2013-06-02, 16:59
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Det var två våldtäktsmän. Skulle han vara den ene? Den andre då?

M.H.O kanske
Citera
2013-06-02, 17:01
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Polare som kört Soft air gun uppdrag med vissa av dom.
Dom har spelat olika teorier som handlat om tex då man blir tillfångatagen/förhörd.

Vilka dom? Terra menar du då eller?
Citera
2013-06-02, 17:01
Medlem
Vet ni om KJ har nån vän som heter Ax*l (kort efternamn)?

En vän till mig som var vän med VB berättade att hon hade berättat att den där Ax*l hade tvinga henne att ha sex med honom!
Citera
2013-06-02, 17:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Sluta nu, det här iakttagelsen skedde vid KJs bostadshus den 4 maj och ingenting annat.

Iakttagelsen har skett men datumet är inte bekräftat.
Kuriren skriver så här om vittnet:
Citat:
Grannen kan inte svära på om det var den 4 maj då Vatchareeya Bangsuan försvann men han håller det för ganska troligt.

Citat:
Grannen erinrar sig också att han under samma dag som skriken sett den misstänkte mannen sitta i sin bil med en mörkhårig person. Man eller kvinna vet han inte. Han kommer även ihåg att den misstänkte den dagen bar på en påse från Systembolaget.

Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Nej, det framgår av Q:s inlägg, som även innehåller informationen om rocken.

Det är en "kvittrande pippi" som viskat den informationen.

Med plock och information lite här och där så kan meningar bli att se ut så här:

Citat:
H*n såg KJ komma i bil till bostaden denna eftermiddag tillsammans med en person som hade mörkt hår. KJ bar på en systempåse och hade lång svart rock på sig.

Var får du svart ifrån?
Det här vittnet känns inte som det kommer att ha så mycket med fallet att göra,
troligtvis finns det andra bevis mot GM.
Citera
2013-06-02, 17:04
Medlem
highfives avatar
Tillägg

Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
23 maj, enligt sammanfattningen.

En fågel viskade precis att begreppet Commander används synonymt med gruppbefäl i svenska armen. Det är alltså ett lågt rankat befäl i sammanhanget. Finns det någon som kan bekräfta det?

Sen är det ju lite USA inspirerat så då kan man nog titta på denna sida.

http://en.wikipedia.org/wiki/Commander_(United_States)#Commander_as_a_rank

Commander är ingen specifik gradbeteckning utan verkar vara en som är "ansvarig för något och har rätt att fatta beslut" . Mest frekvent inom US army verkar det vara mest vanligt hos löjtnanter, kaptener och majorer.
Senast redigerad av highfive 2013-06-02 kl. 17:08.
Citera
2013-06-02, 17:05
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ballobas
Vilka dom? Terra menar du då eller?

Vet ej exakt vilka personer han lirat med, inte KJ iaf.
kan höra efter med exakt vilka det var.

Detta var såklart ett antal år sedan, men att dom tränade på olika sorters
förhörs metoder och gisslan situationer. Tror jag inte har ändrats.
Senast redigerad av henkess 2013-06-02 kl. 17:08.
Citera
2013-06-02, 17:06
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ubse

En vän till mig som var vän med VB berättade att hon hade berättat att den där Ax*l hade tvinga henne att ha sex med honom!
Intressant. När skulle detta ha skett? Har du meddelat polisen? VB kan ju inte säga nåt om det och du och din kompis kanske är dom enda i livet, förutom våldssexaren, som känner till detta.
Citera
2013-06-02, 17:08
Medlem
DocWatsons avatar
En sak som jag inte blir klok på är fyndplatserna. Normalt sett brukar väl kroppsdelarna påträffas i väskor/sopsäckar eller också är de nedsänkta i vatten.

Att placera benen i ett hus och låta andra kroppsdelar bara ligga sådär tillsammans i en skog, inte ens nedgrävda(vad jag förstår)... Det är nåt väldigt mysko över alltihop.

Det förefaller otypiskt av den typiske GM att handskas med likdelarna på det här viset.
Citera
2013-06-02, 17:11
Medlem
Svammels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ubse

Ditt första inlägg på flashback. OM det är som du säger fattar jag inte varför du inte talat om det du VET för polisen. Känns som lite sensations trolleri faktiskt.
Citera
2013-06-02, 17:11
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DocWatson
En sak som jag inte blir klok på är fyndplatserna. Normalt sett brukar väl kroppsdelarna påträffas i väskor/sopsäckar eller också är de nedsänkta i vatten.

Att placera benen i ett hus och låta andra kroppsdelar bara ligga sådär tillsammans i en skog, inte ens nedgrävda(vad jag förstår)... Det är nåt väldigt mysko över alltihop.

Det förefaller otypiskt av den typiske GM att handskas med likdelarna på det här viset.

Han kanske hade sett GW´s inslag i veckans brott och där lärt sig att fingeravtryck och dna kunde finnas på tejprester som satt på sopsäckarna.
Citera
2013-06-02, 17:13
Medlem
Mouchinos avatar
Återigen, är det ingen som tycker att denna text ligger lite väl nära i likheter med mordet på VB. Dock är det skrivet 2011 me ändå.. reagerade över texten

"Jag vet vem mördaren är, Robin..." mumlade Johan för sig själv, fullt medveten om att ingen kunde höra honom med en så avslappnad ton. Han hade sett dessa metoder tidigare, men han stördes över hur slarvigt liket var styckat. Nästan som om han ville reta alla inblandade i utredningen. Johan kunde föreställa sig vad mördaren måste tänkt då han svingade yxan: "Dom kommer aldrig hitta mig, inte mig! Aldrig! Jag är för snabb, för slug, för klipsk! Jag har klarat mig hittils och jag tänker inte låta mig rädslas av en klåpare." Johan visste vem det var, han hade aldrig varit så säker i hela sin karriär. "Kom, Robin. Vi har en mördare att stoppa..."
Citera
2013-06-02, 17:14
Medlem
Minutvisarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Återigen, är det ingen som tycker att denna text ligger lite väl nära i likheter med mordet på VB. Dock är det skrivet 2011 me ändå.. reagerade över texten

"Jag vet vem mördaren är, Robin..." mumlade Johan för sig själv, fullt medveten om att ingen kunde höra honom med en så avslappnad ton. Han hade sett dessa metoder tidigare, men han stördes över hur slarvigt liket var styckat. Nästan som om han ville reta alla inblandade i utredningen. Johan kunde föreställa sig vad mördaren måste tänkt då han svingade yxan: "Dom kommer aldrig hitta mig, inte mig! Aldrig! Jag är för snabb, för slug, för klipsk! Jag har klarat mig hittils och jag tänker inte låta mig rädslas av en klåpare." Johan visste vem det var, han hade aldrig varit så säker i hela sin karriär. "Kom, Robin. Vi har en mördare att stoppa..."

Varifrån kommer texten? Länk?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in