2013-06-17, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ~Kikki~
Jag skulle gissa att det går rätt fort tidsmässigt om jag jämför med hur lång tid en älg eller en ren tar, rent praktiskt tar det nog inte mer än ca 20-30 minuter med en bra kniv och det utan att man blir svettig. Att sen kunna stycka en människokropp skulle ta iaf mig timmar av ångest, svett,kräkningar och tårar men jag antar att jag i ett riktigt trängt läge,t.ex. "gör det eller nåt av dina barn dör" skulle klara av det.

tror det skulle vara samma för mig, och tror nog inte GM mådde så jävla bra när han styckade henne heller..
Citera
2013-06-17, 14:26
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaLomani
I alla fall pladdrade han själv opåkallat om saken när han var med på MPS sök.
Ja men då var han redan känd.

Pladdrade han med nån mer än Bodengrabb? Han ville inte ens skriva in sig med namn, påstod att han redan hade gjort det.
Senast redigerad av Ull-Strumpa 2013-06-17 kl. 14:33.
Citera
2013-06-17, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Ja men då var han redan.

Pladdrade han med nån mer än Bodengrabb? Han ville inte ens skriva in sig med namn, påstod att han redan hade gjort det.

om vi nu ska ge han the benefit of the doubt, kan juh det bara vara ett missförstånd..
men tycker det låter udda
Citera
2013-06-17, 14:33
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reemka
Om det är sant är det ju besvärande för KJ, att två av hans ägodelar innebär teknisk bevisning. Nu skulle man bara behöva få nån hint om hur mycket blod det handlar om också, så det inte handlar om lite näsblod eller så.

Mängden blod är ovidkommande. Jag förstår inte varför en del tror att det måste röra sig om litervis med blod för att fastställa DNA. Så är det ju inte. Det som har betydelse är att blodet i bilen de facto kom från VB, vilket åklagaren bekräftat. En pytteliten droppe räcker långt...
Citera
2013-06-17, 14:35
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueChesh
ja, men vet vi att gärningsmannan haft tillgång till detta/ens vetat om det?

och om det nu är KJ, så ser han inte direkt vältränad ut..

Utesluter inte att KJ kan ha varit ganska väl påläst inför uppgiften. Vilka nätsajter besöker han ? Vilken typ av litteratur är han intresserad av - vilka böcker finns i hans bokhylla ?

Nej, KJ ger inte intryck av att vara särskilt vältränad. Han är förmodligen inte särskilt fysisk stark. Däremot tror jag han är psykiskt starkare än vad de flesta tror. Eventuellt nervsammanbrott, självskadebeteende och vistelse på psyket är betingat av att han är livrädd för att bli fälld, men jag tror inte han kände nervositet vid själva styckningen, snarare tillfredsställelse. Däremot tror jag en panikunge seglade upp när hans plan att lägga samtliga kroppsdelar i ödehuset och bränna ner detta avbröts av att någon/några var på väg i hans riktning.
Senast redigerad av MBoudine 2013-06-17 kl. 14:41.
Citera
2013-06-17, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaLomani
Är inte den där hundstackarn gravad ännu?

Fortsätter att tjata om hur AJ kom in i bilden. Anmälde han sig själv som den siste som träffat VB när det började brännas och han trodde att han skulle bli utpekad på något sätt?

Han trodde att plastpåsen eller andra ägodelar skulle dyka upp med hans fingeravtryck på så an såg sig föranledd att sätta ihop en historia, som innehöll en förklaring.

Hon hade inte haft just någon kontakt med honom sedan det blev slut 2010, men nu var det hos honom, av alla, som hon skulle plugga.

Jag tror att det var påhittat sedan han fått veta att hon sagt sig ha för avsikt att plugga hos en kompis. Ingen hade nämnt honom i sammanhanget förrän det kom ut i efterlysningen att hon varit på väg till en pluggkompis.

Det som är lite märkligt i sammanhanget är hennes statusuppdatering på fejjan strax innan hon skall bli hämtad eller iaf ge sig iväg.
Varför lägger hon ut detta, vad hon skall göra vilket hon inte gör normalt på sina olika fejjor.
Var det ett villospår till hennes mor eller hade hon några vibbar att lämna ett spår efter sig, utifall.
Kände hon sig lite obekväm med det möte som skulle ske.
Då detta med plugg kompis kommer till allmän kännedom så måste samtidigt mtGM förhålla sig till vad som är känt, lägga till lite om påsen för att få ihop ett hållbart svar på den fråga som komma skall från polisen.
Tittar man på hennes vänkrets så dräller det inte precis med studiekamrater, snarare tvärtom.

