2013-06-02, 15:44
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Mörkt hår kommer från grannens uttalande i media.

http://www.kuriren.nu/boden/default.aspx?articleid=6846305

Det framgår inte i artikeln att systempåsen setts i samband med att han såg KJ med en mörkhårig person i en bil, enbart att det handlar om den dagen. Det kan handla om två olika tillfällen.
Citera
2013-06-02, 15:46
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Är det så han kallas?

Jag tycker att det är ett passande namn, låt oss kalla honom så, och syna den här personen i sömmarna, det tror jag är en bra ide.
Citera
2013-06-02, 15:46
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det framgår inte i artikeln att systempåsen setts i samband med att han såg KJ med en mörkhårig person i en bil, enbart att det handlar om den dagen. Det kan handla om två olika tillfällen.

Nej, det framgår av Q:s inlägg, som även innehåller informationen om rocken.
Citera
2013-06-02, 15:48
Medlem
Jeremiahs avatar
Jag tror man skall ta ögonvittnens iaktagelser med stor nypa salt. Handen på hjärtat kommer du ihåg vem du ev. mötte, såg på en plats och vad denne hade i handen och vem som möjligtvis var med denne. Är du säker på dag tidpunkt etc. Finns mycket stor osäkerhetsfaktor i sådana vittnesskildringar . Särskilt om det gått 1-3 veckor.
Citera
2013-06-02, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ballobas
Då bör ju detta vara innan klockan 14:00 för bolaget stänger ju klockan 14:00

Så om en person går på bolaget så måste h*n vara hemma innan bolaget stänger.

Om man då kommer hem kl 16 som ett ex. med en bolagskasse, då kan man alltså inte varit på bolaget som stängde 14.00.. eller.
Citera
2013-06-02, 15:50
Medlem
Jeremiahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Så om en person går på bolaget så måste h*n vara hemma innan bolaget stänger.

Om man då kommer hem kl 16 som ett ex. med en bolagskasse, då kan man alltså inte varit på bolaget som stängde 14.00.. eller.

Lika lite säger väl det vad som ev. fanns i påsen. Vem har inte haft andra saker i en bolagspåse än alkohol?
Citera
2013-06-02, 15:51
Medlem
henkesss avatar
Det är ju ingen hög nivå nånstans på KJ eller skägget.
Att inte KJ kvittrat ut än för polisen är märkligt. Skyddar han någon.
Eller är han bara otroligt envis.
Citera
2013-06-02, 15:53
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Den femtonde har EL sett bilen med två personer i. Om detta har med VB att göra är det märkligt. Hamnade VB kroppsdelar på fyndplatserna så långt efter försvinnandet eller har man återvänt för att stycka klart? Eller, har gärningsmän följt tråden och ansett området som perfekt för att rikta misstankarna mot KJ?

Det är det första man gjort när man styckmördat någon går in på Fb och ser om man kan få några schyssta upplägg på teorier så som bra dumpningsställen.
Citera
2013-06-02, 15:54
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Det är ju ingen hög nivå nånstans på KJ eller skägget.
Att inte KJ kvittrat ut än för polisen är märkligt. Skyddar han någon.
Eller är han bara otroligt envis.
Eller så har han kvittrat. Det har bara inte hörts utanför polishuset.
Citera
2013-06-02, 15:55
Medlem
AlfLovers avatar
Citat:
Den femtonde har EL sett bilen med två personer i. Om detta har med VB att göra är det märkligt. Hamnade VB kroppsdelar på fyndplatserna så långt efter försvinnandet eller har man återvänt för att stycka klart? Eller, har gärningsmän följt tråden och ansett området som perfekt för att rikta misstankarna mot KJ?

Var det den du letade efter eller är det någon annat du hade läst?
Citera
2013-06-02, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Polisen borde ta ett snack med F**ls**rens polare M*g**s H**t O**fs*on också. Han var väl den som babblade om en spade KJ ska ha lånat.
Kan dom haft tillfälle att placera blod i hans bil?
Citera
2013-06-02, 15:57
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ballobas
Det är det första man gjort när man styckmördat någon går in på Fb och ser om man kan få några schyssta upplägg på teorier så som bra dumpningsställen.

Det sa jag inte, det är en möjlig förklaring. Men du har kanske en bra förklaring till bilen med de två personerna i? Personligen så tror jag att den iakttagelsen har med fallet att göra, vem som satt i bilen vet jag inte. Tror att man haft kroppen upphängd i huset och att huset är styckningsplatsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in