Resultat: Ska man se riktiga filmer på Youtube?
Ja
50,00%
16 röster
Nej
50,00%
16 röster
2013-06-02, 16:42
Medlem
Smerchs avatar
html5 ligger väl i webbläsaren? Tycker att det fungerar sämre än flash när man går in/ur helskärmsläge, laggar och har sig. Använder firefox.
Citera
2013-06-04, 10:42
Medlem
Vad är det för fel på youtube? Kör jag fullskärm får videon ibland fnatt och börjar om, eller ännu värre, börjar spela upp någon annan random video. Ibland stannar bara videon, om klippet är säg 3 minuter kanske den slutar vid 15 sekunder, 26 sekunder, 1 minut 35 sekunder, 2 minuter osv, alltså långt innan den egentligen är slut, så måste man refresha sidan för att det ska gå att se hela.
Citera
2013-06-04, 12:22
Medlem
-ELF-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timzen
Vad är det för fel på youtube? Kör jag fullskärm får videon ibland fnatt och börjar om, eller ännu värre, börjar spela upp någon annan random video. Ibland stannar bara videon, om klippet är säg 3 minuter kanske den slutar vid 15 sekunder, 26 sekunder, 1 minut 35 sekunder, 2 minuter osv, alltså långt innan den egentligen är slut, så måste man refresha sidan för att det ska gå att se hela.
Har du tömt cachen i webbläsaren och för Flash?
Citera
2013-06-04, 18:13
Medlem
Oakenshields avatar
Har haft samma problem de senaste dagarna. YT har funkat rätt stabilt sen den förra omgången med att klippen stannade eller startade om, för ett par månader sen, men nu är det visst dags igen.

Kör Chrome och har allt uppdaterat + rensat cache men som förra gången är det sannolikt att felet ligger hos YT och inte hos användarna.
Citera
2013-06-04, 19:10
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oakenshield
Kör Chrome och har allt uppdaterat + rensat cache men som förra gången är det sannolikt att felet ligger hos YT och inte hos användarna.
Tror mer att felet ligger hos dig, jag kör firefox 18 med greasemonkeyscript "permanently enable html5" och jag har då inga problem, visst det händer ibland att det tar några sekunder innan en video spelas men det är inte hela världen för mig.
Citera
2013-06-04, 19:16
Medlem
AutofyllarNs avatar
Oakenshield|43767588

Chrome använder numera en inbyggd Flashplugin (dvs den laddas ner med browsern och inte separat). Tidigare så använde den samma som Firefox.

Kolla om du är uppdaterad. Verktygsmenyn > About Chrome. Kolla hur det ser ut om du skriver "aboutlugins" i adressfältet och trycker enter. Tryck sedan på details och kolla om du har två flashplugins, är det samma verision som du såg i "About Chrome"?
Prova disabla pluginet och se om det externa fungerar.
Installera senaste flashplayern och java om du använder det.

Edit:

Hittade nyss detta: https://productforums.google.com/forum/m/?fromgroups#!topic/chrome/jSeZu08z0Ls%5B1-25-false%5D
Senast redigerad av AutofyllarN 2013-06-04 kl. 19:19.
Citera
2013-06-04, 19:41
Medlem
Oakenshields avatar
Det sker inte på alla klipp och ja, allting är uppdaterat. Även på jobbdatorn där vi kör Firefox sker detta till och från och återigen inte på alla klipp. Dessutom spelar det ingen roll om jag kör helskärmsläge eller ej. Det är inte heller grejen att det tar x antal sekunder innan klippet startar, det är ju som sagt av mindre betydelse, det är mer att det antingen stoppar helt (som förra gången då YT bevisligen hade internproblem) eller att det abrupt tar slut x antal minuter innan den faktiska speltiden.
Citera
2013-06-04, 19:44
Medlem
Oakenshields avatar
Tackar dock för tipsen, får väl göra en helkoll igen.
Citera
2013-06-04, 20:55
Medlem
AutofyllarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oakenshield
Det sker inte på alla klipp och ja, allting är uppdaterat. Även på jobbdatorn där vi kör Firefox sker detta till och från och återigen inte på alla klipp. Dessutom spelar det ingen roll om jag kör helskärmsläge eller ej. Det är inte heller grejen att det tar x antal sekunder innan klippet startar, det är ju som sagt av mindre betydelse, det är mer att det antingen stoppar helt (som förra gången då YT bevisligen hade internproblem) eller att det abrupt tar slut x antal minuter innan den faktiska speltiden.

Gör då de andra jag skrev, det gör inget om det inte är i full skärm det är samma lösning i länken.
Citera
2013-06-05, 02:07
Medlem
en fråga angående youtube

hej, jag funderar över integritets säkerheten på youtube. det är ju så att nu för tiden så visar youtube historiken på startsidan vilka klipp man kollar på. tex om jag har kollat på porr så kommer det upp som förslag som då jag tidigare tittat på det (historiken)

frågan är: om jag länkar ett klipp till facebook med historik som jag ser kommer det synas från andra dataenheter att det föreslås porr om jag har tittat på det exempelvis?
Citera
2013-06-05, 02:18
Medlem
ihelps avatar
Till att börja med så finns ingen porr på Youtube och när du länkar till någon kan de inte se det Youtube förslagit till dig på startsidan.

Gå in på Youtube och stäng inte fliken > öppna ny flik och radera cookies > använd den nya fliken för att gå in på Youtube och du har nya förslag.
Citera
2013-06-09, 17:09
Medlem
Är jag ensam om att få mejl ifrån YouTube så fort det är någon aktivitet på min prenumerationssida, varje gång någon lägger till en spellista till att lägga upp ett videoklipp får jag ett mejl om det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in