2013-06-02, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DocWatson
Källa på att en kvinna haft kallingarna på sig?
Hittar inte länken men fanns att läsa i NSD/NK Någon form av kvinnligt sekret, ej blod, sas det men har oxå för mig att det avfärdades av polisen som ointressant men kan ju vara dimridåer
Citera
2013-06-02, 15:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av spanaren007
Nää det gör det inte, viss mängd blod finns ju kvar i organen och musklerna.
Detta gör ju en transport mycket svår eftersom kroppen inte blir helt tom på blod och då "läcker".

Ja man har ju funnit blodfläckar lite överallt. Allt har inte åklagaren gått ut med.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrsbabykills
NSD hade pratat med grabbarna som hittade påsen med kallingarna o en av grabbarna sa att man tydligen bara med blotta ögat kunde se att det var en kvinna som haft på sig dom.
orkar inte söka upp artikeln dock men den finns säkert längre bak i tråden

Hur kan man se det? Torkat blod/mens kan se ut som, japp, just precis, bromsspår i kalsongerna. Jag tror att KJ inte bytt kalsonger på några dagar, det är min förklaring, alternativt kom det ett par pluttar när han hade dödat VB.
Citera
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Säker på att det var KJ som bar en Svart lång rock? Här är ett inlägg som skulle kunna tyda på att åtminstonde finns en till som äger just en:

Om någon hittar en svulten man i svart rock hudandes på en parkering, med ett 3DS i hand, så är det nog jag.

Man kan inte misstänka alla i svart rock. Kanske KJ köpte rocken enbart för att
använda den 1 gång. Men tror inte han hade planerat mordet.
Han var en tickande bomb helt enkelt.
Citera
2013-06-02, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Att en kvinna har haft dem på sig är upphittarens slutsats, knappast faktum.
Alltså menar de att kalsongerna hade spår av mensblod eller mensliknande flytningar?
Killar kan ju ha sekret också.
Citera
2013-06-02, 15:26
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Säker på att det var KJ som bar en Svart lång rock? Här är ett inlägg som skulle kunna tyda på att åtminstonde finns en till som äger just en:

Om någon hittar en svulten man i svart rock hudandes på en parkering, med ett 3DS i hand, så är det nog jag.

Hoppla! Det där citatet kommer väl från "skäggets" Facebook, om jag inte minns helt fel?
Citera
2013-06-02, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DocWatson
När ni hänvisar till statistik när det gäller svenska styckmord så är det väl så att vi bara har kring 50 stycken? Hur tillförlitlig är egentligen statistik från en sån liten databas? Jag tycker det låter som att det finns för lite data för att ha på fötterna när man hänvisar till statistiken som om den vore Herren själv.

Det är du som lägger in värderingen att det skulle vara från "herren själv".
För mig räcker det med att Jan Olsson påpekar att av 22 svenska styckmord så har de flesta begåtts av, en för BO närstående/bekant person. Ska man behöva ha alla världens styckmord som underlag för att kunna visa vartåt statistiken pekar? Det blir nog en mera missvisande statistik i så fall, beaktatat befolkningstäthet, kulturpräglade betingelser, militärt och politiskt oroliga regioner m.m.

Jag tror nog att 22 svenska styckmord räcker väl som underlag för att kunna uttala sig om var man oftast finner den skyldige.
Citera
2013-06-02, 15:28
Medlem
sleipner8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spanaren007
Nää det gör det inte, viss mängd blod finns ju kvar i organen och musklerna.
Detta gör ju en transport mycket svår eftersom kroppen inte blir helt tom på blod och då "läcker".
Lika så mag,tarm och innehåll från urinblåsan rinner ut med så det är otroligt kladdigt när någon avlider och man börjar flytta en död kropp.
Citera
2013-06-02, 15:29
Medlem
Minutvisarens avatar
Flera har skrivit om den långa rocken som ett vittne säger sig ha sett KJ bära:

Vad jag förstår av ursprungsinlägget som Quarrel skrev, så har vittnet beskrivit en lång rock, men där stod det inget om färgen:
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Pippin har återkommit.
Citat:
Den dag/eftermiddag som kj och ? (vb) kom till adressen 4c så hade kj på sig lång rock och bar på systempåse. De var 2 st som gick ur bilen och till porten. Samma kväll så kom de skrik jag skrev till dig om tidigare.
Bilen som han kör har inte kommit tillbaka till parkeringen och jag har fortfarande inte sett den vid polishuset. Däremot så lämnade en av patrullerna sin polisbil och hoppade in i efterföljande civilbil när kj åkte iväg. Möjligen så har de poliserna kört Kj;s bil till tekniska.
Det som stod på kuriren att det var folk där "just nu" var när jag var där 1500, dvs när jag sen skrev till dig.

Nu vet inte jag vilka färger som är vanliga för långa rockar. Svart såklart. Men det kan väl finnas fler lång-rocks-looker? - undrar *ingen lång-rocks-expert*

En annan sak: någon har sagt att den ena personen skulle ha mörkt hår, men var står det? Jag utesluter såklart inte att Quarrel eller någon annan har fyllt på mer mer detaljer, men jag har inte lyckats hitta något inlägg som beskriver hårfärgerna på dom två som ska ha klivit ur bilen och gått mot porten. Är det någon som har koll på i vilket inlägg det har stått om hårfärgen?
Citera
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrsbabykills
tänkt den tanken jag också, om inte annat.. brukar man inte duscha efter man motionerat?????

Enligt VB:s mamma delade VB ut reklamblad den dagen. Det kan vara det som VB menade med att motionera. Trappa upp och trappa ner.
Citera
Medlem
Jeremiahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Var inte så säker på det. Blod duschas bort väldigt lätt. Jag blödde friskt i duschen en gång och det fanns inga spår efter blod efteråt . Det rinner ju med vattnet i avloppet.

Även om blodet inte syns finns spår kvar. Finns otal med exempel där GM har tvättat med rengöringsmedel och områden trots det lysts upp med "luminol" eller liknande.
Citera
2013-06-02, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Så du tror att blod är som en gegga som fastnar i ett vattenlås? Det är det inte det är en lättrinnig vätska precis som vatten. Och utspätt med vatten rinner det ju med ännu lättare givetvis. Hur i helvete skall de hitta blod i ett vattenlås då?
Blod eller annan vävnad. Blod har en benägenhet att koagulera. Jag antar att det går att fånga upp allt möjligt som sköljts ut. Om det sen är analyserbart ner till en viss individ låter jag vara osagt. Det är ju inte onaturligt med blodförekomst i vask och avlopp, men suspekt blir det om det finns ett blodspår som indikerar våld och dessutom går att härleda genetiskt till BO...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in