2013-06-02, 23:39
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Jakthundar som är tränade på eftersök reagerar väl kanske inte på människoblod .?
Frågan gällde likhundar. De reagerar inte på blod, om det inte kommer från ett lik.
Citera
2013-06-02, 23:39
Medlem
DocWatsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Någon som har någon tanke på hur blodet hamnat i bagageutrymmet? Om vi spekulerar alltså. (Inte att vi behöver tro på att det gått till så).

a) GM har fraktat kroppen/delar av kroppen i någon typ av vattentät väska. Han var dock inte helt ren om händerna när han fraktade väskan till bagageutrymmet.

b) GM har lagt något plagg eller verktyg, som han använt vid mordet eller vid styckningen, i bagageutrymmet.

c) BO har kastat in ett karateplagg med lite blod på i bagaget, efter att ha blivit kickad av nån sparringpartner med en oklippt nagel.

välj och vraka.
Senast redigerad av DocWatson 2013-06-02 kl. 23:42.
Citera
2013-06-02, 23:49
Medlem
Äh. Saken är väl hyfsat klar.

Bara att avvakta rättegången och se hur TR bedömer detta. Han är väl ganska rökt, inledningsvis.
Citera
2013-06-02, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Någon som har någon tanke på hur blodet hamnat i bagageutrymmet? Om vi spekulerar alltså. (Inte att vi behöver tro på att det gått till så).

VB:s lemlästade och styckade kropp har transporterats i bilen.
Citera
2013-06-03, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DocWatson
Det är väl för fan ingen som har kunnat belägga att KJ har någon diagnos över huvud taget?

Det har pratats om det av och till i tråden, tror inte att det är taget ur luften. Många inlägg har gjorts om att KJ har diagnos.
Även det faktum att han har godman tyder på det.
Citera
2013-06-03, 00:01
Bannlyst
Citat:
Det är väl för fan ingen som har kunnat belägga att KJ har någon diagnos över huvud taget?

Jag tror att hon blivit knivad i duschen efter att hon kommit från sin motionsrunda till KJ. Kj har då rökt hasch och druckit starköl kanske sett någon rå skräckfilm med mycket mord och blod i. Hn flippar ur och sticker ner VB . Två första sticken skriker hon till på men tredje sticket tar direkt dödande i hjärtat. Resten av sticken utför han när hon ligger död på duschgolvet. Sedan duschar han av henne blodet. Lindar in henne i någon form av sopsäck(plast). Sedan får han hjälp av kanske sin farsa att fira ner henne från lägenheten . In i bagageluckan och där har det läckt lite bloddroppar. Iväg med henne till skogen och stycka upp henne och sedan dumpa delarna i gropen . Men på något sätt har de hört antingen någon/några komma eller helikopter eller något och då bestämt sig för att placera resten v delarna i ödehuset.
Citera
2013-06-03, 00:05
Medlem
EmmaKlaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Just sådana samtal är vanliga hos personer som sitter isolerade med fulla restriktioner.
Man tappar fokus och går in i ett tunnelseende. Vilket också försvårar försvarsadvokatens
jobb eftersom han arbetar med "skadat gods".
Man skall faktiskt komma ihåg att Sverige behandlar misstänkta gärningsmän
värre än dömda.

Målet blir här att knäcka en redan knäckt person antingen lyckas man eller så gör man det
inte. Han verkar inte erkänna självmant iallafall vad vi vet utan förnekar fortfarande
brott enligt sin försvarsadvokat.

Eller också var det advokaten som tog upp ämnen som han vet att KJ är intresserad av i ett försök att närma sig honom. Det är viktigt att de två har god kontakt med varandra.

Jag tror ingen inom rättsväsendet är ute efter att knäcka KJ, det är ingen framgångsrik metod.
Citera
2013-06-03, 00:22
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Säg att hon blödde en gång på hundra. Hundra gånger har VB fått skjuts hem. En gång har hon blött. Av det blir det en blodfläck som polisen hittar idag.

Påhittade siffror, men du förstår vad jag menar.

Jag förstår att det är påhittade siffror, men varför antar vi att hon fått skjuts hem från karaten av KJ flera gånger. Minns jag inte fel var det tre år sedan de var ihop, dessutom under en kortare tid.

Hur mycket de umgicks nu på slutet vet vi inget om, förmodligen inte så mycket, eftersom det inte ansågs självklart att hon var hos KJ. Hon gick i skolan i Luleå och kanske träffade KJ någon helg men det var väl på vardagarna hon tränade karate. Finns det belägg för att han skjutsade hem henne efter karateträningarna?
Citera
2013-06-03, 00:24
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Jag förstår att det är påhittade siffror, men varför antar vi att hon fått skjuts hem från karaten av KJ flera gånger. Minns jag inte fel var det tre år sedan de var ihop, dessutom under en kortare tid.

Hur mycket de umgicks nu på slutet vet vi inget om, förmodligen inte så mycket, eftersom det inte ansågs självklart att hon var hos KJ. Hon gick i skolan i Luleå och kanske träffade KJ någon helg men det var väl på vardagarna hon tränade karate. Finns det belägg för att han skjutsade hem henne efter karateträningarna?
Nej, det finns det inget belägg för. Det är ett antagande. Och visst kan en kvinna blöda och lämna blodfläckar i bagageluckan även vid andra tillfällen.
Citera
2013-06-03, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EmmaKlara
Eller också var det advokaten som tog upp ämnen som han vet att KJ är intresserad av i ett försök att närma sig honom. Det är viktigt att de två har god kontakt med varandra.

Jag tror ingen inom rättsväsendet är ute efter att knäcka KJ, det är ingen framgångsrik metod.
Tror advokaten försöker hitta en väg in hos KJ. Kan vara verkbar vid AS då de pratar special intresse. Vid psykisk sjukdom eller psykopati kan detta vara en svår nöt att knäcka. Att komma nära KJ, oavsett om han är skyldig eller inte. Det beror mkt på om KJ förstår vad som skett, i vilket psykiskt tillstånd han är ( det får den kortare utredningen avgöra). Vid antisocial personlighetsstörning, psykopati är det dock lätt för advokaten att bli manipulerad. Hur det än är har advokaten ett tufft jobb.
Citera
2013-06-03, 00:26
Moderator
OYs avatar
Citat:
En sak som jag inte blir klok på är fyndplatserna. Normalt sett brukar väl kroppsdelarna påträffas i väskor/sopsäckar eller också är de nedsänkta i vatten.

Att placera benen i ett hus och låta andra kroppsdelar bara ligga sådär tillsammans i en skog, inte ens nedgrävda(vad jag förstår)... Det är nåt väldigt mysko över alltihop.

Det förefaller otypiskt av den typiske GM att handskas med likdelarna på det här viset.

Jag tycker också att det är en märklig omständighet. Och just därför tror jag att huset kan vara mord och styckplats. Varför just där? Kanske fler GM, jag tror att det handlar om ett sexuellt övergrepp i grund och botten, och att det var planerat att hon skulle dö. Sexualsadism av värsta sort.
Citera
2013-06-03, 00:29
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag har kastat fram en tanke om att blodet kan ha kommit från ett klädesplagg eller en handduk efter en träning någon gång. Det finns naturligtvis många andra orsaker till att en kvinna kan slänga en blodig textilie i en bagagelucka.

Det är en sak om man kastar saker i sin egen bagagelucka, där låter jag till och med vissa grejer ligga kvar (inte använda kläder), men eftersom bilen inte var hennes vore det rimligare om hon hade stoppat ner kläderna i en sportbag och haft på golvet inne i bilen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in