2013-05-27, 23:32
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Njulen
Han har haft hunden, det var inte någon släktnings eller föräldrars hund, utan hans egen..
Välkommen till Flashback!

Har den gått bort? Hur gick det till? När hände det?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Läste du min fråga?

Jo jag har sett hela huset,
du nu vart jag osäker, ja jag tyckte mig se järnplatta i golvet där kaminen stått men ingen kamin. Inte heller nå spår från att någon eldat i huset.

Och nej det är säkert 3 meter från fönstret till där vart delarna var/ stod.
Citera
Medlem
Bish0pTh3Pimps avatar
Enligt det lilla jag har läst i tråden idag verkar det som att den gula byggnaden, där delar av Vatchareya hittades, är öppen för allmänheten igen, dem som vill forcera lås och annat vill säga om byggnaden är låst. Jag undrar hur lång tid det tar innan filurer som ägnar sig åt ockult verksamhet uppe i norr börjar använda den byggnaden till att tända svarta ljus i och rita pentagram på golvet. Den lär ju vara intressant för dessa filurer med tanke på vad som har funnits, och kanske hänt, där inne.
Citera
2013-05-27, 23:33
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
http://www.ladda-upp.se/bilder/jcazxejsjizgp/
Den bilden du menar eller?

Finns det fler bilder?
Citera
2013-05-27, 23:33
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Tilläggas bör också att om din bedömning betr. att benen stod upp, lutade mot väggen, (en ensam) gm bör ha tagit sig in genom det smala fönstret genom att först kasta in benen; sedan arrangerat dem, men om benen låg ned kan gm bara ha skjutsat in dem genom fönstret.

Sedan kan man förstås också tänka sig att gm bytt ut rampen (den ena fönsterluckan) mot något mer stegvänligt, t ex ett par lådor han haft i bilen el. likn. - för att sedan sätta tillbaka rampen.

Nå, varför gjordes ingen besiktning av hela huset? - Saknades ficklampsbatterier?

Ja det är möjligt att gärningsmannen skjutsat in benen. Lådor känns inte troligt, han hade ju kroppsdelarna att kånka på.

Vem GM än är, så måste han iaf varit där tidigare.
Citera
2013-05-27, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Hade jag varit i MB:s kläder hade jag bett AN dra åt helvete. Bett henne ta sitt pick ock pack och dra åt helvete. Hade aldrig kunnat bo med en sådan människa och sedan uttittad på stan

Jadu, vem säger inte att deras relation är jävligt ansträngd nu ?
övertygad om att det inte sipprar små hjärtan i luften när dom pratar med varandra
Citera
2013-05-27, 23:36
Medlem
bubbalees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
Ja det är möjligt att gärningsmannen skjutsat in benen. Lådor känns inte troligt, han hade ju kroppsdelarna att kånka på.

Vem GM än är, så måste han iaf varit där tidigare.
men det är ju rätt klantigt att glömma rampen! det var ju trots allt den som gjorde det möjligt för MPS att hitta benen? Fast det är väl kanske lite svårt att tänka på allt i en sån situation!
Citera
2013-05-27, 23:37
Medlem
kattnattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bubbalee
men det är ju rätt klantigt att glömma rampen! det var ju trots allt den som gjorde det möjligt för MPS att hitta benen? Fast det är väl kanske lite svårt att tänka på allt i en sån situation!

Fast "rampen" finns ju med på bilder som togs långt innan mordet på VB...
Citera
2013-05-27, 23:39
Medlem
bubbalees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattnatten
Fast "rampen" finns ju med på bilder som togs långt innan mordet på VB...
jo det vet jag ju! den luckan har tydligen varit lös sedan långt innan. men varför inte hänga dit den lite snyggt och oskylldigt
Citera
2013-05-27, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kattnatten
Men graderingen var väl på karateklubben i Luleå? MB håller ju till i Boden?

Edit: Skrev fel initialer först. MB ska det vara, inget annat. (Och jag fattar fortfarande inte varför han skulle vara på en annan karateklubbs gradering?)

Han är sensi (ledare) i Boden, även Luleå och om jag inte missminns mig även Kalix var även samlade.

Är alltid så vid graderingar, alla klubbar från olika orter samlas. Bra för de olika sensi att
främja samarbeten mellan klubbarna och kvalitetssäkra kraven på eleverna vid graderingarna
(flera olika åsikter)
Citera
2013-05-27, 23:40
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Finns det fler bilder?

https://www.flashback.org/sp43639983
Citera
2013-05-27, 23:40
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
Varför skulle det ha nån betydelse för att en av de som deltog på Airsoft-eventet vill ha tillbaka den spade han lånade ut till KJ 11/5??

Det var de olika tidpunkterna jag undrade över. Men jag fick ihop det själv till sist: "Ledaren" frågade givetvis efter spaden vid två olika tillfällen. Den andra förfrågan skedde strax innan gripandet av KJ, när han befann sig i sommarstugan. KJ hade sagt till "Ledaren" att han befann sig just i sommarstugan. Var det en slump? Fast polisen kan ju förstås ha haft span på KJ, men det tog ändå drygt en timma efter åklagarens beslut innan han greps. (Konspirationsteorierna i den här tråden smittar. Brukar sällan hänge mig åt sådana.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in