Citat:
Ursprungligen postat av
GeneralTutte
Kom ihåg att polisen missade två liter blod i Marina-fallet i en säng. Så man skall inte hoppas på att polisen i boden hittat något om Kj spolat ner allt blod i avloppet.

Det är lätt gjort att sitta här bakom datorn och fundera ut planer och motiv för den ena eller andra åtgärden som mördaren vidtagit.
Den nu misstänkte framstår verkligen inte som särskilt skarpsinnig och planerande. Om något av det han gjort, lurat polisen och verkat smart, talar det snarast för att det inte är han.
Skulle kunna tänka mig att han ute i skogen haft ihjäl sitt BO, men först när hon nu ligger där död på marken börjar han försöka tänka ut vad nästa steg skall vara. Styckning av liket, har han hört om och börjar på med det, men det blir inte så bra. Han hittar ett gammalt skyttevärn eller skitgrop och slänger ner henne där. När han lagt på några stenar, hittar han benen och händerna, som han glömde att han började med att karva bort. "Vad skall jag göra nu då?" Hans disiga intellekt ger ingen ledning. Han slänger in benen genom det öppna fönstret i stugan och händerna någon annanstans i närheten.
Och så vidare.. Han är i vanliga fall inte särskilt strukturerad. Nu tillkommer brådska och rädsla för följderna (jag säger inte ånger).
Ja inte ens i EM-fallet i Örebro där GM var en klipsk och naturvetenskapligt utbildad person, som uppenbarligen planerade sitt dåd från början genom att skaffa sopsäckar och Klorin, lyckades det ju särskilt bra. Han fumlade till det och åkte dit.
Den förhärdade boven FS i Spekeröd klarade sig genom en sinkadus i form av Kling och Klang och deras svampplockarkollegor. Nåja, han styckade inte heller.
Slöddermordet i Bollnäs var väl ungefär jämförbart i kompetens med KJ. Där hade man för övrigt exempel på släktingar, som hjälpte till med att dölja spår, vilket efterlystes förut i denna tråd. Syrran till en av förövarna skurade sig halvt fördärvad i det där badrummet, men det hjälpte inte.
Sammanfattningsvis: Om det är KJ så har han gått tafatt och bakvänt till väga så att med lite proffsig och energisk spaning så skall det gå att avslöja honom. Är det inte genomgående taffligt och dumt gjort, så är det inte han som är skyldig.