Resultat: Ska man se riktiga filmer på Youtube?
Ja
50,00%
16 röster
Nej
50,00%
16 röster
2013-07-19, 13:07
Medlem
Halmbals avatar
Jag har haft stora problem med Youtube senaste månaden. Det har hängt sig stup i kvarten i videon, så jag måste ladda om videon och spola in igen. Ibland kan jag titta flera minuter, men oftast ett par minuter sen får man ladda om igen. Ganska jobbigt när man försöker titta på längre videor.

Jag stängde av Google Chromes egna flash-plugin häromdagen, men det hjälpte inte. Och har nu bytt till Html5-spelaren istället men nu stannar den och buffrar stup i kvarten också.

Jag har 100/100 och inget annat snor min bandbredd.

Vart tror ni felet ligger? Windows, Webbläsare, Router, Internet, Youtube?
Citera
2013-07-21, 12:05
Medlem
Kan man aktivera intäktsgenerering på gaming videos? Utan att ha nått tillstånd eller liknande?
Citera
2013-07-22, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Går det på nåt sätt få in andras spellistor som sin egna eller måste jag strula med bokmärken?

Undrar precis samma sak, det gick att spara andras spellistor förut. Nu verkar den funktionen vara som bortblåst.
Citera
2013-07-23, 00:27
Medlem
http://www.enhanceviews.com/rpage.php?r=yca3wr6WIDg=

valdigt bra youtube bot som pushar up dina subscribers, likes och visningar!!!
Citera
2013-07-23, 09:36
Medlem
alienDNAs avatar
tjo

skapade nyss ett videosvar på en gammal video med en ny video.

men videosvaret finns inte, och nu syns inte heller min nya video i listan över mina videos att välja då jag skall försöka att skapa ett nytt videosvar.

gjorde det igårkväll så det borde tagit nu, inställningarna.

nån som vet hur jag "nollställer" ett videosvar? för nu finns min nya video inte ens i listan som sagt.

edit: Jag är efterbliven. Jag glömde kika i min inkorg för att godkänna mitt egna videosvar. På min egen video. Nåja, jag 70% efterbliven, youtube 30%
Senast redigerad av alienDNA 2013-07-23 kl. 09:48.
Citera
2013-07-23, 12:50
Medlem
Det här lär ju ha pratats om redan men orkar inte redigt läsa igenom hela tråden haha :P men har undrat länge om nån vet ungefär hur mycket man tjänar per 10 tusen views som en youtuber ? :P och hur många prenumeranter man måste ha för att kunna bli partner osv :P Skulle va väldigt intressant att få veta Tacksam för svar !
Citera
2013-07-23, 13:46
Medlem
alienDNAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rymdmonster
Det här lär ju ha pratats om redan men orkar inte redigt läsa igenom hela tråden haha :P men har undrat länge om nån vet ungefär hur mycket man tjänar per 10 tusen views som en youtuber ? :P och hur många prenumeranter man måste ha för att kunna bli partner osv :P Skulle va väldigt intressant att få veta Tacksam för svar !

jag blev partner för nåt år sedan helt random. ansökte inte eller liknande. hade då ca 10 videos, och kanske 30 prenumeranter.
så det spelar absolut ingen roll. De verkar välja slumpmässigt i vågor.

hur mycket du tjänar beror inte på hur många views du har, utan hur många som klickar på annonserna. Vilket ju indirekt beror på views såklart..

Jag har sammanlagt ca 100.000 views på två videor. Haft dom uppe sedan 2008.
Jag har hittils tjänat ca 60kr.

Japp, 60kr på 5 år, med 100k views.
Då har jag bara slagit på adsense för de två videos, inte lagt extra reklamer eller liknande som man kan göra i inställningarna utan bara aktiverat "make money from this video" i youtube.
Citera
2013-07-23, 15:38
Medlem
Vobblers avatar
Totalstopp för telia-användare idag? Oj, vad segt det går..
Citera
2013-07-23, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alienDNA
jag blev partner för nåt år sedan helt random. ansökte inte eller liknande. hade då ca 10 videos, och kanske 30 prenumeranter.
så det spelar absolut ingen roll. De verkar välja slumpmässigt i vågor.

hur mycket du tjänar beror inte på hur många views du har, utan hur många som klickar på annonserna. Vilket ju indirekt beror på views såklart..

Jag har sammanlagt ca 100.000 views på två videor. Haft dom uppe sedan 2008.
Jag har hittils tjänat ca 60kr.

Japp, 60kr på 5 år, med 100k views.
Då har jag bara slagit på adsense för de två videos, inte lagt extra reklamer eller liknande som man kan göra i inställningarna utan bara aktiverat "make money from this video" i youtube.

haha okej, låter ju inte jätte bra kanske :P men det va min bror som tydligen hade sett nånstans att en youtuber sa att han tjänade 30 dollar per tusen views lr nåt, men att man måste ha ett visst antal subscribers för det :P men det stämmer inte då alltså ? eller finns det olika sorters partnerskap ju fler subscribers man får? låter ju inte helt otroligt tycker jag :P typ om man har 100k+ subscribers så borde man ju kunna få lite extra pengar då man har en stadig ström med views :P haha men har ingen aning om detta stämmer lr inte tyvärr :P

Edit: såg nyss att jag också kan bli partner om jag vill :P så det känns ju som nåt som alla kan göra då, men sen borde man ju kunna få nåt mer exklusivt när man kommer upp till 100 000 tals subs kan man ju tycka :P
Senast redigerad av Rymdmonster 2013-07-23 kl. 16:01. Anledning: ny info
Citera
2013-07-24, 01:33
Medlem
srsbsnss avatar
Någon som vet om jag kan ta bort en kommentar som jag skrivit på någon annans youtube video? Skulle vara tacksam för svar. Tar gärna bort mitt youtube konto om detta krävs för att få bort kommentaren
Citera
2013-07-24, 02:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av srsbsns
Någon som vet om jag kan ta bort en kommentar som jag skrivit på någon annans youtube video? Skulle vara tacksam för svar. Tar gärna bort mitt youtube konto om detta krävs för att få bort kommentaren
Håll muspekaren över din kommentar. Då kommer det upp en liten pil uppe i högra hörnet som du kan klicka på.

http://i.imgur.com/VxiBU7K.jpg
Senast redigerad av Peteq 2013-07-24 kl. 03:03.
Citera
2013-07-24, 17:28
Medlem
EdBlakes avatar
Efter att jag uppdaterade flash igår så "croppar" Youtube mina videos i nederkant vilket gör att jag inte ser hela bilden. För att se hela bilden måste jag gå in i helskärm.

Någon annan med samma problem eller som vet om en lösning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in