2013-05-28, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Vad kan de tänkas söka med en helikopter som har med detta mord att göra?

Ja det är ju just det man undrar...
Dumpat fordon är det enda jag kan komma på just nu som är nog stort att se från en heli, förutom människor förstås.
Fler kroppsdelar eller mordvapen är ju uteslutet.
En vanlig vecka hade man kanske tänkt på björn men...
Citera
2013-05-28, 22:20
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Länken är bara för er som inte vill sova så gott i natt.

Gå in under redigera och sök på ex fallen angel. Läs noga.

Såg på sidan med airsoftarna att detta spel den 11 maj verkade vara en stor händelse för dem. Redan tidig vinter började de skriva och planera. KJ hade all tid i värden att snöa in på just benämningen Fallen Angel och troligtvis kanske han gjorde som jag gjorde nyss sökte på just "fallen angel". Sen ska vi inte glömma att KJ åtminstone för några år sedan var ansluten till en religös ungdomsgrupp.Det hela började kanske så sakteliga gå över styr och sakta men säkert tog psykosen tag i honom.

Fick ett pm av en som deltagit i spelet den 11 maj och det var han som berättade att KJ benämnde sig som commander när han kommenterade efter spelet, commander var han inte vare sig före eller efter spelet enligt pm:aren.

http://www.eaec.org/newsletters/2004/nl2004nov-dec.htm

Hittade även lite om 333 som var ett artelleriförband vid US Army under andra världskriget.

http://en.wikipedia.org/wiki/333rd_Field_Artillery_Battalion_(United_States)

Använde gruppen det här textunderlaget inför sitt spel? Okej, en sjuk tanke. Var mordet en uppvärmning inför spelet? Förklara mer, har inte riktigt tiden att djupdyka i detta.
Citera
2013-05-28, 22:21
Medlem
Uh? KJ:s vänner skrev ju på något logginlägg på Facebook att de undrade var en spade var...och detta 18 maj. Känns lite ironiskt med tanke på att just en spade återfanns idag på ett garage? Känns så jävla solklart att KJ ligger bakom brottet, och att han styckat kroppen utomhus med en spade helt enkelt.
Citera
2013-05-28, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pappii
Har läst ikapp ett antal sidor nu. Har du som vana att svara flera ggr på ett inlägg? Det finns en fin edit-knapp som man kan ändra sina inlägg med, ifall du kommer på att lägga till något i efterhand.

Sen håller jag med övriga, du har gjort det jävligt klart nu att du inte tror att den häktade är GM, i princip spammat oss med den åsikten.

Förstår du att folk kanske har annan åsikt och vill diskutera den? Eller vill du svara på varenda inlägg om KJ om att du tror han är oskyldig? Det blir jävligt drygt att läsa.

Hur bra vänner är du och KJ föresten?

Jag känner inte KJ, MB eller AN. Jag tycker att KJ spåret är aktuellt och måste vidareundersökas. Men jag tycker också att MB/AN spåret måste få mer uppmärksamhet, mycket pekar på de. Jag tycker också att men ska vara öppen för att GM kan vara någon helt annan. OK????
Citera
2013-05-28, 22:22
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Rent faktiskt så gäller det påståendet enbart om KJ utsaga är sann om jag inte gör ett feltänk nu? Det är inte ställt utom allt rimligt tvivel tycker jag, att VB lämnade 21, det kan ha varit tidigare men också senare?
Fast då måste man klämma ur sig en rimlig anledning till att KJ skulle ljuga fast han är oskyldig. Ljugande oskyldiga dräller det av i detektivromanerna, men de är inte alls vanliga i verkligheten. Visserligen är KJ uppenbarligen lite eljest, men så eljest så att man ljuger som oskyldig på ett sätt så att man fäster misstankarna på sig själv är det nog få som är.
Citera
2013-05-28, 22:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Justsomedude
Uh? KJ:s vänner skrev ju på något logginlägg på Facebook att de undrade var en spade var...och detta 18 maj. Känns lite ironiskt med tanke på att just en spade återfanns idag på ett garage? Känns så jävla solklart att KJ ligger bakom brottet, och att han styckat kroppen utomhus med en spade helt enkelt.

Inte alls omöjligt . Men då borde det finnas spår från VB på den funna spaden och då blir det "Case Closed".

KJ döms till livstids fängelse eller psykiatrisk vård.
Citera
2013-05-28, 22:24
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frikko
Detta tror jag kan vara en kandidat till GM, har av en bekant, som rör sig i kretsarna kring denna man, att han är så svartsjuk, att han har måst åka hem flera gånger om dagen, och kolla att hans thaifru/flickvän är hemma, och inte är otrogen.
Sen stämmer det övriga som är skrivet om honom i citeringen ovan. Jag lägger en röst på denna man. Har inte ens tänkt i dessa banor, trots att jag vet vem han är, och vet att han bivit av med körkort, och har en mörk skåpbil, bor nära FP och har trasslat till det i övrigt för sig själv.

Har ni tipsat polisen om den här personen? Det är väl inte så roligt att sitta häktad för KJ om det är en annan person som skulle vara skyldig. Vad heter personen, använd stjärnor...
Citera
2013-05-28, 22:26
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vassruggen
Observera att mamman säger i intervjun att innan hon gick för att plugga den dan hon försvann så delade hon ut reklam. Verkar ha varit exemplariskt skötsam tjej.
Det finns inget som säger annat än att hon var skötsam. Men kom ihåg att inga tjejer är så skötsamma som inför sin mamma. Mammor är inte det mest välinformerade källan för kunskap om vad deras barn har gjort för fuffens.
Citera
2013-05-28, 22:27
Medlem
spacesubs avatar
En liten fundering ang bilderna som postats tidigare, de som antas vara VB:s "fotspår" från fyndplatsen i stugan. Om det verkligen vore spår efter offrets kroppsdelar skulle inte polisen ta tillvara dessa då?
Citera
2013-05-28, 22:27
Medlem
Bissingers avatar
Torson är bålen, alltså kroppen utan armar, ben och huvud. Jag förstår inte varför de använder ordet torso alls.. låter som om det pratas om gamla romerska skulpturer.. bål är ett bättre ord.

Jag tror inte det står någonting skrivet på plankgolvet.
Citera
2013-05-28, 22:28
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klimatis
Eller i behov av pengar?
Hon torde inte ha fått något från CSN den här terminen.
Citera
2013-05-28, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xistence1
Jag känner inte KJ, MB eller AN. Jag tycker att KJ spåret är aktuellt och måste vidareundersökas. Men jag tycker också att MB/AN spåret måste få mer uppmärksamhet, mycket pekar på de. Jag tycker också att men ska vara öppen för att GM kan vara någon helt annan. OK????

Absolut. Håller med. Men tänk på att folk läst att du tycker det ca 40 ggr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in