2013-06-04, 14:20
Medlem
highfives avatar
Var även med och sökte strax innan fynden i ödehuset. Säkert länkat tidigare, men det är lite beskrivningar av hur han agerat som är intressant.

http://www.kuriren.nu/nyheter/?articleid=6848410
Citera
2013-06-04, 14:24
Medlem
highfives avatar
Här säger den rödhåriga att han varit med vid alla tillfällen.

"- I söket ingick bara ledningsgruppen och då var den misstänkte inte med. Men han har varit med alla andra gånger, säger Marie-
Louise Lindh."

http://www.nsd.se/nyheter/boden/artikel.aspx?articleid=7676074
Citera
2013-06-04, 14:27
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Han har väl sett henne med egna ögon, för han är väl inte blind?
Eller vad menar du?

..som när hon skulle motionera. Han syftade väl på efterlysningens signalement, för inte var han och joggade med henne. Jag tror inte hon joggade heller, utan delade ut reklamblad. Kläderna var desamma som när han hämtade henne.
Citera
2013-06-04, 14:27
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Var även med och sökte strax innan fynden i ödehuset. Säkert länkat tidigare, men det är lite beskrivningar av hur han agerat som är intressant.

Men om han är gm så visste han ju var delarna fanns så varför vara "mystisk" på ett helt annat ställe?
Citera
2013-06-04, 14:28
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Här säger den rödhåriga att han varit med vid alla tillfällen.

"- I söket ingick bara ledningsgruppen och då var den misstänkte inte med. Men han har varit med alla andra gånger, säger Marie-
Louise Lindh."

http://www.nsd.se/nyheter/boden/arti...icleid=7676074

Här kommer uppgiften om att polisen informerades vid den andra sökningen, den 10 maj.

Citat:
Han vägrade att skriva upp sig på listorna. Jag informerade polisen redan andra gången han var med.

Så då var han med på alla sök, utan det sista.

Dock verkade han natten mellan den 19 och den 20 varit med på ett privat sök, som inte anordnades av MPS.
Senast redigerad av Lalajlaj 2013-06-04 kl. 14:31.
Citera
2013-06-04, 14:29
Medlem
Citat:

Jag tror att KJ utgick ifrån hur MPS söker.
Man söker tätt tillsammans inte utspritt för
då är det lätt att missa något.
Sen att han inte ville knacka dörr är förståeligt
det gör polisen.
Citera
2013-06-04, 14:32
Medlem
highfives avatar
Det som är skrivit sist verkar vara artikeln där det framkommer att han varit med på alla MPS-sök utom det vid ödehuset.

Tror nog att detta kan stämma + att han var med sina kompisar (som gruppledare) natten innan fynden gjordes.

Totalt blir det då sex sök som KJ var med på. Fem med MPS.
Citera
2013-06-04, 14:32
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CattasBubbla
Men om han är gm så visste han ju var delarna fanns så varför vara "mystisk" på ett helt annat ställe?

Frågan är väl snarare om KJ sökte seriöst fokuserad och noggrannt eller bara gick med och sparkade på pinnar och tittade på fåglar.
Udda har han ju varit i många år, så om han är "mystisk" säger ju inte det ett skvatt egentligen.
Knacka dörr mitt i natten är däremot udda.
Senast redigerad av lilltoe 2013-06-04 kl. 14:34.
Citera
2013-06-04, 14:35
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bolinda
Jag tror att KJ utgick ifrån hur MPS söker.
Man söker tätt tillsammans inte utspritt för
då är det lätt att missa något.
Sen att han inte ville knacka dörr är förståeligt
det gör polisen.

Kan ju vara så att KJ känner en del i Råbäcken och inte ville riskera att någon ställde någon konstig fråga.
Citera
2013-06-04, 14:36
Medlem
Lalajlajs avatar
Vem bestämde i vilket område de skulle söka på det privata söket?
Citera
2013-06-04, 14:37
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Frågan är väl snarare om KJ sökte seriöst fokuserad och noggrannt eller bara gick med och sparkade på pinnar och tittade på fåglar.
Udda har han ju varit i många år, så om han är "mystisk" säger ju inte det ett skvatt egentligen.
Knacka dörr mitt i natten är däremot udda.
Nja jag tänkte snarare att hans kompisar antydde att han betedde sig extra märkligt.
Fast som du säger, kompisarna var ju märkliga som ville knacka dörr mitt i natten också, och i det avseendet var ju KJ klokare som sa att de inte skulle göra det
Citera
2013-06-04, 14:39
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Vem bestämde i vilket område de skulle söka på det privata söket?

I artikeln framgår bara att KJ var gruppledare eftersom han kunde skogarna bäst. Med detta som grund skulle man kunna tänka sig att han åtminstone var med och styrde var söket skulle vara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in