Citat:
Ursprungligen postat av
Lalajlaj
Jag har lyssnat på samtliga, och tyvärr ingenting.
En annan intressant sak som framkom i presskonferensen den 10 maj var att de vid flera tillfällen sa att de arbetade efter metoden att börja söka utifrån den senast kända plats som hon hade setts.
Undrar om de redan visste var den senast kända platsen var den 8:e, alltså då hon lämnar KJs hem, och ändå valde att inte utgå från den platsen utan utgick istället från att hon försvann under sin löparrunda ändå.
Man börjar nästan tro att de inte ville hitta henne i livet, då chansen fortfarande fanns.
Jag tolkar det på ett annat sätt, de visste då att hon förmodligen var utsatt för brott och fanns ej i Bodsvedjan eller närområdet
De har redan då starka misstankar mot senare häktade.
Jag har sett om p-konf. bara för att försöka nu med dagens facit (en häktad) vad polisen då visste och arbetade mot i första hand. Grovt brott.
Pressansvarig går in vid minst tre tillfällen och styr upp p-konf. och tydliggör också att man kan inte lämna detaljer och då främst "kompisen" för när denna kommer på tal i frågor så stelnar det till.
Det kan försvåra "kommande utredningar"
Vid ett tillfälle när MtGM frågas om så ser man tydligt när L-I Johans*son söker presschefens blick (hon står utanför bild). Ungefär.."va fan skall vi svara på detta"..
Man stakar sig så fort MtGM kommer på tal, korta och förutbestämda svar.
På fråga om man kollat "kompisens" lägenhet så landar svaret,
Alla undersökningar som vi finner nödvändiga... kryptiskt svar nu speciellt med facit i hand.
Jag får en känsla att man tidigt i försvinnandet och fått tag på "kompisen", mobilsignaler mm så har polisen starka misstankar att här är en hund begraven och man börjar redan då nysta i MtGM.
Det är kanske lätt så här i efterhand säga så men lyssna gärna på p-konf. igen och de olika förutbestämda svaren så.. bedöm själva.