Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2013-06-01, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zaaph1
Nä helt fel, ändrades förra året till typ 50st

kan du backa upp påståendet med en källa är du trevlig :-)
Citera
2013-06-01, 16:28
Medlem
MåsteMeckaDens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjollasse
Hur fungerar det att ta tramadol dagen efter MDMA eller liknande? Farligt? Sämre rus av tramadolen?
Kan det kanske tom. vara nyttigt att ta tramadol (SNRI) i slutet av ett MDMA-rus likt SSRI är?
Jag vet inte vad du fått att SSRI är nyttigt i slutet av ett MDMA-rus. Vad jag hört ska man absolut INTE blanda SSRI med MDMA öht. Och samma vad jag hört ska man avstå tramadol dagen efter också. Kör 5-HTP + benzo istället.

EDIT: Och nej, tramadol är inte en SNRI, det är en opioid/analgetika.
Senast redigerad av MåsteMeckaDen 2013-06-01 kl. 16:30.
Citera
2013-06-01, 17:16
Medlem
Sjalvastefans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MåsteMeckaDen
Jag vet inte vad du fått att SSRI är nyttigt i slutet av ett MDMA-rus. Vad jag hört ska man absolut INTE blanda SSRI med MDMA öht. Och samma vad jag hört ska man avstå tramadol dagen efter också. Kör 5-HTP + benzo istället.

EDIT: Och nej, tramadol är inte en SNRI, det är en opioid/analgetika.

Det är pga av att SSRI stänger av seratoninåterupptagningen så när ruset är slut så är det egentligen bäst att dom är stängda annars kan dom skadas ännu mer av andra signalsubstanser som är på drift.

Det här har han antagligen läst i denna tråd i trådstarten! Citat från den biten från FAQ:

'' Hur kan man minska den neurotoxiska skadan?
Det absolut enklaste och effektivaste sättet är att inta en SSRI (”lyckopiller”) typ Zoloft, Cipramil eller Prozac inom 6 timmar efter ruset. Prozac är att föredra då det har längst halveringstid. SSRIn gör som så att det blockerar dopamin från att komma in där det inte ska vara och orsaka skada. (#9)

Mer teknisk information om detta finns på http://dancesafe.org/slideshow/slide20.html (fel på länken ) ''

Men det finns nog som du säger säkert en risk att kombinera dessa t om i slutet av ett rus.

Denna sida menar att det inte spelar någon roll och att bieffekterna man får av SSRI går +/- 0 .

http://dancesafe.org/drug-information/ecstasy-and-neurotoxicity#7

''Does Prozac prevent MDMA neurotoxicity?

SSRIs (prescription anti-depressant drugs, such as Prozac, Paxil and Zoloft) stick to and block the SERTs. Because of this effect, SSRIs can reduce the ability of the chemical that causes MDMA neurotoxicity (whatever it is) to get inside the axon and cause damage.[15] However, in doing so they also reduce MDMA's ability to work. As a result, people who are on daily doses of SSRIs may be safe from neurotoxicity, but they usually don't feel the normal effects of MDMA either. The idea of using SSRIs to prevent neurotoxicity is something of a catch-22: If you take the SSRI after coming down from the MDMA, it's probably too late to do a lot of good. On the other hand, taking an SSRI before-hand tends to reduce the desired effects of MDMA, making it more logical to simply take less MDMA in the first place. All things considered, it's unlikely that taking an SSRI before or after MDMA is a very useful prevention strategy. Since SSRIs have their own side effects and potential risks, the practice should probably be avoided. ''
Citera
2013-06-02, 11:47
Medlem
dokoalseleds avatar
Är det vanligt att man inte får så stor effekt av två ecstasy-piller? Jag har läst tripprapporter om ecstasy och mitt rus var inte i närheten av hur storslagen upplevelse en del beskriver. Kändes typ som alkohol fast lite annorlunda samt att jag blev flummig ungefär som av cannabis men inte riktigt likadant. Fick handsvett och kände en lätt darrning i händerna som inte syntes. Pupillerna blev lite större. Fick tidvis flimrig och/eller suddig syn, blev långsynt eller vad det heter, dvs jag kunde inte fokusera blicken på saker nära mig vilket var jävligt irriterande. Jag fick något på handen som jag försökte undersöka men jag kunde inte se vad fan det var. Fick även någon typ av hallucinationer eller vad det var, det var som glitter eller små kaskader av vattendroppar t.ex. när jag gjorde en snabb rörelse med handen såg det ut som om det flög en kaskad av glittrande vattendroppar från handen. Eftersom mina händer var blöta av svett kändes det lite som att jag kastade vatten runt mig också. Jag kände att jag hade en religiös uppenbarelse ett tag. När jag fick de tankarna kändes det som något som kanske skulle förändra min attityd till livet och det kändes positivt och hoppingivande. Men sedan började jag tänka kring de tankarna och kritisera dem/dissekera dem. Och det hela utvecklades istället till en nästan deprimerande/hopplös känsla av vilsenhet och hjälplöshet. Sen landade jag och sinnet stängdes och autopiloten slogs på igen...
Citera
2013-06-02, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dokoalseled
Är det vanligt att man inte får så stor effekt av två ecstasy-piller? Jag har läst tripprapporter om ecstasy och mitt rus var inte i närheten av hur storslagen upplevelse en del beskriver. Kändes typ som alkohol fast lite annorlunda samt att jag blev flummig ungefär som av cannabis men inte riktigt likadant. Fick handsvett och kände en lätt darrning i händerna som inte syntes. Pupillerna blev lite större. Fick tidvis flimrig och/eller suddig syn, blev långsynt eller vad det heter, dvs jag kunde inte fokusera blicken på saker nära mig vilket var jävligt irriterande. Jag fick något på handen som jag försökte undersöka men jag kunde inte se vad fan det var. Fick även någon typ av hallucinationer eller vad det var, det var som glitter eller små kaskader av vattendroppar t.ex. när jag gjorde en snabb rörelse med handen såg det ut som om det flög en kaskad av glittrande vattendroppar från handen. Eftersom mina händer var blöta av svett kändes det lite som att jag kastade vatten runt mig också. Jag kände att jag hade en religiös uppenbarelse ett tag. När jag fick de tankarna kändes det som något som kanske skulle förändra min attityd till livet och det kändes positivt och hoppingivande. Men sedan började jag tänka kring de tankarna och kritisera dem/dissekera dem. Och det hela utvecklades istället till en nästan deprimerande/hopplös känsla av vilsenhet och hjälplöshet. Sen landade jag och sinnet stängdes och autopiloten slogs på igen...

