mitt område, och om 18 år har jag pengar nog att bryta mig loss från samhället så gott det går och bara leva precis som jag vill i fred från idioter i ett samhälle med mina vänner. Det hade gällt dig med om du inte lagt tiden på att gnälla om saker du inte kan ändra på.
2013-06-17, 14:46
  #1975
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cimmerian
Att skapa ett mångetniskt samhälle ÄR katastrofalt. Det är en katastrofal konsekvens av att inte lära sig av historien och samtidens konstanta etniska stridigheter. Det finns ingen mångetnisk plats på jorden, och har eller aldrig funnits, där etnisk segregering och intressekonflikter inte existerar. Ska vi lära oss något alls av historien så bör det väl rimligen vara att de flesta individer inom varje folkslag VILL leva sina liv bland sina egna. Och varför inte? Livet bland de egna har fördelar som livet bland främlingar ALDRIG kan tävla mot.

Det vi lär av historien är att det ALLTID uppstått konflikter. Du har själv beskrivit gravar efter massmord långt före vår tideräkning. Hade dessa konflikter sin grund i etnicitet? Knappast. Sannolikt handlade det om folkgrupper inom samma etniska sfär som slogs om resurser. Så har det fortlöpt. Vi har ALLTID hittat ursäkter. I religioner. I ideologier. I skilda etniciteter. Vi slåss om resurser, om heliga platser ibland närmast av misstag. Vi har aldrig varit för få för att skapa ett vi och dem.

Jag är om möjligt än mer pessimistisk i detta – men jag KAN inte se den räddning du ser i den homogena staten.

Citat:
Ja, 1900-talet har sett en del rensningar i ideologins tecken, men HELA historien, och samtiden, är full av etniska krig och nidingsdåd. Det är en viss skillnad i frekvens. En enorm skillnad, skulle jag vilja säga.

Nej, skulle jag vilja säga.

Jag gav dig en rad exempel där sammanlagt miljontals människor fått sätta livet i politiskt motiverade massmord och utrensningar (och då berörde jag inte ens krig mellan stater - där det så gott som ALLTID handlat om resurser). Dessa utgör inte undantag, de har också präglat vår samtid.

HELA historien är dessutom INTE full av etniska krig och nidingsdåd. Stora delar av historien har mänskligheten inte färdats längre än vad benen kunde bära vilket innebär att de flesta konflikter under tiotusentals år ägt rum inom närområdet – med folk inom samma etniska sfär.

Citat:
Ideologier av olika slag existerar utan våldsamheter eller segregering av samhället på de flesta platser på jorden.

Men INGA mångetniska länder existerar utan polarisering, utanförskap, intressekonflikter, "vi-och-dem", och risk för otäcka konflikter. Inte ens Singapore, som lagstiftar MOT fri rörlighet för att undvika etnisk enklavisering, lyckas helt.
Ideologier har samtliga frön till förtryck och våld mot den egna befolkningen inom sig. De har visat detta i praktiken gång på gång genom historien. Inget samhälle, oavsett ideologi eller sammansättning av befolkning är fritt från segregation.

Där invandringen har varit stor och den egna gruppen utsatt tenderar folk att sluta sig samman efter etnicitet. Det är uppenbart. Ett genuint mänskligt beteende. Kan inte motverkas, men möjligen hanteras.

Citat:
Jag anar att du är lite ursäktande ändå, Tinuviel, för det mångetniska samhällets problem och baksidor. Du säger att en regim "utnyttjar" motsättningarna och på så sätt läggs skulden för de sista fatala stegen mot våld mellan etniska grupper inte på det mångetniska samhället själv, eller speciellt aggressiva etniska grupper, utan på regimen.

Som om det mångetniska samhället aldrig kan brisera i våld utan en regim som för samhället den sista lilla vägen mot våldet.

Det var inte en ursäkt. Det var en observation. Menar du att det är fel i sak? Att det INTE förekommer allt som oftast att regimer utnyttjat motsättningar mellan folkgrupper i egna syften?

Naturligtvis kan det uppstå ändå, jag förnekade aldrig det.

Citat:
Kanske misstolkar jag dig. Kanske ser även du att det mångetniska samhället alltid uppvisar dessa fasansfulla risker och motsättningar om INTE varje minoritet i stort sett ges självstyre, som exempelvis kantoner och liknande. Och inte ens det är en garant mot sönderfall i etniska strider och inbördeskrig på etniska grunder.

