2013-06-02, 15:31
Medlem
AlfLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag tycker att vittnesmålet om att det synts en bil med två personer i vid stugan är intressant, är det något som media förmedlat eller en trådsanning?

Om det stämmer så kan man ju ana att det är mer än KJ inblandad. Vet inte om det nämndes att det var två män eller två personer?

Jag har också haft något i skallen om bil o män och att kvinna med hundar sett något. Äntligen hittade jag denna.

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=7668023

Jag är kanske tvåa på detta då jag ligger 40 sidor back just nu.
Citera
2013-06-02, 15:33
Medlem
MegaLomanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Kom ihåg att polisen missade två liter blod i Marina-fallet i en säng. Så man skall inte hoppas på att polisen i boden hittat något om Kj spolat ner allt blod i avloppet.

Det är lätt gjort att sitta här bakom datorn och fundera ut planer och motiv för den ena eller andra åtgärden som mördaren vidtagit.

Den nu misstänkte framstår verkligen inte som särskilt skarpsinnig och planerande. Om något av det han gjort, lurat polisen och verkat smart, talar det snarast för att det inte är han.
Skulle kunna tänka mig att han ute i skogen haft ihjäl sitt BO, men först när hon nu ligger där död på marken börjar han försöka tänka ut vad nästa steg skall vara. Styckning av liket, har han hört om och börjar på med det, men det blir inte så bra. Han hittar ett gammalt skyttevärn eller skitgrop och slänger ner henne där. När han lagt på några stenar, hittar han benen och händerna, som han glömde att han började med att karva bort. "Vad skall jag göra nu då?" Hans disiga intellekt ger ingen ledning. Han slänger in benen genom det öppna fönstret i stugan och händerna någon annanstans i närheten.
Och så vidare.. Han är i vanliga fall inte särskilt strukturerad. Nu tillkommer brådska och rädsla för följderna (jag säger inte ånger).

Ja inte ens i EM-fallet i Örebro där GM var en klipsk och naturvetenskapligt utbildad person, som uppenbarligen planerade sitt dåd från början genom att skaffa sopsäckar och Klorin, lyckades det ju särskilt bra. Han fumlade till det och åkte dit.

Den förhärdade boven FS i Spekeröd klarade sig genom en sinkadus i form av Kling och Klang och deras svampplockarkollegor. Nåja, han styckade inte heller.

Slöddermordet i Bollnäs var väl ungefär jämförbart i kompetens med KJ. Där hade man för övrigt exempel på släktingar, som hjälpte till med att dölja spår, vilket efterlystes förut i denna tråd. Syrran till en av förövarna skurade sig halvt fördärvad i det där badrummet, men det hjälpte inte.

Sammanfattningsvis: Om det är KJ så har han gått tafatt och bakvänt till väga så att med lite proffsig och energisk spaning så skall det gå att avslöja honom. Är det inte genomgående taffligt och dumt gjort, så är det inte han som är skyldig.
Citera
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lozarenta
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=4870201999998&set=pb.1445803303.-2207520000.1370177173.&type=3&theater

Någon som lagt märke till denna bild? Benen.. Stod inte VB´s ben upp i stugan?

Upplagd dessutom bara dagarna efter försvinnandet/mordet ska ha skett.

Dumskalle eller mördare? Olyckligt sammanträffande eller råka berätta något omedvetet?
Det är 50-50 på det om man väljer en sådan bildpublicering och låter den vara kvar. Ja, hans namn har kommit upp flera gånger i tråden. R*bin L*if *kesson.

Några klubbar:
Mysteriet på Greveholm
Left 4 dead
Roleplaying
Psychology
IcaJerry
Citera
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Var inte så säker på det. Blod duschas bort väldigt lätt. Jag blödde friskt i duschen en gång och det fanns inga spår efter blod efteråt . Det rinner ju med vattnet i avloppet.

Inte som du kunde se, nej. Hade sedan SKL fått analysera prover från din dusch hade säkerligen utslaget varit ett annat.
Citera
2013-06-02, 15:36
Medlem
Mouchinos avatar
Polisen borde ta ett snack med F**ls**rens polare M*g**s H**t O**fs*on också. Han var väl den som babblade om en spade KJ ska ha lånat.
Citera
2013-06-02, 15:37
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Så du tror att blod är som en gegga som fastnar i ett vattenlås? Det är det inte det är en lättrinnig vätska precis som vatten. Och utspätt med vatten rinner det ju med ännu lättare givetvis. Hur i helvete skall de hitta blod i ett vattenlås då?