Det beror ju på kvalitén och mängden i pillerna. Men första gången? Nej, det är inte speciellt vanligt. När serotoninet sprutar ut i synapsen efter flera års sparande så är det en sju helvetes kick. Men å andra sidan, överskatta inte det och ha inte förstora förhoppningar. Det är empati, kärleken och euforin som är kicken, ruset är inte speciellt mycket mer än avslappnande.
Citera
2013-06-02, 12:22
Medlem
dokoalseleds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
Det beror ju på kvalitén och mängden i pillerna. Men första gången? Nej, det är inte speciellt vanligt. När serotoninet sprutar ut i synapsen efter flera års sparande så är det en sju helvetes kick. Men å andra sidan, överskatta inte det och ha inte förstora förhoppningar. Det är empati, kärleken och euforin som är kicken, ruset är inte speciellt mycket mer än avslappnande.
Jag upplevde vare sig empati, kärlek eller eufori. Bara lite mysighet. Kanske har jag inte samma möjlighet till serotoninproduktion som andra.
Citera
2013-06-02, 12:37
Medlem
tolchockers avatar
Citat:
Jag upplevde vare sig empati, kärlek eller eufori. Bara lite mysighet. Kanske har jag inte samma möjlighet till serotoninproduktion som andra.

Mycket stor möjlighet att de var mer av de speediga (tjack/koffeain/kola) och litet av da löööve
Har också råkat ut för det och då tog jag ändå 4 (!) och kände mig knappt berörd. Turligt nog hade jag tagit innan och visste att det där var fail
Citera
2013-06-02, 12:39
Medlem
Citat:
Var du med andra som fick bra effekt av samma piller? Om inte, så förstår jag inte varför du inte bara utgår ifrån att det var dåliga piller.
Citera
2013-06-02, 13:42
Medlem
dokoalseleds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tolchocker
Mycket stor möjlighet att de var mer av de speediga (tjack/koffeain/kola) och litet av da löööve
Har också råkat ut för det och då tog jag ändå 4 (!) och kände mig knappt berörd. Turligt nog hade jag tagit innan och visste att det där var fail

Citat:
Ursprungligen postat av Fjollasse
Var du med andra som fick bra effekt av samma piller? Om inte, så förstår jag inte varför du inte bara utgår ifrån att det var dåliga piller.

Jag tog pillrena själv. Ok detta är ju lite hoppingivande. Jag ska nog testa någon annan batch senare. Kanske kristaller istället för piller.
Citera
2013-06-02, 13:46
Medlem
f0cuss avatar
Citat:
Ja, man har ju hört att man ska känna så mycket kärlek och att man älskar alla i sin omgivning, men det där har jag inte direkt vart med om. Jag var dock med om att jag connectade med folk jag pratade med, men inte så att jag skulle vilja kasta mig i famnen på dem och gulligulla. Då avskydde jag själva beröringen och ville inte heller röra mig.

Senast kunde jag dock handskas med beröring och jag kunde till och med dansa lite smått Men effekten var ju långt ifrån som på min allra första E och dessutom kom ruset smygande konstigt nog.

Till någon kunnig -> Kan ruset ha kommit smygande för att jag hade en smula SSRI i kroppen? Sisådär 2,5-1,25 mg.
Citera
2013-06-02, 14:19
Medlem
bumbaclot.s avatar
Citat:

Låter ju som att det knappt var något MDMA i tabletterna, tyvärr säljs det även sådana som innehåller en massa annat skit (typ tjack, koffein osv), sen att du skriver om hallucinationer och religiös uppenbarelse tyder på att det var något hallucinogent ämne i tabletterna. Det som är synd med ecstasy, har man lite otur kan man få en knapp som istället för att ge en den där sjuka MDMA-euforin ger en lite speed samtidigt som man blir trippad. Har själv stoppat i mig någon sådan och blivit besviken när jag mest blev trippad istället för att få känna galen eufori.
Citera
2013-06-02, 14:31
Medlem
Citat:

Var det rahad jacksons MDMA du tog som du frågat runt om i pillertråden?? Vi kanske kan konstatera att det är kasst skit då. Om inte, vad var det för några knappar??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in