Varför gjorde hon denna statusuppdatering och även den andra uppdateringen är lite kryptisk i sammanhanget, den kan ju vara rent slumpmässigt att hon lägger in den med de fem punkterna men plugg status uppdateringen vill säga något som kanske bara VB visste/kände och förmedlade det på FB.
Citera
2013-06-17, 14:37
Medlem
Visst låg tjälen kvar?
Kanske GM inte visste hur svårt det skulle vara att gräva ner kroppen, så efter transporten dit och den bittra upptäckten så orkade han inte lyfta in dom i bilen igen och hitta ett bättre ställe utan lämna det där.
Vid senare tillfälle var tanken att bränna dom i stugan men blev störd eller hade inte kraften är fixa det.

Jag hoppas polisen/militär/mps undersökt ett väldigt stort område runt dom två FP. För känns inte som dom hittat några bevis att delarna ska transporterats i mtGM bil/ar i nuläget.
Citera
2013-06-17, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Utesluter inte att KJ kan ha varit ganska väl påläst inför uppgiften. Vilka nätsajter besöker han ? Vilken typ av litteratur är han intresserad av - vilka böcker finns i hans bokhylla ?

Nej, KJ ger inte intryck av att vara särskilt vältränad. Han är förmodligen inte särskilt fysisk stark. Däremot tror jag han är psykiskt starkare än vad de flesta tror. Eventuellt nervsammanbrott, självskadebeteende och vistelse på psyket är betingat av att han är livrädd för att bli fälld, men jag tror inte han kände nervositet vid själva styckningen, snarare tillfredsställelse. Däremot tror jag en panikunge seglade upp när hans plan om att lägga samtliga kroppsdelar i ödehuset och bränna ner detta avbröts av att någon/några var på väg i hans riktning.

Du har delvis rätt
Han är rätt stark psykiskt (eller så förstår han inte innebörden av vad han gjort om han gjort det?). Att han sitter på rättspsyk beror nog delvis på självskade bereendet. Men det är nog även rätt mycket taktik av polisen och åklagaren att sätta honom där.
Citera
2013-06-17, 14:46
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rulleiii
Har du någon närmare koll var den uppgiften kommer ifrån? Att KJ:s pappa hade hjälpt alltså.
Ja, det har jag, men av hänsyn till källan kan jag inte berätta hur. På sin höjd kan jag säga som så att pappan har själv berättat om denna "uppstädning" när det begav sig.
Citera
2013-06-17, 14:49
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Mängden blod är ovidkommande. Jag förstår inte varför en del tror att det måste röra sig om litervis med blod för att fastställa DNA. Så är det ju inte. Det som har betydelse är att blodet i bilen de facto kom från VB, vilket åklagaren bekräftat. En pytteliten droppe räcker långt...
Nu missförstod du. DNA är ju redan fastställt så nog vet jag att det kommer från VB. Men om det är ett litet ynka skvitter kan KJ påstå att hon haft näsblod eller hade ett litet sår på fingret eller vad som helst. Svårare då att hävda att han dödat henne, menar jag.
Citera
2013-06-17, 14:50
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida

En droppe blod, kanske en avstrykning mot inredningen är bara en droppe i havet om man hittat motsvarande 2 matskedar t ex.
2 matskedar (måttexempel) glass är inte mycket, men 2 matskedar (måttexempel) blod i bagageutrymmet är enorma massor. Mängden är helt avgörande när det ska bedömas och förklaras. Rimligheten.

DNA-bestämning är något helt annat.
Citera
2013-06-17, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Det som är lite märkligt i sammanhanget är hennes statusuppdatering på fejjan strax innan hon skall bli hämtad eller iaf ge sig iväg.
Varför lägger hon ut detta, vad hon skall göra vilket hon inte gör normalt på sina olika fejjor.
Var det ett villospår till hennes mor eller hade hon några vibbar att lämna ett spår efter sig, utifall.
Kände hon sig lite obekväm med det möte som skulle ske.
Då detta med plugg kompis kommer till allmän kännedom så måste samtidigt mtGM förhålla sig till vad som är känt, lägga till lite om påsen för att få ihop ett hållbart svar på den fråga som komma skall från polisen.
Tittar man på hennes vänkrets så dräller det inte precis med studiekamrater, snarare tvärtom.

Varför gjorde hon denna statusuppdatering och även den andra uppdateringen är lite kryptisk i sammanhanget, den kan ju vara rent slumpmässigt att hon lägger in den med de fem punkterna men plugg status uppdateringen vill säga något som kanske bara VB visste/kände och förmedlade det på FB.

mm man kan läsa in mycket i meddelandena. Men tror nog som dom flesta att det var för att lugna modern att hon skulle plugga och att KJ nog inte var någon favorit vän att vara hos.
Troligast skulle hon inte plugga, jag läser in ^^ som antingen sex eller kröka men troligast både och? En anledning att telefonen stängdes kan vara att VB förväntade att hennes moder skulle ringa om hon var borta längre än till 21?
Moderna hade väl ringt ca 22 men blev inte blivit jätteorolig utan kändes som hon tidigare varit borta över natten utan att höra av sig.
Senast redigerad av rulleiii 2013-06-17 kl. 14:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in