Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Om KJ är gärningmannen som de flesta vill påstå, vad fanns det för orsak att placera ut kroppsdelarna i närheten av hans bostad och även sprida ut dem, det måste ha varit ett säkert sätt att bli misstänkt för styckmordet ?
Om VB blev mördad utanför någonstans fanns det väl ingen orsak att stycka kroppen och föra kroppsdelar till platsen där de hittades, det måste ses som att gärningsmannen tog mycket stora risker att bli upptäckt.
I så fall borde gärningsmannen ha gömt kroppsdelarna på brottsplatsen exempelvis grävt ned dem.
Eftersom brottsplatsen fanns inte i bostaden eller bilen och polisen har säkert gjort ett enormt sök för att hitta brottsplatsen, utan resultat, borde det finnas alternativ.
Jag anser att brottsplatsen fanns i en bostad på annat ställe, styckningen,som är gjord kan anses som transportstyckning.
Blodfläcken som hittats säger inte så mycket, naturligtvis beror det på hur stor den är, men eftersom de haft något förhållande, kan det finnnas förklaring till den.
En helt annan sak om den misstänkte aldrig känt den mördade tidigare.
Jag anser det finns saker som inte stämmer in att den misstänkte är mördaren.
Några saker talar faktiskt emot att KJ är gm. Två saker direkt; motiv och antal hugg som tyder på ett hat, stort hat. KJ må kanske vara sjuk eller ha någon diagnos, men han verkar ju allt annat än hata VB.
Det kan naturligtvis uppstå en situation där KJ blir så arg så han oplanerat mördar henne, men det finns andra saker som talar emot det.
Jag tror som du att att styckningen sker antagligen på grund av att gm är en kvinna eller en svag/inte stark man (såsom KJ verkar vara) med det enda skälet att dölja liket/platsen för mordet och att gm inte orkar förflytta liket i sin helhet. Vilket då också leder till teorin om endast en gm. Man vill inte att liket ska hittas men blev antagligen störd då man skulle gräva ned delarna.
Tippar på att kläder, mordvapen och så vidare ligger sänkt i en närliggande sjö. Att elda mitt i skogen väcker för mycket uppmärksamhet. Polisen bör omedelbart sätta in dykare innan bevisen förvinner.
Vidare hoppas kag att man har full teknisk spaning på alla runt om med hyfsade och tänkbara motiv. Samt att man verkligen kollar VBs facebook, loggen för inloggningar, där man ser ipnummer och operatör. Titta även för guds skull i alla mobiloperatörers loggar efter tvillingtelefoner med VBs, det vill säga telefoner som följt VBs från mast till mast. Pust, tror dock inte polisen i boden eller luleå har de resrserna... Inte när man låter mamman surfa fritt på vbs dator/abbonnemang.