Du borde ta reda på vad blod består av..under mycket stark förstoring.
Citera
2013-06-02, 15:39
Medlem
DocWatsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ophiaghushannah
Det är du som lägger in värderingen att det skulle vara från "herren själv".
För mig räcker det med att Jan Olsson påpekar att av 22 svenska styckmord så har de flesta begåtts av, en för BO närstående/bekant person. Ska man behöva ha alla världens styckmord som underlag för att kunna visa vartåt statistiken pekar? Det blir nog en mera missvisande statistik i så fall, beaktatat befolkningstäthet, kulturpräglade betingelser, militärt och politiskt oroliga regioner m.m.

Jag tror nog att 22 svenska styckmord räcker väl som underlag för att kunna uttala sig om var man oftast finner den skyldige.

22? Skitunderlag. Vad med majoriteten styckmord som han uppenbarligen då utelämnat? För det är fler än så i Sverige.

Kan köpa att så är fallet, men då utgår jag ifrån statistik som tar in "vanliga" mord på kvinnor.
Citera
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Hoppla! Det där citatet kommer väl från "skäggets" Facebook, om jag inte minns helt fel?

aa och även detta, visserligen inlagt 19 dec 2011 men skrämmande nära vissa likheter kring mordet på VB

"Jag vet vem mördaren är, Robin..." mumlade Johan för sig själv, fullt medveten om att ingen kunde höra honom med en så avslappnad ton. Han hade sett dessa metoder tidigare, men han stördes över hur slarvigt liket var styckat. Nästan som om han ville reta alla inblandade i utredningen. Johan kunde föreställa sig vad mördaren måste tänkt då han svingade yxan: "Dom kommer aldrig hitta mig, inte mig! Aldrig! Jag är för snabb, för slug, för klipsk! Jag har klarat mig hittils och jag tänker inte låta mig rädslas av en klåpare." Johan visste vem det var, han hade aldrig varit så säker i hela sin karriär. "Kom, Robin. Vi har en mördare att stoppa..."
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlfLover
Jag har också haft något i skallen om bil o män och att kvinna med hundar sett något. Äntligen hittade jag denna.

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=7668023

Jag är kanske tvåa på detta då jag ligger 40 sidor back just nu.

Den femtonde har EL sett bilen med två personer i. Om detta har med VB att göra är det märkligt. Hamnade VB kroppsdelar på fyndplatserna så långt efter försvinnandet eller har man återvänt för att stycka klart? Eller, har gärningsmän följt tråden och ansett området som perfekt för att rikta misstankarna mot KJ?
Citera
2013-06-02, 15:40
Medlem
Det är väl heller inget som säger att polisen inte hittat spår av blod i dusch/vattenlås, läckan kanske gav missinfo till AB eller inte berättade allt
Citera
2013-06-02, 15:41
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minutvisaren
Flera har skrivit om den långa rocken som ett vittne säger sig ha sett KJ bära:

Spoiler:

Vad jag förstår av ursprungsinlägget som Quarrel skrev, så har vittnet beskrivit en lång rock, men där stod det inget om färgen:

Nu vet inte jag vilka färger som är vanliga för långa rockar. Svart såklart. Men det kan väl finnas fler lång-rocks-looker? - undrar *ingen lång-rocks-expert*

En annan sak: någon har sagt att den ena personen skulle ha mörkt hår, men var står det? Jag utesluter såklart inte att Quarrel eller någon annan har fyllt på mer mer detaljer, men jag har inte lyckats hitta något inlägg som beskriver hårfärgerna på dom två som ska ha klivit ur bilen och gått mot porten. Är det någon som har koll på i vilket inlägg det har stått om hårfärgen?

Mörkt hår kommer från grannens uttalande i media.

Citat:
Grannen erinrar sig också att han under samma dag som skriken sett den misstänkte mannen sitta i sin bil med en mörkhårig person. Man eller kvinna vet han inte. Han kommer även ihåg att den misstänkte den dagen bar på en påse från Systembolaget.

http://www.kuriren.nu/boden/default.aspx?articleid=6846305
Citera
2013-06-02, 15:41
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Hoppla! Det där citatet kommer väl från "skäggets" Facebook, om jag inte minns helt fel?

Är det så han kallas?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in