2013-06-04, 19:05
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandoraaa
Frågan är om det va KJ som hon kände sig hotad av.
Eller om det va någon annan.
Om det va KJ hon kändes sig hotad av, varför gick hon hem till honom den 4:e om det va honom kändes sig hotad av?
Eller va det någon annan?

Eller hur, jag skulle då inte frivilligt gå hem till nån jag kände mig hotad av. Aldrig!
Citera
2013-06-04, 19:07
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Om det va KJ hon kändes sig hotad av, varför gick hon hem till honom den 4:e om det va honom kändes sig hotad av?
Är man rädd för någon så går man inte dit frivilligt. Så ja, det är väl mer troligt att det var någon annan. Det kan också vara en så simpel sak som att nån annan tjej skrivit på hennes FB att hon skulle få en smäll, därav att polisen inte kopplar det till mordet
Citera
2013-06-04, 19:08
Medlem
Eftersom polisen varken säger bu eller bä, angående VBs anmälan om hot, så törs jag nästan slå vad om att det har med KJ att göra. Varför skulle de inte annars kunna säga att hoten har ingenting med den nu misstänkte att göra?
Citera
2013-06-04, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Eller hur, jag skulle då inte frivilligt gå hem till nån jag kände mig hotad av. Aldrig!

Precis, man skulle ju aldrig gå hem till någon som man känner sig hotad av.
Fast det finns ju stolpskott som skulle göra det, tyvärr!
Funderar på om det kan ha varit någon i hans närhet.
Jäkligt intressant det skulle vara att få reda på det. Och undra om polisen kollat upp den personen/personerna. Tagit in på förhör osv..
Citera
2013-06-04, 19:11
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Enligt MPS var det inte planerat, det bestämdes när det tidigare söket inte gav nåt resultatet.

Så var det, men jag tror att KJ kanske inte var en ledande person i söken, men åtminstone en av de trognaste och områdena är han väl bekant med och det borde MPS ha uppskattat. Tror även att MPS saknat bodensare i söken. Många kom från kusten Lule/Piteå. Jag ser det inte som otroligt att de slog honom en signal och åtminstone frågade lite om området innan de började söka.
Citera
2013-06-04, 19:12
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Det är otroligt vad de kan fastställa tidpunkt på dödsfall, mycket genom likmaskar och annat kryp. De ser när de var puppor och larver osv

Jo, jag vet.
Men jag tror inte att förhållandena var såna att de på dygnet kan avgöra när hon dog.

Det finns inte mer än nån enstaka rättsentomolog i Sverige, är en sån inkopplad på fallet?

Jag tror man nöjer sig med att ingen sett henne efter ett visst klockslag samt att mobil dog.
Citera
2013-06-04, 19:14
Medlem
Citat:
Jo, jag vet.
Men jag tror inte att förhållandena var såna att de på dygnet kan avgöra när hon dog.

Det finns inte mer än nån enstaka rättsentomolog i Sverige, är en sån inkopplad på fallet?

Jag tror man nöjer sig med att ingen sett henne efter ett visst klockslag samt att mobil dog.
Tror du att man kan även fastställa då hon blev styckad? Jag gissar att de kan det, men vet inte säkert

Vet inte man här kan man läsa hur det går till

http://www.skl.polisen.se/Global/www%20och%20Intrapolis/Kriminalteknik/Kriminalteknik%202%202009/Kriminalteknik_2-2009_rattsentomolog.pdf
Senast redigerad av hemlunda2000 2013-06-04 kl. 19:16.
Citera
2013-06-04, 19:14
Medlem
MPS har vetat att KJ har varit misstänkt, och de hade som sagt fått tips om att söka uppe på mjösjöberget.
Citera
2013-06-04, 19:17
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Det kan ju ha varit glömt och förlåtet, annars tror jag inte hon skulle ha umgåtts med KJ.

Det känns dock troligare att anmälan har med familjen B*rg att göra.
Citera
2013-06-04, 19:19
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frikko
MPS har vetat att KJ har varit misstänkt, och de hade som sagt fått tips om att söka uppe på mjösjöberget.

Så då menar du att någon anhörig (eller nära polare) visste vad han gjort och tipsade MPS? Någon som tyckte att "nu får det räcka, jag står inte ut"?
Citera
Medlem
CloneWars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CattasBubbla
Är man rädd för någon så går man inte dit frivilligt. Så ja, det är väl mer troligt att det var någon annan. Det kan också vara en så simpel sak som att nån annan tjej skrivit på hennes FB att hon skulle få en smäll, därav att polisen inte kopplar det till mordet

Tyvärr är det ju så att det finns mängder av fall där kvinnor tyr sig til män, trots att de inte behandlat dessa på bästa sätt.
Att säga att någon inte går dit frivilligt är inte en sanning. Det borde vara så, men desvärre stämmer detta inte alltid överrens men verkligheten. :-(
Citera
Bannlyst
Citat:
Jo, jag vet.

Det är inte bara genom insekter de kan avgöra när någon avled. Kroppen går igenom en del stadier efter döden. Det tar till exempel en 15-20 dagar innan delar av kroppen svartnar. Någon vittnade om att benen var grå och svarta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in