Och även om det KRÄVS en regim för att låta allt förfalla till våld så är ÄNDÅ skapandet av det mångetniska samhället katastrofalt och i alla lägen en dålig idé. Varför? Jo, därför att ingen av oss kan sia om framtiden, ingen av oss kan säga att det inte KOMMER en regim en dag som "eldar på motsättningarna" och låter oss alla uppleva förfärliga tider igen.

När det ENDA som behövs för att undvika detta är att INTE skapa mångetniska länder. Jorden ÄR mångetnisk, vi har ALLA folkslag inom ett par timmars räckhåll. Och det är svårt nog, eftersom krig mellan folkslag i olika länder fortfarande rasar.
Men, som visat är ett etniskt homogent samhälle INGEN garant för att slippa förfärliga tider. Att lära sig att samexistera är något mänskligheten måste lära sig bemästra, eller gå under.

Du har ägnat ett inlägg åt att argumentera emot det mångetniska samhället och dess fullständigt katastrofala följder och så slutar med att konstatera att Jorden är mångetnisk. Är den stor nog för samexistens? När blir avstånden emellan oss tillräckligt stora?

Ärligt talat. VAD Cimmerian, är yttersta konsekvensen av ditt resonemang här?
2013-06-17, 15:41
  #1976
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rationalisterna

Lågintelligenta människor drar sig till simplistiska förklaringar.


Du menar som att dra slutsatsen av en EXTREMT generaliserande (simplistiska) rapport att vi tjänar på invandringen? Istället för att titta på varje enskild invandrargrupp?

Är det något som en lågintelligent eller ideologisk blind människa skulle göra?

Ja, det tror jag bestämt.

Se bjälken i ditt eget öga innan du påpekar flisan i andras.
2013-06-17, 15:47
  #1977
Avstängd
Rationalisternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cimmerian
Du menar som att dra slutsatsen av en EXTREMT generaliserande (simplistiska) rapport att vi tjänar på invandringen? Istället för att titta på varje enskild invandrargrupp?

Är det något som en lågintelligent eller ideologisk blind människa skulle göra?

Ja, det tror jag bestämt.

Se bjälken i ditt eget öga innan du påpekar flisan i andras.

Kanske är jag lågintelligent. Men bevisligen gäller detta även dig då du är nationalist/rasist/nazist (ja jag vet inte riktigt).

Jag har nämligen inget problem med att inte vara överdrivet intelligent, det går OK för mig i mitt liv så.. Något säger mig att du har svårare att erkänna ditt mentala handikapp än jag mitt..
2013-06-17, 15:50
  #1978
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rationalisterna

Om du kan offra en människa för att rädda 10000, skulle inte du göra det?

Jag skulle inte offra mig själv för någon.


Jag finner dig monstruös och vämjelig, varvid jag nöjer mig med att svara på detta - och dessutom visar citatet vilken elitistisk egoist du är.

Nej, jag skulle inte offra en svensk för att rädda 10000 främlingar. Jag skulle inte offra mina döttrar för att rädda miljarder människor, inklusive svenskar.

Du har mage att begära av MIG att jag ska offra svenskar för att rädda folk ur andra folkslag, att jag ska offra mig själv, mina döttrar, min fru och andra. Men DU vill inte offra dig.

Du begär av andra något du inte är villig att göra själv.

Häri ligger det monstruösa och vämjeliga.
2013-06-17, 15:52
  #1979
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rationalisterna

1) Kanske är jag lågintelligent.

2) Men bevisligen gäller detta även dig då du är nationalist/rasist/nazist (ja jag vet inte riktigt).

3) Jag har nämligen inget problem med att inte vara överdrivet intelligent, det går OK för mig i mitt liv så.. Något säger mig att du har svårare att erkänna ditt mentala handikapp än jag mitt..

1) Du bevisade det ganska väl på egen hand.

2) Jag har hittills inte haft fel. Allt jag säger stämmer.

3) Jag har inget sådant handikapp att erkänna. Men all heder till dig att du inser och erkänner hur det är ställt med dig.
2013-06-17, 15:53
  #1980
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rationalisterna
Om du kan offra en människa för att rädda 10000, skulle inte du göra det?
Så du är alltså villig att ta livet av din egen mor för att rädda 1000 personer. Det var väl hyfsat.... sinnessjukt.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback