2013-06-01, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Vet ngn om likhundar har markerat i bilen?
När den lilla engelska tjejen som blev bortrövad i Portugal undersöktes familjens bil och hundar markerade lik. Tror ni samma kommer att ske i detta fall?

Likhund markerade på släp tillhörande TA i Car*line-fallet men det gick inte att hitta DNA från offret, kanske väder och vind hade påverkat för mycket på släpets lastyta.

Dock tror jag att chanserna är betydligt större i ett stängt utrymme som skuffen och kupen är.
Citera
2013-06-01, 21:09
Medlem
succubusans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Jag kan tänka mig att KJ mördar och styckar henne och sedan i förtvivlan ringer ngn familjemedlem som får komma och hjälpa till att städa upp och lugna KJ. Detta är vanligt då man har barn med NEP, att föräldrarna får komma till hjälp för allt möjligt. Kanske såg de ingen utväg än att hjälpa till och flytta på kroppen eftersom hon redan var styckad.

Det andra scenariot är att KJ kontaktar ngn kompis efter han mördat VB, ensam, och att de tillsammans styckar kroppen och gör sig av med den

Det tredje scenariot är att två kompisar kidnappat och torterat henne som en sjuk lek eller spel. Sedan styckat och gömt henne.

Vad tror du?

Det som är konstigt är att benen var i ödehuset och kroppen dåligt övergrävd/gömd 150 m därifrån?Känns väldigt slarvigt oavsett om KJ själv gjort det men också om någon eller några ska ha hjälpt honom med det.

Det skulle vara oerhört intresant att få veta vad benen har för betydelse..Varför ställa dom i huset och sen lägga kroppen någon annanstans. Blev han avbruten av någon (ljud eller nått) så han inte kunde göra klart vad han tänkt i huset.

Känns som benen och ödehuset är viktiga här.. i alla fall för mördaren.

(om han inte tänkt lämna hela kroppen i huset och som sagt blev störd och lämnde resten av kroppen någon annanstans)
Citera
2013-06-01, 21:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Varför ska ni krångla till allt så förbannat mycket.
ritual mord hit och dit. Killen var en tickande bomb enligt många i boden.
Han har gått hos psykologer. KJ följde antagligen med ut på löparrundan, finns inget
vittne som kan bevisa motsatsen? Vittnet drog väl tillbaka anmälan om det.
Killen har ju gått runt med vapen på sig förr,
förföljelsemani kanske. Även hittat vapen i skåp förut. Så gissningen är att
konflikt uppstod ute på löparrundan, och han gick överstyr tog upp vapnet och högg.
Sedan gömde kroppen tillfälligt, gick hem hämtade bilen+verktyg för att frakta kroppen.
Eftersom han känner till terrängen väl, visste han om boden.
Så lämnade han av henne i boden, fick ytterligare panik och styckade kroppen i boden.
Påbörjade att gömma delarna i skogen. Men fick avbryta pga av någon anledning
så vissa delar vart kvar i boden.

helt rätt hen!!! var i helvete var föräldrarna och dom två bröderna när denna rikstok gick längre och
längre in i en depression, som han tydligen inte ens själv hade vett att självmedicinera mot... har ingen stans i denna jättelika tråd hört någonstans att han hans närstående försökt SÖKA hjälp för han och kalibrerar in rätt medikament som kunde fått han att fungera helt okay... är det så att hans familj har förnekat hans tillstånd? levt i förnekelse?, när en hel stad sett hur illa det e.g är?
Citera
2013-06-01, 21:12
Medlem
PowerOfThinkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sleipner8
Precis min tanke! Är de på det viset att han har AS har många av dem (inte alla) svårt för tolka andra människor!
Jag är helt övertygad om att de är en kombo av besatthet medicinering och hans evt diagnos!

Kanske om han medicinerar, inte tagit sin dos riktigt. Ingen aning om folk med AS måste sköta exakt sin dos av medicin, om ja, kan det haft inverkan. Och om han nu ofta misstolkar andra, kan det bli stora missförstånd.
Citera
2013-06-01, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av succubusan
Det som är konstigt är att benen var i ödehuset och kroppen dåligt övergrävd/gömd 150 m därifrån?Känns väldigt slarvigt oavsett om KJ själv gjort det men också om någon eller några ska ha hjälpt honom med det.

