2013-06-02, 23:17
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av africancoffee
Hur vanligt är det att misstänkta gärningsmän sluter sig och blir motstridiga under förhör med mindre skickliga förhörsledare?

I detta fall är det Luleå polisen som sköter förhören? Eller nån från rikskrim eller motsvarande?

Det är en del på tråden bl a om olika diagnoser. Så frågan kan vara befogad. Finns det andra faktorer som kan göra den MGM ointresserad att öppna sig för polisen? Hur samtalen går till t ex. Skickligheten hos förhörsledaren etc.

Läs på om styckmördare så klarnar det.
Citera
2013-06-02, 23:18
Medlem
Hade en liten blodfläck, som möjligtvis kan komma från t.ex näsblod eller mindre sår, verkligen räckt för häktning på sannolika skäl?
Känns ju som att pölen i fråga måste vara av betydande storlek?
Citera
2013-06-02, 23:18
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DocWatson
Källa på att blodet har med mordet att göra 99 av 100 ggr?
Blodet är påträffat i bagaget, behövs inget antagande för det.

Det har jag förstås ingen källa på. Men jag menar att saker och ting oftast inte är mer komplicerade än vad de tycks vara. Har ett styckmord ägt rum och blodspår påträffats i den misstänktes bil så har det med extremt hög sannolikhet med mordet att göra. Det vågar jag påstå utan att ha någon direkt källa till det.

Trist för tråden, men de flesta mord är så pass enkla och banala som de vid första anblick tycks vara.
Citera
2013-06-02, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Ja de har extremt svårt att ljuga, men friserar sanningen så det passar dem. Har stor erfarenhet av NEP och personer med AS. Och det stämmer med att hantera stress. Tycker att KJ borde krackelerat vid det här laget om han är skyldig, men det kan ju vara så att diagnosen inte stämmer, han är oskyldig eller har ngn tilläggs diagnos.

Arbetade en gång med en klient som levde i rollspelens värld och hade tappat uppfattning om verklighet och fantasi. Hade AS. Kom på att för att nå klienten så var jag tvungen att gå in i rollspelens välden och detta var ett effektivt sätt. Kanske är det samma med KJ, för att få honom att tal och förstå vad som hänt så måste man möta honom på hans arena.

Helt korrekt analys av personer med den problematiken. Det var ju det där med krackelyren....jag börjar bli skeptisk till att man har rätt gärningsman.
Citera
2013-06-02, 23:20
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av memmekingen
Hade en liten blodfläck, som troligtvis kan komma från t.ex näsblod eller mindre sår, verkligen räckt för häktning på sannolika skäl?
Känns ju som att pölen i fråga måste vara av betydande storlek?

En liten fläck, i kombination med tidigare misstankar och grunden för dessa, lär vara fullt tillräckligt för häktning på sannolika skäl ja.
Citera
2013-06-02, 23:20
Medlem
ME077s avatar
Hur stor är sannolikheten att blodet faktiskt inte påträffades just i bagageutrymmet? (Jo jag vet att "källor" sagt det till ab och nsd).
Kan det finnas någon anledning för någon ur polis/åklagare att medvetet sprida desinformation?
Jag tror själv inte att det kan vara fallet här, men det skulle ju ändå kunna vara så.

Sen är jag orolig att vi inte kommer få mer information ur utredningen, på ett bra tag. Detta försvårar givetvis vårt "arbete" här på flashback.

 "Vi talar inte om var blodet är hittat, annat än att det handlar om ett ställe. Utredningen är långt ifrån klar, vi vet inte om fler personer är inblandade. Så lite som möjligt får komma ut i tidningarna. Vi måste kunna konstatera vad alla inblandade har vetat sedan tidigare, säger Anna Bergström, kammaråklagare." (NSD)
Citera
2013-06-02, 23:29
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Reagerar likhundar bara på människolik eller markerar de också djurlik?

De kan markera för lite vad som helst. Hundarna är inte ofelbara.
Citera
2013-06-02, 23:30
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Ingen aning. Någon av skäggets polare kanske KJ vem vet.
Att skägget bor ca 300m från våldtäkten kan ju såklart vara en slump också.
Men vet att det skämtades och även allvar om att just skäggisen kunde vara inblandad.

Henkess, du har försvarat MB och varit emot alla slags spekulationer i tråden. Nu ger du dig på spekulationer själv mot "skägget" eller "frälsarn". Kan du förklara hur din syn på det där med att förstöra folks liv har ändrats?
Senast redigerad av Cinnabar 2013-06-02 kl. 23:34.
Citera
2013-06-02, 23:34
Medlem
DocWatsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sauron1
Helt korrekt analys av personer med den problematiken. Det var ju det där med krackelyren....jag börjar bli skeptisk till att man har rätt gärningsman.

Det är väl för fan ingen som har kunnat belägga att KJ har någon diagnos över huvud taget?
Citera
2013-06-02, 23:35
Medlem
ME077s avatar
Någon som har någon tanke på hur blodet hamnat i bagageutrymmet? Om vi spekulerar alltså. (Inte att vi behöver tro på att det gått till så).
Citera
2013-06-02, 23:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
De kan markera för lite vad som helst. Hundarna är inte ofelbara.

Jakthundar som är tränade på eftersök reagerar väl kanske inte på människoblod .?
Citera
2013-06-02, 23:37
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Någon som har någon tanke på hur blodet hamnat i bagageutrymmet? Om vi spekulerar alltså. (Inte att vi behöver tro på att det gått till så).
Jag har kastat fram en tanke om att blodet kan ha kommit från ett klädesplagg eller en handduk efter en träning någon gång. Det finns naturligtvis många andra orsaker till att en kvinna kan slänga en blodig textilie i en bagagelucka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in