2013-06-02, 13:38
Medlem
Dimaks avatar
den som blev whacked snyggast är ju Brendan så jävla skönt "Hi Jack. - Bye Jack." Så jävla iskallt och fint med musiken i bakgrunden! varje gång jag ser om Sopranos tittade jag lite extra på det här mordet.
Citera
2013-06-03, 22:46
Medlem
knullklassons avatar
Det här är ju knappast förvånande men "The Sopranos" har av det amerikanska manusförfattarförbundet, "Writer's guild of America", utsetts till den bästa tv-serien – någonsin! Jag kan tänka mig att segermarginalen var stor.
Citat:
1. THE SOPRANOS
2. SEINFELD
3. THE TWILIGHT ZONE
4. ALL IN THE FAMILY
5. M*A*S*H
6. THE MARY TYLER MOORE SHOW
7. MAD MEN
8. CHEERS
9. THE WIRE
10. THE WEST WING
http://www.svd.se/kultur/sopranos-blev-basta-tv-serie_8236076.svd
Citera
2013-06-03, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Det här är ju knappast förvånande men "The Sopranos" har av det amerikanska manusförfattarförbundet, "Writer's guild of America", utsetts till den bästa tv-serien – någonsin! Jag kan tänka mig att segermarginalen var stor.

Det glädjer mig. Kul för Michael Imperioli som har skrivit ett par episoder.
Citera
2013-06-04, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson

Herregud, vad är det för lista egentligen, seinfeld, mash, all in the family, cheers, the mary tyler moore show, en massa mediokra sitcoms? Mash har inte åldrats bra, tyckte någon ens att det var kul på 70 och 80-talet? Seinfeld har väl sina stunder, men den näst bästa serien NÅGONSIN?

Homeland, the shield, justified FÖRE band of brothers, Oz, boardwalk empire?

Lost före twin peaks och deadwood?

The wire på NIONDE plats? Ja, så seriös är den listan.
Citera
2013-06-04, 11:52
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av runesune
Herregud, vad är det för lista egentligen, seinfeld, mash, all in the family, cheers, the mary tyler moore show, en massa mediokra sitcoms? Mash har inte åldrats bra, tyckte någon ens att det var kul på 70 och 80-talet?
Mash är överlägset den mest sedda serien i USA genom tiderna, så jo, folk tyckte då att den var jävligt bra. 126 miljoner människor, eller 60% av hushållen såg serien. Tvåa är Cheers och trea Seinfeld. The Sopranos är på plats 66 och de serier du nämner är inte ens med på den 174 rader långa listan. En slump? Probably not...
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_most_watched_television_broadcasts
Senast redigerad av knullklasson 2013-06-04 kl. 11:55.
Citera
2013-06-04, 18:04
Medlem
putteH_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av runesune
Herregud, vad är det för lista egentligen, seinfeld, mash, all in the family, cheers, the mary tyler moore show, en massa mediokra sitcoms? Mash har inte åldrats bra, tyckte någon ens att det var kul på 70 och 80-talet? Seinfeld har väl sina stunder, men den näst bästa serien NÅGONSIN?

Homeland, the shield, justified FÖRE band of brothers, Oz, boardwalk empire?

Lost före twin peaks och deadwood?

The wire på NIONDE plats? Ja, så seriös är den listan.

Håller med till viss del. Band of brothers efter vissa serier, nej detta håller inte.
Citera
2013-06-04, 20:56
Medlem
Dimaks avatar
Håller med er om listan, men Sopranos är bäst!
Citera
2013-06-07, 04:24
Medlem
ragingcows avatar
Såg klart hela säsong sex nu tyckte att det var så jävla bra när bobby slog ner tony när de var ute vid sjön.

Tänkte också på
Citera
2013-06-07, 04:40
Bannlyst
Har sett hela The Sopranos 1 gång men tänkte se om det igen, nu med min flickvän. Tror ni att tjejer hade gillat denna serien?
Citera
2013-06-07, 04:42
Medlem
ragingcows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CristinaRonaldo
Har sett hela The Sopranos 1 gång men tänkte se om det igen, nu med min flickvän. Tror ni att tjejer hade gillat denna serien?
Tror inte det,kvinnorna i serien exponeras på ett negativt sätt ,antingen är de strippor/prostituerade eller hunsade hemmafruar.
Citera
2013-06-07, 04:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ragingcow
Tror inte det,kvinnorna i serien exponeras på ett negativt sätt ,antingen är de strippor/prostituerade eller hunsade hemmafruar.

Jag laddar hem säsong 1 och tvingar hon igenom den och sen får vi se om det blir mer.

Kan ju skriva här sen hur det gick.
Citera
2013-06-07, 05:41
Medlem
Michael-ScarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ragingcow
Såg klart hela säsong sex nu tyckte att det var så jävla bra när bobby slog ner tony när de var ute vid sjön.

Tänkte också på

Senast redigerad av Michael-ScarN 2013-06-07 kl. 05:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in