Det skulle vara oerhört intresant att få veta vad benen har för betydelse..Varför ställa dom i huset och sen lägga kroppen någon annanstans. Blev han avbruten av någon (ljud eller nått) så han inte kunde göra klart vad han tänkt i huset.

Känns som benen och ödehuset är viktiga här.. i alla fall för mördaren.

(om han inte tänkt lämna hela kroppen i huset och som sagt blev störd och lämnde resten av kroppen någon annanstans)
Håller med...undrar vilka vanföreställningar KJ hade :/
Citera
2013-06-01, 21:16
Medlem
Det var ett tag sedan något berörde mig så mycket som VB fallet.

Mest av allt hoppas jag att vad som nu ändå hände, vem/vilka som nu ändå är inblandade, att det kom plötsligt för VB och att hon inte behövde lida länge!

Det spelar ingen roll, annat än för att finna den/de skyldiga, hur VB var och levde! Det som har hänt kan inte förlåtas.

Däremot är det fullt möjligt att det som har hänt aldrig borde ha varit möjligt om den skyldige är sjuk, och att det är omvärldens (i en vid mening) fel att det kunde ske.

Vila i frid VB!
Citera
2013-06-01, 21:17
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pikespeak11
helt rätt hen!!! var i helvete var föräldrarna och dom två bröderna när denna rikstok gick längre och
längre in i en depression, som han tydligen inte ens själv hade vett att självmedicinera mot... har ingen stans i denna jättelika tråd hört någonstans att han hans närstående försökt SÖKA hjälp för han och kalibrerar in rätt medikament som kunde fått han att fungera helt okay... är det så att hans familj har förnekat hans tillstånd? levt i förnekelse?, när en hel stad sett hur illa det e.g är?

Vet du att han var deprimerad? Vet du att han inte självmedicinerade? Vet du att hans närstående inte sökt hjälp för honom? Vet du att det finns medikament som skulle få honom att fungera okej? Eller är det bara gissningar alltihop?
Citera
2013-06-01, 21:17
Medlem
henkesss avatar
Citat:

Hade jag gissat så tror jag föräldrarna gett upp hoppet om han.
Kanske han har föräldrar som har problem med spriten/alkohol, men det tänker
jag inte spekulera i. Eller så orkade dom bara inte.
Inte hört några rykten om att det ska vara så heller.
Citera
2013-06-01, 21:19
Medlem
Reimers avatar
Citat:

Men sluta för i helvete att skuldbelägga hans anhöriga, tror du inte att de har gjort vad de kunnat redan?

Tror du att KJ meddelade dem att i morgon ska jag gå bananas och mörda mitt ex?
Citera
2013-06-01, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Det är väl svårare att ta sig tid att rengöra bagageluckan i föräldrabilen (som det väl var) Ponera att han hade lånat bilen, han kan väl inte hålla på och rengöra den hur mycket som helst utan att grannar etc reagerar och undrar varför han städar bilen så minutiöst, däremot hade han flera dagar på sig att skrubba sin bostad och den bodde han ju ensam i. Ett bagageutrymme är säkert också meckigt att rengöra ifrån blod, mycket skrymslen och ojämna ytor i en bil känns det som.

Jag lutar åt att han troligen huggit ihjäl henne när hon låg ned, borde finnas blodstänk på hans tapeter om han högg henne stående i sin bostad om han inte rent av högg ihjäl henne i badrummet som han bara spolade av.
Jamen man kan undvika att det kommer blod i bagaget. Genom att lägga massa pressening eller liknande.
Citera
2013-06-01, 21:21
Medlem
Citat:

Ja den rundan lär komma, hur kunde det bli såhär etc. Då det faller en dom i framtiden i någon riktning så fylls morgonsofforna med diverse proffstyckare men det kommer inte att förändra psykiatrin ett piss, tyvärr.
Citera
2013-06-01, 21:23
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alleyezonme
Jamen man kan undvika att det kommer blod i bagaget. Genom att lägga massa pressening eller liknande.
Nu tänker kanske inte alla mördare helt rationellt. Dom allra flesta mördare tar livet av någon i stundens hetta, inte sällan påverkade av alkohol eller andra droger. Dom drabbas av panik och upplever stark stress och psykisk anspänning. Då kan det sjabblas en hel del, särskilt om man är ensam med sina demoner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in